Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 1876
så på tv2 i kveld dokumentaren om levende ord.

noen andre som så det ?

når jeg så det så lurte jeg på hva som foregår i hode på folk som blir med i sekter/menigheter som dette ?

trodde folk begynnte og bli mer opplyst om hva som skjer i verden i dag jeg.

på ene kollekten der dem tok inn penger hadde dem til og med kortterminal som dem kunne betale med !!!
dem ville ha folk til å betale opp til 10000 kr..

hva mener dere om dette ?
That's some fucked up shit!

Har lest en del om disse folka og denne menigheten tidligere, og de er virkelig fullstendig syke, stakkar!
Better than thou.
Er faktisk noen i familien til bestevenninen min som startet denne sekten. Familien snakker ikke mye om de for å si det på den måten.
Huff huff, det så ikke bra ut
Vær så vennlig å skill menigheter og sekter. Har aldri vært i noen meninghet som har bedt medlemmene sine stille seg i kø med minibankkortene sine.


Levende ord virker ikke helt bra slik jeg ser det. Greit nok, TV-folkene kan klippe og vri på ting (de intervjuet jo to som ikke var kristne for det meste ol), men allikevel.
Sist endret av echo_; 10. november 2003 kl. 23:31.
kan ikke si annet enn at jeg blir utrolig oppgitt over at enkelte mennesker har så sykt stor innflytelse over svake sjeler.
Master of Disaster
Laivindil's Avatar
Jeg så dette og er litt smålig forbannet! jeg er selv kristen og vet at det anng. den hellige ånd som skjedde på programmet skjer siden jeg var på en samling der dette skjedde og vedkommende falt i bakken men noe så absurd som å nærmest "kreve" at folk skulle gi 10`000,oo kr er jo helt absurd!
disse folkene har en rimelig vridd tro på gud og som dere fra nesodden vet har vi i alle fall en person som har blitt tilsvarende hjernevasket om dog ikke av Levende Ord

Samtidig vil jeg si at de barna som blir oppdratt i et slik miljø ikke har mulighet til å si sine egne meninger! er så mange av de som vil slite med dette senere i livet(da tenker jeg på når de skal stifte familie etc.)
så noe burde gjøres men det er ikke like lett siden norge er et fritt land å man skal ha mulighet til å tro på det man ønsker!

[offtopic]Noen som har tatt opp dette som kan legge det på nett ellernoe pm meg(laget forresten egen request om dette[/offtopic]
Er enig med xbyte, dere burde skille mellom sekter og menigheter. Er ikke med i en sekt eller menighet selv, men det finnes verre sekter en levende ord (men det betyr ikke at de er så bra for det).

Offtopic: Skal nso,Iblis og Gusto starte Nff sekten? "Betal alt dere har og gi oss pcene deres! Begynn å programmere software så vi kan bli rik på å selge det til resten av Norge! Muahahahahahaha!"
Dette var jo rett og slett sykt. jeg syns synd på det ungdommene!
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Har vi ikke noen brukere her på nFF fra levende ord forresten?(Eller var det kanskje bare kødd? Håper nesten det )
Om det ikke var kødd kanskje vi kan være så heldige som å få noen kommentarer fra de?
jeg så litt av det der, og jeg ble sjokkert! pengene de tok inn under kollekten gikk jo rett til han som var leder for de greiene! det var, som en gutt sa på programmet, veldig amerikansk. det virker som at lederne for levende ord egentlig bare er ute etter penger. de fikk inn 70 000 kroner bare på det møtet der! det blir sikkert en god del penger hvis de har 3-4 møter i mnd!
vi har jo den etterhvert så kjente "Kristendom"-tråden startet av Jocke (medlemm av Levende Ord).
http://www.freakforum.nu/forum/showt...ht=levende+ord
Master of Disaster
Laivindil's Avatar
det programmet er ikke kødd det er helt seriøse saker og om det er snakk om hjernevasking eller ei kan diskuteres er forsåvidt enig med han ungdomms pastoren anng. bankterminalen men det så jo ut som alle de ungdommene som var i fokus kunne"reddes" de virket ganske normale etter egne holdninger osv... få de ut til en litt mere anstendig menighet ev. pinsemenighet(siden de trur på tungetale osv!)
Har selv vært med på den turen som er omtalt og kan ikke si jeg kjente meg igjen i framstillingen i "barnemisjonærene". Det virker som de har klippet vekk alt av liv og morro som vi finner på og kun intervjuet de minste som var med på turen, og de som ikke var kristne.

Min søster var en av de 4 som var planlagt å være med i dokumentaren. De fikk utdelt et Sony PD-100 kamera slik at de selv skulle filme hva de opplevde. Hun ble ikke vist én gang; om det var fordi det var for lite "interesant" for deres syn på saken, og om hun var for gammel (16) og for sikker på seg selv kan jo diskuteres :P

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolke dette ettersom jeg vet at situasjonen var en helt annen en det som ble framstilt idag. Det ser jo ut til at dere fikk et inntrykk av levende ord som en sekt som hjernevasker barna fra de kan gå. ...noe jeg fint forstår at dere kan tro etter en slik framstilling.

