Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1748
Hei, da var tiden fornavgifting og veien videre!

Men både på sidene til Seksjon IR Nordbyhagen, Klosteret og Follo så står det:
Bruk av mobiltelefon og annet elektronisk utstyr
​Vis hensyn. Unngå bruk av mobiltelefon og annet elektronisk utstyr som kan forstyrre andre.
Vis hele sitatet...
Betyr det at det er lov men ikke i fellesarealene eller at det er greit over alt bare den er på lydløs og du ikke flyr rundt i gangene å prater så alle hører på samtalen din? Eller har jeg misforstått helt og det er totalforbud ?
Del gjerne litt info de som har vært der iløpet av de siste par mndene.
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har ikke vært der men tolker det som at man ikke skal ha på lyd på digitale dingser og telefon eller snakke i telefon i fellesarealene og å bruke headsett på rommet om du skal se en film på padden for det er ofte lytt på sånne steder så det kan plage naborommet. Min erfaring fra institusjon og rehab er at man egentlig ikke har interesse av å bruke telefon og nett noe særlig i felles arealene uansett siden litt av det hyggelige med behandlingen er å henge med de andre, spille kort eller stigespillet sammen og slappe av og disconnecte seg fra omverdenen, sosiale medier, folk som chatter og vil ringe osv. Brukte bare surfinga på mobilen når jeg var på rommet og det var deilig å ikke trenge å snakke med noen fra "utsida" men ha mob i flymodus. Det blir litt sånn i behandling at man blir sliten nok av å være der og også må skape et nytt "seg selv" så da blir det ødeleggende å ringe å snakke sjit med kompiser som man pleier å ruse seg med. Cut the cord og ta en pause fra omverdenen

Tldr: tror ikke det er totalforbud nei.
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ta med deg noen bøker og ikke sitt hekta til telefonen!
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Og masse lykke til ikke minst !
Jeg er rusfri i dag og fy faen som jeg er glad for det, pissed på meg selv som loka bort så mange år til bare piss og rus.