Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 981
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har en spesiell type antibac som jeg har kjøpt og brukt som sprit når jeg har hatt dårlig råd. Dette er 70% etanol og 15% isopropanol. Denne gangen så kjente jeg en jævlig lukt, som aceton eller maling. Det har før bare luktet sprit. Prøvde å mekke en svak drink men det var en fæl smak og dessuten stinka nå hele rommet.

Det er nok en del alkiser og ungdommer som drikker slik, dersom det er noe annet enn hva de skriver i varen så må dette taes opp med noen. Hvordan bør jeg gå frem?
Det er ikke tilstrekkelig kvalitetskontrol på produkter som dette da de ikke er ment å inntas som drikke, eller på noen annen måte. Så du skal ikke se bort i fra at det kan være noen uønskede ingredienser.
Merker det ofte på nærbutikken, at de har antibac-flasker med ymse ingredienser i. Lukter en blanding av dårlig heimbrent og aceton.
Bruke antibac på hendene ca. hvert femte minutt på jobb, så jeg merker definitivt forskjell på lukta.
merk: dette er antibac med glyserol, altså håndsprit.
Sist endret av KjemikalieX; 27. oktober 2020 kl. 22:02. Grunn: Sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette er bevisst , de har opplevd barn som har drukket av antibacen og derfor tilsatt en noe med jævlig lukt sånn at det ikke skal være fristende å prøve. Jeg får flashback til Tequila shot av lukta og kan ikke fordra den :P
Produsentene har ikke lov å tilsette noe som helst som ikke er oppgitt i innholdsdeklarasjonen. Så om det ikke står spesifikt at det er tilsatt aceton så skal det ikke finnes aceton. Men siden antibac og tilsvarende produkter ikke er ment å drikkes er det sikkert mindre kontroll på slikt enn det er på varer og medisiner som skal inn i kroppen. Personlig ville jeg avstått helt fra inntak av antibac for rusens del. Kanskje du kan se på dette som en wake up call? Om du har så stort sug at du vurderer å blande deg drinker med antibac så er kanskje tiden moden for å be om hjelp til å kutte ut drikkingen? Det finnes et liv uten rus, kanskje du bare trenger litt hjelp og veiledning for å finne din sti?