Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  151 14150
Jeg lurte på om det er noen som visste om noen drinker som er søte men med høy % på! Som f.eks. vodka (blå) med "fun light peach passion saft" som blandevann (dette er dritdigg, fant det ut en gang da e experimenterte) Så kom med alle mulige forslag! Blandevann og alt, give it to me baby:P
jeg har bare to forslag til deg:
rom og cola

eller
whiskey og cola

tilsett en dråpe sitron etter egen smak.
Malibu (hvis rom med kokos) og Cola

Ikke så mange % egentlig...men det er jo faen ikke det som betyr noe...
hvis du vil ha en billig søt drink, kan du bruke følgende oppskrift:


hjemmebrent (evt polvare, såklart)
blandes med sprite
en liten dæsj Fun Light etter egen smak (eliminerer spritsmaken enormt)
sitronsyre

rør om, og bøtt nedpå!
Elefantøl, mhøhø..

Prøv tropisk nektar sammen med simpsons appelsinsaft.
desto billigere sprit..desto dårligere blir du dagen etterpå..
øl er vel billig for tiden, og det går ned.
Vodka er sterkere og mer effektivt, (kalinka er billig, men det kjennes på smaken.)

Favoritten da må vel være et glass iskald Smirnoff vodka, med litt
Schweppes(?)...
(hvis ikke kaldt øl er tilgjengelig...)

min første post..yey..
Prøv 1/4 vodka (brennevin fungere også), 2/4 iskald juice, og 1/4 Sanfransisco drinkmix og en liten skvett ukonsentrert saft.. Fy faan det smaker godt, og du kjenner nermest ikke alkoholsmaken what so ever..
Budweiser koste hva det koste vil!
[offtopic]

Budweiser er dårlig øl, på lik linje med nesten alt "amerikansk" øl.

Det at Budweiser er "stjålet", og egentlig er et jævlig digg tjekkisk øl gjør ikke saken bedre.
budvar! budweiser er som å pule i en kano (fucking close to water)

uansett: 12 tuborg = 120 spenn.

Når det gjelds sprit er Kyoto min ubestridte favoritt så langt, dog er den et helvete å lage. Oppskrift finner man på www.aperitif.no

skal man bare bøtte i seg mest mulig sprit på kortest mulig tid er det da like greit å shotte tequila, eventuelt drikke vodka og skogsbærlimonade for de av oss som synes tequila smaker helvete og gjør rare ting med både hodet og magen
Opprinnelig postet av cokeloop
Prøv 1/4 vodka (brennevin fungere også), 2/4 iskald juice, og 1/4 Sanfransisco drinkmix og en liten skvett ukonsentrert saft.. Fy faan det smaker godt, og du kjenner nermest ikke alkoholsmaken what so ever..
Vis hele sitatet...
sanfransisco kan kjøsse meg midt i ræva... har aldri vært så fyllesjuk som når jeg drakk det vodka, og en annen drinkmiks.. spydde til 8 på kvelden dagen etterpå... blanding av rosa og gul væske.. aldri vært så sjuk før..
Prøv Fanta og ØL, smaker nam nam.!

Men er ikke så mye % i, men er vel ikke det som teller?
Mitt synspunkt er at du skal drikke det du synes er godt, og ikke det som smaker bajs for å komme i siiget.


Budweiser smaker ***** Corona 4 ever :løøøøvee
Budveiser/Corona/San Mihuel...same shit.

Øl skal smake noe. Det skal smake Øl. De overnevnte smaker vann.
Og det er kanskje et sammentreff at de som liker de overnevnte best alltid vil ha øllen sin iskald...noe en øl ikke skal være, fordi da forsvinner den aldeles herlige smaken. Øl skal være kjellerkald.
bacardi limón + bacardi breezer + gin (london dry original)
dette blir (iallefall om du lar det stå over natta med ei skive lime i, ganske likt hostesaft.
(dessuten får limebiten pels.. dette bør helst oppdages før man drikker resten)
Fanta og øl? Hørtes ikke noe digg ut :P
Øl skal da ikke blandes
kompis av meg blanda Eagle sterkøl og sjokolademelk.....verste var at han prøvde å skryte på seg at det smaka digg.
I syden får man ofte 50/50 øl og sprite mens man venter på maten på restauranter osv.

