Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 884
Jeg har en rellativt gammel data... vet ikke hvor gammel fordi jeg fikk den brukt... Men så innstalerte jeg GTA III, men når jeg skal spille det så kommer det sånn feilmelding sak. Sånn hvor jeg kan sende Error report. Det er irriterende.

Mange sier jeg har for dårlig skjermkort. Ingen som har hatt det samme problemet?


Også har jeg en datamaskin med Vista på repprasjon. Men vil GTA-spillet da virke på den? Det står at det bare virker på Windows 98 og xp og masse sånn, og ikke Vista. Men Vista kom lenge etter GTA III.

Noen som kan hjelpe meg?
Vis du poster ALT som står i feilmeldingen du fikk, er det mye lettere å hjelpe deg.
Å ja, spillet vil fungere i vista, men du vil nok være nødt til å laste ned noen filer for å få det til å fungere normalt. (Vista står selvfølgelig ikke der fordi vista kom etter GTA III)
det er ikke ALDEREN på en pc som teller, men hva som er INNI den - gi meg info om det så er det lettere å hjelpe deg :P
Trådstarter
25 0
Ja, jeg tenkte meg at det kanskje kunne virke på Vista.. Ok, her er feilmeldingsaken!


Error signature---------------------------------------------------
AppName: gta3.exe AppVer: 0.0.0.0 Modname: unknown
ModVer: 0.0.0.0 Offset: 02ae0004

Reporting Details-------------------------------------------------
This error report includes: information regarding the condition of gta3.exe when the problem occurred; the operating system verson and comput er hardware in use; your digital product ID, wich could be used to identify your license; and the internet Protocol (IP) address of your computer

We do not intentionally collect your files, name, address, email address or any other form for personally identifable information such as data open files. While this information could potentially be used to determine your identity, if present, it will not be used.

The data that we collect will only be used to fix the problem. If more information is available, we will tell you when you report the problem. This error report will be sent using a secure connection to a database wich limited acces an will not be used for marketing purposes.

To view tchnical information about the error report, click here.
To see our data collection policy on the web, click here.



Det gikk ikke ann å kopiere så jeg skrev alt så likt jeg kunne. Og da kan det nok følg emed et par skrivefeil.
Kunne du ha skrevet opp spesifikasjonene til PCen også?
Trykk startknappen -> Kjør -> Skriv inn "dxdiag" og trykk "ok" hvis det kommer opp noe.

Deretter trykker du på "skjerm", og skriver opp navnet og info om grafikkortet.
Trådstarter
25 0
Ok. Da kom det opp et stort vindu med masse tekst. Og jeg kan skifte på sånne greier å se på der oppe. Eller det står 'system', 'DirectX files'. 'Display', og 'Sound 1'. 'Sound 2', 'Music', 'Network', 'More help'

Hva skal jeg trykke på? Og fins det en måte å kopiere på i de boksene? Det er litt slitsomt å skrive alt..

Men bakpå spillet står det at jeg trenger "16 MB video card with DirectX 8.1 compatible drivers"

Og at jeg trenger "DirectX 8.1 compatible sound card * Keyboard * Mouse"
Run > dxdiag > Display

Så skriver du specs om skjermkortet her.. Kan gjerne slenge med RAM og CPU-hastighet.
Hvis du ikke har lovlig versjon kan det hende det bare er en dårlig crack.

Edit: Det tar 30 sek å skrive ned CPU-frekvens, hvor mye RAM du har og skjermkort-specs. Såpass må du gidde for å få hjelp.
Sist endret av Blå Gummitenner; 9. mars 2008 kl. 11:13.
Trådstarter
25 0
jada! Ok, skal vi se...

Jeg aner ikke hva som er hva, så jeg skriver alt.

Device------------------
Name:NVIDA GeForvce FX 5200
Manufacturer: NVIDA
Chip Type:GeForce FX 5200
DAC Type:Integrated RAMDAC
Approx. Total Memory: 128.0 MB
Current Display Mode: 1024 x 768 (32 bit) (750Hz)

Drivers-------------------------------
Main Driver: nv4_disp.dll
Verson: 6.140010.8421 (English)
Date: 09.03.2006 15:29:00
WHQL Logo'd: No
Mini VDD: nv4_mini.sys
VDD: n/a
DDI Version: 9 (or higher)


DirectX Features------------------------------------

DirectDraw Accleration: Enabled [Disable] [Test DirectDraw] <--(Dette er knapper)
Direct3D Accleration: Enabled [Disable] [Test Direct3D]
AGP Texture Accleration: Enabled [Disable]

----------------------------------------------------------------------
The file nv4_disp.dll is not digitally signed, which means that it has not been tested by Microsoft's Windows Hardware Quality Labs (WHQL). You may be able to get a WHQL logo'd driver from the hardware manufacturer.
To test DirectDraw functionality, click the "Test DirectDraw" button above.
To test Direct3D functionality, click the "Test Direct3D" button above.
----------------------------------------------------------------------

Dette er alt som sto i Display-Delen.

Også tror jeg at jeg har 384 Ram
Eller det står sånn her
Memory: 384MB RAM
Afaik så er ikke GTA 3 kompatibelt med windows XP, derav har det blitt gitt ut patcher for det:
http://www.ausgamers.com/files/details/html/2385
Trådstarter
25 0
Det sto i manualen at det var Kompatibel med XP Home Edition, eller noe sånt. Men hva betyr Afaik?
As far as I know(så vidt jeg vet). Og AFAIK skal GTA III være kompatibelt med XP. Dvs (det vil si ()) jeg kan spille det på min XP maskin, i alle fall.
Sist endret av Gjøk; 9. mars 2008 kl. 12:53.
Trådstarter
25 0
Ja, det var det jeg trodde!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Har du prøvd å patche spillet da?
Trådstarter
25 0
Hmm? Patche? Skal det ikke bare virke med å innstalere det?
Sitat av Drendo
Hmm? Patche? Skal det ikke bare virke med å innstalere det?
Vis hele sitatet...
Prøv å patch det du. Tydeligvis funker det ikke å bare installere det? Så da prøver man noe nytt, å ser om det fungerer. Nytter ikke å whine på at det ikke fungerer, hvis man ikke er villig til å prøve noe nytt.
Trådstarter
25 0
Nei, det forstår jeg, jo!

Men jeg prøvde å laste ned noe patchgreier i dag, men det virka ikke...

Men jeg finner ikke noe patch? Men nå er jeg veldig dårlig på datating også, da...
Trådstarter
25 0
Nå lastet jeg ned Patch på Rockstar.com, men det virka heller ikke...
Hvis du kjenner noen med litt peil kan du be dem om å se på det.. Snakker av erfaring, det virker

(BTW: Jeg var han som hjalp, så ikke misforstå)
Trådstarter
25 0
Ja, jeg sendte mail til en datafyr jeg kjenner, og han trodde kanskje det var opperativsystemet.... Noe jeg syns er litt merkelig når det står i manualen at det skal virke i XP. Men det kan hande han missforsto.