Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 3352
søkte, men fant ingen tråder tilsvarende denne.
tenkte det kunne være litt morro å diskutere dette, da det har vært en del snakk om dette (ikke alt er like seriøst, for å si det slik).

mener du det er for mye sport på tv? hvorfor/hvorfor ikke?

jeg for min del skulle gjerne hatt mer sport. ser relativt lite på tv, men når det først ses på, så er det hovedsaklig fotball o.l.

(beklager virkelig hvis dette er upassende, plassert feil eller høyst slettbart )
det er det.
Personlig har jeg TV2 Sport pakken, + canal+ sport 1,2,og 3. Det holder for meg og er kanskje i overkant mye.

Når det gjelder "basis" kanalene, synest jeg dem dekker bra! Om vinteren er NRK guru på vintersport. De sender også mye om sommeren.

TV2 sender Tippeligaen, + alle programmer før og etter den. Hele søndagen går kjærringen å drar seg i håret.
TV2 sender også Tour de France!

Så ja. Jeg synest dem sender mye for å ikke være betalings-sports-kanaler! Må huske på at dem også skal dekke såpeserier, filmer og dokumentarer også!
Alkoholisert gamer
Det er for mye DÅRLIG fotball på tv ja.. Kan ikke TV2(selvom de er brann fans hele kanalen) vise litt mer bra fotball på de normale kanalene?

Jeg som bor i bærum og er Stabæk fan har jo ganske flaks. Jeg kan dra å se på hver eneste kamp uten problemer. Men jeg har ganske mange venner her i bærum som er f.eks. RBK og Brann supportere, de må jo da ha en av TV2 sine ekstra sports kanaler for å kunne se alle kampene til laget sitt...

Hvorfor skal TV2 ha inn så mye penger fra oss fotball frestle?
Ja, det er alt for mye sport på tv. Det er egne fotballkanaler (!!) Og det er sportssendinger faen meg i mellom hver jævla film untatt på NRK. Sport forsøpler TV og gode kvalitetsfilmer. Dessuten er det uviktig, imotsetning til film som er viktig.
Jeg synes i grunn det er akkurat passe mye. Litt synd at det meste forbeholdes betalkanalene, men det er vel det som er grunnen til at de kan ha så mye av det. Sport, i form av Rosenborgs tippe- og champions league-kamper, er det eneste jeg ser på TV. Jeg skulle gjerne hatt mer av de. Men da nærmer vi oss en særbehandling av ett lag, og det får vi vel ikke med det første.
Jeg kan tro at for ikke-fotball-interesserte, er det slitsomt med å hver gang man swithcer til tv2, møte blikket til davy watne, men en ting skal sies: Fotball er langt mer viktig enn filmer!

(jepp. understrekte forskjellige interesser der ja)

ekoli: det er sant at Tv2 er Brann kanal nr.1! Slik er det bare! Heldigvis for oss i Bergen! Når det er sagt, er TV2 en privat kanal, og kan heldigvis bestemme selv at dem ikke vil sende dårlige og kjedelige Stabæk-kamper
Akkurat i fjor var det jo ikke så rart at Brann fikk så mange kamper på TV. TV2 sender jo gjerne de mest spennende kampene, og Brann laget god underholdning i fjor. At de kjempet helt i toppen hadde nok litt å si også. I år håper jeg det er Rosenborg som står for underholdningen, og ut fra det jeg har sett av dem hittil lover dette godt.
Sitat av hyys
Jeg kan tro at for ikke-fotball-interesserte, er det slitsomt med å hver gang man swithcer til tv2, møte blikket til davy watne, men en ting skal sies: Fotball er langt mer viktig enn filmer!
Vis hele sitatet...
En ordentlig kvalitetsfilm med pacino eller Walken danker ut en landskamp.
Norge-Brasil >Film
Vell, det er vell smak og behag. For min del kunne det bare vert bil-programmer og div dokumentarer på TV. Men så ville jo det på den annen side gått utover hva andre ville se på.

Om jeg syntes det er for mye sport? Ja, spessielt fotball. Jeg kan zappe gjennom kanalene når som heldst på døgnet når som heldst på året og det er mindst 3 kanaler som viser fotball.

