Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Blir 2005 et godt musikkår?
Ja 64 35,75%
Nei 28 15,64%
Muligens 71 39,66%
Vet ikke 16 8,94%
Stemmegivere: 179. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  92 4791
Oh fett! Live-plata var jo råfet, en av de få live-platene som er verdt å kjøpe. Faen så mye penger som kommer til å forsvinne i år Må skaffe meg en jobb
WembY, detox er på vei. Men kommer nok ikke i år. Uansett. Jeg gleder meg til F'Em One og Cast album, The Strålepistol Mixtape, Non Phixion - The Nuclear Truth, Redman - Red Gone Wild, Copywrite - Cruise Control vol. 1, Immortal Technique - Revolutionary vol. 3, Tony yayo - The Tony Yayo story, Saigon - The greatest story never told, 50 Cent - St. Valentines day massacre og O.C - Starchild... Det var mye av det meste.
JR Ewing sitt nyeste

Datarock sin debutplate

The Locust sin nye skive på Ipecac(ooooh yes!!!!)

Queens sitt "debutalbum"(seff!!)

mars volta26.feb på rockefeller, fy faen som jeg gleder meg

blood brothers på john dee3.april, gleder meg enda mer, kommer til å bli tidenes konsert!!!!!

øyafestivalen, gleder meg allerede!
Misunner dere mynidge som bor i Oslo. Jeg vil på Mars Volta og Blood Brothers Hørt deres "nye" pacifist? Crimes er dritrå, kan sende deg ADVANCE-en med mange låter som ikke kom med på albumet!
har advancen vettu, liker den akustiske låta, men den slår ikke american vultures på "march on, electric children", men har du hørt frances the mute da waffel, den har jeg nemlig....sinnsyk plate, litt uvant, litt latin"ish" men også litt funky, noe som bare er kos
Opprinnelig postet av Waffel
Oh fett! Live-plata var jo råfet, en av de få live-platene som er verdt å kjøpe.
Vis hele sitatet...
kremt, kremt, the WHO : live at leeds tidenes beste live album sammen med NIN : All that could have been(helst ltd edition med bonus platen "still")
Opprinnelig postet av seigman
Nye Porcupine Tree, Dredg, Tool, the Mars Volta, Green Carnation, Swallow the Sun, the Mars Volta på Rockefeller, Inferno Festival og mye mer.
Vis hele sitatet...
Alt dette lover bra. Selv om det jeg har hørt fra Mars Volta-plata ikke kommer opp mot forrige.

Inferno skal i alle fall bli fett. Bestilte billett i dag.
Fy faen som jeg elsker track 5 på Frances The Mute, bruker å sette den på når jeg kommer fra skolen for å komme i steming. Den er helt genial, synthen på refrenget er hvertfall helt krem! Et 30 minutters langt progressivt mesterverk, gleder meg til å høre det endelige albumet. Dessverre er den versionen av albumet som sirkulerer på nettet av dårlig kvalitet, det er litt kjipt *glede seg til endelig album*
Umulig å si "år", men av kommende måneder;

Konserter
- The Good Life @ Garage, 190105 (i går, ja. HERLIG!)
- .. trail of dead @ Rockefeller 250205
- The Mars Volta @ Rockefeller 260205
- Rilo Kiley & Bright Eyes @ Rockefeller 270205

Plater
- Bright Eyes x2 (på saddle creek!), 240105
- Mercury Rev - The Secret Migration, 240105
- Bloc Party - Silent Alarm (æ glær mæ!), februar.
- Hot Hot Heat - Elevator

og som gammel stonerrockfaen, el caco og "QOTSA" blir artig. jr ewing er blitt kjedelig, turboneger kan bli spennende. Tool-plata som angivelig skal komme blir.. spennende.

hva er disse ryktene om ny sonic youth-plate, forresten? er da ikke altfor lenge siden nydelige sonic nurse kom.
Sist endret av mia; 20. januar 2005 kl. 22:56.
Oj, Mia. Skal på Mars Volta jeg og. Nesten utsolgt nå, så du bør raske på hvis du ikke har sikra deg adgang allerede.

