Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 2236
noen andre som har sett`n? er faktisk en av de bedre filmene jeg har sett. Jerry Bruckheimer & co svarte hvertfall på kritikken de fikk for Pearl Harbor som alle mente var en klisjefilm med altfor mye kjærlighet å stuff.. Men de har vel kanskje bare produsert denne filmen de..

Jaja, jeg synes hvertfall denne filmen var drit fet!
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Jeg syntes faktisk ikke den filmen var noe bra. Var på kino på søndagen og så den, men syntes den blei alt for langdryg. Greit nok at filmen var basert på en sann historie, men handlinge var alt for tynn. Var alt for mye fokusert på skyting og ute i felten, var lissom ingen hovedpersoner eller noe.
cezar's Avatar
Trådstarter
Det er jeg enig, det blei kanskje litt mye krig, men effekter og lyd tatt i betraktning er dette en bra film på det området hvertfall..
ble kjedelig med med all skytinga etter hvert. Var fet den første timen.
Har lastet ned både DivX og SVCD versjon av filmen, den skal nok sees
cezar's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av zeth
Har lastet ned både DivX og SVCD versjon av filmen, den skal nok sees
Vis hele sitatet...
jeg annbefaler sterkt å se den på kino først..
synes og den var bra, selv om jeg ikke fikk med meg så mange effekter. hadde lasta ned screener-ettelleranna, men nå har jeg lasta ned svcd'en istedet. får se om den ble enda bedre da..
▼ ... over en uke senere ... ▼
det var noe det jeg likte med filmen at skytingen tok nesten aldri slutt, jeg synes det var utrolig bra lagt til med hvordan alt gikk fint uten at det ble noe særligt til forvirring....
en liten replikk til hele filmen.
jeg har ikke sett den pga en ting, dette er nok en film som viser hvor jævli kjipt de stakkars amerikanseke soldatene har det....(les med et snev ironi) jeg mene hva i helvet hadde amerikanere der å gjør ein the first place liksom.

hater de jævla amerikanske fittetrynene som presser seg inn i en vær jævla konflikt. til tross for at de ikke har no der å gjøre.
så da kan de likegreit bare bli skutt i stykker for min del!
men de burde faenmag ikke komme og lage film om hvor jævli de hadde det...

satan faen i mente...slike ting irriterer meg no grenseløst....

jeg boikotter Black Hawk Down, og alle andre filmer i den duren!


så d så =)

måtte bare få det ut!
noob killer
elukS's Avatar
Akkurat som de fleste andre amerikanske krigsfilmer basret på en "sann" historie er dette ren historieforfalskning

Men amerikanerne sluker det jo rått og produsenter/filmselskap får millioner inn på konto.

Nei takke meg til god gammel film
Er faktisk enig med deg der paparoach. I filmen fikk vi bare inntrykk over hvor jævlig Amerikanerene hadde det. Hvor mange negre ble drept i den filmen i forhold til amerikanere i den filmen? Jeg satt og sa inni meg "jævla nigger" for hver amerikaner som ble drept. Det hadde gått i spinn i huet mitt skulle jeg ha sagt "jævla amerikaner" for hver nigger som ble drept. Black Hawk Down er bare enda et tåpelig eksempel på at USA skal være stormakter, og filmen er enda et eksempel på at USA driter seg ut og blander seg inn i kriger der de omtrent ikke bidrar til noe som helst!
Må si meg litt enig med paparoach. Skjønner forresten ikke hvorfor de har valgt å basere filmen på den konflikten. Hva som egentlig skjedde der nede kommer jo ekstremt dårlig frem... Når de først baserer en film på en faktisk hendelse, skulle du tro de hadde et poeng å komme med eller noe, og ikke bare bruker den som bakgrunn for en rekke voldsscener.
Vil bare forsvare USA generelt her.
Det følger ansvar med å være verdens største, rikeste og ikke minst mektiske land. Ta midtøsten f.eks. der begynner det å bli litt vilt. Alle de "viktige" fredsmekler landene som f.eks. Norge prøve litt men alle driter i de. USA sender Powell og straks begynner 4 tilbaketrekninger. Det er og blir et faktum at USA har enorm makt, og BØR blande seg inn i konflikter som ikke går mot noen løsning.
TipeX: WORD!
Better than thou.
Opprinnelig postet av paparoach
en liten replikk til hele filmen.
jeg har ikke sett den pga en ting, dette er nok en film som viser hvor jævli kjipt de stakkars amerikanseke soldatene har det....(les med et snev ironi) jeg mene hva i helvet hadde amerikanere der å gjør ein the first place liksom.
Vis hele sitatet...
Så du har ikke sett filmen, men har allerede gitt deg en mening om den. BRA!


hater de jævla amerikanske fittetrynene som presser seg inn i en vær jævla konflikt. til tross for at de ikke har no der å gjøre.
så da kan de likegreit bare bli skutt i stykker for min del!
Vis hele sitatet...