Det er i og forseg en overkommelighet. Men når de skal komme med forbanna sportsnyheter når jeg ser på film begynner de og gå over streken. Med all forståelse for folk som liker sport, føkk åff, jeg vill se filmen uten 35Min sport i tillegg.
Sitat av max-mekka
En ordentlig kvalitetsfilm med pacino eller Walken danker ut en landskamp.
Norge-Brasil >Film
Vis hele sitatet...
Helt enig!

Men en Tippeliga-kamp mellom Brann og Rosenborg, danker pacino og walken!

Skal vi gi oss der?
syns det er tåpelig at vi må kjøpe for å få god sport på tv. har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sett i avisen at arsenal har tv-kamp på canal+ sport, og der sitter jeg med eurosport og sportn (som forøvrig kun sender champions league, fa-cupen og the championship). det som er teitest er vel at tv2 filmkanalen og tv2 nyhetskanalen følger med tv2, men hvor i helsikke blir det av tv2 sport?!

dette er vel det jeg selv mener om sport på tv, og jeg som viking- og arsenal-patriot aldri får sett disse kampene uten å betale unødvendig masse penger. i tillegg er det sånn at det alltid er noen lag som får tv-kamper på tv2 mer enn andre - uansett. det er grufullt.

jeg kan i alle fall si at det første jeg gjør når jeg blir myndig, er å kjøpe alle sportskanalene jeg kommer på.

edit: det positive er jo at viasat 4, som ikke er en sportskanal, sender de beste kampene i champions league.
Sist endret av flashback; 6. april 2008 kl. 15:08.
Sitat av Hardcore
jeg vill se filmen uten 35Min sport i tillegg.
Vis hele sitatet...
Så gale er det ikke! Det er bare TV Norge som sender Aktuelt, Sporten og Været i filmene sine! Og det er ikke bare sport!
Alkoholisert gamer
Sitat av hyys
Jeg kan tro at for ikke-fotball-interesserte, er det slitsomt med å hver gang man swithcer til tv2, møte blikket til davy watne, men en ting skal sies: Fotball er langt mer viktig enn filmer!

(jepp. understrekte forskjellige interesser der ja)

ekoli: det er sant at Tv2 er Brann kanal nr.1! Slik er det bare! Heldigvis for oss i Bergen! Når det er sagt, er TV2 en privat kanal, og kan heldigvis bestemme selv at dem ikke vil sende dårlige og kjedelige Stabæk-kamper
Vis hele sitatet...
For de fleste er det vel slitsomt å møte blikket til Davy Watne?

Dette er kanskje Off-topic men: Det blir vel litt dumt å kalle Stabæk-kampene dårlige med tanke på Ålesund-Brann? 4-2 til ålesund og eneste målene brann fikk var selvmål fra ålesund? ^^
Sitat av ekoli
For de fleste er det vel slitsomt å møte blikket til Davy Watne?

Dette er kanskje Off-topic men: Det blir vel litt dumt å kalle Stabæk-kampene dårlige med tanke på Ålesund-Brann? 4-2 til ålesund og eneste målene brann fikk var selvmål fra ålesund? ^^
Vis hele sitatet...
Den kan vi ta på PM, ETTER Stabæk får grisejuling av "Stille i fjøset" gutta i kveld!
ot: stabæk spiller faktisk underholdende fotball. mye kjekkere å se på det enn kjepphøye og overvurderte rbk-kamper (f.eks.)
enda mer ot: enga taper i dag.
Sist endret av flashback; 6. april 2008 kl. 15:13.
Det er så jækla mye sport på tvn at jeg har blitt en total Discovery og viasat 4 fanatiker. Det er jo litt synd at alle de norske sender så sykt mye sport. Syns sporten kunne holdt seg i dedikerte kanaler hvor de beste reporterne og komentatorene osv kunne samles og laget noen fantastiske kanaler for de som er interessert i slikt. Så kunne andre kanaler tatt seg av filmer osv. Samt andre av dokumentarer. Men det er nå bare min mening da.
Alt for mye sport.
Sitat av hyys
Den kan vi ta på PM, ETTER Stabæk får grisejuling av "Stille i fjøset" gutta i kveld!
Vis hele sitatet...
Blir gøy og stå i snøføyka på tippeligaens desidert dårligste bortetribune i kveld.Gleder meg.bra det blir 3 poeng med hjem til Åråsen hvertfall

Nei det er ikke for mye sport på tv synes jeg.Er for det meste tv2 som vister MYE sport (og nrk om vinteren) men hvis man skal ha MYE sport må man ha ekstra kanaler.Så de som ikke liker sport kan jo rett og slett bare ikke kjøpe Canal sport og tv2 sport kanalene.
Sitat av hyys
Men en Tippeliga-kamp mellom Brann og Rosenborg, danker pacino og walken!
Vis hele sitatet...
Eh... NEI.