Noe du høyst sannsynlig har.
tror du at jeg er dumma eller? kjøpte billett før jul, jeg. både til mars volta og bright eyes. og søte rilo kiley. men du. kanskje vi skal gå dit sammen? jeg er mia venneløs foreløpig på mars volta. :>
Ja, da. Kan være støttekontakt når du flipper rundt.
Opprinnelig postet av Lee
The Mars Volta - Frances the Mute
Nytt Tool album kanskje? De er hvertfall i studio og jobber litt har jeg lest.
Nye Queens of the Stoneage albumet.

Roskilde blir også knallbra.
Vis hele sitatet...
ah!

er dem i studio? det er faen meg på tide med nytt tool album
Opprinnelig postet av Waffel
Queens Of The Stone Age kommer IKKE med nytt album. Dette er sjekket med bedreviterne innen musikk, nemlig Gusto og Mia Begge sa at de hadde splitta, jeg svarte med at de kommer med nytt album, og begge svarte med at Josh Homme og dama har starta nytt band, Queens, som gir ut ny plate. Jeg er fortsatt litt i tvil, da. Men men.

Kommer Sonic Youth med nytt album? Nå igjen? Så fett! De svikter aldri Dette blir gøy
Vis hele sitatet...
waffel; muligens at jeg var trøtt imorges men jeg fikk med meg på radioen at QOTSA kommer med et nytt album!

edit; sjekket hjemmesiden dems og ja! Lullabies to paralyse kommer den 22 mars i år, sangen jeg hørte på radioen var "little sister"!

Sist endret av r33l; 20. januar 2005 kl. 23:29.
Sånn som det ser ut nå så gleder jeg meg veldig til Øyafestivalen (Om det skulle bli like bra line-up som i fjor, da, s¨å langt ser det litt dårlig ut; Annie og Satyr )
Annie er søtnos, da.
Flere her som har planer om øya? De hadde en sinnsykt fet line-up i fjor, da.

/me håper Motorpsycho skal spille der
Opprinnelig postet av mia


Plater
Bright Eyes x2

jr ewing er blitt kjedelig.
Vis hele sitatet...
kremt kremt(nok en gang), JR Ewing har blitt kjedelig og ikke bright eyes, conor oberst har jo surfa på samme bølgen på absolutt alle sine album(digital ash in a digital urn er vel litt nyskapende med sin mere "elektroniske" sound, men det er vel bare fordi The Faint er "so hot right now")

Et bright eyes album slår ikke feil å sette i bås, skjerende usikker vokal ifra oberst som knuser et hvert pikehjerte, halvdårlig spill på akustisk gitar og slappe trommer....tekstene er alltid om kjærlighet og om å være full med ulike typer whiskey...., og JR Ewing har blitt kjedelig....akk ja...
System of a down på Norwegian Wood hadde vært nå d
Opprinnelig postet av mongeland
Flere her som har planer om øya? De hadde en sinnsykt fet line-up i fjor, da.

* mongeland håper Motorpsycho skal spille der
Vis hele sitatet...
Jeg bor 300 meter unna festivalparken, så det blir vel til at jeg drar dit, ja. Sett at det er noen gode band der, selvsagt.
Converge, Planes Mistaken for Stars og Sex Postions på Barongsai den 15. mars blir også en høydare dette året. Converge.. live! Oh yay! Får håpe at økonomien min strekker til, for det er en konsert jeg ikke vil gå glipp av.
Sex Positions? FY FAEN så fett! Jeg visste ikke at noen her hører på dem og at de skal spille i Norge. Sendte mail til bandet for noen uker siden og bassisten sa at de bare skal spille i Sverige.

Elsker den nye S/T-en, men jeg får ikke tak i den akkurat nå. Pell dere på sex positions oslofolk! *høre på "Commit It"*
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Opprinnelig postet av r33l
System of a down på Norwegian Wood hadde vært nå d
Vis hele sitatet...
Jepp, dit skal jeg lett.
Gleder meg til nye punk albumer generelt.
Jeg gleder meg noe sykt til sommern siden da er det Øya.
Håper det blir noen bra artister i år også.
Edit: Nytt Big Bang album.
Edit2: http://www.oyafestivalen.com/vis.php...4ab08e274a4f99
Skal Madrugada spille på Øya?:P
Og Animal Alpha har jeg hørt er litt bra.
Jr Erwing og Magnet er også bra artist/band.
Sist endret av Pantoliano; 22. januar 2005 kl. 13:13.
Animal Alpha er greit nok, sikkert noen som kommer til å digge de...
Jeg ser frem til den nye Bigbang skiva - Sound on Sound
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Pain of Salvations første DVD, et liveopptak fra høsten 2003 av fjorårets album BE blir vel utgitt med tid og stunder.. den skulle egentlig vært ute før jul, men men, den er verdt å vente på.

