Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1020
Finnes dette?
Noe som ligner ritalin/vyvanse/adderall i effekt (subtilt euforisk, fokusøkende ved vanlige doser) men som ikke varer mer enn ca 2 timer?

Adderrall varer 8-10 timer.
Vyvanse 9-13 timer
Ritalin 4-ish timer men er ofte i extended release 10 timers-piller.
Koffein varer ca 3-4 timer (150mg ≈vanlig kaffekopp), og har ikke den euforiske dopaminergiske effekten.
"Vanlig" amfetamin er vel 2-4 timer. Men er vel ikke det du er ute etter?
Kanskje mikrodosering av Psilocybin?

https://www.psychologytoday.com/us/b...ses-psilocybin

The new study by Prochazkova et al. is the first of its kind to investigate how very small amounts of a psychedelic drug influence three cognitive domains: (1) convergent thinking (e.g., the identification of a single solution to a problem), (2) divergent thinking (e.g., the ability to recognize many possible solutions), and (3) fluid intelligence (e.g., the capacity to reason and solve new problems.)
Vis hele sitatet...
Har ikke prøvd det selv, men jeg tror du prater om kokain
Varer ikke Amfetamin typ 10 timer?

Psilocybin i mikrodose skal vel være subperseptuelt, noe de andre ikke er, men jeg opplever også at det er mer 4-6 timer, selv på minidoser. Det er heller ikke dopaminergisk, men serotoninergisk, som strengt tatt er bedre, men

Jeg er ute etter om det finnes noe dopaminergisk, og kortere.

Sitat av Bothrops Vis innlegg
Har ikke prøvd det selv, men jeg tror du prater om kokain
Vis hele sitatet...
Haha. Det var det jeg fryktet.

Jeg har alltid opplevd og hørt at det er mer 30 min på en "vanlig" dose?
Sist endret av Bær; 8. oktober 2020 kl. 20:34.
Nootropics og adaptogener, evnt microdose med Psilocybin eller LSD. L-theanine og caffeine gir fin synergi uten jitters.
Kan jeg spørre til hvilket formål du tenker å bruke dette, er det til studering? eller ser du mer etter en fysisk boost?
Sitat av Bær Vis innlegg
Jeg har alltid opplevd og hørt at det er mer 30 min på en "vanlig" dose?
Vis hele sitatet...
Hvis du drar til rett sted og inntar nok kvalitetssaker så tror jeg det går, selv om det selvfølgelig kan bli ubehagelig og potensielt ikke bra for hjertet og helsa osv. I verste fall: 30min x 4 =
Hvis du ikke ikke har gooode kontakter, og tørster rundt etter gatekola som ola nordmann så tror jeg ikke det er så mye å satse på. Plutselig får du amfetamin alikevel. Har som sagt ingen erfaring, men har hengt rundt mye skuffa folk.

Traff en som fikk et gram i ølen sin og jeg tror han holdt på i et par timer, men ække helt sikker. Var mye dugg og flexing.
Sist endret av Bothrops; 8. oktober 2020 kl. 21:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av spongenova Vis innlegg
Nootropics og adaptogener, evnt microdose med Psilocybin eller LSD. L-theanine og caffeine gir fin synergi uten jitters.
Kan jeg spørre til hvilket formål du tenker å bruke dette, er det til studering? eller ser du mer etter en fysisk boost?
Vis hele sitatet...
Er det noen spesifikke adaptogener eller spesifikke nootropics du tenker på?

L-theanine/koffein-kombinasjonen høres interessant ut. Bruker du da koffein i pilleform (om så hvor mye?), har l-theanine en merkbar effekt alene, og hvor får du tak i det (dette er vel ikke ulovlig - men om så, stryk spørsmålet)?

Spørsmålet er først og fremst teoretisk, men tenkt i rekreasjon/produktivitetsøyemed. Jeg tok nylig Vyvanse og opplevde det som en perfekt kombinasjon av økt fokus og mild eufori, men jeg har ikke lyst til å utvikle en vane for å bruke dette, og det varer for lenge til å bruke f.eks bare på kvelden. Når jeg setter meg for å jobbe med noe på kvelden har jeg ofte en tendens til å bruke cannabis til å sette meg i en avslapnings-modus samtidig, som samtidig gir en tilfredsstillende energiboost i ca 10 minutter, før det drainer veldig. Blir da tilnærmet edru etter én time (vaper mindre mengder enn det man ville hatt i en joint).

Tatt i betraktning de tusentalls mer eller mindre ukjente RC-kjemikaliene og alle amfetaminderivatene der ute lurte jeg på om noen kjente til noe med kortere varighet.

Jeg innser at det jeg etterspør kan være et perfekt drug of abuse, dersom det har kort halvveringstid, med de samme euforisk/fokusløftende virkningene som amfetamin i lavere doser- f.eks vil kokain kanskje passe inn i denne kategorien - men kanskje finnes det noe som ikke har kokains kardiotoksiske skadeprofil eller/også har samme toleranse-oppbygging som psilocibin/lsd, der hyppig re-upping er meningsløs, og i såfall vil jeg gjerne vite om det.
Sist endret av Bær; 9. oktober 2020 kl. 11:21.
Amfetamin skal ikke vare lengre enn 6-8 timer på det meste.
Eneste jeg kan komme på er Methylfenidat i ren saltform, da doserer du i mg.
Små små striper ved behov bare, warning da det er som å snorte knust glass med kaustikksoda oppi nesegreve.
Kan sikkert kappsle dosene, men prøvde aldri det.
Ikke så alt for lang virkningstid.