Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 3035
Læreren på skulen min er alltid litt skøyen av og til, da mener jeg at han kommer med noen løgne kommentarer.
Men nå rett før vi slutter på grunnkurs, så sier han til alle at vist vi ikke begynner og jobbe, så skal han stryke oss.

eks.
Mandag så jobba jeg bra heile dagen med og flytte ut hytta vi har bygget, så tok jeg meg 5 min pause, så kommer han bort til meg og sier : Å det skal bli godt og sleppe og se deg igjen, vist du ikke har noe og gjøre på skulen så kan du bare pelle deg hjem. Og jeg har alltid hatt et godt forholdt til læreren. Så dette kom jo så et sjokk.
Nå i det siste gir han meg bare dårlige karakterer, og slenger en masse dritt mot meg.

Hva mener dere jeg bør gjøre?
Snakk med avdelingsleder eller rektor. Skolens rådgiver kan også være lurt å ta en prat med.
Kjipt å ha en lærer som dette. Vi har noe liknende.. han var grei helt til februar osv.. jeg fikk gode karakterer men nå begynner han å gi meg dritt karakterer selvom jeg gjør en utmerket jobb.
Det er helt vanlig. Lærere er vel der for å klage, og å få opp tempoet.
Soppen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Marjo
Snakk med avdelingsleder eller rektor. Skolens rådgiver kan også være lurt å ta en prat med.
Vis hele sitatet...
Problemet er at han slutter nå til sommeren, han skulle vist begynne og studere noe nytt.
Det virker som han prøver og ødelegge livet våres, før han begynner og studere på noe nytt.
Sitat av Soppen
Problemet er at han slutter nå til sommeren, han skulle vist begynne og studere noe nytt.
Det virker som han prøver og ødelegge livet våres, før han begynner og studere på noe nytt.
Vis hele sitatet...
Men om han gir deg dårlige karakter uten god grunn har det vel ingen ting å si?
Soppen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lundern
Kjipt å ha en lærer som dette. Vi har noe liknende.. han var grei helt til februar osv.. jeg fikk gode karakterer men nå begynner han å gi meg dritt karakterer selvom jeg gjør en utmerket jobb.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde en prøve sist veke, hadde øvd i mange timer, kom på skulen og hadde denna prøven, alt gikk bra.
Så til elevene i klassen, stryke jeg på denne prøven så har trynefaktoren noe og si, fekk prøven og var ganske spendt. Jeg fikk 1+ så opp mot ham, og han bare smilte til meg.
Hadde du noe rett på prøven da?Hjelper ikke og leste på prøven hvis man får alt feil...Er det noen andre som du kan sammenligne prøve med?
Soppen's Avatar
Trådstarter
Sitat av frgz
Hadde du noe rett på prøven da?Hjelper ikke og leste på prøven hvis man får alt feil...Er det noen andre som du kan sammenligne prøve med?
Vis hele sitatet...
Ja, så på prøven til en i klassen som fikk 5, jeg skulle hatt 4 rette svar til, Jeg sa dette til læreren, men neste dag fikk jeg brev med hjem om at jeg var i fare med og stryke i faget Bransjelære
Få nokon andre (lærarar) til å rette prøven din. Så går du til rektor eller noko slikt og klagar.
Spør du meg, så skulle hver elev fått hver sitt nummer, og prøvene skulle blitt rettes av andre lærere der det var mulig.
Soppen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Denethor
Få nokon andre (lærarar) til å rette prøven din. Så går du til rektor eller noko slikt og klagar.
Vis hele sitatet...
Ja det må jeg og si.

Sist torsdag, så hadde vi en vikar.
Vi skulle ha en nivellerings prøve, alle fekk karakteren 4 og 5.
Men når læreren kom tilbake, sa han at dette ville ikke telle på karakteren.
Han sa at det kom til og telle på karakteren, men når han kommer tilbake så hadde han skiftet mening.

Men jeg skal få med alle di personene som han slenger masse dritt til hele vegen, så skal vi opp til rektor og klage.

