Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 2656
Bare lurer på hva alle definerer som NU Metal...
Limp Bizkit og Slipknot er fine eksempler på nu-metal.
Sjekk denne siden for The 100 rules of nu-metal. (ironisk ment seff)
1. When asked who your musical influences are, say Black Sabbath -- always Black Sabbath.
2. Make sure you don't sound like Black Sabbath at all even though you said that they're your musical influences.
3. Make fun of popular music especially Britney Spears and any boyband. This is non-negotiable.
Vis hele sitatet...
Tror nu-metal er masse høy skriking, 6 strengs bass, rapping og en plagsom dj
neineinei! bland for all del ikke 6-strengsbass inn i dette!
Min definisjon av nu-metal er komvers-metal. Alt det populære, værtfall i noen av bandene; hip-hop, rock, boyband, pop og skriking.

Men, SOAD er noe for seg selv
Nu-Metal har på en eller annen måte blitt et skjellsord nå...det er rart.
Må være pga. drit-band som Linkin Park og Limp Bizkit, som har solgt seg totalt...
Jeg mener, da jeg først hørte Korn, i '96, så var jo dette NuMetal, men det var noe av det beste jeg hadde hørt på lenge. Og Korn er fortsatt en smule bra, selv om det ikke kan måle seg med debut-plata.
Når det gjelder Linkin Park, så kunne jo det vært greit det, om de hadde fjernet boyband-fløtepus-jævelen som absolutt IKKE kan rappe. Han kommer hoppende inn med de donald-rima sine, og ødelegger hele greia...
Og når folk stapper Crazytown inn i NuMetal sjangeren...da blir jeg bare fobausa, for Crazytown er jo rett og slett BARE drit.

Men...back to topic. NuMetal er metal som er litt nyskapende, vel...noe er bra, men det meste er dritband som har sett at hvis man tar 1 stk. band, 1 stk. vassen dj, og 1 stk. fløtepus og blander det hele sammen, så får man en deig som man kan tyne for millioner...
original reprint
xaff's Avatar
Nu-metal er ikke metal. Er dumt å blande metal inn i navnet. De kunne jo bare gått rett frem og kalt det "kommers-skit-vi-kan-melke-uvitende-sjeler-for-penger-med".. Men det ble vel kanskje litt langt.. d-:
Det er jo metal selv om det er kommers.
Om det er bra...det er jo en helt annen sak...
Nu-metal er ikke metal, det ER pop.
Linkin Park er et jævla boyband, de suger værre...
Da kommer det jo igjen ann på hva du definerer som pop.
Jeg liker mye pop jeg. Pixies, Nancy Boy, Manic's osv. Pop-Rock vel og merke.

At Linkin Park suger verre er det jo ikke tvil om, men det betyr ikke at all NuMetal er kommersielt skvip.

Og alt som er kommersielt er ikke alltid skvip heller...
Faen heller når alle fjortisa begynner å høre på maiden, turboneger osv begynner litt av sjarmen og gi seg
Nu-metal er vel resultatet av møtet mellom pop og metal, pop vant, metal ble delvis borte, igjen har vi nok en ny sjanger. Det er evolusjon. Black Sabbath var tross alt listepop da det kom ut.. (for å sette det litt på spissen). Personlig hater jeg nu-metal. Men det er evolusjon. Mange hatet heavy rock da det kom, det var bare nok et nytt popkultur fenomen. Nå ser vi på det som om det var det orginale, og alt det nye som fjortis-søppel presset frem av en platebransje som bare vil tjene penger på lettpåvirkelige ungdom. Men slik har det vært lenge. Veldig lenge. Vi får bare håpe at nu-metal ikke blir neste generasjons led zeppelin. Da hopper jeg fra nærmeste bru med the dead i øret.
Korn og produsent Ross Robinson skapte hele sjangeren, Slipknot er så nu-metal som det går an å bli, mens Deftones som også blir definert som nu-metal, kanskje er det bandet som ligger lengst fra begrepet.
men - nu metal er jo et begrep som pressen har skapt, og som ikke nødvendigvis er et dekkende navn på såpass forskjellige band som korn/slipknot/limp/linkin/deftones . med grønsjen hadde man jo band som soundgarden og nirvana, som ikke hadde noe som helst med hverandre å
gjøre, annet enn at de kom fra samme by omtrent på samme tid.
noe lignende er det vel med nu metal også. (hed)pe har ikke noe med slipknot å gjøre, korn har ikke noe med taproot å gjøre, men alle faller vel under paraplyen nu metal.