Kanskje ikke Norge - Brasil, men f.eks Brasil - Portugal kunne jeg faktisk ha sett.
Har egentlig null interesse av fotball, men skal jeg se på fotball ser jeg heller på noe annet og mer spennende enn norsk tippeliga.

Det er kjedeligere enn å se på maling tørke.
Alkoholisert gamer
Sitat av flashback
ot: stabæk spiller faktisk underholdende fotball. mye kjekkere å se på det enn kjepphøye og overvurderte rbk-kamper (f.eks.)
enda mer ot: enga taper i dag.
Vis hele sitatet...

Tusen takk

Men tilbake til spørsmålet da er det egentlig for mye fotball/sport på tv? Jeg syntes ikke det er for mye...

Men det kan bli litt mye av Davy Watne og brann når man ser de hver eneste helg som hovedkampen. Jeg mener at hovedkampen burde være mellom de lagene som er høyest oppe på tabellen, og ikke Brann mot det laget som ligger nederst...
blir litt feil å si at det er for mye sport på sportskanalene. det er jo bare sport der. tenker mer på de "vanlige" kanalene, nrk, nrk2, tv2, tvnorge og tv3 (blir det vel). for min del må de gjerne ta bort all sport på basisen, men for all del, da vil jeg ha gratis sportskanaler!
Alkoholisert gamer
Sitat av hyys
Den kan vi ta på PM, ETTER Stabæk får grisejuling av "Stille i fjøset" gutta i kveld!
Vis hele sitatet...
Send meg PM når kampen er ferdig da... Så svarer jeg når jeg kommer hjem. eller i morra tidlig...

Sitat av flashback
blir litt feil å si at det er for mye sport på sportskanalene. det er jo bare sport der. tenker mer på de "vanlige" kanalene, nrk, nrk2, tv2, tvnorge og tv3 (blir det vel). for min del må de gjerne ta bort all sport på basisen, men for all del, da vil jeg ha gratis sportskanaler!
Vis hele sitatet...
Enig der.. TV2 sin hovedkanal kan godt være sportsfri, men da skal også TV2sports kanalene være gratis...
Sist endret av ekoli; 6. april 2008 kl. 15:27.
Selv synest jeg det bare hadde vært positivt om de hadde fjernet alt, sport er møkkjedelig å se på. Så ja, det er alt for mye sport på TV, det er som om de tror at hele verden liker å se sport på TV.
Sitat av ekoli
Tusen takk

Jeg mener at hovedkampen burde være mellom de lagene som er høyest oppe på tabellen, og ikke Brann mot det laget som ligger nederst...
Vis hele sitatet...
Nå vet ikke jeg hvor fotballinteressert du er, og hvor mye peiling du så måtte ha, men jeg regner med du fikk med deg (hvertfall siden ifølge deg selv det ikke er noe annet på TV2) at Brann vant serien i fjor?

Klemz
Alkoholisert gamer
Sitat av hyys
Nå vet ikke jeg hvor fotballinteressert du er, og hvor mye peiling du så måtte ha, men jeg regner med du fikk med deg (hvertfall siden ifølge deg selv det ikke er noe annet på TV2) at Brann vant serien i fjor?

Klemz
Vis hele sitatet...
Joda, fikk med meg at brann vant serien i fjord.

Men for det første: Hvor lang tid tok det før tv2 sendte en stabæk kamp som hovedkampen når de lå på toppen av tabellen i ett halvt år?

og det andre: TV2 sendte da brann kampene før brann vant serien oxo hvis jeg ikke husker feil?