Tusen takk for alle svar. Setter stor pris på det (:
Rektor og elevinspektørane plar vera svært greie med folk som klagar. Klagar når ca alltid fram.
Soppen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Denethor
Rektor og elevinspektørane plar vera svært greie med folk som klagar. Klagar når ca alltid fram.
Vis hele sitatet...
Jeg får hvertfall håpe det.
Få en annen faglærer til å rette og gå videre til rektor\inspektør. Ikke vær beskjeden, men hvis tydelig at du virkelig er frustrert over dette.. Hvis du ikke får medhold, kan du enten: 1) Faktisk prøve å se objektivt på saken og spørre deg selv om det kanskje er riktig eller 2) Kanskje å gå videre til en undervisningsansvarlig i fylket eller noe slikt...
Men altså, hvis skolen din er nogenlunde oppegående bør rektor eller inspektør ta dette alvorlig.. I værste fall kan du jo gå til pressen ?
Hadde en sånn lærer før. Men hadde vært mentalpasient og var mildt sagt ikke helt god, men jeg fikk passe gode karakterer. Så fikk noen idéen om å klage på hu. Men så neste år fikk vi en nynorsk-nazi som erstatter, da sank karakterene mye, pluss at timene ble kjipere. Så moralen er, det kan alltid bli mye værre.
Soppen's Avatar
Trådstarter
Sitat av toughingen
Få en annen faglærer til å rette og gå videre til rektor\inspektør. Ikke vær beskjeden, men hvis tydelig at du virkelig er frustrert over dette.. Hvis du ikke får medhold, kan du enten: 1) Faktisk prøve å se objektivt på saken og spørre deg selv om det kanskje er riktig eller 2) Kanskje å gå videre til en undervisningsansvarlig i fylket eller noe slikt...
Men altså, hvis skolen din er nogenlunde oppegående bør rektor eller inspektør ta dette alvorlig.. I værste fall kan du jo gå til pressen ?
Vis hele sitatet...
Hehe Joda (: Skal se hva jeg gjør.

Takk for svar

Sitat av windozer
Hadde en sånn lærer før. Men hadde vært mentalpasient og var mildt sagt ikke helt god, men jeg fikk passe gode karakterer. Så fikk noen idéen om å klage på hu. Men så neste år fikk vi en nynorsk-nazi som erstatter, da sank karakterene mye, pluss at timene ble kjipere. Så moralen er, det kan alltid bli mye værre.
Vis hele sitatet...
Jeg føler hvertfall at det ikke kan bli stort sett værre.
Men det er jo mitt synspunkt.
Det er alltid noe han kan finne på for og gjøre et reint helvette for meg.
du må holde oss oppdatert, spendene dette her.
Drit med lærere dømmer etter hva de selv mener, og ikke hvordan èn er
Soppen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Xandu
du må holde oss oppdatert, spendene dette her.
Drit med lærere dømmer etter hva de selv mener, og ikke hvordan èn er
Vis hele sitatet...
Ja skal gjør det, men jeg tror jeg venter etter jeg har ppd eksamen, vi skal ha det på mandag.

Jeg får rett og slett bare se om han hadde en dårlige dag, Eller at han kommer og sier unnskyld.
Han har gjort det en gang før, da sa han til meg at vist jeg ikke jobba, så sko han gjøre resten av skule året et reint helvette for meg sa han.
Men neste dag kom han og sa unnskyld, og sa at han hadde hatt dårlige dag, men det skal uansitt ikke gå ut over elevene.
Det som ofte skjer er at mange lærere er for snill, og da blir de lærerene som setter "normale" karakterer hengt ut.
Men dersom han hadde gode nok svar til ein firar skal han få det.
-Uansett om han berre var snill med han andre, må han få sin del. Likestilling.
Sist endret av Denethor; 3. juni 2005 kl. 23:58.
Sitat av Starra
Det som ofte skjer er at mange lærere er for snill, og da blir de lærerene som setter "normale" karakterer hengt ut.
Vis hele sitatet...
Siden når ble 1+ en normal karakter? Jeg må si at jeg opplever svært få snille lærere for tiden, og jeg har hatt 5-6-7 forskjellige lærere de siste tre årene. Men selvsagt, sånt varierer.
Soppen's Avatar
Trådstarter
Sitat av mongeland
Siden når ble 1+ en normal karakter? Jeg må si at jeg opplever svært få snille lærere for tiden, og jeg har hatt 5-6-7 forskjellige lærere de siste tre årene. Men selvsagt, sånt varierer.
Vis hele sitatet...
Helt til og starte med når jeg begynnte på byggfag, så tok læreren med oss ut på tur etter andre dagen vi begynnte på skulen. Vi ble kjente med hverandre hele gjengen.
Men så har han forandre seg helt, Jeg savner faktisk læreren på ungdomskulen, selv om jeg hatet henne når jeg gikk der da.
Sitat av Soppen
Helt til og starte med når jeg begynnte på byggfag, så tok læreren med oss ut på tur etter andre dagen vi begynnte på skulen. Vi ble kjente med hverandre hele gjengen.
Men så har han forandre seg helt, Jeg savner faktisk læreren på ungdomskulen, selv om jeg hatet henne når jeg gikk der da.
Vis hele sitatet...
Det har jo ingenting med karakterer å gjøre. Om du syns lærern din har forandret seg og misliker deg så kan du ikke gjøre noe. Du har klagerett på karakterene, men selv om læreren ikke er vennen din lengre (som på ungdomsskolen) så kan du ikke whine for det.
Soppen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kalakov
Det har jo ingenting med karakterer å gjøre. Om du syns lærern din har forandret seg og misliker deg så kan du ikke gjøre noe. Du har klagerett på karakterene, men selv om læreren ikke er vennen din lengre (som på ungdomsskolen) så kan du ikke whine for det.
Vis hele sitatet...
Du kan da alltid ha et greit forhold til læreren, da tenker jeg på at du snakker med ham vist det er noe jeg lurer på, eller trenger hjelp til.
Men så plutseligt så slenger han en masse dritt opp i tryne på meg, akkurat som om jeg hadde gjort ham noe.
Men han gjør jo og dette med andre elever i klassen.