A Norwegian: Du utaler deg om ting du ikke har tillstrekelig bakgrunn for å si. Man får absolutt ha sine egne meninger, men det synes jo ikke media er så kult å legge frem.

Dette med pengene tok vi som menighet sterk avstand fra. Var mange som reagerte sterket på dette, og det som skjedde var ikke noe annet en emosjonell massesugesjon.

Her har dere mitt syn på saken, og jeg er åpen for kritikk og spørsmål...
Master of Disaster
Laivindil's Avatar
mess.o: Mente at de på tv ikke fremstilles som om de kan ha egne meninger om det som skjer inni denne "sekten"(finner ikke noe annet or selv om sekt ikke er passende)
... da er jeg med

Levende Ord er jo kjent for å være ekstreme... mye pga av medias framstilling.

Dere har vel kanskje sett dette om enevald sin nye bok om familien og. Fikk jo to førstesider i BA for noen dager siden.
Så det mangler ikke på mediadekkning ...
Hvem tror at "mess.o" er enten jocke eller ruben?

Eller vent litt, en god kristen ville aldri lyve, så dette blir lett å finne ut av: mess.o, har du noen gang før vært registrert på NFF?

Heh, han req'et Rollercoaster Tycoon 2: http://www.freakforum.nu/forum/showt...threadid=22841
Ser du opprettholder en høy moralsk standard...
Sist endret av Argus; 11. november 2003 kl. 00:07.
Better than thou.
Det er jocke.
Master of Disaster
Laivindil's Avatar
mess.o: jeg kunne hatt lyst til å fått snakket nermere med deg anngående dette opplegget... har hørt så mye både i media fra menigheten min og fra andre så jeg kunne tenke meg å få høre hva du selv mener om saken... siden du tross alt var der!
eventuellt irc eller msn ellernoe..
Master of Disaster
Laivindil's Avatar
carlo: kan du begrunne hvorfor du påstår at det er jocke?
Jeg er ruben, men min forrige konto ble lukket.
Tok meg friheten til å registrere en ny konto.

Du får tilig meg nso...men jeg var litt oppgitt over begrunnelsen til at min forrige konto ble lukket.

Noen som vil ha meg vekk?
A norwegian: Greit for meg... sender en PM med MSN om det er greit
Better than thou.
A Norwegian: Jeg trodde ikke ruben hadde NGT.
Master of Disaster
Laivindil's Avatar
mess.o ja gjør det!
/offtopic
hehe... jocke sitter på ISDN ... ironisk nok :P
Bredbåndstilbudet er ikke tilgjengelig der ute enda
mess.o: jeg har et par spørsmål...

1. Ronker du?
2. Hvorfor løy han der som fortalte at onani var synd? Han sa at bibelen ikke fortalte noe om det, og derfor var det synd. Dette er jo feil. Selve ordet "onani" kommer jo fra da Onan "spilte sin sæd (tror ikke de bruker ordet sæd, husker ikke hvor jeg fant det) til marken".
3. Fikk et inntrykk fra han som snakket om onani, at alt som ikke stod i Bibelen var en synd. Står det noe i bibelen om å ta kollekt fra folk som ikke er økonomisk uavhengige? Jeg ser på det som USEDVANLIG grovt. Greit at menigheten deres tok avstand fra det, men han ungdomspresten de snakket med ville ikke gå å stoppe ungene som gav. Dette er jo helt fjernt. Foreldrene kan sikkert kreve tilbakebetalt. Foreldre kan faktisk gå tilbake til butikker med varer dersom de som har kjøpt dem er under 15 år. Da bør det vel være noe lignende når man gir alle sparepengene sine til en feit jævla svindler som lever av å lure unge (og gamle)...

Beklager hvis jeg virker hissig, men det er fordi jeg er det
Jeg takler rett og slett ikke dette, og hvis jeg treffer noen fra Levende Ord, eller noen andre av disse fjerne grupperingene, og vedkommende bare så vidt prøver å frelse meg og vise meg den eneste rette veien, så er jeg faen ikke sikker på hva som kan skje. Jeg er lei dette dritet nå. Og jeg er ikke en voldelig person. Har aldri vært i slosskamp.

Ble forresten kasta ut av et Jesus Revolution-telt en gang. Fordi jeg stilte litt for kritiske spørsmål som dem ikke kunne svare på. Det er L_A_M_E_!

Og en annen ting jeg reagerer på:
Kristendom handler om å tro. Men når man hører på "disse folkene" så får jeg inntrykk av at det ikke har med tro å gjøre i det hele tatt. For de vet nemlig at Gud finnes osv. Og hvis de vet det, så er jo hele jævla poenget borte...

-- igjen må jeg beklage. flipper litt på hele emnet for tiden. Det har ingenting med mess.o eller andre å gjøre, utenom Enevald Flåten, han hater jeg --
Det var jo en knakende god dokumentar.

Han trønderfyren som snakket litt på slutten av møtet, er "preker" i Betel i Trondheim. Betel driver med reinspikka hjernevasking, så det kom vel egentlig ikke som noen overaskelse.

