Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  116 6345
Hva er deres syn på Pink Floyd?
Forguder dere det meste som bandet har mekket sammen, slik som jeg, eller er alt bare mølla?

Kan vel også føye til at dette er min første post på forumet...
Yei!
Joda, pink floyd er saker. Jeg har masse album, men jeg hører på musikken, jeg er altså ikke så intressert i når ting ble gitt ut ol.. Det albumet jeg har hørt mest på av pink floyd er nok divition bell. Etter det kommer PULSE konserten(live) og wish you were here. Om jeg forguder det; nei, men bra er det!
Tarin: animert avatar er homofilt ..... men pink floyd - wish you were here blir jeg helt sinnsykt emosjonell hver gang jeg hører ... så jeg forguder dem vel på en måte ...
Når pappa var 15 eller 16, så skulka han skolen, reiste til London, for å komme på konsert med Pink Floyd.

Forsåvidt er jeg enig, animert avatar er for fagkids..
Eller bruk proxy som fjerner slik tull
genialt,ganske enkelt genialt
Pink Floyd er jævli bra!!! Digger musikken, når man skal slappe av å kule helt ned er det det beste å høre på
pink floyd er drit fett... synes det funker bra til alle anledningen(nesten).......
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
hehe.. ja det ser man jo på avataren at du liker de Men ja, digger Pink Floyd til det ugjenkjennelige. Har alle albumene med dem!
Pink Floyd er digg ja. Har kun hørt ordentlig på the wall og wish you where here plata, men musikken er ganske genial.
Tarin's Avatar
Trådstarter
47 1
Ikke-animert avatar! Fornøyde?

Forøvrig hører jeg på nesten alt av PF, men minst på Division Bell (den er faktisk litt kjedelig). "Dark Side of the Moon" er faktisk det beste albumet etter min mening. The Wall følger tett etter.
"Wish you were" here er langt ifra den beste sangen til PF...
Opprinnelig postet av Tarin
Ikke-animert avatar! Fornøyde?

Forøvrig hører jeg på nesten alt av PF, men minst på Division Bell (den er faktisk litt kjedelig). "Dark Side of the Moon" er faktisk det beste albumet etter min mening. The Wall følger tett etter.
"Wish you were" here er langt ifra den beste sangen til PF...
Vis hele sitatet...
Det var feil skrevet, dette blir riktigere:

Forøvrig hører jeg på nesten alt av PF, men minst på Division Bell (den er faktisk litt kjedelig i mine ører). "Dark Side of the Moon" er faktisk det beste albumet etter min mening(korrekt!). The Wall følger tett etter.
"Wish you were" here er langt ifra den beste sangen til PF (synes jeg)...
------------------------
Forøvrig liker jeg wisho you were here Pink Floyd har laget utrolig mye bra musikk, hvertfall i mine ører... Atom heart mother er en av mine favoritter...
Pink floyd er nice ja, bra show på konserter!
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Pink Floyd er genialt.
Liker spesielt de første psykedeliske albumene med Syd Barrett, hele hjernen bak det hele, som vokalist.
Tarin's Avatar
Trådstarter
47 1
Vil ikke si at Barrett er hjernen bak det hele.
Han er mer inspirasjonskilden. Hele "Wish You Were Here"-albumet handler om han. (Shine on You crazy Diamond=SYD).
Opprinnelig postet av Tarin
Vil ikke si at Barrett er hjernen bak det hele.
Han er mer inspirasjonskilden. Hele "Wish You Were Here"-albumet handler om han. (Shine on You crazy Diamond=SYD).
Vis hele sitatet...
Igjen må jeg pirke... Han var jo "en gal diamant" også da Men inspirasjonskilden? Han skrev jo haugevis av de tidlige sangene, og senere var han nok en inspirasjonskilde, men Pink Floyd vil jo alltid være orginalt med Syd Barrett. Ja nå kverulerer jeg for mye her, sorry, jeg kutter ut