KINO, et nytt band med Pete Trewavas, John Beck, Chris Maitland og John Mitchell kommer med debutalbumet i slutten av februar. Har ikke noe særlig kjennskap til John Beck, men det jeg har hørt fra Trewavas, Maitland og Mitchell lover godt.

Ellers håper jeg The Tangent fortsetter like bra som de begynte, og selv om Stolt nå forsvinner, tror jeg de vil klare seg bra med Krister Jonsson. Reingold/Jonsson fungerte veldig bra i Karmakanic, så det blir spennende å høre de sammen her. Ellers håper jeg å få med meg en konsert hvis muligheten skulle by seg.

Skulle gjerne sett og hørt Marillion på Gamla i kveld, men fikk desverre vite om konserten for seint. Konserter blir det derimot i sommer, på Moldejazz. Arild Andersen Group er allerede klare, og det han har stilt opp med tidligere har vært veldig bra. Så gjenstår det å se hvem som blir årets trekkplaster..
Sage Francis - A Healthy Distrust, som kommer om ca 2 uker..
The Mars Volta - Frances The Mute
Propagandhi - tja hva kan den komme til å hete..
Turboneger - Babylon Forever

Mars Volta-konserten selvsagt
også roskilde som jeg tror jeg kommer til å ta meg turen til for første gang i år (eventuelt quart..)
Black Sabbath @ Roskilde
Haha whut? BEKREFT DEN NOEN?
I år gleder vi oss til SOAD på norwegian wood
Opprinnelig postet av rdxz
Haha whut? BEKREFT DEN NOEN?
Vis hele sitatet...
Snakker du om Black Sabbath? Isåfall: http://www.roskilde-festival.dk/obje...122774&code=45
▼ ... over en uke senere ... ▼
Faren min gleder seg litt til ny plate fra Billy Idol det er en ting som er verdt å nevne.
System of a Down slipper to plater i år så jeg er fornøyd jeg.
Hehe jeg er første gang her men jeg gleder meg til Quart og til nye punk cder ikke bare det men albume til blink182 !!!!! kanskje kommer i mai
et album som er ute i år som jeg har gledet meg til er Lcd Soundsystem sin debutskive(endelig)
ROSKILDE

Turboneger - Babylon Forever


så skal visst SOAD komme med to nye :>
Er det noen som vet om John Frusciante er ferdig med de 6 albumene han skulle gi ut på kort tid? Det siste og det eneste som har kommet ut i år er "Curtains". Si i fra om noen vet om det kommer flere av han i år.

Så lang ser det greit ut på Øya, men ikke nok til at jeg drar meg nedover. Kommer noe som Motorpsycho, Turboneger eller lignende, så skal jeg prøve å dra dit.
i år gleder vi oss til Roskilde festivalen! ;D
Black Sabbath reunion! det blir bra!

og selvfølgelig alle de andre bra bandene som skal spille på Roskilde.

også har jeg hørt rykter om at Opeth kommer ut med nytt album, muligens i år. det gleder jeg meg veldig til
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av sauroy
Hehe jeg er første gang her men jeg gleder meg til Quart og til nye punk cder ikke bare det men albume til blink182 !!!!! kanskje kommer i mai
Vis hele sitatet...
Har du ikke hørt at Blink 182 er oppløst?
▼ ... over en måned senere ... ▼
er ikke turbonegers nye cd party animal?

Jeg gleder meg til liste:
turboneger cden
Looptroop cden
Dr dre cden
QUARTEN
Leste at In flames var i studio igjen(så da gleder jeg meg til den)
Orket ikke lage en egen post for dette og fant ut at dette kanskje var en passende tråd å spørre om dette: Hvilken sang er brukt i den siste halvparten av de to Sin City trailerne på apple.com/trailers?
Hvis dette ble litt for off topic så er det bare å overse meg...