Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1324
very impotent freak
Delusional's Avatar
Nå har nFF kommet til det punktet hvor det står en spellingnazi på hvert hjørne og bare venter på å feie over teksten og rett og slett voldta skrive/grammatikkfeil. Og det er derfor jeg fant ut at jeg skulle foreslå dette, hvorfor ikke integrere en ordbok i hele forumpakken som peker på skrivefeil i poster. Så kan vi spare oss for mye ergrelse ved å se naziene strømme gjennom postene, og okkuperer postene på ekte nazi vis.

Jeg har foretatt to søk og ikke funnet tidligere poster på dette, dersom dette er foreslått før, beklager jeg på det sterkeste.
Problemet ligger vel strengt tatt ikke i måten ord staves på, men i måten setninger formuleres på. Og jeg vil faen meg ikke ha en jallaordbok som redigerer det jeg skriver.
Og så kan vi ha auto-ban på sms-språk-skribenter
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av IvIoyner
Problemet ligger vel strengt tatt ikke i måten ord staves på, men i måten setninger formuleres på. Og jeg vil faen meg ikke ha en jallaordbok som redigerer det jeg skriver.
Vis hele sitatet...
Det er ikke snakk om en ordbok som retter feil, men påpeker feil. Du får liksom lest over en tekst flere ganger da. Så en tvungen ordbok hadde ikke gjort vondt.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Go idé! Jeg som egentlig skriver nynorsk samt har dysletiske tendenser har ofte litt småproblemer med å bli enig med meg selv om en stavemåte på et ord. Burde vel ikke vært helt umulig å gjennomføre dette?
Opprinnelig postet av cavey
Og så kan vi ha auto-ban på sms-språk-skribenter
Vis hele sitatet...
mn d r jo qlt, c u l8 cavey.

neida.. bare tuller!
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Tias
Go idé! Jeg som egentlig skriver nynorsk samt har dysletiske tendenser har ofte litt småproblemer med å bli enig med meg selv om en stavemåte på et ord. Burde vel ikke vært helt umulig å gjennomføre dette?
Vis hele sitatet...
har sett det gjennomført på engelskspråklige forum
Må si meg enig med IvIoyner, en ordboker ikke den beste løsningen her. At folk ikke gidder lese igjenom (evt. preview) postene sine er et større problem.

Støtter heller et forslag om +b på dialekt og sms-lingo, det tror jeg kunne gjort underverker
Kunne jo prøve med CLNONO.DAT fra Clue.. og la brukeren velge mellom den og NyNo's for Nynorsk i Profilen
Opprinnelig postet av COMPstomp
Må si meg enig med IvIoyner, en ordboker ikke den beste løsningen her. At folk ikke gidder lese igjenom (evt. preview) postene sine er et større problem.

Støtter heller et forslag om +b på dialekt og sms-lingo, det tror jeg kunne gjort underverker
Vis hele sitatet...
Det har vi allerede
Sjekk forumreglene.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Sms språk er ikke det store problemet fordi det banes. Det er litt småsnusk som kan eliminers, viss folk har en ordbok som streker under skrivefeil. Dette sparet jo crewet for mye unødvendig arbeid.
Tviler dette lar seg gjøre så lett, HVERTFALL ikke med norsk,.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Kan ikke huske hvilket forum jeg såg det på, men tror det blir samme prinsip på norsk, eneste forsjellen er at det lastes opp en norsk ordbok i stedet for engelsk.
Enten det eller fått i gang ei belønning av tyster aktivitet
Ein rapporterer\tyster poster som bryter med nazizpellingcrewets regler, og dei fikser det.
Og kva månder vert det kåra ein "måneds tyster".
Opprinnelig postet av Nimbus
Enten det eller fått i gang ei belønning av tyster aktivitet
Ein rapporterer\tyster poster som bryter med nazizpellingcrewets regler, og dei fikser det.
Og kva månder vert det kåra ein "måneds tyster".
Vis hele sitatet...
Hahahaha. Det er det beste jeg har hørt på en stund.

Hvorfor ikke lage en ny medalje? Det kunne jo vært hysterisk morsom å bli hengt ut for hele forumet som en tyster som gjerne tar deg for skrivefeil o.l.
Dlusional: Se over dine egne poster kjapt selv, så slipper du sikkert å ha en slik funksjon
Men, jeg sier det igjen, problemet er måten setningene formuleres på... Ikke stavingen. En ordbok innebygget i forumet er både drastisk og antagelig ville den ikke blitt brukt. Hvordan skulle det virke? Hvis man tok preview? Den funksjonen bruker få. Hurtigsvar? Hvordan implementere det der og i vanlige svar? Tror neppe noen blir glade for en dialogboks eller et stoppested til på veien til en ny post.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Moynervar bare et forslag fra min side, dette ville hjelpt dyslektikere og slikt, ettersom det er en del som er det. Men jeg ser hva du mener.