Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 3036
Men enda spør du hva vi mener du skal gjøre? Hva vil du egentlig?
Sitat av Hawk
etter at du har fått karakter utskriften så kan be han om å dra til helvete eller fortelle han hva du syns om han. da kan han true deg så han blir blå i trynet uten at du trenger å være redd for noe fordi du allerede har karakterene i hånda.
Vis hele sitatet...
Altså hevn, som nevnt tidligere...
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Ingen som tenker over muligheten for å konfrontere han på en voksen og saklig måte? Prøve å få frem fra han hva som har skjedd, og om du har gjort noe gale.
Gadd ikke lese 3 sider med poster, men jeg er beklageligvis nødt til å fortelle deg at læreren din lider av en bipolar lidelse, og bør undersøkes så fort som mulig.

Lykke til med karakterboka...
Nei, gjør det du mener er rett da Soppen. Du har jo allerede klart for deg hva som er riktig å gjøre. Men hva er da poenget med å spør om hjelp her?
Sitat av soetnos@dANI
Nei, gjør det du mener er rett da Soppen. Du har jo allerede klart for deg hva som er riktig å gjøre. Men hva er da poenget med å spør om hjelp her?
Vis hele sitatet...
Ja, det er kun to personer som kan gjøre noe med dette. Og du kjenner selv begge, siden den ene er deg og den andre læreren din.

Jeg nevner igjen; ikke gå bak ryggen på læreren og klag til administrasjonen på skolen, evt. andre lærere. Har sett nok av slike episoder å handle lærermisnøye på.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Jeg ville nok konfrontert læreren med det. Sagt det rett til han; Har du noe imot meg? Han har sikkert ikke fått seg noe på en stund Men seriøst, snakk med rektor/undervisnings inspektør. Bør løse ting. Digger at på høyskoler osv så har man nummer og ikke navn på eksamen slik at det ikke KAN gå på trynefaktor. Ergo er du sikra en 99% rettferdig karakter..
-totto
Sitat av sagn_jdi
Spør du meg, så skulle hver elev fått hver sitt nummer, og prøvene skulle blitt rettes av andre lærere der det var mulig.
Vis hele sitatet...
Det fungerer når eksamensoppgaver skal rettes. Det er fordi en eksamensoppgave er en endelig test for hva du har klart å opparbeide deg av kunnskap innenfor et felt/fag.

Men standpunktkarakteren din er noe annet. Den skal også gjenspeile arbeidsinnsats og utvikling gjennom skoleåret. For at slike ting skal bli vurdert er det viktig og riktig at læreren har kjennskap til eleven han/hun retter oppgaven til. Et system der hver elev får et nummer og en annen lærer enn faglæreren skal rette ville kun tatt hensyn til prøven. Ikke andre faktorer som hva eleven faktisk har gjort i timene, muntlig osv...
men altså..

man har faktisk lovfestet rett til å be om å få en annen lærer som underviser i samme fag rette prøven om man er misfornøyd med resultatet man har fått på en prøve. det der med trynefaktor er det pent lite man får gjort med, dessverre. siste året mitt på vgs hadde vi en klasseforstander som forskjellsbehandlet halvparten av elevene i klassen, og vi reagerte med å skrive et brev til rektor, som lærer fikk en kopi av. skal nevnes at vi gjentatte ganger prøvde å ta det opp med klasseforstander verbalt, uten at vi følte at vi fikk noe gjennomslag for det vi prøvde å si - vi ble rett og slett ikke hørt. det er kanskje lite poeng i å sette i gang jubabaluba sånn som vi gjorde, ettersom det er kort tid igjen av skoleåret, men bruk den retten du har til å få en annen lærer til å rette prøven din. elever har også rettigheter, tro det eller ei. så får man bare ha såpass tiltro til voksne mennesker at lærer #2 klarer å rette den utifra sitt eget hode og ikke etter allerede gitt karakter.