Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  140 7776
Mia sier 1 uke, jeg mener fast bestemt at det var 2.
Tipper det blir det samme iår.

Ifjor hadde dem litt mer kommers band og ikke så mange ukjente som iår, enda det er noen måneder til full bandlist er ferdig så slenger jeg ut denne påstanden. Så kanskje det ble kjappere utsolgt ifjor enn vanlig.
De var relativt tidlig utsolgt i fjor, kanskje fordi Metallica og Maiden var der.

Tips: Søk siviltjeneste og få billetten dekket av staten.
Forresten så er Greencamp en fortreffelig plass å ligge på. Var der i 2003 og likte meg maks, litt minus med at det er langt og gå, men til gjengjeld pisser ikke eller driter noen på teltet ditt og du er litt mer ifred.
▼ ... over en måned senere ... ▼
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Hoho! Wu Tang Clan kommer.
Billett på plass!!
Og Il Niño kommer!
hmmmm.... undertegnede trenger sponsor som er villig til å spytte i et par hundrelapper i håp om å få kjøpt billett...

Anyone?

-p
Synes å huske det ble utsolgt ca 2 uker før i fjor. Husker vi fikk billett i site liten.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Fem nye hårdtslående navne er tilføjet musikprogrammet: Hatebreed (US), Mnemic (DK), Noxagt (N), Soilwork (S) og Within Temptation (NL).
Hørte rykter om at Muse skulle komme, men de står ikke oppført på roskilde-hjemmesiden. Noen som vet noe mer om dette?
Jeg var redd en liten stund for at det ikke skulle bli så bra i år, men nå har det kommet en god del nye band, å det kommer fortsatt masse nye band.

Roskilde 03 ha vært en av de bedre åra der nede?
Bare litt irritert på at jeg ikke var der!

Metallica
Iron Maiden
Kaizers
Turboneger
Coldplay
++
Muse kommer de, de er bare ikke annonsert enda.. Gå til hjemmesiden til bandet, så ser du at de skal spille på hovedscena den 4 juli.


Muse hjemmeside

Edit: eller.. det sto på hjemmesida dems rett før påske, nå er den datoen fjernet fra tourdate-lista dems.. sikkert bare fordi det skal annonseres på roskildesida først eller noe.. iallefall håper jeg det
Sist endret av mcaroni; 14. april 2004 kl. 15:38.
Human: Roskilde 2003 kan ikke beskrives med ord!!!
Så SINNSYKT mye bra band og 25 grader, sol og toppløse damer
Blir nesten skuffet over årets line-up..er jo en del fete band, men i forhold til i fjor er det bare barnemat..
Opprinnelig postet av AnaMorph0s|s
Oppdatert igjen. En av verdens beste gitarister, Carlos Santana, gjester Roskilde med band.
Vis hele sitatet...
kanskje litt teit å rippe opp gamle sitater, men seriøst, mener du at Santana er en av verdens beste gitarister? Herregud, det er flinkere fjortenåringer der jeg kommer fra. Han var kanskje god, lagde kanskje bra låter når han var værst på syrekjøret, men en av verdens beste gitarister har han aldri vært.

ontopic(?): Var på Roskilde i fjor, var helt sjefolainen, men i år ser bandlista endel for kjip ut. Messhuggah er det eneste som er verdt å reise for. Så om ikke den lista tar seg opp, kommer ikke jeg tilbake i år. (metallheads: sjekk ut Download festival )
Du kødder? Ville aldri vurdert å dra på Download festival.
Metal i år er best på Wacken og Tuska (begge har Dio )
men slayer, damageplan, soulfly, machine head, Metallica (de spiller sikkert bare to st.anger sanger) og cradle of filth... skal forsåvidt innrømme at wacken har litt feitere liste, men det er så faens langt, og der er det så mange stygge tyskere. så jeg ville foretrukket download (flybilletter er nokså billig til uk om du er litt heldig)
Vi metalgutta drar selvfølgelig på Sweden Rock!!
Bare sjekk ut bandlista: www.swedenrock.com

Drit fett!
vet... nye fett der og, men slayer er bare vavittig bra
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Bo Vegeir
kanskje litt teit å rippe opp gamle sitater, men seriøst, mener du at Santana er en av verdens beste gitarister? Herregud, det er flinkere fjortenåringer der jeg kommer fra. Han var kanskje god, lagde kanskje bra låter når han var værst på syrekjøret, men en av verdens beste gitarister har han aldri vært.
Vis hele sitatet...
Personlig har jeg aldri vært noen stor fan av Santana, men mannen kan så absolutt spille gitar. Om han er en av de beste i verden eller ikke kan vel alltids diskuteres.