Ja, og hadde de ikke gjort noe hadde du sikkert sagt det samme, men med ikke'n på en litt annen plass. USA er en stormakt, og ville garantert fått kritikk hvis de ikke blandet seg inn.


men de burde faenmag ikke komme og lage film om hvor jævli de hadde det...
Vis hele sitatet...


Hvorfor ikke?


satan faen i mente...slike ting irriterer meg no grenseløst....
Vis hele sitatet...


Tøft.


jeg boikotter Black Hawk Down, og alle andre filmer i den duren!
Vis hele sitatet...


You go girl!


så d så =)
Vis hele sitatet...


Samme her.


måtte bare få det ut!
Vis hele sitatet...
Samme her.

Opprinnelig postet av Svonna
Er faktisk enig med deg der paparoach. I filmen fikk vi bare inntrykk over hvor jævlig Amerikanerene hadde det. Hvor mange negre ble drept i den filmen i forhold til amerikanere i den filmen? Jeg satt og sa inni meg "jævla nigger" for hver amerikaner som ble drept. Det hadde gått i spinn i huet mitt skulle jeg ha sagt "jævla amerikaner" for hver nigger som ble drept.
Vis hele sitatet...


Så hvorfor i helvete gjorde du ikke det da?

Black Hawk Down er bare enda et tåpelig eksempel på at USA skal være stormakter, og filmen er enda et eksempel på at USA driter seg ut og blander seg inn i kriger der de omtrent ikke bidrar til noe som helst!
Vis hele sitatet...
USA er en stormakt. Kan vi ikke bare godta det allesammen nå..? Driter seg ut? Hehe, teit sagt. Ikke bidrar med noe som helst? Neivel, så du mener det. Kan bare nevne det jeg kommer på på toppen av hodet (akkuratt spilt DoD ) WWII. Uten amerikanernes hjelp vet vi ikke hvordan krigene kunne ha endt. Kanskje Hitler og Nazityskland hadde vunnet og vi hadde gått rundt og feiret Hitlers bursdag med seig heil over høytallerene og hakkekorsflag i bannerene istedenfor 17. mai? Marshallhjelpen var ikke noe altså? Lurer på hvordan mange hadde overlevd uten den jeg..

Opprinnelig postet av mr_eff
Må si meg litt enig med paparoach. Skjønner forresten ikke hvorfor de har valgt å basere filmen på den konflikten. Hva som egentlig skjedde der nede kommer jo ekstremt dårlig frem... Når de først baserer en film på en faktisk hendelse, skulle du tro de hadde et poeng å komme med eller noe, og ikke bare bruker den som bakgrunn for en rekke voldsscener.
Vis hele sitatet...
Hollywood min venn, Hollywood. Vold selger, proven fact, og det er det de prøver å gjøre, er det ikke? Tjene penger altså.


Jeg prøver ikke å si at USA alltid er snill og flink og god og kjærlig og sånt, jeg er helt enig på noen punkter, og helt uenig på andre punkter av det dere har å si, men jeg tviler på at USA bevist prøver å blande seg inn i en krig uten at de føler de har noe 'positivt' å bidra med.

[Edit]
Takk TipeX, kunne ikke vært mer enig.
[/Edit]
Hollywood min venn, Hollywood. Vold selger, proven fact, og det er det de prøver å gjøre, er det ikke? Tjene penger altså.
Vis hele sitatet...
Joda... Sant det. Faen, jeg hater Hollywood. De svina er bare ute etter å tjene spenn, ikke lage god film.