<3<3
Sist endret av ekoli; 6. april 2008 kl. 15:33.
hyys: alle kan gå på en smell, vet du var det ikke brann som på 60-tallet (64 tro?) vant serien og som året etter rykka ned? alt er relativt.

og et gullag som brann bør gjøre det bedre enn å tape mot et heller "middels" lag som aafk.

edit: for branns del: det skjer i år som for 44 år siden
Sist endret av flashback; 6. april 2008 kl. 15:35.
Jeg liker sport. Men ikke fotball. Dvs jeg likte det før, men nå synes jeg det er en ekstremt kjedelig og overvurdert idrett.

For å ta et eksempel så finner jeg TV2 sporten særlig uutholdelig å se på, der de maser opp og ned og frem og tilbake om tippeligaen, med teite, overdrevne reklamer som får kampene til å se ut som actionfilmer. Snakk om villedende markedsføring: Hver gang jeg får et glimps av en tippeligakamp så skjer det ingenting utenom masing og syting på dommeren.
I etterkant av kampen skal kjepphøye idioter som Mini og Rekdal slakte både dommere og spillere, og reporterne holder ubehagelige intervju med dommeren der de spør 91 ganger om han innrømmer at han tok feil. Etter 10 minutter med drittreklamer er de tilbake igjen med lange, kjedelige sitausjonsanalyser av enkeltangrep og det alltid relavante og livsviktige spørsmålet: "Var det virkelig offside/ikke offside???". For Gud vet hvilken enorm forskjell det utgjør om det faktisk ikke var offside fordi forsvareren holdt lillefingeren lenger bak enn angriperens nese!

Og når NRK bruker 10 min av kveldsnytt til å snakke oss gjennom Brann-spillere som gjør altfor mye ut av det som kan sammenlignes med et NM gull i andre idretter, ved å løpe opp på scenen foran tusenvis av fulle bergensere en etter en, så er det rart folk blir lei?
I tillegg er fotballspillere flest noen hovne sosser som tjener altfor mye i forhold til hva de faktisk utretter, men ser aldri ut til å være klar over at det finnes viktigere yrker enn å tilfredsstille ønsket om en viss fellesskapsfølelsesn som fedrene i bygda ser ut til å være avhengige av.

Men ski, sykkel, ekstremsport og friidrett m.m. er gøy
Sitat av ekoli
Joda, fikk med meg at brann vant serien i fjord.

Men for det første: Hvor lang tid tok det før tv2 sendte en stabæk kamp som hovedkampen når de lå på toppen av tabellen i ett halvt år?

og det andre: TV2 sendte da brann kampene før brann vant serien oxo hvis jeg ikke husker feil?

<3<3
Vis hele sitatet...
For å legge denne debatten død. Jeg tror, og regner med du tror, at en reklamefinansiert TV-kanal som TV2, sender det som gir mest seere! Desverre for Stabæk, trekker ikke dem like mange TV-seere som når Brann spiller!
Det er ikke en påstand, men fakta som jeg kan bevise i form av at jeg jobber med sportsjournalistikk.
Sitat av hyys
Den kan vi ta på PM, ETTER Stabæk får grisejuling av "Stille i fjøset" gutta i kveld!
Vis hele sitatet...
Stabæk er jo det mest underholdende laget i eliteserien, totalt motsatt av lillestrøm som bare spiller destruktiv møkkafotball med riseth og kleppe i spissen.
Alkoholisert gamer
Sitat av hyys
For å legge denne debatten død. Jeg tror, og regner med du tror, at en reklamefinansiert TV-kanal som TV2, sender det som gir mest seere! Desverre for Stabæk, trekker ikke dem like mange TV-seere som når Brann spiller!
Det er ikke en påstand, men fakta som jeg kan bevise i form av at jeg jobber med sportsjournalistikk.
Vis hele sitatet...
Jaok.. Men du kan ikke mene at eneste grunnen til at TV2 sender mest brann kamper er fordi Brann trekker tilskuere? Da hadde de vel sendt mer RBK kamper? For jeg hvartfall tror at RBK trekker fler tilskuere enn Brann...

Men greit..Vi dropper å diskutere mer om hva TV2 burde sende av fotball..siden dette egentlig ikke har noe med emnet i det hele tatt...
Sitat av ekoli
Jaok.. Men du kan ikke mene at eneste grunnen til at TV2 sender mest brann kamper er fordi Brann trekker tilskuere? Da hadde de vel sendt mer RBK kamper? For jeg hvartfall tror at RBK trekker fler tilskuere enn Brann...