jeg synes nu-metal begrepet har blitt skitna til etter at band som limp bizkit og linkin park begynte å spille.. synes ikke det kvalifiserer til å bli kalt som musikk engang, og hvertfall ikke i samme sjanger som geniale band such as korn, slipknot og deftones. men de er nuh engang der, selvom de er veldig forskjellige.
word, mia...

Man har liksom to grener av NuMetal...en bra og en crap.
korn/hed(pe)/coal chamber, og ikke minst deftones (m.fl.) på den ene siden, og linkin, bizkit og alt det andre dritet på den andre...
greia med de to sidene, er jo at "nye" folk som begynner å høre på nu-metal, tror at limp bizkit, linkin park osv er 'opphavet' til sjangeren nu-metal. når man da etterpå får høre at korn og slipknot osv også er nu-metal, så tror man jo nesten ikke på det, fordi musikken er så jævla annerledes, og så forbanna mye bedre enn linkin-hor-tøsete-crap-faenskapet.
[litt offtopic]

Har en bekjent som synger i noen metalband. De har nettopp kommet ut med plate med det ene bandet (Lowdown) og folk tror jo de er fans av f.eks. Linkin Park osv...det irriterer kameraten min litt...han har sunget i "NuMetal" band siden '94 (Dispainted)...lenger før vi hørte om Korn osv.

Dispainted tror jeg må være et av de første "NuMetal" banda jeg hørte...
det fleste definert som nü-metal, spiller faktisk pop-rock. deftones og limp bizkit gav ut to skiver til å begynne med som faktisk rocker villt, men de som alle andre i sjangeren har blitt sellouts med de siste skivene.

nü-metal er nå ett skjellsbegrep og man ser flere og flere band henge seg på bølgen. linkin park(grøss) og papa roach, inspirerte allt annet møkk.

men jeg oppfordrer folk til å skrape litt under overflaten hvis man søker god musikk. listemusikk er sjeldent god.

ninja: fett at du er kompis med de i lowdown.. kjenner masse folk på samme label som dem.
Hehe...kjenner bare vokalisten litt jeg...men det er et kult band. Men Dispainted er bedre (det første bandet han sang i).

Litt enig med Sorath ang. den første Limp Bizkit plata. Den er grei nok. Men Deftones er ikke sellout (har ikke hørt på den siste plata, da).
Jeg ser vel på Korn og Deftones som noen av originalene i denne sjangeren.
Nå er det meste som kommer bare piss, selv om band som Mudvayne, I'll Niño og Spineshank er betraktelig bedre enn resten av driten...
deftones siste, selftitled one (du kan få den av meg) er langt i fra bra. jeg rater de faktisk i den rekkefølgen de er gitt ut, den beste først. limps første var rå, den andre ikke så rå, men noen lyspunkter. har forøvrig ikke fulgt så mange andre band innen sjangeren enn deftones, korn og limp.

og jeg heter sorath, ikke Sorath!
Opprinnelig postet av sorath
...og jeg heter sorath, ikke Sorath!
Vis hele sitatet...
sorry...var virkelig ikke meningen...

hvis du gidder så kan du få låv til å uppe deftones-skiva til meg

ftp-info
det skal gå for denne gang

heads up, skive coming your way.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Det er typisk trend som foregår rundt i verden nå. ALLE vil skille seg ut og hater da all musikk som er såkalt kommersiell. Dette er veldig mye tull og jeg tror at brorparten av de som skriver slike ting som "jeg blir kvalm av Linkin Park" osv. faktisk ikke har så mye mot musikken annet enn at den er kommers.

