Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  115 9367
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
I sommer skal gjengen bak nFF på dataparty. Kommer du også?

I sammenheng med at nso er med å arrangere et dataparty i Bergen, har flere i crewet som styrer nFF bestemt seg for å dra til Bergen og slå håret løs.

I den sammenheng hadde vi håpet på å kunne dra med oss mange fra nFF, og få i gang et skikkelig stort nFF-gathering.

Det blir selvfølgelig egne bordplasser for nFF, og alle som vil sitte med oss blir samlet. Det er en ypperlig sjanse for forummedlemmene å meet'e og greet'e hverandre i virkeligheten.

Datapartyet (CodeBreaker) går av stabelen 30.Juni, og varer frem til 4.Juli. Det vil bli avholdt i Framohallen i Bergen, og har potensiale til å bli riktig så artig.

De fra nFF-gjengen som har sagt dem skal komme er som følger;
nso, Gusto, SharQ, IvIoyner, Eluks, metrom (?), morten og forhåpentligvis mange mange av våre andre medlemmer.

Ta en tur innom CodeBreakers nettsider, og gjør dere klar til å dra på dataparty i sommer

Webside: http://www.codebreaker.no
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Her er en mail som nettopp ble sendt ut til alle som var på HordaLan i fjor;

HordaLan, som i fjor ble fant sted i Arenum i Bergen, bytter i år navn til CodeBreaker 2004.

Det har i en lengre periode vært etterspurt en definitiv dato for når årets party vil bli avholdt.
Etter mye arbeid og planlegging har vi endelig kunnet fastsette en endelig dato for årets dataparty.
Partyet vil være fra 30. Juni til 4.Juli.

En av grunnene til at det har tatt tid med planleggingen i år, er at vi har valgt å bytte lokaler.
CodeBreaker 2004 vil gå av stabbelen i FramoHallen, som ligger i Fyllingsdalen i Bergen.
Det har vært mye arbeid med å skaffe ny hall, men vi konstanterer at arbeidet har lønnet seg - og vi vil nå ha bedre fasiliteter enn ved tidligere anledninger.

Vi har i år kjøpt inn endel nettverksutstyr, som vil forsikre at nettverket på partyet vil være av ypperste klasse.
Nettverkets dimensjonering vil forsikre at man til enhver til skal få levert en tilfredstillende hastinghet innad i nettverket, selv om det er høy aktivitet.
Oppkoblingen mot internett kommer i år, som i fjor, til å være 100Mbps.

For øyeblikket holder vi på med å booke artister og foredragsholdere til datapartyet.
Vi planlegger et variert innhold, som forhåpentligvis vil vise seg å ha noe av interesse for de fleste.
Vår førsteprioritet er at ingen skal kunne si at dem kjedet seg på CodeBreaker!

Vi ønsker alle hjertelig velkommen til CodeBreaker 2004 og 5 dager med morro!

Med vennlig hilsen,
Lennart Dale
Arrangør



Når: 30. Juni (12:00) - 4. Juli (22:00)
Hvor: Framohallen, Fyllingsdalen, Bergen
Størrelse: Det vil bli plass til omtrent 800 personer
Pris: 400NOK (50€)

PS! Vi holder enda på med å lage nettsiden vår, men følg med på www.codebreaker.no så skal vi legge ut informasjon og en strukturert nettside så snart vi har tid.
Vis hele sitatet...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hmm. Det høres jo greit ut, men etter boomen i fjor så stiller jeg meg litt skeptisk.

Hvis dere ikke har megafet sponsoravtale så er det tåpelig å kjøpe utstyr for et lan som arrangeres en gang i året.

Uansett, hvis dusjer og slikt er i orden så tar sikkert Vuggum og jeg en titt innom.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Det meste av utstyret er allerede i orden.
Corebuilderne som skal utgjøre backbone står i naborommet her.

Det er en veldig fin hall, med mange garderober med dusj og 5-stjernes boblebad (ok den siste er ikke helt sann)
Jeg kommer! Var på HordaLAN 03, og tror CodeBreaker 04 kommer til å bli enda bedre. Vil oppfordre alle til og kommer!

Dette er vel det man kaller et must.
sweet! overgenialt, jeg kommer , bankers =)
først ekko og så dette kommer hvis jeg er i stand til det etter 4 dager med alternativ electro..
Sommer, pent vær, iskald utpils i solen, lettkledde damer på torgallmenningen.

Selfølgelig skal jeg på lan
Siden tias har bestemt at me skal, så må eg nok ta turen eg og
Skal knækkes
Golder's Avatar
Jeg har lyst, men tingen er jo å komme seg hele veien til Bergen.
Sjangse?

For uproffesjonelt.. Faen i hull om jeg kommer på et lan hvor folk ikke kan snakke norsk..