Men greit..Vi dropper å diskutere mer om hva TV2 burde sende av fotball..siden dette egentlig ikke har noe med emnet i det hele tatt...
Vis hele sitatet...
Jepp! TV2 favoriserer nok Brann litt! Dette fordi dem under ingen omstendigheter trenger å bry seg om hva Stabæk fans vil se på TV!
Brann trekker flere TV seere enn RBK. Kanskje ikke publikum på stadion, fordi Brann stadion ikke er like stor som RBK. Men jeg garanterer deg flere tilhengere av Brann enn RBK, og hadde Brann hatt flere seter, kunne dem glatt fylt langt over 20 000 pr hjemmekamp.
Derfor kan du, som alle andre missfornøyde TV2 brukere, kjøpe TV2 Sport eller finne frem fjernkontrollen og trykke bort det sleipe trynet til Wathne.

Case Solved! Back to topic!
Sist endret av hyys; 6. april 2008 kl. 15:51. Grunn: leifer
Jeg synes det er greit. Det er såpass mange kanaler å velge mellom at det ikke er noe problem å velge bort sporten. Jeg synes derimot dekningen er helt på trynet, spesielt TV2 har mye dumt. Alt for lite bredde i sporten, bare fotball og helst Brann.

Forrige søndag skulle jeg sette meg ned og kose meg med serierunden på TV2. Det eneste jeg fikk se var en gjeng med dårlige kommentatorer som prøvde å forklare hva som skjedde på banen. De hoppet mellom fem-seks kamper, og filmet kun kommentatorene. Skulle du se en faktisk fotballkamp måtte du kjøpe tilgang på TV2 Sport.
Det er søpple-tv!
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Sitat av max-mekka
Ja, det er alt for mye sport på tv. Det er egne fotballkanaler (!!) Og det er sportssendinger faen meg i mellom hver jævla film untatt på NRK. Sport forsøpler TV og gode kvalitetsfilmer. Dessuten er det uviktig, imotsetning til film som er viktig.
Vis hele sitatet...
Amen

*TITEGN*
Sitat av hyys
Jepp! TV2 favoriserer nok Brann litt! Dette fordi dem under ingen omstendigheter trenger å bry seg om hva Stabæk fans vil se på TV!
Brann trekker flere TV seere enn RBK. Kanskje ikke publikum på stadion, fordi Brann stadion ikke er like stor som RBK. Men jeg garanterer deg flere tilhengere av Brann enn RBK, og hadde Brann hatt flere seter, kunne dem glatt fylt langt over 20 000 pr hjemmekamp.
Derfor kan du, som alle andre missfornøyde TV2 brukere, kjøpe TV2 Sport eller finne frem fjernkontrollen og trykke bort det sleipe trynet til Wathne.

Case Solved! Back to topic!
Vis hele sitatet...
At Brann trekker flere TV-seere og tilskuere er nok en helt ubegrunnet påstand, som din bakgrunn fra sportsjournalistikk neppe kan underbygge. Rosenborg hadde lett klart å fylle langt mer enn nåværende kapasitet på de fleste kamper de også. Rosenborg trekker flere tilskuere enn Brann, og jeg vil også holde en knapp på at Vålerenga har flere fans enn Brann. Brann opplevde først i de siste årene en eksplosiv vekst i tilskuere, og om dette varer er heller tvilsomt. Eneste grunnen til at Brann ble sendt så ofte i fjor var at de spilte de mest spennende kampene. De ledet i innspurten, og hvert poeng telte. Derfor trakk akkurat de kampene seere. Det var rett og slett spennende for alle. Samme gjelder nedrykksstriden, hvor det var minst like stor strid. Kampene til lagene i midtsjiktet var rett og slett ikke spennende nok for folk.
Sitat av Khazeth
At Brann trekker flere TV-seere og tilskuere er nok en helt ubegrunnet påstand, som din bakgrunn fra sportsjournalistikk neppe kan underbygge. Rosenborg hadde lett klart å fylle langt mer enn nåværende kapasitet på de fleste kamper de også. Rosenborg trekker flere tilskuere enn Brann, og jeg vil også holde en knapp på at Vålerenga har flere fans enn Brann. Brann opplevde først i de siste årene en eksplosiv vekst i tilskuere, og om dette varer er heller tvilsomt. Eneste grunnen til at Brann ble sendt så ofte i fjor var at de spilte de mest spennende kampene. De ledet i innspurten, og hvert poeng telte. Derfor trakk akkurat de kampene seere. Det var rett og slett spennende for alle. Samme gjelder nedrykksstriden, hvor det var minst like stor strid. Kampene til lagene i midtsjiktet var rett og slett ikke spennende nok for folk.
Vis hele sitatet...
Kan strekke meg til at Vålerenga kanskje hadde trekt flere tilskuere enn Brann. Men ikke Rosenborg. Og jeg snakker heller ikke om for 5 år siden. Det har skjedd en enorm vekst i fotballinteressen i Bergen etter sesongen 2006 når dem kom på 2.plass. De fleste er nok medgangssupportere og varer kanskje ikke lenge, men det har langt fra noe med diskusjonen å gjøre.
Ja det er alt for mye sport, spesielt fotball. Det er alt for dårlig med ishockey på tv, sporten seneder noen kamper med landslaget får lite dekkning.
Ellers driter jeg i fotball, sykkel, håndball, ski. Når jeg tenker meg om det aller meste av sport.