Sjekk forøvrig ut Luftgitar.com for rykende ferske Roskilde-nyheter og rykter.
▼ ... over en uke senere ... ▼
28.04.2004 Ingen nyheder fra Roskilde Festival i dag. Men glæd dig til i morgen aften, hvor det fulde musikprogram offentliggøres.
Vis hele sitatet...
*glede seg til i kveld* Håper virkelig de har noen trumfkort i ermet
Kjøpte billetta for litt siden. Gleder meg som en unge.
Full bandliste er ute!

med: Muse, Silver, The VonBondies, Ralph Myerz, Thomas Dybdahl ++
Ja, jeg hadde virkelig håpet på noe ganske annet en den lista de greide å slippe i går. Det er mulig jeg har dårlig smak, men det var kansje to-tre av de nye artistene på listen jeg kunne tenke meg å se - resten kunne ikke brydd meg mindre. Det er nesten så jeg vurderer å droppe hele greia. Men bare nesten.
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av slap
Ja, jeg hadde virkelig håpet på noe ganske annet en den lista de greide å slippe i går. Det er mulig jeg har dårlig smak, men det var kansje to-tre av de nye artistene på listen jeg kunne tenke meg å se - resten kunne ikke brydd meg mindre. Det er nesten så jeg vurderer å droppe hele greia. Men bare nesten.
Vis hele sitatet...
Da burde du med andre ord nesten sjekke ut noe av det som kommer, for det er muchos good shit! Du kan jo begynne med: Broken Social Scene, Dropkick Murphys, Fatboy Slim, Fiery Furnaces, Hatebreed, Hells, Sage Francis, Meshuggah, Noxagt, Pixies, Promoe, Raised Fist, Shins, Soilwork, TV on the Radio, Wire og Wu Tang Clan.

Jeg er storfornøyd med årets program, og får tvilsomt med meg alt jeg er hypp på å se.
Fy! Meshuggah og Morbid Angel(!) er knall, men tvilsomt at jeg reiser til Roskilde for bare to band. Piss! At de måtte fucke opp sånn.. Sannsynligvis det året med minst skikkelig metal ever, og følgelig mest hip-hop... Hyggelig for dere i sistnevnte sjanger, begredelig for meg...

Muse, Ralph Myerz, Hives og Soilwork er også tøft.. Men de har jeg jo sett før...

Begynner jeg å drite penger drar jeg kanskje i år også, men lite tyder på det... Ha det artig i alle fall!
Nå er Fatboy Slim også booka. Roskilde i år kommer til å bli helt sinnsykt fett. Musikk for alle og enhver
takk til den som tipsa om download festivalen. JEG SKAL DIT!!!
bærre hyggeleg, bare synd det er midt i eksamenstida, og jeg kan rett og slett ikke ofre mer fravær, så det blir hverken download eller Swedish rock . og bandlista på roskilde er stusselig med kun Meshuggah og Morbid Angel som er verdt å se nesten...

får reise på bluesen i år da :-) der blir det alltid liv, dessuten er det kun en halvtime herfra..
AnaMorph0s|s: jeg krever at du møter meg og canonix
er det noen som veit om wu-tang kommer eller?
ja, de kommer... står i alle fall det på www.roskilde-festival.dk
Skal vi prøve os på en nFF gathering i år også?
Ble litt stusselig med bare Ana, meg og metz i fjor.
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Zalderach
Skal vi prøve os på en nFF gathering i år også?
Ble litt stusselig med bare Ana, meg og metz i fjor.
Vis hele sitatet...
Det var vel mer en ks-gathering, men jeg er down uansett. Sandefjord-folka er klin sprø.

Her følger forøvrig min personlige anbefalingsliste til sommerens festival;

Pixies; Legendariske har de blitt. Regnes av mange som "grunnlegger" av moderne alternativ rock. Sjekk ut albumene Doolittle og Surfer Rosa. Har inspirert bl.a. Kurt Cobain i Nirvana.

Sage Francis; Amerikansk rapper med en helt sinnsyk flow og sans for gode rim. Eier ikke kjedelige beats, og rappene handler aldri om niggas, hoes eller bling-bling. Sjekk ut albumet "Personal Journals".