Istedet leter de etter band/grupper som er såkalte "underground" eller mye hardere, fordi det er lite akseptert eller få hører på musikken.
Det er så utrolig teit å se alle som skriver om musikk og sier "Jeg synes Linkin Park og Creed er verdens, nei tidenes verste. CHILDREN OF BODOM ruler!!! Det er ingenting annet en patetisk.

Å jeg skjønner ikke åssen dere kan se på dem som ett boyband, vet dere hva ett boyband er? Det er ett produkt satt sammen av en manager. Det består av fine gutter som ikke kan synge å som får levert alt på sølvfat. Gutta i LP har kjent hverandre siden de var små, de lager all musikken selv, de lager artworken, å også noen av musikkvideoene.

Det er veldig dårlig av dere å sitte her å kritisere musikken deres på den måten her, musikken deres har hvert til hjelp for veldig mange mennesker som har problemer i ungdomstiden, Chester(vokalisten) ble selv misbrukt som barn og han gikk på stoff, ikke mange band legger følelser ut på cd'en deres, men det gjør LP. Det gjør at alle fans kan kjenne seg igjen i sangene. Så vær så snill respekter dem for det de har oppnåd. Trenger ikke så slenge så jævli me dritt.. Jeg har for eksempel ikke noe særlig til overs for Slipknot , men jeg syns ikke de eller fansen deres er tapere for det.. De har bare annerledes smak. Det betyr ikke at jeg syns Slipknot sin musikk er dårligere enn Linkin Park sin heller, bare at den er annerledes. Jeg syns det er veldi kjipt at alle "seriøse" metall-fans liksom "må" hate lp. Selv er jeg utrolig stolt over å være fan.
Jeg hater ikke LP, men jeg føler absolutt ikke det er metal jeg hører på når jeg hører det. For meg er det pop, fordi det er den følelsen jeg får...
Opprinnelig postet av Zenon
Bare lurer på hva alle definerer som NU Metal...
Vis hele sitatet...
For meg er nu metal flere ting, det ene er vel den 'gode' gamle hiphop/metal-fusionen, den andre grenen for meg er band som koRn, og alle banda de spawna, og så har man "Rappish Rock" - men i min mening var det bare, og BARE Faith no More som fikset kul raprock. (I mine ører iallefall)

Band: Limp Bizkit, Korn, Linkin Park, Evanescense (selv om Ev. egentlig bare er nu-metal-influerte), POD, Papa Roach, Slipknot. Jeg synes egentlig alle disse er noe dritt, kanskje med unntaket av Korns første utgivelse. Der og da var den bra, men har egentlig ikke hørt den igjen senere.

Kryssliste for nu-metal:

Hakkete distortion-riff i samme akkord
Postpubertal, følsom brillegutt som hyler ting som: PAAAAIN
Tekster ala: "All the pain in my brain, I am going insane, Oh, soon I will wane!" etterfulgt av et liksomlidenskapelig hyl. ( se også punkt 2)
5 overflødige DJ'er. (Det er så vittig å se X-ectutioners med 6 DJ'er som bytter på å se fancye ut med hver sin platespiller når man tenker på Kid Koala som scratcher med 13 platespillere samtidig)
Kvalmt politisk korrekt engasjement
Aggresiv/ulmen repetisjonskoring (noe ala det den nye bassisten i metallica gjør i "St.Anger"
Dyre instrumenter, store plateselskap
6-strengers bass. (Uff, hva faen SKAL de med den? Gi den til meg heller! Det er akkurat som Dansebandfenomenet - ALLE bassistene har minst 5strengers bassgitar - er det et statussymbol eller noe?)
Sist endret av Dolorous; 21. april 2004 kl. 10:31.
Hva skal de med den?
Jeg har selv en fem-strenger, og kommer aldri til å gå helt tilbake til fire. Kommer nok til å kjøpe meg en Rickenbacker og en Thunderbird en gang i fremtiden, men vil alltid beholde fem-strengeren min.
Kommer mørkere med den, og får mere trøkk. Seks-strengere kommer jeg nok aldri til å spille på, med mindre jeg får en John Myung signaturmodell inni helvettes billig
En liten ting, litt på sida : Definerer dere System of a Down som NU-metal?
Jeg forbinder NU Metal med "Dama mi har gått fra meg // Jeg er en freak, ingen liker meg" Nickleback, Lost Prophets, Puddle of Mudd, Staind etc. og masse ekkel scratching for å sette spikeren i kisten.
Jeg mener System of a down er nu-metal.
Opprinnelig postet av DonTomaso
En liten ting, litt på sida : Definerer dere System of a Down som NU-metal?
Vis hele sitatet...
Er nok nu-metal ja, dog noe av det man faktisk kan høre på. Ok, det er det eneste jeg ikke får smerter i magen av. Det første albumet var vel heller ikke så veldig nu-metalish i forhold til Toxicity.
Opprinnelig postet av DonTomaso
En liten ting, litt på sida : Definerer dere System of a Down som NU-metal?
Vis hele sitatet...
Jeg tror egentlig ikke jeg definerer det som nu metal, selv om det kanskje befinner seg i grenseland. Jeg har dog bare hørt Toxicity, som jeg likte ganske godt.
Opprinnelig postet av ninja5000
Hva skal de med den?
Jeg har selv en fem-strenger, og kommer aldri til å gå helt tilbake til fire. Kommer nok til å kjøpe meg en Rickenbacker og en Thunderbird en gang i fremtiden, men vil alltid beholde fem-strengeren min.
Kommer mørkere med den, og får mere trøkk. Seks-strengere kommer jeg nok aldri til å spille på, med mindre jeg får en John Myung signaturmodell inni helvettes billig
Vis hele sitatet...
Den signaturmodellen må du nok lete lenge etter...

Men jeg spurte ikke hva du skulle med den, men hva nu-metal og dænsbænd-folket skal med den Det er jo noe som heter tuning
Nu metal, som sjanger føler jeg meg ikke tilknytet til dette i det hele tatt. Jeg mener at det er konstruert sjanger, som alt nytt som ikke passer in i en av de allerede eksisternede metal sjangrene blir dyttet in i.

Jeg kan finne på og sette på alle de bandene som dere har nevnt, selv om det går mest i SOAD og Deftones mener jeg ikke at Linkin Park er så inmari dårlig.

Disse bandene kan ikke måle seg med Tool når det virkelig gjelder uansett.
Har lagt merke til at denne sjangerens største fans, om man nå hører til true- eller crap-siden, er folk som ikke hører på metal i det hele tatt. Folk som digger metal styrer som oftest glatt unna denne sjangeren, mens folk som digger mer elektronisk musikk, hip-hop og pop er mer aktive lyttere. Det er i og for seg greit nok det, men det var det der med å bruke sitt metal-stempel korrekt.

Selv mener jeg band som S.O.A.D, Slipknot og Deftones har noe for seg... Tool vegrer jeg meg for å putte i denne sjangeren.
Sist endret av Grim; 23. april 2004 kl. 19:55.
Får nesten tårer i øyna når jeg ser hvor mange som hater nu-metal, eller hva du vil kalle søppelmusikken, som noen andre her, hater jeg linken park. De spiller nu-metal, og som topicen på denne threaden, kjennetegnet for deres musikk i hovedtrekk;
en kar som korer hovedsangeren med samme setning om og omigjen.
Dritt band som Evanecense(driter om jeg stava det feil) og nå metallica (st. Anger) :s har begynt med dette. et utrolig dårlig virkemiddel i musikk!

Eksempel på det tror jeg finnes i St. Anger, gidder ikke å si alle sangene for de er jo helt like....