nå.
Pink Floyd eier! Bedre musikk skal man lete lenger etter!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Pink Floyd er (eller kanskje jeg burde si var) et veldig bra band med til tider SINNSYKT bra musikk. The Wall er vel min favorit da det er det eneste albumet jeg har hørt i sin helhet. Skaffet meg Echoes (en samleplate med mye av det beste av PF) og fikk straks noen nye favoritter utenom The Wall slagerne. Crazy Diamond, Sheep, Time, Keep Talking, Wish you were here osv. Mange av sangene tar deg til et helt annet sted og gir deg en skikkelig opplevelse. Kult og høre at andre verdsetter god musikk også.
Er det ikke kommet ny plate av PF nå? en samlecd eller noe? Noen som har den?
jeg har den Echoes heter den. Forøvrig er PF nice, men jeg hører ikke så mye på dem.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
jeg blir mer og mer forelsket i pink floyd for hver gang jeg hører det. noen av sangene deres er helt sinnsykt bra! jeg får spesielt frysninger på ryggen av gitarsoloene i sanger som f.eks comfortably numb, high hopes, another brick in the wall og mange andre! disse er mine favoritter, sammen med mother, the final cut, wish you were here, poles appart osv
Pink Floyd er kanskje tidenes beste band, ingen tvil om det.

Roger Waters er en sinnsykt rå låtskriver, og David Gilmour er helt utrolig på gitar (soloene hans er det nok bare Jimmy Page som kommer i nærheten av.)

The Wall er favoritten, Dark Side of the Moon og Wish you were here deler plassen bak.

Til alle PF-fans kan jeg anbefale DVD'en "Roger Waters - In the flesh live", hvor han har tatt med seg en gruppe EKSTREMT dyktige musikere, og de spiller bortimot alle de gode låtene. Kanskje det beste musikkkjøpet jeg har gjort noen gang.
Opprinnelig postet av Bizarro
...Til alle PF-fans kan jeg anbefale DVD'en "Roger Waters - In the flesh live", hvor han har tatt med seg en gruppe EKSTREMT dyktige musikere, og de spiller bortimot alle de gode låtene. Kanskje det beste musikkkjøpet jeg har gjort noen gang.
Vis hele sitatet...
ja, In The Flesh er en særdeles god konsert, men snart kommer Pulse ut (april sier ryktene). Det blir saker det!
Syd = Genial
Dark Side of the Moon = Genialt

PF generelt...meget bra!
Spray har kåret "A Momentary Lapse of Reason" som tidenes mest undervurderte album.
Men ja, PF er utrolig bra. Aner ikke hvor mange ganger jeg har hørt og sett gjennom puls og alle de andre cd'ne deres. Det er ikke så tekniskt avansert mye av de dem spiller, men ganske komplekst oppbygd til tider. Og Gilmour er god gitarist. Selv om han ikke er så tektnisk, så har han feelingen på soloene, så det låter nydlig.

Her er listen forøvrig: http://pub.tv2.no/nettavisen/spray/m...icle190386.ece
Pink Floyd er bare helt sjef! "Dark side of the moon" er uten tvil beste album, men "Atom Heart Mother" kommer på andre plass.
Bare for å få det avklart, Pink Floyd er et av de beste bandene i verden historie. Det er vertfall på topp 5 listen min.

Jeg syns at deres tidligere album var best. "Wish you where here" og "dark side of the moon best" ligger seff jo på topp,
men "Atomick heart mother" ligger ikke langt bak.
For ikke lenge siden kjøpte jeg "A monentary laps of reason", syns den var skikkelig dårlig. Manglet fealingen de hadde før. Nå graver de bare opp gammelt matrial og remixer det.

Eckoes var foresten en totalt misslykket plate. Dette fordi PF ikke har noen "singel hits", altså ingen sanger som fungere i singel formatet. Det var selve plate, ikke den ene sangen som skulle gi den gode stemninga. Så når de satt sammen alle PF beste sanger, syns jeg det helt mislykket.
Sist endret av The Lama; 25. februar 2004 kl. 00:03.
En liten vandrehistorie:
Vokalisten i Sex Pistols, John Lydon(Johnny Rotten) ble vistnok tatt opp i bandet da de fant han på gata med grønt hår og pink floyd t-skjorte... som han hadde malt "i hate" over...
Ingen over, ingen på siden... Finner ikke bedre musikk!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg syns Pink Floyd har mange kjempebra sanger! De spiller jo mye forsjellig musikk, da. Jeg liker best The Wall, Dimention Doors og Darkside of the Moon.
Den aller beste sangen er jo Another Brick in the Wall. Syns jeg.
Min favorittsang:
Echoes og eller Shine on you crazy diamond

