Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1209
Har søkt litt rundt her, men ikke noen klare svar. Spør derfor følgende.

Fins det noen GODE bøker i Java? Gjerne norske om noe sånt fins. (greit med engelsk om slikt også seff!) Kanskje noen som har elektroniske til nedlasting noe sted? Tenker på grunnleggende java her Og fins det norske nettsider som omhandler java på en bra måte med tutorials etc?
egentlig skulle jeg hatt en bok i java siden jeg tar IT1101 GK Programmering på NTNU, men den har jeg ikke gidda kjøpe...google er en fin venn å ha her. Og om du virkelig vil ha ting inn med teskje, send meg en pm så kan du få foiler og eksempler og øvingene våre.
Java Bible
Har den selv og lærte mye av den helt til jeg ikke gadd mer. Fant ikke poenget i å programmere Java..

Den er gul og rød og et flott eksemplar i Bible serien hvis du vet hva det er
har teach yourself java in 21 days, som pdf.
Shira's Avatar
Trådstarter
74 0
Vet hva bible seien er ja den er vel mer som et oppslagsverk? jeg har bible til andre ting som ps og dw etc. Jeg går gk programmering ved høyskole og er jo derfor jeg trenger det, masse slides har jeg selv. Men jeg må ha ting inn med teskje jeg, vil gjerne lære, men mye jeg rett og slett (av en eller annen grunn) ikke forstår. Syns også det er veldig greit å lese på norsk selv om jeg forstår engelsk bra

teach yourself java in 21 days, kunne jeg fått?
Lewis & Loftus sin Java Software Solutions er en bra bok; hvis du gidder å lese den, og det gjør du nok siden du bryr deg

http://www.aw-bc.com/lewis/lewis_loftus/
Dette har jeg svart på en gang før, men fått kjeft av Gusto
Men bruker en bok nå som jeg synest er helt grei..

Java, How To Program og Java2 Platform, How To Program Advanced. Begge bøkene er skrevet av Deitel, Deitel og Santry.
Deitel & Deitel - Java - How to Program
Programmering i Java av Lervik, Else Havdal, Vegard B.
Denne boka blir bl.a. brukt i Siv.ing-linjene ved NTNU, og selv synes jeg at den var en god innføring i java-programmering.
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
For å gå litt offtopic først, så heter det Teknologilinjene ved NTNU!
Dessuten blir det også brukt ved frie fag, og det er denne boka moridin snakket om tidligere.
Selv har jeg "Java 2 from scratch" av Haines, men vil ikke anbefale denne. Noe tung å begynne med spesielt hvis dette er det første språket du skal lære deg.
lervik og ting ja...den boka jeg aldri kjøpte...

slides og eksempler (veldig teskje) kan finnes her: http://www.stud.ntnu.no/~sjovang/javadocs/

og helt offtopic: siving datateknikk v ntnu er usle horer som ikke tør å slåss for de store studentmassene v. ntnu fordi de ikke ønsker å fremstå som flisespikkere på styremøter (les www.underdusken.no om du ikke skjønner hva jeg snakker om). Frie fag er tingen!
Sist endret av liasis; 8. desember 2003 kl. 00:22.
Opprinnelig postet av moridin
og helt offtopic: siving datateknikk v ntnu er usle horer som ikke tør å slåss for de store studentmassene v. ntnu fordi de ikke ønsker å fremstå som flisespikkere på styremøter (les www.underdusken.no om du ikke skjønner hva jeg snakker om). Frie fag er tingen!
Vis hele sitatet...
Går ikke datateknikk men kom.tek Anyways, om du syns frie fag er tingen, fint for deg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg vet ikke om du snakker tysk men det fins ei god bok som du kan laste ned her: http://www.galileopro.de/openbook/ja...javainsel2.zip

Hilsen og god jul
tysker
▼ ... noen uker senere ... ▼
Introduction to JAVA programming, av Liang. Bra og gode eksempler.
Deitel & Deitel er også bra som nevnt lengre oppe.
Og litt videre igjen anbefalest Datastructures and problemsolving using Java, av Weiss
Opprinnelig postet av Jisatsususha
Lewis & Loftus sin Java Software Solutions er en bra bok; hvis du gidder å lese den, og det gjør du nok siden du bryr deg

http://www.aw-bc.com/lewis/lewis_loftus/
Vis hele sitatet...
Det er denne vi bruker nå på datateknikk NTNU. Den norske var visst ikke god nok for oss lenger.

Kjeften på deg Moridin! Jeg er ingen ussel hore, bare ussel...