Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 2697
Har et par Koss UR30 Som nylig dro til helvete sånn helt uten videre. Kun den ene hodetelefonen som funker (Dette er et headset/hodetelefoner). På koss.com står det at pruduktet er dekket av livstidsgaranti.

Det jeg da lurer på er om det finnes noen norsk avdeling for Koss, eller om jeg må sende disse helt til USA for å få dem reparert eller erstattet?

Kjøpte disse på TG for tre år siden så jeg husker ikke engang hvor jeg kjøpte dem.

Jeg har søkt på google og forumet men fant ikkeno relevant
Har egentlig ikke peiling, men jeg kan tenke meg at det bare er å levere de inn hos en elektro butikk.. Så får du nye, og elektrobutikken sender varen videre til Koss' avdeling i Norge..
Fungerte i alle fall slik når jeg leverte inn mobilen min.. Ga den til en fyr på elkjøp, og han sendte den videre til Sony Ericson Norge.. Så venta jeg en stund, og fikk til slutt en ny mobil siden det ikke gikk ann å reparere den..
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Jeg har Koss Porta Pro som også er dekket av denne forsikringen. I Stavanger er det bare å levere hodetelefonene på musikkforretningen FONA i sentrum. Der får man gratis deler, men man må betale 100,- for reperasjon.
Jeg kjenner en som pleier å jobbe der i helgene så da får jeg også reperasjonen gratis

Selv har jeg klart å ødeleggehodetelefonen 7 ganger og har ikke hatt noen utgifter med reperasjon.
Du blir pent nødt til å levere de inn et sted der de selger samme type... Det finnes et koss verksted i norge... men den må igjennom forhandler... Du må hels ha kvitering også... men det pleier å gå greit.. bare si du har fått de i gave.. eller TG for den saks skyld... lykke til...
Har en kamerat som hadde samme problemet, han leverte dem på spaceworld og de reparerte dem, tok et par måneder, men men. Han sendte hvertfall bare regninga til Koss
Mine Koss hodetelefoner ble totalt ødelagt da en venn lånte dem. Gikk til butikken å spurte om de kunne gjøre noe..og de fortalte meg noe flott: "Samme hva du gjør med de så er det ikke noe problem. Koss har livstidsgaranti, og du får nye tilbake."

Hadde heller ikke kvitering, men det hadde ikke noe å si ble jeg fortalt, da koss har en så spesiel garanti.

Med andre ord, pell deg til der du kjøpte de og få deg et par nye
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Mr-ISO: Mener du at du fikk helt nye tilbake? Det tviler jeg sterkt på. Tror ditt tilfelle isåfall er ganske enestående, det sier seg selv at det ikke han være økonomisk for koss å pøse ut splitter nye hodetelefoner til alle som klarer å ødelegger dem.

Jeg regner med at alle større byer har noe lignende det vi har i Stavanger hvor man får gratis deler.
Slik jeg har forstått det er ALLE koss-forhandlere pliktet til å ta imot Koss headsett. Tror faktisk ikke man trenger kvittering engang, har ikke vist min de siste to gangene hvertfall. Leverer dem barei butikken, får nye på stedet, betaler 50kr.

Dette er Bergen Musikk Handel (BMH) i ... *sigh* Bergen...
De har eigentleg ikkje rett til å kreve penger..
Alle butikker som selger Koss, store eller små, må ta i mot hodetelefonene.
Dei sender dei inn, dei får nye tilbake, og mest sannsynlig dekka portoen.
Er du heldig har dei deler på lager, då får ein nye med ein gang.
Jeg kunne velge, betale for port (25kr) eller betale 50kr og få nye med en gang.
Da tror jeg du har funnet en bedre løsning enn meg, jeg må levere inn, vente i 3-4mnd, så kommer de tilbake, hurra, sitter og venter fremdeles og jeg leverte de inn i september, gg musikkbutikken@Oasen
(men gratis er det)
-Nisse
▼ ... over et år senere ... ▼
Heisann!
Jeg har til min store fortvilelse knukket mitt dyrebare Koss Titanium Pro3AA headset.. Det ble knukket ved overgangen fra høyttaler og bøyle. Noen som har vært borti garantisaker som har noe med et annet headset enn porta pro? Hva gjorde dere da? Dette headsetet er i en prisklasse enn porta pro.. Så jeg tviler det er ikke er mulig å bare gå inn i en hvemsomhelst elektro butikk.. ?