Dvs. tror ikke jeg kan joine..
bah. jeg er på roskilde da.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Goooood morniiiing vietnaaaaaaaam!

eller liknende. See you there, all!
synd bergen er så langt vekke
IvIoyner, ikke IviOyner, NSO. Viktig den der. Uansett kommer nok jeg, bare jeg får en løsning på "har-ikke-bærbar"-problemet mitt
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av duxo
Sjangse?

For uproffesjonelt.. Faen i hull om jeg kommer på et lan hvor folk ikke kan snakke norsk..

Dvs. tror ikke jeg kan joine..
Vis hele sitatet...
Tulling. Se på din egen post. Herlighet, en større selvmotsigelse skal man lete lenge etter.

Men.. så kan din siste setning også tolkes som at du mente at du er dårlig i rettskrivning.
Fuckin' hell!

Finnes det noen mulighet for å flytte lanet til jeg kommer hjem fra Spania?
(Får to uker graits i Spania. Bil og alt dekka liksom...vanskelig å si nei )
Har bærbar ja, men ikke diskplass :-/ får se på dette ja.
jeg tar en tur jeg tror jeg hvis transporten rekker til
Opprinnelig postet av duxo
Sjangse?

For uproffesjonelt.. Faen i hull om jeg kommer på et lan hvor folk ikke kan snakke norsk..

Dvs. tror ikke jeg kan joine..
Vis hele sitatet...
det er en grunn til at man skriver engelsk
det kommer folk andre land enn NORGE
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Vuggum:

Det kan jo bli riktig trivelig dette.

Opprinnelig postet av duxo
For uproffesjonelt.. Faen i hull om jeg kommer på et lan hvor folk ikke kan snakke norsk..
Dvs. tror ikke jeg kan joine..
Vis hele sitatet...
Opprinnelig postet av nagash
det er en grunn til at man skriver engelsk
det kommer folk andre land enn NORGE
Vis hele sitatet...
Tror ikke det var det han mente nei. For mange kiddies her på forumet som skriver sms. Mye jg r bdre n dg lizom vis u frstr...
Sist endret av Laurentius; 29. april 2004 kl. 20:00.
...eller så var det hele ironisk ment fra duxo's side
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Regner med at det var pga. at det er i Bergen, jeg. Bergensere snakker jo, iflg. mange ikke-hordalendinger ikke norsk.
Til de som har vært på HordaLAN/CB før: Hva er ca gjennomsnits alder på folkene. Var på ett lan tidligere i år (www.ipx.no) og der var ca gjennomsnitts aldre 13 år. Merket dette veldig godt for jeg var crew og vandret mye mellom radene. Jeg har vært på det lanet de siste 4 årene og i år var alt ødelagt. LAN feelingen var helt borte, og stort sett alt var kjipt. Altså kan noen avkrefte att dette er ett "wannabe fjortis" lan?

merk. ca er _veldig_ ca.

Jeg har og hørt att CB er ganske liberale på alkohol og røyking (den vanlige typen). Dette hørest ganske merklig ut om det ikke er 18år aldersgrense, og meget sterkt vakthold for å forhindre att folk drikker for mye å begynner å lage bråk. Noe som ikke kan være så gøy for vakt crew. Det hadde vært gøy for oss 'ikke vakt crew', men er vell ganske usansynlig...
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Hehe =)

Enkelte utskeielser ble det i fjor, men vi kan ikke kjøre den stilen i år. Det vil si at vi absolutt ikke vil tillate røyking, spessielt med tanke på hvor strikt dem har blitt på det den siste tiden.

Anngående alkohol så skal det være et "ikke rusfritt lan".
Det vil si at det ikke vil bli noen alkoholservering, men vi blander oss ikke opp i hva folk drikker. Om noen er overstadig beruset får dem seff støvelen og må ta seg en tur hjem og sove (om dem kommer fra Sotra eller Romania)


Edit; Jeg forstår at det gjerne kunne komme litt feil ut det jeg skrev.
Poenget er ikke at folk skal være drita fulle og det skal være et fylleparty, poenget er at hvis noen voksne karer har lyst til å slappe av og ta seg en baier så skal ikke vi hindre dem i det ved å skrike RUSFRITT LAN RUSFRITT LAN
very impotent freak
Delusional's Avatar
Skal ikke se bort i fra at jeg tar meg fri fra stranden og drikking og den slags, og kommer på besøk til de freakene som er der. Det vil forsåvidt tiden vise. Så sees vi kanskje der, men bare kanskje...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Når du snakker om røyking, hva mener du egentlig da? At folk ikke røyker inne i salen ser jeg på som en selfølge, men om folk vil røyke utenfor må de vel få lov til det...? Eller snakker vi cannabis her?

Men ellers høres det jo knall ut, nso.