James Alan Hetfield : St. Anger am my name(eller no)
En annen kar i bandet: Can't force it out, can't force it out.
Flere sånne eksempler finner du ved å høre på foreks. Linken park, evanesence etc.

Ps: Trommisen i metallica er bra super god på trommer så han tar jeg vekk fra Metallica hatlista mi.
-----------------------------------------

Gode gamle led zepelin forever!
Ok, nok oppskrifter på NuMetal her. Det selger, folk kjøper det (hvorfor det tro?) og de som ikke hører på det "hater" det. Ser dere ikke mønsteret her? Alle vill være en del av underground-miljøet, og de som bryter seg gjennom overflaten mister "underground"-statusen, og underground-fanatikerne går fra å digge dem til å hate dem. Hallo?

For å gjøre dette enda mere klisje, understreker jeg at jeg faktisk hørte på LP og NuMetal. Men jeg har sluttet nå, mye kanskje fordi jeg ikke er fjortis lenger, men også fordi de ikke har kommet med noe god ny musikk i det siste.

Jeg HATER folk som hater mainstream. Dø.
Opprinnelig postet av ^Cherub^


Eksempel på det tror jeg finnes i St. Anger, gidder ikke å si alle sangene for de er jo helt like....

James Alan Hetfield : St. Anger am my name(eller no)
En annen kar i bandet: Can't force it out, can't force it out.
Flere sånne eksempler finner du ved å høre på foreks. Linken park, evanesence etc.

Ps: Trommisen i metallica er bra super god på trommer så han tar jeg vekk fra Metallica hatlista mi.
-----------------------------------------

Gode gamle led zepelin forever!
Vis hele sitatet...
Vel, før det første: De sier ikke "St. Anger am my name". Det er både grammatisk ukorrekt og helt feil. De sier så vidt jeg vet "St. Anger around my neck". Dessuten sier de ikke "Can't force it out", men "It's rushing out". Skal du først kritisere, så kan du i minste gjøre det med det minste snev av grunnlag.

For det andre, så er vel trommene blant det verste på albumet. Trebunnstrommer slik som i det verste av undergrunns åttitalls-trash er noe som passer særdeles dårlig til musikken de spiller for øyeblikket.

Selv mener jeg også at Nu Metal er en forferdelig genré, men det er dog en genré Metallica er langt ifra å havne i enda. De spiller riktignok LANGT IFRA så bra som før, men de bør vel ikke settes i samme bås som Linkin Park, Limp Bizkit og de andre fortrengte barnesinnene.
beklager at jeg ikke fant frem den UTROLIGE innholdsrike teksten når jeg skulle poste her...
Det er ikke viktig hva de synger,men den lyden som kommer, som har en Linken Park og Evanesence sound i seg... Dette høres pirkete ut, men orker ikke å gå i detaljer, hva er som ikke bra med den nye plata. Jeg F*en meg ikke en musikk anmelder heller(etter denne posten er sikkert mange andre også enige..)
Har bare hørt kort igjennom St. anger, og det eneste som var tøft var "blikkboks" denginga til han dansken, ellers mye likt på plata...
Sist endret av ^Cherub^; 26. april 2004 kl. 15:41.
Linkin Park og sånnt ting kansje. En venn av meg som er musikk ekspert (så pass) mener det, så jeg holder meg til at Nu Metal er Linkin Park, Limp Bizkit og sånt.. Og IKKE Good Charlotte. D e popkliss, etter min mening!
Det er vell ingen som definerer Good Charlotte som Nu metal heller? Punk spør du meg.
IMHO har SOAD har ingenting med Nu Metal å gjøre. Første plata deres, som forøvrig er en helt utrolig bra skive, kom ut årevis før den fad'en startet. Linkin Park og andre stygge drittband nevnt i denne tråden er opphavet til Nu Metal (måtte de alle lide en lang og smertefull død).