Bilde og info:
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123340&cks=PRL

Tillater meg å sitere fra en av brukernes anmeldelser:
Dette er et mega bra headsett, hvis det går i stykker, så får man et nytt ett oxo, det er livstidsgaranti på det... dette er som å ha med seg hjemmekinoanlegg ut på tur
ANBEFALES PÅ DET STERKESTE!!
10/10 i lyd
9/10 i kvalitet, har knukket mitt en gang når jeg tok det på meg vanelig, men da får man nytt så da gjør jo ikke det så mye
10/10 i Comfor, det er veldig Comfertabelt å ha på seg, den veier jo litt, men det er ikke så rart når man har med seg et mini hjemmekinoanlegg på hode
Sammenlagt score: 10/10
----------------

Jeg kjøpte headsetet på komplett, skal jeg da sende serviceskjema MED headsetet til komplett?
Jeg lurer altså på: HOWTO? Jeg har 0 peiling på dette..

På forhånd takk!
du må ha kvittering og dra i butikken de ble kjøpt. hvis ikke så ta kontakt med koss via web.

Slik vi gjør det her må de sende til reparasjon (men vi har en del ferdig reparerte so vi gir ut.)

har du ikke kjøpt hodetelefonene hos oss får du ikke fikset dem her heller.
Då mine UR-40 blei ødelagt, og eg ikkje hadde kjøpt dei sjølv, dermed ikkje hadde kvittering eller anelse på butikk, sendte eg mail til Koss og fekk beskjed om å sende dei til ei bedrift (husker ikkje namnet) i Noreg som skulle fixe dei. Eg betalte porto og fekk dei tilbake, reparert, ca ei veke etterpå.
Mitt tips: Send mail.
Ok. Jeg får vel heller ringe de da, iom. at det ikke er noen mailadresse på hjemmesiden deres.
mine porta pro ble ødelagt. bare lyd i det ene øret. dro til butikken jeg hadde kjøpt det i, han ville ha kvittering men det hadde jeg ikke. men det ordna seg for det da. de sendte de til koss sitt verksted, tror seriøst det er i belgia. så 2uker senre eller no fikk jeg de tilbake, kosta ingenting, og de hadde bytta mer enn jeg hadde spurt om. (spurte om å få bytta ledningen, men de bytta putenen også)

en venn av meg sa at de var sprengt, (det var de jo) og han fikk nye, så tror ikke det er så uvanelig.

de regner vel med at folk mister dem eller ikke gidder å sende de på reperasjon. også betaler du sikkert for 2 når du kjøper de...
Dette er stedet som reparerer koss: http://www.bedriftservice.no/
Hei.
Retur av Koss-produkter
Koss-produkter

På følgende head sett kan du kontakte Billingstad bedriftservice og få rep

Porta Pro
PRO3 AA
PRO4 AAT
Sporta Pro
UR40

* Billingstad bedriftservice
* Billingstadsletta 46
* 1396 Billingstad
* Tlf: 66 98 31 30
* Fax: 66 98 31 31