Driter seg ut? Hehe, teit sagt.
Vis hele sitatet...
Vel, de dreit seg ut her... Skal ikke si at USA aldri bidrar med noe, (det gjør de selvfølgelig,) men når det gjelder akkurat denne konflikten dreit de seg skikkelig ut.
Fordi da hadde huet mitt gått i spinn sa jeg jo Carlo. I heltefilmer holder du som oftest med helten og ikke motstanderen. Og her prøver filmen å gjøre soldatene til helter. Så jeg må innrømme at i filmen holdt jeg mye mer med amerikanerene enn negrene.

Skal innrømme det at hadde vi ikke hatt USA så hadde kanskje verden blitt et forferdelig sted, og de har selfølgelig veldig mye å bidra med. Men det jeg vil fram til er at de har også dretet på leggen noen ganger de og. Hvor er forresten Bin Laden?
Sist endret av Svonna; 12. april 2002 kl. 17:46.
skal si , diskusjonene tok av
vell det eneste jeg egentlgi ville frem til var at jeg hater faktumet at usa alltid er -global\verdens-snut.

håper noen krasjer et fly inni dem...oh wait a minute...somone did :P
Uansett så er det en film liksom.. når jeg ser en film , så driter jeg egentlig i hvor "irriterende" det er at amerikanerne blander seg inn i en konflikt.
Better than thou.
Opprinnelig postet av paparoach
skal si , diskusjonene tok av
vell det eneste jeg egentlgi ville frem til var at jeg hater faktumet at usa alltid er -global\verdens-snut.

håper noen krasjer et fly inni dem...oh wait a minute...somone did :P
Vis hele sitatet...
Vel, denne verdnen trenger et verdenspoliti, og USA ser ut som de eneste som er villige til å ta på seg jobben av og til. Hvem er det som har meklet i minst 20 år i Midtøsten liksom?

Og til avslutnings kommentaren, fy faen så teit! Du er klar over at flere tusen uskyldige mennesker døde!? Idiot.
vell jeg synes at usa har blant seg oppi litt for mye enn hva de har egentlig noe som helst med

Det der bin laden greiene jeg hadde ikke noe medfølelse når afganerne tok seg en flytur til usa..
usa har allerede bomba landet sønder og sammen derpt tusenvis og når de gjør en liten svip tur innom, ka bestemer usa seg for å gjør jo.. bomba det som er allerede bomba. pluss litt ekstra som flere røde kors lager med mat og medesiner. slik at dem skal lide litt mer

men ikke er som en skikkelig action film uansett hvem vi skal synes syn på.

vell det er bare min menig .....
Sist endret av boohaze; 13. april 2002 kl. 21:39.
Better than thou.
Vi har diskutert den der i førti andre tråder, så jeg gidder ikke starte det på nytt..
Krigsfilmer tar av
Black hawk down var kjedelig..
det som bekymerer meg, er at 260 millioner amerikanere ser nyheter på kino...

stakars uvitne jævler!
Better than thou.
ARG! *klikke helt* *overloade* *brenne opp*
er det ikke irriterende at noen bryr seg og ordner opp når vi alle kan sitte å se på at ugjerninger blir gjort? kan ikke de stygge amerikanerene slutte å blande seg inn i internasjonale problemer? omg hva er problemet til enkelte her??
▼ ... noen uker senere ... ▼
vel, jeg må bare blande meg.

"USA er en stormakt. Kan vi ikke bare godta det allesammen nå..? Driter seg ut? Hehe, teit sagt. Ikke bidrar med noe som helst? Neivel, så du mener det. Kan bare nevne det jeg kommer på på toppen av hodet (akkuratt spilt DoD ) WWII. Uten amerikanernes hjelp vet vi ikke hvordan krigene kunne ha endt. Kanskje Hitler og Nazityskland hadde vunnet og vi hadde gått rundt og feiret Hitlers bursdag med seig heil over høytallerene og hakkekorsflag i bannerene istedenfor 17. mai? Marshallhjelpen var ikke noe altså? Lurer på hvordan mange hadde overlevd uten den jeg.."

dette sa Carlo. vel, tillat meg å ta til motmæle: USA? hva faen hadde skjedd hadde det ikke vært for russland? USA meg i ræva skal ha sin takk, men hva tror du hadde skjedd om ikke "kommunistanne" hadde vært der? de brandt jo ned halve jævla lande sitt, men for ikke props for det overhodet. med amerikanere i fallskjerm får all crediten som er å oppdrive. takk skal dere ha. amerikanere har det med å motsi seg selv, "europa burde takke oss for at vi blandet oss" og "tenk hva som hadde skjedd med verden" takk dere selv, isåfall. man kan ikke snakke om 2.verdenskrig idag, det blir helt feil. det var krig. ikke et opprør.

