Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1533
Hei!

Når jeg leser diverse snustråder ser det ut som mange bestiller herfra, men når jeg skal inn og prøve å bestille, finner jeg ikke Norge på listen av land.

Noen som vet hvorfor, eller om en side som selger til Norge?
Dette er bare en teori, men jeg tipper at de har slutta å sende til Norge fordi de aller fleste forsendingene til Norge blir stoppa i tollen. De fleste unge kjøperene tenker neppe på at man må betale toll på tobakksprodukter ved import til Norge. Posten har etterhvert blitt flinke til å kjenne igjen "mistenkelige" pakker fra utlandet, spesielt hvis firmanavnet på senderen inneholder ordet "snus".
Jeg har i løpet av de senere årene sett veldig mange tråder som omhandler omtrent akkurat det samme som denne, bare at de fleste andre lurer på om det er «smart» å bestille fra slike sider. Det er en gjennomgående faktor, og en tilnærmet lik konklusjon hver gang; det lønner seg i de fleste tilfeller ikke. Nettopp fordi disse pakkene blir stoppet i store deler av tilfellene, som DonTomaso siktet til.
Snusexpressen . com så ikke helt ut som en snus nettbutikk iallefall!
Sitat av Chillbill Vis innlegg
Snusexpressen . com så ikke helt ut som en snus nettbutikk iallefall!
Vis hele sitatet...
Må være enig der !
Bestilling av snus = Forbudt pga. at det er svensk label og ikke norsk. Det skal være mulig i hovedsak og bestille, men etter fortolling og alt vil snusen koste mer å kjøpe via nett enn i dagligvarebutikk.
Sitat av kaninpus Vis innlegg
Bestilling av snus = Forbudt pga. at det er svensk label og ikke norsk. Det skal være mulig i hovedsak og bestille, men etter fortolling og alt vil snusen koste mer å kjøpe via nett enn i dagligvarebutikk.
Vis hele sitatet...
Kan bekrefte dette. Tollerne, også de som er ansatt i posten, godtok dette lenge. Men helsemyndighetene gikk da ut og fikk ordnet opp i dette. Ergo, det må være norsk label. Er det ikke norsk label er det ikke lov å sende over grensen igjennom posten eller selge til Norge. Det paradoksiale er at det er helt greit å med seg personlig over grensen.
Odin
Waffaz's Avatar
Trådstarter
Grunnen til at jeg ville kjøpe er pga jeg ville kjøpe merker de ikke har i Norge, som f.eks Odens. Og skrev forresten feil i tittelen, er snusexpress.com ikke snusexpressen
Tur-retur oslo-töckfors koster jo 200 spenn, ta med 20 bokser hjem så er det en sweet deal
Odin
Waffaz's Avatar
Trådstarter
Men så bor ikke jeg i Oslo heller da