Og ja jeg har klagrett på karakteren, og jeg har tenkt og klage. End of story
Sitat av Soppen
Du kan da alltid ha et greit forhold til læreren, da tenker jeg på at du snakker med ham vist det er noe jeg lurer på, eller trenger hjelp til.
Men så plutseligt så slenger han en masse dritt opp i tryne på meg, akkurat som om jeg hadde gjort ham noe.
Men han gjør jo og dette med andre elever i klassen.

Og ja jeg har klagrett på karakteren, og jeg har tenkt og klage. End of story
Vis hele sitatet...
Kanskje han har personlige årsaker til det? Kanskje han nettopp har oppdaget at han kreft eller noe? Man vet aldri

Når du klager burde du ha en god grunn til å klage, og klage på karakteren du har fått i forhold til din arbeidsinnsats, og ikke klag på læreren. Men lykke til
Soppen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kalakov
Kanskje han har personlige årsaker til det? Kanskje han nettopp har oppdaget at han kreft eller noe? Man vet aldri

Når du klager burde du ha en god grunn til å klage, og klage på karakteren du har fått i forhold til din arbeidsinnsats, og ikke klag på læreren. Men lykke til
Vis hele sitatet...
Hehe, selv om han hadde hatt kreft, så skal det ikke gå ut over hans elver.

Joda skal se hva jeg får til.




Takk for alle svar
Sitat av mongeland
Siden når ble 1+ en normal karakter? Jeg må si at jeg opplever svært få snille lærere for tiden, og jeg har hatt 5-6-7 forskjellige lærere de siste tre årene. Men selvsagt, sånt varierer.
Vis hele sitatet...
Da bør du kanskje tenke deg litt om.
Når det er 5-7 forskjellige lærere som har satt karakter.
Fortjener du virkelig bedre?

Hele klassen min har dårlige karakterer.
Selv om vi kan like mye(muligens mer) som de andre klassene får de mye bedre karakterer.
Det er litt surt, men jeg føler ikke at vi får for dårlig, men de andre som får for mye.

Og 1+ er faktisk en normal karkakter.
Desverre, men sant.
Hehe.. Synes dette er litt spenende=D
Hadde jeg hatt en sånn lærer hadde jeg vært så frekk og sagt "hva i helvete er problemet ditt?"

Hm.. Jeg vil sagt i fra til Rektor/Råd Giver jeg, få med deg flere folk er også best! Også må du vise at du er helt satt ut og ikke forstår hva du har gjort!
Du sier du hadde et godt forhold til ham? Høres ut osm at han er trist og sint fordi han ikke får se dere igjen neste år. Jepp, jeg gjennomskuet læreren din!

-normal
Teori 1: Du har ikke snakket dritt om han da, også hørte han deg?

Teori 2: Du vet ikke om han har en datter på din alder da? Som du står i med?

Neida

Opplever litt det samme.