Så spurte jeg en kompis:
(03:55:51) LoneShark> tja
(03:56:00) LoneShark> de stemmer jo i drop d :p
(03:56:16) erasmus> soad er faen ikke nu metal
(03:56:41) erasmus> de er et skikkelig undervurdert band
(03:57:23) LoneShark> det er de, men musikken har ganske mange likhetstegn med nu metal. :o
(03:58:14) erasmus> joda, men det er ikke det samme som at de er nu metal
(03:58:47) erasmus> det blir som om hver gang et fjortissband tok et element fra en dyktig artist, gjorde det til sitt eget, fikk en gay label på det, så ble artisten de kopierte med en gang labelet under samme kategorien
(03:58:51) erasmus> du skjønner hva jeg mener
(03:59:00) LoneShark> seff
(03:59:14) LoneShark> jeg elsker også soad
(03:59:32) erasmus> om jeg hadde hatet de så hadde jeg fortsatt ikke sagt de var nu metal
Opprinnelig postet av Nidaroz
Faen heller når alle fjortisa begynner å høre på maiden, turboneger osv begynner litt av sjarmen og gi seg
Vis hele sitatet...
Helt enig..No liker jo alle fjortissene metallica..

hater Linkin Park og Limp Bizkit..må ikke glemme Slipknot heller
Det teitese er å slutte å like et band fordi det har strømmet nye fans til.
Så lange bandet holder seg til det de kan, så er jo alt like fett?

Jeg har vært die hard W.A.S.P. fan siden 4. klasse, og om de skulle få 10.000 nye fans nå, så driter jeg i det, fordi jeg vet hvilke plater som er snadder.

Samme med Metallica. Master of Puppets er jo genial. Om fjortissene aldri har hørt om den plata, men fortsatt liker Metallica, så spiller vel det ingen rolle vel?

Når det gjelder TRBNGR så har jeg aldri skjønt hypen. Bandet suger, og musikken er...vel...rett og slett kjedelig. Men men. Det er sikkert bare meg, for det kan se ut som om alle andre digger dritet.

Nå har vel aldri TRBNGR, W.A.S.P. eller Metallica vært Nu-metal, men greia er den samme.

Man kan ikke slutte å kalle f.eks. Korn, Slipknot eller Deftones for Nu-Metal, bare fordi det er kult. Korn er like mye Nu-Metal som Linkin Park og Limp Bizkit. Det finnes bra Nu-Metal og det finnes dårlig. På samme måte som all annen musikk...utenom trance og dance...der finnes det bare dårlig
Er ikke snakk om å slutte å like, men er ikke så kult at alle fjortissjentene bare Å eg digger metallica..etter de hadde den ene sangen på svisj..uansett..metallica er ikke mitt favorittband..det er cky, og der er det ikke snakk om å selge seg
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Min litt yngre bror påsto på død og liv at Meshuggah var nu-metal... lengre bort fra sannheten tror jeg ikke det går an å være.
Så hva er så Nu-Metal i dine øyne?
Jeg digger Meshuggah noe helt forjævlig. Råeste live-bandet jeg har sett er de også.

Hvilken kategori vil du plassere dem i?
Opprinnelig postet av ninja5000
Det teitese er å slutte å like et band fordi det har strømmet nye fans til.
Så lange bandet holder seg til det de kan, så er jo alt like fett?

Jeg har vært die hard W.A.S.P. fan siden 4. klasse, og om de skulle få 10.000 nye fans nå, så driter jeg i det, fordi jeg vet hvilke plater som er snadder.

Samme med Metallica. Master of Puppets er jo genial. Om fjortissene aldri har hørt om den plata, men fortsatt liker Metallica, så spiller vel det ingen rolle vel?

Når det gjelder TRBNGR så har jeg aldri skjønt hypen. Bandet suger, og musikken er...vel...rett og slett kjedelig. Men men. Det er sikkert bare meg, for det kan se ut som om alle andre digger dritet.

Nå har vel aldri TRBNGR, W.A.S.P. eller Metallica vært Nu-metal, men greia er den samme.