"Vel, denne verdnen trenger et verdenspoliti, og USA ser ut som de eneste som er villige til å ta på seg jobben av og til. Hvem er det som har meklet i minst 20 år i Midtøsten liksom?"

dette sa også Carlo. man kan jo spørre, hvorfor i alle dager, når USA ikke gjør annet enn sin plikt, og er snillt verdenpoliti står folk, nettopp i midtøsten, å brenner amerikanske flagg? kom ikke her å si "at de er terrorister". Om usa har gjort en så jævla god jobb, hvorfor går folk der helt amokk? hvorfor sverger de å dø i hellig krig mot usa? verdenspoliti må du lenger ut på landet med. verdens største terrorist organisasjon med en svær jævla trestamme i øye. det er det krigen mot terror gjør dem til, iallfall.
Better than thou.
Opprinnelig postet av na1t
det som bekymerer meg, er at 260 millioner amerikanere ser nyheter på kino...

stakars uvitne jævler!
Vis hele sitatet...
Så om det hadde blitt laget en norsk film, som var basert på en sann historie og den hadde handlet om norske soldater som satt i tyske fangeleire, og ble mishandlet av tyskere, men klarte å komme seg fri ved å sprenge en dør ved å blande noe blod og saggflis og komme seg hjem fra denne leiren, og hele norge hadde sett denne filmen fordi den hadde så god underholdningsverdi og var utrolig bra regisert med gode skuespillere så skulle jeg si at jeg følte synd på nordmenn fordi de så nyheter på kino? Blir det samme. Hele USA trodde forresten at Snurre Sprett var en ordentlig kanin som kunne snakke helt til for intill to år siden når den smarteste mannen i landet fant ut, gjennom heftige studier av gamle filmruller, at det hele bare var en bløff. Eller en tegneserie som noen liker å kalle det.

Opprinnelig postet av Kamuflash
vel, jeg må bare blande meg.

"USA er en stormakt. Kan vi ikke bare godta det allesammen nå..? Driter seg ut? Hehe, teit sagt. Ikke bidrar med noe som helst? Neivel, så du mener det. Kan bare nevne det jeg kommer på på toppen av hodet (akkuratt spilt DoD ) WWII. Uten amerikanernes hjelp vet vi ikke hvordan krigene kunne ha endt. Kanskje Hitler og Nazityskland hadde vunnet og vi hadde gått rundt og feiret Hitlers bursdag med seig heil over høytallerene og hakkekorsflag i bannerene istedenfor 17. mai? Marshallhjelpen var ikke noe altså? Lurer på hvordan mange hadde overlevd uten den jeg.."

dette sa Carlo. vel, tillat meg å ta til motmæle: USA? hva faen hadde skjedd hadde det ikke vært for russland? USA meg i ræva skal ha sin takk, men hva tror du hadde skjedd om ikke "kommunistanne" hadde vært der? de brandt jo ned halve jævla lande sitt, men for ikke props for det overhodet. med amerikanere i fallskjerm får all crediten som er å oppdrive. takk skal dere ha. amerikanere har det med å motsi seg selv, "europa burde takke oss for at vi blandet oss" og "tenk hva som hadde skjedd med verden" takk dere selv, isåfall. man kan ikke snakke om 2.verdenskrig idag, det blir helt feil. det var krig. ikke et opprør.
Vis hele sitatet...
Jeg forsto ikke shiz'en av hva du prater om nå. Brandt ned landet sitt? Amerikanere i fallskjerm? Jeg sier det var krig, en krig som USA ikke hadde noen spesiell grunn til å blande seg inn i, men de gjorde det, og hvis ikke de hadde gjort det hvem vet hvordan vi kunne levd idag. Da kan jeg like gjerne si at vi ikke kan snakke om Koreakrigen idag, det var en krig, ikke et opprør. Det maker jo ikke sense for fem øre.