Greieste læreren jeg har hatt tenkte jeg, helt til en dag:
Vi fikk gå fra skolen når vi var ferdige med en oppgave, vi måtte si ifra til læreren først da. Læreren var der ikke da jeg ble ferdig, og bussen min gikk om 5 min (ny buss om to timer) så jeg tenkte ikke det var så farlig. Mange andre hadde jo gått hjem for et par timer siden.
Så ringer han meg og sier at han skriver fravær på meg osv. Jeg sier at jeg synes han var kjip som ikke kunne se litt mellom fingrene.
Det må ha såret han\gjort han sur, for nå synes jeg han er litt småekkel med meg. Ikke den samme gode gamle læreren som spøker og ler med meg leit!
Sist endret av BakkiZ; 4. juni 2005 kl. 02:47.
Sitat av Starra
Da bør du kanskje tenke deg litt om.
Når det er 5-7 forskjellige lærere som har satt karakter.
Fortjener du virkelig bedre?

Hele klassen min har dårlige karakterer.
Selv om vi kan like mye(muligens mer) som de andre klassene får de mye bedre karakterer.
Det er litt surt, men jeg føler ikke at vi får for dårlig, men de andre som får for mye.

Og 1+ er faktisk en normal karkakter.
Desverre, men sant.
Vis hele sitatet...
Du bør lese hele tråden bedre. Du drar alt ut av sammenhengen sin, han siktet til trådstarter som sier han får 1+. Så snakker han om seg selv og hvor heldig han er som har fått ålreite lærere. Uten og nevne sin egen karakter.
Sist endret av voldern; 4. juni 2005 kl. 03:02.
Lærere har som alle andre dårlige dager,dette er ikke noen unskyldning,for de arbeider med unge personer. De må lære seg ansvaret med å undervise, og de må forstå at det en elev har lært på slutten av året er en direkte konsekvens av hva de har lært bort. Hvis en lærer er på bærtur, så er det en sak for skolestyret, hvis disse ikke kan håndtere det, så er det en sak for undervisnings departementet.

Gi aldri opp. De tar oftere feil enn du vill tro.
snakk med skoleetaten. det hjalp når en lærer på VGS behandlet meg dårlig under muntlig eksamen ifjor...strøk på grunn av han, men klarte å få det gjort om til bestått ved å snakke med sensor og forklare han situasjonen.

læreren og rektoren som støttet han fikk en advarsel av skoleetaten
Soppen's Avatar
Trådstarter
[quote=BakkiZ]Teori 1: Du har ikke snakket dritt om han da, også hørte han deg?

Teori 2: Du vet ikke om han har en datter på din alder da? Som du står i med?

1. Hvorfor skulle jeg snakke drid om han, når han ikke har gjort meg noe?
2. Nei hun er 18 år gammel, han har faktiskt snakket om henne.
Jeg går i paralell-klassen til soppen. Vi går begge byggfag. Læreren har måtte gå i gjennom mye dritt han også. Det vil si, hele klassen skulker hans timer. Så det han måtte gjøre var å lete etter hele klassen sin. Men når vi har hatt Soppen sin lærer, så har han vært veldig grei.

Så det trengs nok å snakke med folk som sitter høyere i rang-stigen.

Men som sagt, det hjelper lite å øve i 4-5 timer når man ikke lærer noe
Soppen's Avatar
Trådstarter
Sitat av soetnos@dANI
Jeg går i paralell-klassen til soppen. Vi går begge byggfag. Læreren har måtte gå i gjennom mye dritt han også. Det vil si, hele klassen skulker hans timer. Så det han måtte gjøre var å lete etter hele klassen sin. Men når vi har hatt Soppen sin lærer, så har han vært veldig grei.

Så det trengs nok å snakke med folk som sitter høyere i rang-stigen.