Skal visstnok være rimelig bra på smak.

En venninde av meg er allergisk mot øl, og drikker 50/50 rødvin og sprite. Smaker ikke så aller værst faktisk, selv om jeg ikke takler vin
Svaret er karsk.
Tequila shot(populært kallt Tequila knockout)

Ingredienser:

Tequila
Sitron
Salt

Forberedelser:

Skjær opp sitronen i båter. Hell tequilaen i passende shotte-glass. Hell litt salt i hånda di.

Fremgangsmåte:

Ta saltet i munnen, styrt tequilaen og ta en stoor jafs av sitronbåten.

Hvorfor:

Saltet åpner porene i kjeften så du trekker alkoholen raskere opp i blodet(etter det jeg har hørt). Sitron passer så perfekt til tequila og nøytraliserer smaken.

Tequila er ikke som annen sprit. Tro du meg, det går rett til hodet.

ps. Ha klar iskald cola og noe frossenpizza til fyllesjuka dagen etterpå.

ps x2. Er man mann kjøper man Tequila Black Death, ligner litt på denne. Dette er en versting med tidenes tøffeste flaske.


[offtopic]
ninja5000: hvordan definerer du iskald kontra kjellerkald?
[/offtopic]
Sist endret av egeulf; 29. mars 2004 kl. 14:51.
Øl og fanta smaker nam nam, anbefaler det på det sterkeste!

Original fanta, ikke noe Rimi fanta ol.!
Jeg blir så sliten av sånne folk som skal ha søte drinker...
De må for enhver pris ikke drekka øl lixom, hvis man ikke da er interessert i å våkne opp om morran med en hællvettes sukkerlake under tenna. Men men smaken er som baken den er delt.
Jeg må bare blande meg inn i denne samtalen og si meg enig med ninja5000: Budveiser, Corona og lignende er Øl for folk som ikke liker Øl. Er jo så utvannet at det er skummelt.

Tsjekkisk og Polsk Øl/Pils er faktisk helt fantastisk!
Tuo er bra da, men ca 40 % Kalinka, 40 % Gul drinkmix (husker ikke navnet i farten), og 20 % battery er GODT...
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
white russian.
Opprinnelig postet av centric2001
Svaret er karsk.
Vis hele sitatet...
Enig her. Var litt skeptisk til karsken da jeg først kom opp til Trondheim, men det er faktisk ganske godt, billig, og gir deg en fin og oppkvikkende fyll.
Er du mann, tar du det bart.

Ellers så er Hansa Premium godt.
Et høyt glass med mye isbiter, vodka, cola! Der har du det!

Eller om du skal møkka full i en fei, er det bare å styrte litt sprit og skylle ned med brus. Har kjørt en kamerat til fest i 10-11 tiden et par ganger. Da sitter han med spriten og brusen i vær sin hand. Pleier dog også å hente han i 1 tiden, D R I T A full...
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Opprinnelig postet av centric2001
Svaret er karsk.
Vis hele sitatet...
Agreed. Dessuten så kan du blande karsken så sterk som mulig når du er litt full. Eneste ulempen med karsk er at det lukter karsk overalt dagen derpå.

Og til slutt, IKKE bland vokda og kaffe. Skal du ha karsk, bruk hjemmebrent. Ikke bruk druebrennevin heller. Vodkaen kan du drikke bar etter et par fine kopper karsk.
1 ting som funker er Tequila...

1 Annen ting er halv liters glass fylt til randen med isbiter og 60/40 Vodka & vann
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Opprinnelig postet av ztaale
1 ting som funker er Tequila...
Vis hele sitatet...
For å dra diskusjoen litt off-topic; en bekjent av meg hadde drikkekonkurranse, de drakk tequila. Litt utpå kvelden fikk han med seg to damer på rommet, to samtidig altså, så gikk han fra de. Konklusjon: tequila != bra
[litt offtopic her å]

Da er han ikke god nokk å drikke...
Opprinnelig postet av TeKaa
Øl og fanta smaker nam nam, anbefaler det på det sterkeste!

