Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3676
Har i dag fått forespørsel om jeg vil "flytte" ned til Kina for en 6 måneders periode i sammenheng med et prosjekt relatert oljeindustrien.

Men jeg lurer på hvordan det da vil fungere med Internett der nede? Er det slik at Kina har blokket forskjellige sider? Kan jeg da i såfall f.eks bruke VPN for å omgå dette? har aldri brukt VPN før, men hører dette er veien å gå.

Vil ha tilgang det til jeg har tilgang på av nettsider her i Norge uten en masse styr.

Noen som kan bidra med tips?
Du må kjøre VPN ja, Kina er totalt blokkert hvis ikke. Facebook, snapchat o.l. fungerer ikke.
Nøytral
Obster's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Du må kjøre VPN ja, Kina er totalt blokkert hvis ikke. Facebook, snapchat o.l. fungerer ikke.
Vis hele sitatet...
Kan man kjøre VPN på mobil? Jeg er helt amatør på dette feltet Jeg tenker på f.eks tjenester som snapchat/skype på mobilen.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Iphone støtter ihvertfall L2TP, PPTP og IPSec.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Private Internet Access har en egen app for android og iPhone.
Hvis du skal bo med andre vestlige, og hvis Kina tjener penger på at dere er der, så får du fullt internett. Hvis du skal bo med kinesere, er det en hel del du ikke får tilgang til.
www.StrongVPN.com og de fleste andre kan settes opp på pc og mobil. Youtube, faecbook, snapchat, theguardian, etc, er blokert uten VPN.

Sitat av Ramaskrik Vis innlegg
Hvis du skal bo med andre vestlige, og hvis Kina tjener penger på at dere er der, så får du fullt internett. Hvis du skal bo med kinesere, er det en hel del du ikke får tilgang til.
Vis hele sitatet...
Det har jeg ikke hørt om? Kina tjener penger av alle utlendningene som er her og skatter men med mindre du jobber i en utenriksstasjon eller som diplomat eller noe sånt så er det ikke noe åpent nett fra det jeg har erfart.
Sist endret av Picard; 4. mai 2014 kl. 11:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
:(){ :|:& };:
tripflag's Avatar
Nå er det jo også slik at mange VPN-tilbydere har blitt blokkert fra kina allerede, så til og med et rykte om at kina kunne detecte og auto-blocke VPN-tjenester. Har ikke kikket noe på dette tidligere, så følgende er vill gjetting, men det er mulig at man må gjøre noe ekstra triksing for å fly under radaraen enn å kun kjøre en vanlig VPN rett out-of-the-box.

Fant denne lista som kanskje kan hjelpe. GL!
Sitat av Picard Vis innlegg
Det har jeg ikke hørt om? Kina tjener penger av alle utlendningene som er her og skatter men med mindre du jobber i en utenriksstasjon eller som diplomat eller noe sånt så er det ikke noe åpent nett fra det jeg har erfart.
Vis hele sitatet...
Jeg har inntrykk av at utenlandske kontorlandskaper og andre områder "kun" for business-utlendinger har fullt nett, eller i hvert fall mindre begrensninger enn for hvermannsen. Kommer nok an på hvor i landet: Shanghai har flere slike områder, mens Hongkong har helt fritt nett. (I hvert fall da jeg var der i 2006, men det kan jo ha forandret seg nå.)
Hvis det er så enkelt som å bruke vpn, bruker de aller aller fleste i kina dette da? Hva gjør myndighetene med det?
Er det ikke nokså straffbart egentlig om TS bruker vpn og bruker "ulovlige" nettsider?
Det trenger ikke koste deg en for og en arm for å få VPN. Bytt ut ruteren til morra di/bror din/din egen med en som støtter DD-WRT og flash den så setter du opp VPN på den. Da får du tilgang på lik linje som om du var på wifi hjemme i stua. VPN støttes på de mobiler og nettbrett jeg har vert ute for, både android og iStuff.

Billig ruter som støtter DD-WRT (og derfor også VPN): Linksys E900, 299,-
DD-WRT guide

Det finnes jo også et utvalg av andre routere som gjerne kan være bedre, men har ingen problemer med E900 selv, med DD-WRT.
Liker å gi KP
Grisefett's Avatar
Nå har du også tor prosjektet! Grats nettleser som vpnerer deg!
https://www.torproject.org/download/download.html.en
Ta med deg en usb disk med tor på så bør problemet være løst med mindre Kina blokkerer vpn. Jeg har ikke hørt noe om det.
Hvorfor gå via TOR/Strong osv når man like enkelt kan VPN'e seg innpå sin egen internett hjemme? Da kan du ta med deg Altibox TV overalt/Get TV/Norsk netfix/hbo/filmnett/nrk-tett tv/.. og slikt også? I tillegg så får du tilgang på dine egne pc'er som står hjemme og passer på musikk/film samlinga di?
Liker å gi KP
Grisefett's Avatar
Sitat av suppesos Vis innlegg
Hvorfor gå via TOR/Strong osv når man like enkelt kan VPN'e seg innpå sin egen internett hjemme? Da kan du ta med deg Altibox TV overalt/Get TV/Norsk netfix/hbo/filmnett/nrk-tett tv/.. og slikt også? I tillegg så får du tilgang på dine egne pc'er som står hjemme og passer på musikk/film samlinga di?
Vis hele sitatet...
Fordi da har man spart masse penger? Vet ikke om det finnes gratis vpner ellers jeg haha.
Må gjerne komme med bra forslag, trådstarter er ikke eneste som blir glad
Sitat av suppesos Vis innlegg
Hvorfor gå via TOR/Strong osv når man like enkelt kan VPN'e seg innpå sin egen internett hjemme? Da kan du ta med deg Altibox TV overalt/Get TV/Norsk netfix/hbo/filmnett/nrk-tett tv/.. og slikt også? I tillegg så får du tilgang på dine egne pc'er som står hjemme og passer på musikk/film samlinga di?
Vis hele sitatet...
Fordi den vanlige openvnp protokollen er blokkert. DVS kan man ende opp med å ikke få koblet på nettverket hjemme om det er satt opp feil.

Det vil også være en hinsides lang vei for signalene å reise slik at nettet kan bli tregt.