The Wall, filmen er og meget bra. Like syre som mykje av musikken

Har forresten høyrt\lest at vis ein setter på "Dark Side of the Moon" albumet synkront med "The Wizard of Oz" filmen, så skal det matche perfekt. Når hunden logrer på halen så er det ein spesiell lyd, når jenta snakker passer leppene til sangen, etc.
Har ikkje sjekka dette sjølv, men veit at filmen eksisterer\eksisterte på kazaa for ei tid tilbake sidan. Nokon som har sett det?
Det er mye sånne rykter ute å går... Lite av det er sant da...
(Har ikke testa det, så jeg kan jo ikke vite)
nFF Marshall
morten's Avatar
Ikke gjør dette om til nok en listetråd, da dreper jeg den raskere enn dere kan si hestesprøyte
Opprinnelig postet av Nimbus
...Har ikkje sjekka dette sjølv, men veit at filmen eksisterer\eksisterte på kazaa for ei tid tilbake sidan. Nokon som har sett det?
Vis hele sitatet...
Torrent:
Wizard of Oz Floyd
ed2k:
Wizard of Oz Floyd

Opprinnelig postet av morten
Ikke gjør dette om til nok en listetråd, da dreper jeg den raskere enn dere kan si hestesprøyte
Vis hele sitatet...
huff..den regelen der må være blant de teiteste
nFF Marshall
morten's Avatar
Du har bare med å respektere den, som alle de andre, og nei den er ikke teit. Hadde vi tillatt det, hadde forumet vært fullt av slike tråder om hvem som likte hvilken versjon av ungkaren best osv, fordi dette forumet har en del medlemmer som ikke forstår seg på å tenke før de poster.
Opprinnelig postet av morten
Du har bare med å respektere den, som alle de andre, og nei den er ikke teit. Hadde vi tillatt det, hadde forumet vært fullt av slike tråder om hvem som likte hvilken versjon av ungkaren best osv, fordi dette forumet har en del medlemmer som ikke forstår seg på å tenke før de poster.
Vis hele sitatet...
når crew nekter folk å få anbefalinger om musikk så blir det teit altså, rett og slett.

"tilfeldig" eksempel: http://www.freakforum.nu/forum/showt...threadid=26190
Pink Floyd er fett, masse nydelige solo'er å greier
nFF Marshall
morten's Avatar
Jeg har sagt hvorfor det er som det er hula, det fører med seg for mye dritt til at det skal aksepteres. Det er ikke mange listetråder som faktisk er bra. Iallefall ikke når det gjelder musikk. Noen gode kan det selvfølgelig komme, men det blir som med utlendiger i norge som faktisk kan oppføre seg, de drukner i mengden av de som ikke klarer å oppføre seg i det hele tatt.
morten, nå er du så drøy at jeg nesten blir dårlig. Du er ute på en lang, lang bærtur nå.
nFF Marshall
morten's Avatar
Fint det. Det tar jeg ikke så tungt. Det er ikke jeg som har laget regelen, jeg bare opprettholder den. Hvis det betyr at jeg må komme med noen eksempler som ikke blir bra, tar jeg det ikke så tungt.

Skal jeg skrive melding til læreren din om at du måtte gå hjem i dag, pga det du leste på et forum?
Neida, tror det skulle gå greit gitt.

Det er morsomt å se hvordan du prøver å dekke til bærturen med å prøve å være litt eplekjekk, istedet for kanskje å vise at man er åpen for litt konstruktiv kritikk.
"Det er ikke mange listetråder som faktisk er bra"

I denne tråden har folk begrunnet hvorfor de synes de og de låtene/albumene er bra.
Hvordan definerer du en bra listetråd?
Jeg har samleplata "Echoes", som jeg hører på titt og ofte. De beste sangene er "Time" og "Wish You Were Here". Har et ganske normalt forhold til PF, kan ikke datoer og slikt, liker bare musikken.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Forguder dem! har ALLE albumene, som ikke er rent få i går så jeg på live at pompei....hærlig!

I know a mouse, he dosent got a house, i don't know why I call him Gerald, he's gettin rather old, but he's a good mouse! hæhæ
Ahh...ja Pink Floyd... Favoritt NR.1 hos meg.

Jeg har stort sett det meste de har gitt ut. Musikk for enhver anledning.

Syns kanskje endel av de første tingene blir litt for experimentelt for meg...Umma Gumma for eksempel, den må man høre på ENDEL ganger før det klinger i øret.

Noen av mine favoritter er "Learning to Fly" og "The Great Gig in the Sky" (Den dama tar HELT av!) og selvfølgelig "On The Turning Away"

-=BH-Eagle-=

PS : Pink Floyd er en egen genre!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Med fare for å lage listetråd, må bare holde denne varm..