Det er også for mye repriser av gammle drittfilmer og dårlige såpeserier for kjerringer men det er vel kanskje en tanke offtopic.
mye bedre å se på fotball, ettersom det er samarbeid, man får plutselig den evnen å kunne vise kjærlighet for det man er glad i (snakker av erfaring) og når man spiller det selv, da kommer man i form. film er bare klisje alt sammen. og det nytter ikke å kombinere fotball og film heller (slik som de har [prøvd] å gjøre i lange flate ballær), det er bare for usansynlig at "super-ray" spiller på landslaget.

edit for å si at det ble grufullt kronglete formulert, men you get the point.
Sist endret av flashback; 6. april 2008 kl. 16:44.
Alkoholisert gamer
Fotball handler jo ikke bare om å løpe rundt etter en rundt ball og skyte den i ett nett mellom 3stenger, som ganske mange tror...

Greit, mange skjønner alikevell ikke meningen med å spille fotball... Men det er mange som ikke ser meningen i å sitte forran pcen hele dagen heller.

Selv syntes jeg at en god fotball kamp danker ut Hotel Cæsar lett.. Og ja jeg syntes det burde bli sendt mye mer sport/fotball på tv... Og da ikke bare fra tippeligaen, men også fra adeccoligaen.

Nå avslutter jeg denne orgien av bokstaver ved å si: "Nei det er ikke for mye sport på TV"
Sist endret av ekoli; 6. april 2008 kl. 17:05.
Det er virkelig ikke for mye sport på TV. Om du eier sportskanaler og synes det er for mye sport er du en idiot. Om du ikke eier sportskanaler og ikke synes det er nok sport er du en idiot.

Grunnkanalene dekker mange sjangre, og sport er en av de som det er mest penger i. Sport er ferskvare, og det er garantert seertall. Om man har et problem med at TV2 sportskanalen sender sport bør man vel også ha et problem med at Discovery Channel sender dokumentarer, og at TCM sender alt for gamle filmer. Det finnes mange hundre kanaler nå. Om du ikke vil se på det som er på TV2 får du bare bytte kanal!
Mange vil vel si at man kan jo bare holde opp å se sport om man absolutt ikke vil. Jeg var av denne oppfatning før, i den tiden familien ikke hadde canal+. Nå gruer jeg meg omtrent til å komme hjem om helgene og feriene siden det alltid sitter noen klistret til skjermen uansett hvilken sport som står på; formel1, fotball, ski, friidrett eller curling - spiller ingen rolle.

Før kunne jeg godt sette meg ned om helgene og se en fotballkamp, men nå har det nesten gått så langt at jeg "hater" sport. Husker også fra da jeg var lita at jeg grudde meg til vinteren, for da skulle foreldrene mine sitte og se på tullinger som gikk på planker dagen lang.

For meg er det altså helt håpløst at det er såpass mye sport på tv, men skjønner godt at andre har større interesse av sport. Ellers er jeg helt enig med Putas i at det generelle TV-tilbudet blir sterkt svekket av de gamle Chevy Chase-filmene og elendige såpeserier.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Nei, det er ikke for mye sport på tv. Jeg kan overhodet ikke se noen som helst argument mot å vise noe (som ikke strider mot lov og etikk) 24 timer i døgnet.