Man kan ikke slutte å kalle f.eks. Korn, Slipknot eller Deftones for Nu-Metal, bare fordi det er kult. Korn er like mye Nu-Metal som Linkin Park og Limp Bizkit. Det finnes bra Nu-Metal og det finnes dårlig. På samme måte som all annen musikk...utenom trance og dance...der finnes det bare dårlig
Vis hele sitatet...
Enig.
Jeg driter faktisk en lang marsj oppi om alle disse banda er nu-metal. SOAD, KoRn, Tool og alle de fleste banda som er nevnt her her bra musikk uansett. (bortsett fra bizkit).
Så som n5k sier, det finnes bra og dårlig nu-metal.. så ikke si at nu-metal generelt suger.

Dessuten, St. Anger skiva er bra, men det er trommelydene som trekker ned. Hører jo ut som noen bjeller.
Og har heller ikke noe spessielt sansen for Turboneger, bortsett fra "I got erection". Men skal ikke kritisere.
Sist endret av Ameneon; 29. april 2004 kl. 13:08.
Enig Ev0lver.
Jeg driter i hvilken sjanger musikk er i. Hvis folk sier at nu-metal er dårlig musikk og at det ikke er metal, så får folk bare mene det. Hvis jeg liker Linkin Park, selv om noen sier det bare er fjortisser som hører på, så er jeg vel da en fjortiss (haha )
Poenger mitt er. Hvis jeg hører noe som er bra, men som er stemplet som "dårlig musikk" av en majoritet, så gidder ikke jeg å la meg påvirke av det.
rekylvinyl.no
Opprinnelig postet av Nidaroz

Faen heller når alle fjortisa begynner å høre på maiden, turboneger osv begynner litt av sjarmen og gi seg
Vis hele sitatet...
Opprinnelig postet av Don Veto
Helt enig..No liker jo alle fjortissene metallica..

hater Linkin Park og Limp Bizkit..må ikke glemme Slipknot heller
Vis hele sitatet...

Ser dere ikke mønsteret?

14-isser har ALLTID hørt på Maiden, Turboneger, metallica osv....

Etter barndommen er vi lei Torbjørn Egner og søker etter annen musikk. Veldig tilfeldig hva vi tar til oss, men som regel er det det mest tilgjengelige, pluss litt personlig smak. Det lettest tilgjengelige er offtest enkel musikk (tenk listemusikk i alle sjangre).
Er man heldig og har en som "pusher" på deg de gode ting og sier til deg hva som du skal styre unna, kan du slippe en del flaue kjøp (f.eks. en storebror).

Men som regel vokser man, blir eldre, smartere, og som alt annet så utvikler musikksmaken seg.
Da er det mange som får problemer med fortiden, og håper kameratene ikke husker alt det du sa om at du var fan av det og det bandet.

Derfor får veldig mange et stort behov for å distangsere seg fra det de likte før, eller fra det dine kamerater likte før. For nå har du vokst! Nå vet du bedre, og derfor bruker du mye krefter og store ord om band du ikke liker. Noen mer enn det de bruker på det de liker, for nå har man erfart at man skal være litt forsiktig, ting forandrerer seg jo!

I denne alderen er det svært viktig for mange å finne sin plass, og noe som ALLE ønsker er det å være UNIK.
Derfor kommer denne "hate alt som er kommerst" holdningen frem. For man vil jo ikke være "mainstream", for da er man jo ikke unik?
Nei, man må like noe sært for å bli unik.

Og mange lykkes med det. Et problem som oppstår er når det bandet man har funnet seg med, identifisert seg med, plustlig går opp av undergrunnen og begynner å selge mer. Folk rundt deg som du overhodet ikke identifiserer deg med, begynner å like bandet "ditt".
Og du får konflikter med din identifikasjon.
obs....da er det på tide å flytte seg videre.
Applaus! Du er inne på noe der.
True that, selv om nevnte band, turbonegro metallica og sånn har eldre fans