Nå har jeg nettopp vært igjennom The Wall live in Berlin, DVD, (jadda, vet det ikke er "heeelt" PF, men Roger Waters), før det Pulse på DVD, sitter her med elefantgåsehud og tårer i øynene. Har, om ikke alle, så iallefall veldig mye Pink Floyd. Dette innenfor omtrent alle medier, Vinyl, CD, VCD, DVD, MD.

Mine favoritter:
Bring the boys back home,
Comfortably numb,
Shine on you crazy diamond,
Brain damage,
Wish you were here,
On the turning away,
Tide is turning...

Vel, egentlig blir vel denne listen aldri komplett, Pink Floyd er bare åååhh..

Som nevnt tidligere her (eller var det en annen plass jeg leste det), Pink Floyd er noe du kan sette på, skru av alt av lys, legge deg ned på sofaen, lukke øynene og spille det så høyt som anlegget klarer og bare flyte avgårde, bli borte, drømme seg vekk. For så å bli avbrutt av sure naboer som mener du spiller forhøyt.. (hulk, hulk).

Nuvel, skal også bare nevne at min forrige bil var en -95 VW Golf Pink Floyd. Den var faktisk registrert og oppført i vognkortet under modell som "Golf III Pink Floyd". Nesten som jeg angrer at jeg byttet, men den ble litt for tungpustet i bakkene..
Godt å høre at det enda finnes folk som hører på bra musikk. Pink Floyd er et av de bandene i verden som har gitt meg mest, og det sier ikke rent lite med min eksemplariske musikksmak tatt i betraktning [sic].

The Darkside of Oz (som det kalles når man gjør slik Nimbus beskriver) er visstnok en veldig merkelig opplevelse. Pink Floyd selv har uttalt at de er kjent med fenomenet men at det fremstår for dem som komplett uforståelig. Det er også rapportert en link mellom "syretrippen" i 2001: A Space Odyssey og Echoes.

Jeg tror ikke nødvendigvis at dette er noe som er verdt å få med seg, men det sier litt om hvor store gutta er (og hvilken dedikert fan-base de har) at slike utrolige tilfeldigheter er blitt til undergrunns-fenomener. Mengden rusmidler konsumert av tidligere nevnte tilhengerskare kan også ha noe med saken å gjøre.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Tarin, din slask, er du her også? (Vi kjenner hverandre fra APFFN)
Nr1. Hvis du skal kjøpe en PF dvd, så kjøper du ikke In The Flesh med Roger Waters (Glimrende konsert, mye bedre en Live In Berlin), men Live At Pompeii. For alle Pink Floyd elskere er denne dvden fantastisk. Pulse kommer ut i år, og den vil nok fort toppe lista.

Nr2. Pink Floyd er garantert det beste bandet i mine ører.
Roger Waters sin stemme, ord og sanger.
David Gilmour sin stemme, ord, sanger og fantastiske gitar.
Rick Wright sine glimrende piano og orgel deler.
Nick Mason sin avslappa jazzete trommer.
Alt dette blir til noe helt perfekt. Hvis bare Roger Waters kunne vært litt mindre gal og selvdigger så hadde vi vært på konserter med Pink Floyd alle sammen.

Nr3. Fav. album skifter ofte. Dark Side Of The Moon er garantert det som er det beste, men ikke alltid det jeg liker best. Animals er også fantastisk bra, the wall syns jeg ikke er et av deres beste, men virkelig fantastisk for det. Jeg liker så og si alt de har gitt ut.
Live at Pompeii, beste album! (bootlegg'en )
The Wall og The Final Cut på delt andreplass.
The Piper at the Gates of Dawn på tredjeplass...

Pink Floyd er helt sinnsykt! Er faktisk det det er...
Tidlig PF med Roger "Syd" Barretts psykadeliske preg over gruppe er helt enormt. Musikken er nærmest ubeskrivelig.
Musikken fra den perioden hvor bandet virkelig sammarbeidet er jo også helt fantastisk... Live at Pompeii er et bevis på det!
Waters perioden er jo også noe helt for seg selv, PF forandret jo HELT stil... men ikke til det verre etter min mening!
Kan ikke si jeg er helt 100% fan av det "nye" Pink Floyd, ledet av Mr. Gilmour. Men, what the Hell, det er Pink Floyd, bra blir det uansett!

Til alle PF fans, annbefaler jeg solo opplegget til Syd Barrett, det er bare funky!
Pink Floyd var KONGE helt til Roger Waters bestemte seg for å slå seg vrang. Han har uten tvil stått for de beste albumene til P. Floyd!

edit: Vil anbefale Waters soloalbum. Minner mye om "The Wall" feelingen!