"Vel, denne verdnen trenger et verdenspoliti, og USA ser ut som de eneste som er villige til å ta på seg jobben av og til. Hvem er det som har meklet i minst 20 år i Midtøsten liksom?"

dette sa også Carlo. man kan jo spørre, hvorfor i alle dager, når USA ikke gjør annet enn sin plikt, og er snillt verdenpoliti står folk, nettopp i midtøsten, å brenner amerikanske flagg? kom ikke her å si "at de er terrorister". Om usa har gjort en så jævla god jobb, hvorfor går folk der helt amokk? hvorfor sverger de å dø i hellig krig mot usa? verdenspoliti må du lenger ut på landet med. verdens største terrorist organisasjon med en svær jævla trestamme i øye. det er det krigen mot terror gjør dem til, iallfall.
Vis hele sitatet...
Ja, kanskje de ikke har gjort verdens beste jobb, men har noen andre gjort noe særlig? De har da for faenmeg prøvd hvertfall. Hvordan er det forresten USA sin plikt å mekle mellom disse to partene? Og det ikke ikke akkuratt en lett oppgave å gjøre dette heller, eller hva? Jeg har aldri sagt at Palestinerne eller Israelerene er terrorister, det er dine ord. Jeg er fullt enig i at det burde være en egen palestinsk stat og jeg støtter Palestina fullt ut her.

Gidder ikke mer nå, skriver mer ikveld.
Sist endret av Carlo; 15. mai 2002 kl. 16:46.
Opprinnelig postet av cezar

Jaja, jeg synes hvertfall denne filmen var drit fet!
Vis hele sitatet...
en av de beste krigsfilmene jeg har sett i hvertfall.
brutal og realistisk. fete saker

men det jeg tenkte litt på var at:
1. 19 amerikanske soldater døde.
2. over tusen somalere døde.
litt fucked-up egentlig.. med tanke på at filmen er basert på en sann historie.
samma. tror ikke jeg klarte å si noe fornuftig uansett. må øve meg på å være fornuftig
>USA< Bør faen mei slutte å blanbde segb in in all verdens konflikter, eneste de gjør er å gjøre vondt verre.
Ta "dessert stomr" som et eksempel, alle vet at USA kon HJALP quwait pga. OLJE PENGER å innflytelse. Hvem er det sin skyld at Israel nå faktisk er en av VERDENS sterkeste KRI`GSMAKTER????
joda d er USA som har pumpet inn pnger å gitt de våepn og som hele tiden har støttet Israel.
Hvem var det som skapte Usama Bin Laden?? IGJEN usa d var CIA som bistod å GERILJA trente Afghanerne og lærte dem opp tilø sabotasje o.l under krigen mellom Sovjet og Afghanistan
Opprinnelig postet av adrixx
>USA< Bør faen mei slutte å blanbde segb in in all verdens konflikter, eneste de gjør er å gjøre vondt verre.
Ta "dessert stomr" som et eksempel, alle vet at USA kon HJALP quwait pga. OLJE PENGER å innflytelse. Hvem er det sin skyld at Israel nå faktisk er en av VERDENS sterkeste KRI`GSMAKTER????
joda d er USA som har pumpet inn pnger å gitt de våepn og som hele tiden har støttet Israel.
Hvem var det som skapte Usama Bin Laden?? IGJEN usa d var CIA som bistod å GERILJA trente Afghanerne og lærte dem opp tilø sabotasje o.l under krigen mellom Sovjet og Afghanistan
Vis hele sitatet...
Er dette ment alvorlig?
Better than thou.
Jeg klarer ikke å ta noen som ikke kan skrive alvorlig. Kvarteten vil forresten fortsatt ha USA som meglere i Israel/Palestina saken.

[Edit]
Men de vet vel ikke hva de prater om..
[/Edit]
Sist endret av Carlo; 16. mai 2002 kl. 00:27.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg syntes filmen var bra, selv om den kanskje er litt patriotisk elns, viser den hvor mye søl krig er.

Det er ikke så mye historie, men det gjør meg ikke så mye, det er nok av andre filmer med det.

Men det jeg synes er best er kvaliteten på redigeringen og hvor oversiktlig filmen er.
Filmen den var bra den, men de fleste amerikanske filmer er patriotiske, det var også denne (svært patriotisk).

Det at den er basert på en sann historie, og at det kommer historiske fakta med gjør inntrykk!

Jeg er fornøyd jeg