Husk å legge med kopi av faktura
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Siste butikken jeg var innom for å fikset det begynte å lire av seg at forventet levetid på headsettet er det de mener med livstidsgaranti, og siden mine begynner bli gammel kunne jeg ikke forvente å få det ordnet. Kan sikkert ordne det om jeg går til noen andre, men nå har jeg kjøpt meg bedre headset :banana:
very impotent freak
Delusional's Avatar
Sitat av Devine
Siste butikken jeg var innom for å fikset det begynte å lire av seg at forventet levetid på headsettet er det de mener med livstidsgaranti, og siden mine begynner bli gammel kunne jeg ikke forvente å få det ordnet. Kan sikkert ordne det om jeg går til noen andre, men nå har jeg kjøpt meg bedre headset :banana:
Vis hele sitatet...
Har ikke noe å si, headsettet skal fikses. De har etter norsk lov forpliktet seg til å reparere headsett som blir defekte før ditt headsett er 5 år gammelt. De har livstidsgaranti, noe som vil si at de har økt garantitiden. Dette er så sant skaden ikke er av slitasje (selve lydelementet er ikke det), eller ufornuftig bruk av headsettet. Si at du forlanger å få headsettet ditt fikset ellers går du til forbrukerombudet.
Sitat av Delusional
Dette er så sant skaden ikke er av slitasje (selve lydelementet er ikke det), eller ufornuftig bruk av headsettet.
Vis hele sitatet...
Bøylen min var knekt og ledningen var slitt av på mitt. Slitasje? Ja takk.
Sendte til Billingstad Bedriftservice og fekk fixa det.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Sitat av hawkai
Bøylen min var knekt og ledningen var slitt av på mitt. Slitasje? Ja takk.
Sendte til Billingstad Bedriftservice og fekk fixa det.
Vis hele sitatet...
Ja, men de TRENGER ikke å fikse det...
er litt usikker.
butikken jeg kjøpte de i er lagt ned? har det noe å si?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Pga mitt sett med koss UR40 hadde utrolig kort kabel, fikk jeg et brudd i kabelen på hodetelefonene. Fikk bare beskjed om at selgeren ikke kunne hjelpe meg, og det billigste bare var å kjøpe nye. Ettersom jeg ikke fikk neo hjelp fiksa jeg dem selv, og de funker som bare det.
Jeg har hatt opptil flere forskjellige Koss headsett. Har levert dem inn ganske fire eller fem ganger. Ingen av gangen har jeg hatt kvitering, eller levert på samme sted hvor jeg kjøpte dem. Bare en gang har jeg måttet betale frakt, og da var det når de ville sende de rett til meg etter reprasjon, i stedet for at jeg hentet dem der jeg leverte dem inn.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Koss sin garanti er jo ikke noen butikk garanti det er koss sin garanti. (igrunnen ganske åpenbart ) Selvsagt bør du helst gå til butikken du kjøpte headsettet i, men har du kvitering kan alle andre forhandlere hjelpe deg, om de er pliktige vet jeg ikke. Du har også muligheten til og kontakte koss direkte (som sikkert tar lengere tid) og de må hjelpe deg.

Forøvrig så "fikset" jeg min UR-30 hos BMH. I utgangspunktet var høyre høytaler dø. Når jeg fikk det tilbake virket høyre øre, men den hadde venstre sin lyd og visa versa.
▼ ... flere år senere ... ▼
Tels det også vis den lille plastiken der du skal presse inn hodetelefonen inn har knekt? også mista jeg dem på bakken så ble den ene siden sprengt bass er det på garanti?
det er bare og levere det inn på en hvilkens som helst forhandler som selger disse headsettene! jobba i telebutikken for ikke så lenge siden og da bytta vi de med en gang så lenge det ikke var noe brudd på ledningen! kunden fikk med seg nytt med en gang!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som vet om det er mulig å levere de inn på expert eller på musikkverket?
Begge selger de, men jeg kjøpte mine på Gardermoen og har ikke kvittering.
Er det håp i å få de fikset?
Headsettet jeg bruker nå er mitt portapro nr 18.
Så jeg har byttet det inn ganske mange ganger av forskjellige grunner, jeg har hatt utgifter en gang fordi jeg måtte kjøpe nytt. ( Det gamle ble stjålet )
Jeg har fått beskjed bare 1 gang om at jeg har vert for mange ganger å krevd nytt.
Fikk byttet mitt i Musikkverket. Dama lurte på hva som var galt. Jeg sa det var bassen i venstre øre og dama la en ny koss på bordet.

Kjøpt på Gardermoen og hadde ikke kvittering.
Skavvi se, hvis skaden dekkes av garanti og ikke er følge av uforsiktig bruk så dekker fabrikken reparasjon, evt. nytt headset, men jeg tror de ikke betaler for frakten som er oppimot 50kr. Det eneste som irriterer meg med Koss er at de krever kvittering, det er jo livstidsgaranti for svarte, må krangle med dem om det.
Jeg var rundt i Oslo og sku få fiksa PortaProen min. De krevde kvittering alle plasser utenom på Spaceworld. Her betalte jeg bare 50kr for frakt og fikk et flunkende nytt PortaPro på stedet. Fin service av dem det!
Jeg dro til spaceworld med mitt. Fikk nytt *no questions asked*!
Si du ikke har kviteringen. Mista den elns, men at du har kjøpt det der uregistrert.
Funket for meg, og har bytta det 4 ganger siden, når det gikk til hell..