Men som sagt, det hjelper lite å øve i 4-5 timer når man ikke lærer noe
Vis hele sitatet...
Den dagen der var jeg sjuk, så jeg hadde ingen ting med at dem skulket, og det var jo for 6 månder si.
Læreren møtte ikke opp til timen, elvene stakk, og han ringte dem.
Noen av eleven kom opp til klasserommet igjen, mens andre var på vei hjem.
Poenget her er at : læreren har like mye rett til og møte opp til timen som alle andre
Nei, poenget er; at alt handler om hevn. Absolutt alt.
Soppen's Avatar
Trådstarter
Sitat av soetnos@dANI
Nei, poenget er; at alt handler om hevn. Absolutt alt.
Vis hele sitatet...
Hevn? Hvorfor skal han hevne seg på meg? og hvorfor skal jeg hevne meg på han? Tenk kanskje vist han har hatt en dårlig dag?
Har ikke hevnet meg på han noen gang.
Sist endret av Soppen; 4. juni 2005 kl. 12:55.
Hvis du ser vekk ifra at det er deg han er ute etter? Jeg vet jo at han har jo alltid vært frekk med deg..?
Herregud, dette har jo ingenting med karakterene å gjøre. Skolen er ikke et jævla tivoli der alle går glade rundt med sukkerspinn. Noen er sure, og da må du snakke med dem og spørre hvorfor de oppfører seg sånn mot deg. Det verste du kan gjøre er å gå bak ryggen til læreren og si til alle andre at han oppfører seg teit.
Soppen's Avatar
Trådstarter
Sitat av soetnos@dANI
Hvis du ser vekk ifra at det er deg han er ute etter? Jeg vet jo at han har jo alltid vært frekk med deg..?
Vis hele sitatet...
Hvordan skal jeg se vekk fra at han er ute etter meg, når han er ute etter meg?
Han er ikke alltid frekk med meg, men han har jo alltid noen gode kommentarer som er løye, som vi alle ler av.
Det er bare nå i det siste han har vært frekk, feks når han slenger en masse dritt i tryne på meg, uten grunn.
etter at du har fått karakter utskriften så kan be han om å dra til helvete eller fortelle han hva du syns om han. da kan han true deg så han blir blå i trynet uten at du trenger å være redd for noe fordi du allerede har karakterene i hånda.
Sukk, er det rart lærere ikke vil undervise på yrkesfag?
Høre jo ut som en skikkelig drittsekk. Tror bare han har spart all dritten gjennom hele skoleåret og nå er det endelig final payback time
Soppen's Avatar
Trådstarter
Sitat av r33l
Høre jo ut som en skikkelig drittsekk. Tror bare han har spart all dritten gjennom hele skoleåret og nå er det endelig final payback time
Vis hele sitatet...
Hehe kanskje det får hvertfall ikke håpe det
Sitat av sagn_jdi
Spør du meg, så skulle hver elev fått hver sitt nummer, og prøvene skulle blitt rettes av andre lærere der det var mulig.
Vis hele sitatet...
Eksamner og Nasjonale prøver blir retta sånn
Sitat av voldern
Du bør lese hele tråden bedre. Du drar alt ut av sammenhengen sin, han siktet til trådstarter som sier han får 1+. Så snakker han om seg selv og hvor heldig han er som har fått ålreite lærere. Uten og nevne sin egen karakter.
Vis hele sitatet...
Han sier at han har hatt 5-7 forskjellige lærere og ingen har vært snill ang. karakterer.

Ang. 1+ så svarer jeg helt på bunnen. Det har ikke noe med hva mongeland har fått, men jeg sier at det er en normal karakter siden han sier det ikke er det.
Hvorfor sier du at det bare er deg han er ute etter, når;

- han spurte "hvor er han lille feite" når en av elevene ikke var der. Ja, han er kanskje lubben.

Jeg har jo hatt læreren selv. Og han er omtalt som en av de snille lærerne på skolen.

Jeg prøve ikke å forsvare det han gjør mot deg. Det er helt feil av han. Alt handler om hevn. Du må ta dette til styret.. Så skal du se at det går godt til slutt
Soppen's Avatar
Trådstarter
Sitat av soetnos@dANI
Hvorfor sier du at det bare er deg han er ute etter, når;

- han spurte "hvor er han lille feite" når en av elevene ikke var der. Ja, han er kanskje lubben.

Jeg har jo hatt læreren selv. Og han er omtalt som en av de snille lærerne på skolen.

Jeg prøve ikke å forsvare det han gjør mot deg. Det er helt feil av han. Alt handler om hevn. Du må ta dette til styret.. Så skal du se at det går godt til slutt
Vis hele sitatet...
Jeg driter vel i hva han sier til andre i klassen, jeg kan liksom ikke gå og klage for dem. Jeg har ingen ting med hva han sier til andre, bryr meg lissom ikke.
Jeg tenker på meg og ikke andre når det angår meg.
Men hvorfor gjøre det vanskeligt og gå en og en og klage, når alle kan gjøre det på likt?

Men som jeg sier, så har jeg ikke tenkt enda og klage på han, sier det igjen, kanskje han hadde en dårlig dag. End of story