Raised Fist; Hardcore/Metalcore fra Sverige, som visstnok koker sammen noe helt sinnsyke greier live. Låta "Breaking Me Up" burde være kjent for alle med sans for hard musikk. Sjekk ut albumet "Dedication".

Wire; Legender som hadde reunion i 1999. Ga ut kritikerroste "154" i 1979, og slapp i fjor albumet "Send", som er en oppvisning i energisk industrial punk.

Broken Social Scene; Kanadisk ensemble av musikere (15 totalt). Slapp fullstendig nydelige "Feel Good Lost" i 2001, og kritikerroste "You Forgot It In People" året senere. Dritdeilig pop-rock.

Dropkick Murphys; Kelt-punk med stor show-faktor live. "Bar Room Hero" er en klassiker.

The Fiery Furnaces; Blues-pop-rock fra søster/bror. Særdeles fengende melodier, smarte tekster, sjarmerende synging. Er visstnok mye mer energiske live.

Hatebreed; Legendarisk hardcore band, regnes nok som en av de største innen sin sjanger. Fullstendig brutalt fett live.

The Hells; God gammaldags rock fra Statene. Damevokal. Er visstnok dritfete live.

Promoe; Promoe fra Looptroop ga nylig ut dub/reggae/hip-hop skiva "The Long Distance Runner", som virkelig er en oppvisning i god låtskriving. Promoe rapper bra om fete temaer, og behersker alle nevnte sjangre særdeles godt. Mannen har da ikke bodd på Jamaica for ingenting.

Ralph Myerz and The Jack Herren Band; Norsk band med masse fancy gimmicker. Jeg så disse live i fjor og ble nesten blåst av banen. To fullstendig psykopatiske trommiser.

The Shins; Du får ikke bedre pop en The Shins, og det er helt sant. De av dere som er ute etter å se "store band" kommer til å angre om et par år om dere ikke får med dere disse her i år.

TV on the Radio; Sprø rock, som i følge Buddyhead er dritfett live.

Wu Tang Clan; Legendarisk hip-hop kollektiv med en eller annen skrudd fetisj for shaolin-greier. CREAM, bitches.

Under Byen; Dansk band som minner noe sinnsykt om Sigur Ros. Vokalisten har helt klin lik stemme som Bjørk, men bruker den ikke like heavy som islendingen.

Soilwork; Hard metal, som visstnok drar skinnet av pølsa live.

Prefuse 73; Mad-wack elektroniske greier. Blir spennende å se hvordan de er live.

Richochets; Norsk pop-rock, som faktisk er ganske så fengende. Er visst fett live.

Prince Po(etry); Skal spille sammen med Sage Francis, og ALLE som spiller sammen med Sage Francis oser det respekt av.

Morrissey; Vokkisen fra The Smiths soloprosjekt. Har faktisk ikke hørt det her, men i følge kamerater er det visst good shit live.

Meshuggah; Svensk thrash-metal av ypperste sort. Bandet som fikk meg til å like Pantera. Nei, vent, omvendt. Er visst dødsfett live.

Fatboy Slim; Dødsdansbar og funky elektronika med ikke så rent få "hit"'er.

Billy Talent; Har blitt skrytt opp i skyene av amerikansk/kanadisk presse som punkens redning. Aner ikke hvordan det låter, men det blir spennende å se om de lever opp til hypen.

Bergman Rock; Den engelske versjonen av Bob Hund. Om du har sett Bob Hund live så veit du hvorfor du bør få med deg det her.

!!!; Dance-punk visstnok. Ikke noe jeg spiller altfor ofte i cd-spilleren, men de er visst veldig gode live.

Jeg foreslår at alle som vil skriver en lignende liste (trenger selvsagt ikke være like lang), så kan vi alle sjekke ut nye artister før festivalen starter, for det ER faktisk jævlig mye god musikk å velge mellom, også i år, til tross for enkeltes beskyldninger.

Det ligger forøvrig anmeldelser av flere av nevnte artisters skiver ute på;

http://www.luftgitar.com

▼ ... over en uke senere ... ▼
Opprinnelig postet av AnaMorph0s|s
Det var vel mer en ks-gathering, men jeg er down uansett. Sandefjord-folka er klin sprø.
Vis hele sitatet...
Høres ut som en plan, bare stikk inom FU campen, så skal du få en øl.

