Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1008
http://www.myhideout.net/gallery/PlayDead.jpg
Tools Used: Adobe Photoshop 7.0, Metacration Painter 7, Wacom Tegnebrett.

Fikk idenen til bilde når jeg hørte på Bjøk - Play Dead. Er vel egentlig et bilde om kjipe ting og føleser og andre ting man ikke skal snakke høyt om. Men over til det tekniske. Er veldig fornøyd med lyset denne gangen også. Er vel egentlig lys som har vært min stærke side helt siden jeg begynte å tegne for alvor. Så jeg sliter forsatt med detaljer, men kommer vel etterhvert. Var i hvert fall mye bedere å tegne med tegnebrett enn med mus. Er ganske nytt for meg så jeg sliter forsatt med trykk osv. Valgte en litt varm hud-farge for at bilde ikke skulle bli for kaldt. Prøvde ut med div. farger å ble enig med meg selv om at dette var den riktige fargen. Mulig jeg skal laste opp noen "in-prosses" bilder av div. faser av hvordan bilde ble laget.
Vis hele sitatet...
Gadd ikke å skrive en ny beskrivelse siden jeg er så trøtt nå og har skrevet en beskrivelse på devian art og hjemmesiden min pluss at jeg kommer nok til å poste på store dyret også om litt så ugh.... lat

Så hva syntes kritikerene på forumet da ?
Utolig fin.

Eneste jeg ikke likte var faktisk fonten du brukte på "PlayDead"
Giddyapp!
Psyc0re's Avatar
Trådstarter
hehe. får se om jeg skifter den. Jeg syntes egentlig ikke at den var så gal. Men er vel litt smak sak. Men takk
Jess, var fin den. Syntes du fikk den kjempe bra til, men hvor lang tid brukte du på denne? nice.
Du er min venn
niigu's Avatar
Psyc0re: Savner å se at du gjør *litt* mer ut av tittel og ramme.
Først da kan jeg få frysninger

Veldig bra arbeid du legger i art-bildene dine, men savner akkurat den biten. Det er faktisk en litt stor faktor.
Giddyapp!
Psyc0re's Avatar
Trådstarter
niiGu: tenkte faktisk på det i går. tenkte jeg skulle lage 2-3 forskjellig rammer som jeg kan resize og bruke til bilder. men så er det å få gjort det da.

ZODORiX: vanskelig å si for jeg jobber oftest med ett bilde en dag og neste gang jeg setter meg ned startet jeg gjerne på nytt med en helt ny ide å jobber litt med den for så å bytte tilbake senere. Så har vel en rundt 5-6 uferdige bildere liggende på hd nå. Vet dog ikke om jeg kommer til å gjøre dem ferdige heller. Det vil tiden vise. Men for å svare på spørsmålet så vil jeg tro at det ligger en 14-15 timer med faktisk jobbing bak dette bilde. Men er litt vanskelig å i.
nFF Marshall
morten's Avatar
Veldig bra, men litt stor rompe.
(Kunne ikke dy meg)

[COLOR=purple]* chill likes[/COLOR]

/Offftopic: Hvordan fungerer et Wacom tegnebrett, og hva koster det?
STOR RUMPE?? nå ga du meg komplekser!

jeg likte den masse psycore.
veldig veldig bra...!
Pen rumpe.. hehe
meget fint bilde må jeg si! spesielt skygge-effekten, du har brukt lyset for å forme fram den veldig vakre figuren Men de andre har rett i skriften da, når jeg hører på björk - play dead, ser ikke jeg for meg kursiv-skrift viss du skjønner..
Jeg tenkte litt på at du kanskje kunne ha fada ut kanten av bildet, men det ville vel fort bli cheesy og du ville mistet litt av det fotografiske preget (jeg får sikkert den fornemmelsen pga fargen av bildet)..

Men kort sagt: pent.
Verdiløs mann
crimzon's Avatar
69 0
Nice work!

Utrolig bra bruk av lys og gjenspeilinger! Jobber du med grafikkutvikling?
Giddyapp!
Psyc0re's Avatar
Trådstarter
/me slaps morten! ^^

Chill: de er mange forskjellige typer. Men kortfortalt så er det akkurat som en mus bare at man bruker en penn som har to sider og er trykk følsom. Det er veldig rart til å begynne med men etter å ha fiklet rundt med den i 30-40 min så føles det egentlig veldig lik som en blyant/penn. Men grunnen til å bruke tegnebrett er at man får ”fine” streker. Du har kanskje prøvd å tegne noe i photoshop sånn fort. Det er et evig pes siden man må bytte rundt på brushes hele tiden osv. og man må manuelt stille inn trykk styrke. Mens med tegne brett så har den innebygget 512 forskjellige trykk styrker. Så man kan få streker som er akkurat som man selv vil. En annen _GOD_ grunn til å kjøpe tegnebrett er at man får med procreate painter. Som må være det mest undervurderte grafikk programmet i verden etter min mening.

Light Eye: Hmm tror jeg skal prøve ut med div. andre fonts egentlig. Er en del som syntes det var feil font.

Men takker for all tilbakemelding. Varmer fortsatt godt.

crimzon: nei er bare en hobby men har fått det spørsmålet noen ganger nå så burde kanskje vurdere det ?