Grunnen til dette er enkelt og greit fordi "folk flest" idag har tilgang til så utallig mange tv-kanaler og andre underholdningsportaler, så om tv2 blir okkupert med fotball en hel søndagskveld så er det bare til å skru av tven, eller finne en annen kanal (for det finnes veldig mange kanaler som aldri viser fotball eller sport for den saks skyld)

Så jeg er møkka lei alle som klager over at det er for mye av noe på tv. For det er så utrolig lett å manøvrere seg vekk fra dette.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Det er altfor lite sirkus, teknologi, sjonglering, enhjulssykling, sirkus, illusjonisme, sirkus og andre nFF-relaterte ting på TV.

Og altfor mye Hotel Cæsar, Fotball, Håndball, fotball, ski, fotball, såpe, fotball, soccer og football på TV.

Gleder meg til Dyret og dexter går sammen for å hakke/krakke TV.
Sitat av Jonta
Det er altfor lite sirkus, teknologi, sjonglering, enhjulssykling, sirkus, illusjonisme, sirkus og andre nFF-relaterte ting på TV.

Og altfor mye Hotel Cæsar, Fotball, Håndball, fotball, ski, fotball, såpe, fotball, soccer og football på TV.

Gleder meg til Dyret og dexter går sammen for å hakke/krakke TV.
Vis hele sitatet...
haha. enhjulssykling faktisk.
Sporten er helt grei på de fleste kanalene
Sitat av tnt
Nei, det er ikke for mye sport på tv. Jeg kan overhodet ikke se noen som helst argument mot å vise noe (som ikke strider mot lov og etikk) 24 timer i døgnet.

Grunnen til dette er enkelt og greit fordi "folk flest" idag har tilgang til så utallig mange tv-kanaler og andre underholdningsportaler, så om tv2 blir okkupert med fotball en hel søndagskveld så er det bare til å skru av tven, eller finne en annen kanal (for det finnes veldig mange kanaler som aldri viser fotball eller sport for den saks skyld)

Så jeg er møkka lei alle som klager over at det er for mye av noe på tv. For det er så utrolig lett å manøvrere seg vekk fra dette.
Vis hele sitatet...
Det er bare det at nesten alle kanaler kjører på med sport. Man skal absolutt stappe sport inn i filmer. Hvorfor skal man det? Tror du ikke jeg driter i om Enga vant over lyn når jeg ser på en god film? Det er bare NRK som jeg veit om som ikke avbryter med filmer. Ellers syns jeg det er et fint tiltak med egne sportskanaler, for da havner møkka der. Hva er poenget med så mye sport? Man får dosen sin av å svippe igjennom alle kanalene. Det er sport overalt. Schport Schport Scport.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Kan anbefale folk å lese Per Inge Thorkilsens "Den store stygge idrettsboka", den er morsom og skrevet på stavangerdialekt.

Ontopic: Sport er jo overalt jo! Hva skjedde med kulturen?!!!!
Sitat av Jonta
Ontopic: Sport er jo overalt jo! Hva skjedde med kulturen?!!!!
Vis hele sitatet...
Fotball er kultur
hele poenget er vel at det er for lite variert sport, å bli trødd fotball over hode uansett om du liker det eller ikke er unødvendig.. har fått opparbeidet et hatt for fotball på tv selv om jeg spiller fotball selv..

det som virkelig er god idrett på tv er motorsport, å selv det er for ensformig med bare formel 1 og roadracing..
Sitat av snox
hele poenget er vel at det er for lite variert sport, å bli trødd fotball over hode uansett om du liker det eller ikke er unødvendig.. har fått opparbeidet et hatt for fotball på tv selv om jeg spiller fotball selv..

det som virkelig er god idrett på tv er motorsport, å selv det er for ensformig med bare formel 1 og roadracing..
Vis hele sitatet...
TV2 sender hva? 1-2 kamper i uka? TV3 sender Champions League og alle andre kamper må du betale dyrt og hellig for. Det er absolutt ikke for mye fotball "på TV", med mindre du klager over at det sendes fotall på sportskanaler da ...