Får lage en liten liste sjøl da.

DROPKICK MURPHYS
Irsk amerikansk folkpunk med sekkepiper. Alle som har sett dem live sier at jeg burde glede meg vilt, noe jeg selfølgelig gjør.

FATBOY SLIM
Ok så er jeg veldig metal og rock fokusert, men dette går man bare ikke glipp av. Mannen er jo overalt på scenen på en gang.

HATEBREED
Har aldri hørt på dem før de duket på Quart lista, men knusefett er det i alle fall.

ILL NIÑO
De blander den klasiske nu metal generen med latinamerikanske undertoner.

KORN
Nå har det seg sån at jeg liker det nye albumet. I tilegg så kan det jo hende at de spiller en gammel sang eller to .

MESHUGGAH
Som Ana sa, ganske Pantera like, og sikkert dritfett live.

MNEMIC
Brutalt og vakert. Noe jeg skal ha med meg i alle fall.

MUSE
Ser du etter bra live band behøver du ikke se lenger en til Muse. Dette bandet er noe for seg sjøl, og anbefales på det sterkeste.

RAISED FIST
Hardcore på sitt beste.

SOILWORK
Ikke akkurat min kopp med te, men live med Soilwork må jo oppleves.

WITHIN TEMPTATION
Sån Evanesence egentlig burde vært.

WU-TANG CLAN
Legendariske Hip-Hopere med glimt i øye og en joint i munviken.
Sist endret av Zalderach; 21. mai 2004 kl. 11:19.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg SKAL dit i år og. Roskilde er helt usannsynlig tøft. Kan ikke beskrives med ord. Må oppleves. Selv om det stort sett bare er Within Temptation jeg har lyst til å se så drar jeg for det. Stemningen der nede er helt utrolig. Roskilde er himmelen. Drikking og kos i en hel uke i strekk. Blir nok Green camp i år også. Digg der, selv om det er litt langt unna mat, øl osv.

I år jeg hvertfall litt mer forberedt mht hva jeg skal ha med meg osv. Like mye klær som jeg hadde med sist er unødvendig. Brukte langt fra alt jeg hadde med.

Men så var det det å få ræva i gir og kjøpe billett snart da.....

Skal campe på presseområde med backstage adgang.
Alt gratis!
*briefer*

Fatboy Slim er kongen!
Stooges kommer jo også!
For de som liker Evanescence/Nightwish:
få med dere Within Temptation på Roskilde..
Ice Queen er en utrolig fet sang fra dem.
litt kjipt at ikke coldplay kommer i år

er egentlig hovedgrunnen til at jeg ikke kommer heller
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av mcaroni
Stooges kommer jo også!
Vis hele sitatet...
Oh yes, og det blir heidundranes bra.
Bestilte meg akkurat en bilett, første året i 99', sverga da til Roskilde for resten av livet..., musikken er egentli bare et +++, finnes faktisk ingen plass i verden som er så stemningsfull som utafor teltet på campen med lunka pils og masse liv
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Har skrevet en slags "nybegynner-guide" til Roskilde (med noen meget kunstneriske bilder) og lagt den ut på Luftgitar. Sjekka;

http://www.luftgitar.com/roskildeguide.php
Om jeg tør spørre, hvorfor henter de egentlig inn Avril, har de byttet målgruppe bak min rygg?
det må være for at alle lamerene kan samle seg foran den scena hu står på, mens vi andre kan slippe fint til på de virkelige bra banda.

Samme gjelder nok for Joss Stone..
Sist endret av mcaroni; 3. juni 2004 kl. 19:33.
sånn at de kan kaste granater inn i mengden for å bli kvitt kvegene? makes sense Syns ikke programmet i år var det helt helt store for mitt vedkommende, men blir nok bedre når jeg har satt opp teltet og kjøpt inn første kassen med tuborg.
Nå er Roskilde biletten i boks her og. Vil oppforde alle til å få med seg Promoe konserten. Og jeg håper at alle får en flott festival.
prøve på en liten nFF-camp eller?
Har akkurat fått billetten min, men det er tvilsomt at det blir noen nFF-camp på meg
Gleder meg sinnsykt! Hvem har påstått at musikken er det aller viktigste..? :P
Kan ikke være med på noen nff camp, regner med at de fleste andre som drar også drar sammen med en vennegjeng. lykke til though