Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4271
Hei. Vil høre meningen til folk.
Er Satanisme Religonen egentlig bare ondskap?
Etter min research har de ganske mange like Moraler som Kristendommen, Islam,Jødedommen.
Mye myter om Satanisme som jeg ikke gidder å nevne.

Legger til noen Moraler fra Satanisme.

- Fri Vilje, Du bestemmer over ditt liv.
-Aldri skad dyr, små barn.
- Ikke la deg kontrollere.

Noen av de mer "Kontroversielle" Moralene
- Hvis noen stjeler eller gjør hærværk i ditt hjem, så er det greit å hevne seg på en sadistisk måte.
-Hvis noen skader din familie har du full rett på ren sadistisk hevn.

Noen tanker ? Er satanisme bare psychoer som brenner kirker, og er onde. Eller kan det sammenlignes med andre Religioner.

Søk opp brukernavnet mitt "Samael" Så ser du at jeg er interresert i temaet.
Klimafiendtlig troll
Satanisme er så mangt. De moralene er vei LaVey satanisme? Brenning av kirker osv er vel mer freestyle satanisme, i mangel på bedre ord ? Som i Greven og okkult shit?
Sist endret av Taert; 22. juli 2020 kl. 23:31.
Trådstarter
Ja greven var jo ond, drepte et menneske.
Har ikke researcha så godt,
Så info fra folk med mer peiling settes pris på.
De moralene har jeg lest rundt på nettet. Og syns ikke det var særlig umoralske regler egentlig.
Har også sett hele Lucifer serien fra NetFlix og lært en del faktisk.
Satanisme er nok så mangt ja, som f.eks islam og kristendommen.
Laveyfølgerne er i stor grad edgy ateister. Å kalle det ondskap er å tillegge det en del holdninger du neppe vil finne igjen der.

Skal vi derimot snakke om ondskap, har jeg hengt meg litt opp i order of nine angles. Denne nazigreien de holder på med er ikke ny blant esoteriske satanister, men i motsetning til det Nödtvedt og Forwald og gjengen holdt på med for femten år siden, har disse fjottene her gjennomføringskraft. Det tenderer mot det skremmende.
Klimafiendtlig troll
LaVey satanismen er vel ganske stueren, du kan lese "The Satanic Bible" - denne koster ganske lite. Ref:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/LaVeyan_Satanism

Serien Lucifer baserer seg vel hovedsakelig på bibelsk lære. Veldig mye/mesteparten der er jo kristen lære.

LaVey satanisme går vel mest ut på å følge det som kan beskrives som "menneskelig natur" og ikke Satan som en slags Gud.

Som vedkommende over skriver, vær litt obs på diverse ideologier som gjemmer seg bak "satanisme" når det er helt, helt andre ting de er opptatt av.
Sist endret av Taert; 22. juli 2020 kl. 23:45.
Trådstarter
Sitat av Taert Vis innlegg
LaVey satanismen er vel ganske stueren, du kan lese "The Satanic Bible" - denne koster ganske lite. Ref:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/LaVeyan_Satanism

Serien Lucifer baserer seg vel hovedsakelig på bibelsk lære. Veldig mye/mesteparten der er jo kristen lære.

LaVey satanisme går vel mest ut på å følge det som kan beskrives som "menneskelig natur" og ikke Satan som en slags Gud.
Vis hele sitatet...
Takk for nyttig Informasjon!
Hm. Husker jeg leste om left hand og right hand satanisme for mange år siden. Husker ikke forskjellene nå.

Det fins en bok som heter Fanget av satan! Skrevet av en tysk gutt som vokste opp i barnehjem der og ble rekruttert inn. Masse interessant å lese om bevegelsen internasjonalt i den boka.

Rent filosofisk virker satanisme vel selvforherligende og vel appellerende til dyret i mennesket istedenfor de høyeste menneskelige egenskaper som i mine øyne lett trumfer de satanistiske verdier.

Edit: skumle satanister er ikke de som brenner kirker og gjør opprør mot jesus / kirka. Skumle satanister er de som gjør unevnelige ting mot andre og som går i ordentlige klær og glir inn i samfunnet som hvem som helst. Hvem som helst kan være hardbarka satanist og se helt nabo jensen ut.
Sist endret av Hjelm1; 23. juli 2020 kl. 00:34.
Klimafiendtlig troll
Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
Hm. Husker jeg leste om left hand og right hand satanisme for mange år siden. Husker ikke forskjellene nå.

Det fins en bok som heter Fanget av satan! Skrevet av en tysk gutt som vokste opp i barnehjem der og ble rekruttert inn. Masse interessant å lese om bevegelsen internasjonalt i den boka.

Rent filosofisk virker satanisme vel selvforherligende og vel appellerende til dyret i mennesket istedenfor de høyeste menneskelige egenskaper som i mine øyne lett trumfer de satanistiske verdier.
Vis hele sitatet...
Hva legger du i "de høyeste menneskelige egenskaper"? Og hvilke satanistiske verdier? LaVey eller noe annet?

Ble nysgjerrig.
De satanistiske verdiene som er nevnt over her, med mitt og ditt område/eiendom. Å kunne gjengjelde urett med sadistiske ting. Har ikke satt meg spesielt inn i Lavey.
Med de høyeste menneskelige egenskaper tenker jeg litt buddhistisk. At disse er kardinaldydene.

Dvs
Visdom, rettferdighet, tålmod, måtehold.

I satanismen får jeg inntrykk av at endel handler om å følge egne dyriske impulser og deretter være fanget av disse, og deretter stuck på ett lavt nivå der man fokuserer på seg selv og egoet sitt. Hvor vil det drive menneskelig utvikling ?

Beklager om det ble en rotete post, det er ett stort tema som kan være krevende å skrive bra om.