Edit: Det med canna var ment som en spøk, men ok. Jeg ble bare litt forvirret av de forige postene, det virket som folk tidligere hadde fått lov til å røyke (tobakk!) inne i salen ?
Sist endret av Tias; 30. april 2004 kl. 02:00.
Det er jo en selvfølge at vi her snakker om normal tobakk.
Det som er ulovlig er ulovlig, men vi kan ikke holde oppsyn med folk som går ut og tar seg en blås.
Røyking inne vil være forbudt.
Det er selvfølgelig helt greit at folk tar turen ut for å røyke normal tobakk. Når det gjelder rusmidler generelt så vil det ikke bli godtatt at man er synlig full/beruset.
Om noen vil ta seg noen pils under en kosert og er gammel nok til å gjøre dette så er det i orden for oss.

Folk som vil ta seg en pils el. lign vil måtte være av lovlig alder.
Vi har ikke tenkt å drive noe overformynderi ovenfor noen. Men vi ber om at folk tenker over hva de gjør.
Drikker du og blir full så får du beskjed om å gå å legge deg, har du problemer med å oppføre deg så blir du hevet ut.
Normal oppførsel og folkeskikk er lov

Når det gjelder klientellet så vil man nok finne folk helt ned i 14-års alderen, men størsteparten vil nok være i alderen 17-25.
Vi satser bevisst på å legge opp partyet til de med litt erfaring.

Vi skal lage ett party og ikke ett vanlig LAN, Gaming er en del av morroa som alt mulig annet, men fokusen blir ikke så ensrettet mot games, men mer ett scene og party arangement.

-lsf
hmm. det der kræsja med quart festivalen :/ hadde det ikke gjort det hadde jeg kansje vurdert å komme vist en geir&dangerous hadde kjørt opp :P hadde nok vært fett

Jaja, de som skal får jo kose seg da :P og passe på å sette opp masse ftper. last ned masse filmer og musikk, så dere har noe å dele til meg når dere kommer der da :P
nFF Marshall
morten's Avatar
Kræsja med quartfestivalen?
Jeg skal på CB og Quarten.
Quart starter jo 5. juli. med et par konserter, (egentlig 6. juli), så du har jo et par dager på å komme deg ned igjen.

God tid til å bli banka opp av en gjeng med gutter i krsand det da. Flott by det der, hvor små unger løper rundt og banker eldre damer

Det blir forresten en flott CrewSkue (Dyrskue, geddit?), men jeg støtter ikke helt det at vi brukes som reklame for hele greia, med tanke på at vi ikke får %!
kipt at det kraesjer saa totalt med roskilde.. pga thats the place to be
Ministry of Love
sptz's Avatar
Jeg er med.. Hvor kjøper jeg billett
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Holder på å gjøre siste finpussen på billettsystemet nå
Ministry of Love
sptz's Avatar
hehe så nff'ere går ikke inn bakveien altså. Men regner med at vi får beskjed når vi kan kjøpe billettene da.
Jeg befinner meg desverre i Bulgaria, og må melde pass selv om jeg hadde hatt en stort ønske å treffe gjengen fra nff i real life. det hadde gjort seg.
Får jeg kjøpt meg laptop og ikke befinner meg i USA på det tidspunktet, noe det ser ut som jeg gjør, er jeg der. Men det er egentlig mer for å voldta kru og tagge litt i Bergen, dataparties er ikke så gøy lengre..
Jeg rekner med at jeg kommer. Er ikke så langt, da..
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ouch da, det ser ut som det kan komme i veien for Vuggum-LAN 04, hjemmelan med maks 6 personer :P.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
neh du dumper da vuggumlan til fordel for codebreaker =)
nFF Marshall
morten's Avatar
King: hehe, jeg stiller med balltreet mitt, klar til action =)
planen min om å komme innom samtidig som jeg flytter til bergen går til helvette. ganske logisk, ettersom jeg ikke skal flytte til bergen allikevel.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
/me synes mia er en sviker, men vet om grunnene hennes, så tilgir henne. Litt i vaffal.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Opprinnelig postet av nso
neh du dumper da vuggumlan til fordel for codebreaker =)
Vis hele sitatet...
Hmm. Nåja, Vuggum-LAN har ikke så mange påmeldte, så det går sikkert ann å flytte. Varer tross alt i 3 uker (!)

Men vi får se, LAN om sommeren er en god ting, hadde det ikke vært så jævla varmt :P
nFF Marshall
morten's Avatar
LAN om sommeren? C'mon, LAN generelt sett er litt 1999, men om sommeren? Da skal man være ute i skjærgården og kose seg med venner.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Får se hvordan det går når nso og nagash har vurdert søknaden min, men på codebreaker skal jeg nok uansett hva.
Hordalan var med unntak av masse whining fra folk som misliktes genialt, selvfølgelig med påfølgende afterparty
duxo, du har vel ikke lappen ? kan jeg sitte på ? :P
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
devine: afterparty blir det nå ihvertfall denne gangen =)
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Nå har jeg akkurat gjort ferdig bestillingssystemet(!), og nå mangler vi bare en liten modul på serveren slik at vi kan generere billettene, så er alt klart for reservering
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Kuli! Jeg vil bestille bilett! :P