Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3054
En klok kar på russevanen klarte å låse bilen med nøklene inne, noen som har noen tips for å åpne den uten nøkler? Det er en Ford Transit Cl '93

- Gabbeh
Finn tak i noe blikk og prøv å lag en slim jim. Egentlig bare en lang blikkting med et hakk i. Dårlig eksempel.
Napp ut låsen, eventuelt bruk skrujern og vri om hel sjiten. Er bare en russebil
Trådstarter
tanken var å selge den etterpå da derfor jeg lurte
fikser ikke brannvesenet sånt?
Sitat av Waffle Vis innlegg
fikser ikke brannvesenet sånt?
Vis hele sitatet...
Tror det koster ,samme med falken.
NAF ordner vel dette, vet ikke pris, men en gang de hjalp en kamerat av meg, var det 200 kroner (med oppmøte) såvidt jeg husker. jeg vet dog ikke om han faktisk var NAF-medlem
Prøvd å låse opp med en annen nøkkel? På vår russebil fant vi etter hvert ut at vi kunne låse opp dørene med det meste, kunne også starte bilen med det meste og ta ut nøkkelen mens vi kjørte.. (dog 87' modell men koster dere lite å prøve)
På min bil, en gammel toyota, funka det å stabbe et lite hull i døra, rett under dørhåndtaket så det ikke synes, og så stikke en skrutrekker gjennom og rote rundt til jeg så "låsen" bevege seg, så trykka jeg hardt og vips: Døra gikk opp.
politiet og kan hjelpe deg med dette bare ring og hør om det koster no
ring da 02800, ikke 112 (!)

jeg kan også legge til at bilen til en kamerat kunne startes uten nøkkel, det var bare å vri på metallet der nøkkelen stappes inn (amerikaner), men det er vel ikke til hjelp nå
Trådstarter
Den nøkkelen ser ikke så altfor hardcore ut, så vi får se om vi får fiksa det på noen måte, en kompis har jo åpnet sin gamle bil men slim jim men på transiten her er det ikke sånn lås som man trykker ned eller drar opp, så vi vet ikke helt hvordan vi fikser dét. Falck/Viking skal ikke ha mer enn 1200 så da går jo det greit

wrfrak & VivaLatrina: Må nok få hjelp av Viking eller Falken
Hvis du kjenner noen som er medlem i NAF kan du få de til å ringe til NAF for å fikse dette. NAF hjelper medlemmene om de bare satt på også. Da slipper du nok unna med en liten egenandel bare, kanskje ikke det engang.
Sist endret av awt; 19. mai 2009 kl. 17:40.
Sitat av Gabbeh Vis innlegg
Den nøkkelen ser ikke så altfor hardcore ut, så vi får se om vi får fiksa det på noen måte, en kompis har jo åpnet sin gamle bil men slim jim men på transiten her er det ikke sånn lås som man trykker ned eller drar opp, så vi vet ikke helt hvordan vi fikser dét. Falck/Viking skal ikke ha mer enn 1200 så da går jo det greit

wrfrak & VivaLatrina: Må nok få hjelp av Viking eller Falken
Vis hele sitatet...
du kan få hjelp av politiet og, er flere ganger jeg har sett at de har hjulpet personer som har låst nøkkelen inne i bilen,
slik som jeg har oppfattet det så virker det som om de syns det er gøy å drive å dirke opp biler
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Ring politiet. Jeg låste inn nøklene mine i bilen midt i Oslo og ruslet opp til Majorstuen politistasjon der jeg spurte om hjelp. Ventet 2 minutter og satt på med onkel ned til der bilen var parkert og de åpnet den uten problemer og helt gratis.

Sitat av wrfrak Vis innlegg
slik som jeg har oppfattet det så virker det som om de syns det er gøy å drive å dirke opp biler
Vis hele sitatet...
Det var mitt inntrykk også
hvis du enda ikke har fått opp bilen , så kan du modifisere en ganske tynn stålstreng og få den inn imellom foringen på vinduet på bilen prøv derreter og ta tak i låsen og dra.... good luck
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
ta en saks. dette er tross alt ford, og kjør inn i døslåsen, røsk den opp og ned flere ganger. bruk den spisse deløen av saksen, og trykk inn. en slik større gul saks som er litt futt i. etterhvet så får du popp dørlåsen, og kan bare vri rundt ^^
Sist endret av CHillZoNE; 23. mai 2009 kl. 21:27.