Original fanta, ikke noe Rimi fanta ol.!
Vis hele sitatet...
Hehe det har jeg ikke smak, men det var en kamerat av meg som blannet Øl og Cola. Det smake ikke så ille som jeg trodde først faktisk
Opprinnelig postet av afen
For å dra diskusjoen litt off-topic; en bekjent av meg hadde drikkekonkurranse, de drakk tequila. Litt utpå kvelden fikk han med seg to damer på rommet, to samtidig altså, så gikk han fra de. Konklusjon: tequila != bra
Vis hele sitatet...

Blir nok tequila her neste gang ja
Det du også kan gjøre er å kjøpe en bøtte med "Frozen Margarita Mix" eller hva det heter.
Jeg kjøpte en slik på en grønnsaksjappe (?) her. Du heller oppi en flaske sprit, og setter dunken i frysen i 24 timer. Når du tar den opp igjen er det slush og du blir f_u_l_l garantert.
jeg sier bare vodka og appelsin-juice! 150 kr + 25(*2)

Men en god flaske med sambuca "dei cesari" er også noe å ha en kveld. Koster litt over 300 kr.

The best!
blande med appelsinjuice=fyllesjuk
Opprinnelig postet av klumpen
jeg sier bare vodka og appelsin-juice! 150 kr + 25(*2)
Vis hele sitatet...
Vil man bli sjikkelig full satser man ikke på en halv flaske Vodka og Apelsin Juice...

En hel flaske Korva (Koskenkorva) koster vel 212,- så fylle du opp ett halvlitersglass med isbiter og 60/40 Vodka & Vann
drar nå med meg en sixpack ekstra, så er det alltid byen etterpå. Men, skal du bli veldig full så sats på en flakse med sambuca! <3
Shotting generelt sett er bra...

1. Tequila - Ingen over ingen ved siden av
2. Mezcal - Det Morgan Kane drikker (drakk?)
3. Sambuca - Prøv å få til med de kaffe bønnene
4. Tyrkisk - Hjemmelaga, ikke den pyse versjon de har på polet, kjøp sukkertøy og kok opp selv..
5. Fishermans friend - Gjør det samme som med Tyrkisk
6. Galiano - Med kaffe, Uten krem = Livsfarlig


Edit: >Fin drink: Longrdrink-glass 2 deler Gin (beefeater), 3-4 deler Apelsin juice, Isbiter (2-3 stk) og Lime i skiver...
Sist endret av NoillStress; 30. mars 2004 kl. 10:17.
Det er faktisk lurt å blande med appelsinjuice. På den måten får man i seg masse C-vitamin, som er meget bra å ha, spesielt om man har vært på fylla dagen før.
And also...

Apelsin juice fjerner fylla lukta av deg dagen derpå...
og det beste.. det smaker godt!
Øl skal smake noe. Det skal smake Øl. De overnevnte smaker vann. Og det er kanskje et sammentreff at de som liker de overnevnte best alltid vil ha øllen sin iskald...noe en øl ikke skal være, fordi da forsvinner den aldeles herlige smaken. Øl skal være kjellerkald.
Vis hele sitatet...
Takk!
Alt for få som har skjønt dette
Men PILS derimot skal være iskald... Øl og pils er som kjent to vidt forskjellige ting...
musserende hvitvin er ikke så dyrt og ganske søtt er det også.
Men ingenting er mer barskt en mjød
Gin & Tonic kan jo blandes ganske brutalt i gin'ens favør , Karsk er også genialt.
Mjød er genialt! dog mesteparten av den mjøden som er til salgs i norge, smaker drit. Skal du ha ordentlig mjød lager du den selv, eller prøver å få tak i Ljomsviking mjød fra polen.
Off topic: Noen som har erfaring med bakruspillen ru-21?
det går fint å shotte hb også!
nesten merkelig at jeg ikke ser den riktige oppskriften på enhver god _kanon_ fylle her. 5 strake shots med jägermaister så er du god vist du ikke trekker på smilebåndet.

shots:
- tequila m/sitron og salt
- jägermaister

karsk er genialt. bare husk at karsken går fra 40% sprit + 60% blandevann til 99% sprit + 1% blandevann ganske så fort..