At den gamle fyren kom bort til den ene gutten er jo heller ikke noen bombe. Jeg tror ikke der er noen yrkesgrupper som kan stille med flere pedofile som prester. (ut fra oppstyr i media, samt egne tanker)

Og at folkene snubla under møtet.. Han slo jo alle i magen jo! Blander du dette med en god dose alkohol, vil nok de fleste falle..

Egentlig er jeg imponert over Folkene i Levende Ord! De har jo tross alt lurt med seg omlag 5000 personer til å tro på dette.."Gi meg penger så blir vi alle bedre mennesker!"
Det er en så opplagt svindel at alle bare ignorerer det, genialt!
Svaret på "hvordan få mange penger kjapt"?!
må si at hele greia minner sterkt om hitler jugend og nazi bevegelsens oppblomstring i tyskland før andre verdenskrig..

når det er sagt så er det ganske så skummelt at 12 år !! gamle unger blir indoktrinert på den måten. de sa jo selv at de ikke vist hvorfor de gjorde det. er liksom en hype de hiver seg på..
hjernevasking passer perfekt i denne sammenhengen..

at de tar bibelen som bakgrunn for alt de gjør er jo helt på trynet!
som jeg har sagt i en tidligere post. og dette har jeg diskutert med flere fra frimenighetene og fått innrømmelse:
biblene ble laget for at de som på DEN tiden skulle ha noe å tro på og leve etter som de kunne forstå.
kunne jo ikke si til de da at vi skulle fly i metall og sitte i klumper av metall og suse bortover bakken og at kvinner har stemmerett...

derfor må man ikke ta bibelen bokstavelig talt. det er en bok som inneholder et sett med leveregler [en grunn protocol om du vil ] som ikke kan tas bokstavelig men gir en pekepinne på hva du bør gjøre.. derfor er ikke dinosaurene nevnt feks,,..

dette har jeg ikke diskutert med små 14isser som bare VET. men med godt voksne folk som har siden barndommen trodd og levd i fri menighetene...

sett utifra dette kan man si at disse folkene arbeider uifra egen vinning. legg merke til at disse lederne aldri mangler noe.. bilene er dyre osv.. og pengen kommer delvis fra kollekten.

videre vil jeg nå si av erfaring at de som sier de er kristne er de som behandler konene sine dårligst og har størst problemer i hjemmet. by all means misforstå meg rett; dette er min generelle oppfatning av de kristne frimenigheten som jeg har blitt oppdratt i.

har vært på leir med han som sa at han SKULEL ha penger en gang da jeg var mindre, og han manipulerer bildet av det han taler om til de grader... man må huske at det som blir sakt er hver og en av disse ledernes egen tolkning av saken.. derfor er det ikke til å unngå at en del lett taler sin "egen" sak,.


edit: har selv "falt" sammen en gang da jeg var liten av at flåten la handa på meg. forklaringen; når du ønsker noe sterkt nok så skjer det.... hjerne har makt som vi ikke har utforsket enda. det er medisinsk dokumentert at noen mennesker føler smerte sterkere en andre pga de tenker og frykter smerten så mye at den blir forsterket over det den egentlig er. derfor kan man med god selvkontroll dempe smerte. men det er en annen diskusjon
Sist endret av Psych|Com; 11. november 2003 kl. 10:36.
Har diskutert dette i klassen, og er enig med at det er ganske sjukt.
Er kristen sjølv, men disse er ekstreme.
Dei har bare intervjuet 3 av 200 stk. noko som seier litt om kva dei vil ha fram. Dei viser bare et ekstreme, og ikkje alt det gøye dei var med på.
Dei hadde vistnok kun vist fra ein "forleir", og ikkje fra sjølve hovedaktiviteten. Såg ikkje programmet sjølv, men har høyrt om det. Det med at alle skulle be i tunge tale i busen var jo heilt sjukt, og det samme med kollekten. Ektstremt og unormalt.
man kan jo ikke akkurat si at de hadde toleranse for f. eks. homofile akkurat! ifølge dem kunne man ikke være homofil og kristen samtidig! Ikke tolererte de onani heller. Og noen av de mente at berlin var en djevelsk plass, for det kunne de føle. hvordan kan de føle at en helt vanlig europeisk by, med flere millioner mennesker, liksom skulle være besatt av satan? idiotisk spør du meg...
Så ikke dokumentaren men har sett på "levende ord tv" ellerno. Står en sånn vill fyr og skriker ut om at de som ikke er kristne vil bli drept når jesus gjenoppstår. Han sier faktisk omtrent det, samme språkbruk iallefall.
I salen sitter det mange kristne folk som er helt med på det han sier, og til slutt går de rundt med kollektbøssa.

For de som ikke er kristne og er over 5 år er egentlig "levende ord tv" en ganske underholdende kanal.
De sier jo: "Bli med oss, eller brenn i helvete!" Det er jo faktisk det de sier!
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
jajamensann.
greit at folk innrømmer at dem ban-evader.
banna likesågreit mess.o og levende ord sin ip, jeg. dette grunnet den enorme mengden idiotiske brukere fra denne ip'en.

når man er bannet, er man uønsket som bruker.