Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 939
Hvor kan man bestille LP'er?
Tenker spesielt på norske butikker som sender som postoppkrav eller faktura siden jeg ikke har VISA.
Har hittil funnet http://www.recordworld.no/ og http://www.collectingmusic.com/

Leter etter Rainbow-albumene Ritchie Blackmores Rainbow,Rising,On stage,Live in Europe og Long live rock and roll. Har funnet LLRAR på recordworld.

(Er jo en tråd om LP'er allerde,men ville ikke dra fokuset fra det som var topic der)
Ta en telefon til Apollon i Bergen. De kan få tak i det meste for deg. Nummeret er 55 31 59 43. De har dessverre ikke nettside man kan bestille fra, men regner med at de sender til deg om du spør pent.
gidd kjøpe lp når cder er bedre..
Mantus's Avatar
Trådstarter
hkh:Hmm,når jeg tenker meg om har du vell egentlig rett. Hvorfor skal jeg gidde å kjøpe LP'er når CD'er er bedre,takk for at du nevnte det.

Og jeg som nesten kjøpte meg noen tåpelige LP'er...takk igjen.

polk: takk for tipset. Jeg skal til Bergen 18.juni,så da stikker jeg heller innom en tur
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Jeg leste et sted at det er en fysiologisk forklaring på at LPer avgir bedre lyd enn CDer. Var noe med at en del frekvenser forsvinner på CDer, mens de blir værende på en LP.

Mens du er i Bergen: Jukebox i Kong Oscars gate.

Og så har vi en platemesse kalt Vinylmania som går av stabelen 3 - 4 ganger i året.
Opprinnelig postet av hkh
gidd kjøpe lp når cder er bedre..
Vis hele sitatet...
Nåh... Det kan diskuteres. En ny LP plate spilt på en god LP spiller er etter min mening det beste. Analog lyd hele veien.
Mantus's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Gusto
Jeg leste et sted at det er en fysiologisk forklaring på at LPer avgir bedre lyd enn CDer. Var noe med at en del frekvenser forsvinner på CDer, mens de blir værende på en LP.
Vis hele sitatet...
Har hørt det samme. Bare det du kan høre er tatt med på cd'er,mens LP'er også tar med lyder du ikke kan høre. Helhetsinntrykket blir derfor bedre med LP'er.

Også er det så store og fine bilder på LP'er!
Picture discs er jo og noe for seg selv.
En kamerat av meg sa at rock/råll sender ut. Kan noen bekrefte/avkrefte?
LP er stil da..mye fetere enn cd'r
Litt offtopic : Jeg hadde en gammel mattelærer som var alergisk mot cd er. Det er ikke en spøk, vi testet og han gikk rett i gammel med enormer smerter i hodet, derfor drev han med lper, noe som gjordet at jeg begynte med det også.
Hvordan testet dere dette? Mulig han var allergisk mot et av stoffene i cd-en, men jeg har aldri hørt om noe lignende.

Corlex: Stress selger hip hop, ikke råååååk.
Opprinnelig postet av CorLeX
www.stress.no
Vis hele sitatet...
stress selger bare hip hop da, mantus vil ha rock virker det som.

LP'er har bedre lyd, hvertfall i begynnelsen, men etter en tid kan det komme mikroskopiske hakk i plata som gjør at kvaliteten synker et par hakk. det blir til de knitrelydene dere kanskje veit om. uansett er det mest stil med LP da, må si det ass..
Jeg kan forstå at folk liker lper fordi de har sin egen sjarm.
Men cder er bedre.