Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 1500
Sweden Rock Festival
10-12 juni 2004, Sölvesborg
www.swedenrock.com

Ble litt provosert av å se Roskilde nevnt som "årets høydepunkt", derfor synes jeg skandinavias VIRKELIG kuleste festival fortjente en egen tråd her Dette blir mitt femte år der nede, og det og Wacken har blitt tradisjon... Noen andre som skal nedover?

Tredje headliner annonseres på mandag! Det hviskes i kulissene om Mötley Crüe ... lov å håpe!

Klare band pr. akkurat nå:

» JUDAS PRIEST (UK)
» EUROPE (S)
» UFO (UK)
» MONSTER MAGNET (US)
» NIGHTWISH (FIN)
» HELLOWEEN (D)
» HEART (CAN)
» TESTAMENT (US)
» SKID ROW (US)
» CHILDREN OF BODOM (FIN)
» APRIL WINE (CAN)
» IN FLAMES (S)
» KINGDOM COME (D)
» U.D.O. (D)
» ENTOMBED (S)
» PAT TRAVERS BAND (CAN)
» EXODUS (US)
» SLADE (UK)
» MAGIC SLIM & THE TEARDROPS (US)
» OPETH (S)
» ABRAMIS BRAMA (S)
» LOST HORIZON (S)
» BRAINSTORM (D)
» CARNAL FORGE (S)
» CAGE (US)
» GRAND MAGUS (S)
» PERSUADER (S)
» ASTRAL DOORS (S)
» SUN CAGED (NL)
» LUMSK (N)
» NARNIA (S)
» HEAVENLY (F)
» PARAGON (D)
» MEMORY GARDEN (S)
» LAKE OF TEARS (S)
» PATHOS (S)
» HIRAX (US)
» DR FEELGOOD (UK)
» WASA EXPRESS (S)
Mye bedre enn Roskilde! Jeg skal dra dit for å se Europe, Judas Priest, Helloween og Nightwish
of ufo seff!
Er veldig mange flotte navn på den plakaten. Personlig har jeg mer lyst til å reise til Wacken.
Heart hadde jeg ikke hatt noe imot og hørt Live
Ingen av festivalene har Hellacopters. Da er det jo ingen vits i å dra?
Wacken blir bra.. roskilde er oppskrytt, men sweden rock kommer nok til og bli bedre enn begge festivalene tilsammen
Opprinnelig postet av oivind
Ingen av festivalene har Hellacopters. Da er det jo ingen vits i å dra?
Vis hele sitatet...
Hvorfor gå på festival når du har mp3ene?
Så Hellacopters på Norwegian wood i fjor. Knall bra!!
Trodde Deep Purple skulle spille på Sweden Rock i år.. var det snakk om det tidligere eller?
Faen,var mye bra der.
Jeg har allerede bestemt meg for å dra på Roskilde og WOA.
WOA har suverene band i år (Dio,Saxon,Amon Amarth,Destrucion,+++) mens Roskilde er sikkert chill.
Problemet er at jeg skal ta det på interrail,som bare varer en måned. Skal Sweden Rock Festival (Judas Priest,Opeth,Cage..nam!) også besøkes,så blir det veldig vanskelig.
Æsj! Hater luksusproblemer.
SRF her den beste bandlista til sommern ass
Monster Magnet er verdt et besøk i seg selv!
Monster Magnet kommer og til Quart, bare som en tilleggsopplysning
Band som Judas Priest, Helloween, Opeth, Children of Bodom og Europe trekker veldig, men vi får se om økonomien strekker til.

Definitivt den tøffeste festivalen i sommer, med den kuleste bandlista.
ååå... Skulle ha vært der, hadde det bare ikke vært for at jeg befinner meg på andøya da. Knall band liste
Gammel.
glenn's Avatar
Trådstarter
Sigar: Det ene utelukker da ikke det andre? SELVFØLGELIG skal man både på Sweden Rock og Wacken

Oivind: Jeg er faktisk HELT enig i at Hellacopters er verdens beste band akkurat nå, men siden de ikke skal spille noen av stedene må jeg jo si att bandlista er MER enn god nok til at jeg gidder å ta turen for det.

Finner dere en svart buss med flammer der nede, stappfull av nordmenn på whiskeyfylla, så er jeg der inne ett sted. FINN MEG, så skal vi ta en øl, folkens

Forøvrig ble tredje headliner annonsert i dag, og det var... urrk... Scorpions. Jaja, da kan man bli ordentlig full litt tidligere den kvelden.
Ja ja, blir nok begge ja......
Ingen David Bowie, ingen Pixies, ingen meg..
Roskilde er det omvendte av oppskrytt. Det er akkurat det man gjør det til selv.
Gammel.
glenn's Avatar
Trådstarter
Roskilde er for kids, SRF og WOA er for viderekommende
Hadde reist til Wacken/SRF om jeg hadde hatt folk å reise med, og penger så klart. Sånn som det er nå har jeg bare råd til Roskilde, og der reiser alle kompisene også...

På Roskilde har jeg sett band som Slayer, Immortal, Manowar, Metallica, Maiden, Satyricon etc. også.. Så det skorter da ikke på gromband.
Gammel.
glenn's Avatar
Trådstarter
Det pleier å være to-tre band der som jeg er keen på å se hvert år, liksom, så i mine øyne skorter det VELDIG, hvis man skal snakke antall band som er interessante å se.

Men selvfølgelig, man kan ikke diskutere smak. Synes du Bowie er mer interessant enn Judas Priest, så... respekterer jeg det. Og synes litt synd på deg. Sånn generellt. hihi... *flamebait*
Jeg har hørt noe snakk om at våre store helter Motörhead skal spille på SRF, i år igjen. Har noen av dere hørt det samme, og kan bekrefte om dette stemmer?

Opprinnelig postet av Grim
På Roskilde har jeg sett band som Slayer, Immortal, Manowar, Metallica, Maiden, Satyricon etc. også.. Så det skorter da ikke på gromband.
Vis hele sitatet...
Når ble Manowar et gromband? :P
Sist endret av seigman; 19. februar 2004 kl. 18:10.
Ingen jeg kjenner drar til roskilde for musikken....drikke kan jeg gjøre hjemme for og være ærlig...SRF!
Opprinnelig postet av seigman
Jeg har hørt noe snakk om at våre store helter Motörhead skal spille på SRF, i år igjen. Har noen av dere hørt det samme, og kan bekrefte om dette stemmer?


Når ble Manowar et gromband? :P
Vis hele sitatet...
Åh, det har de da alltid vært!

Jada, harry! Og jada, ikke noe jeg hører så ofte på! Men jeg skal love deg at de er fete live! Også er det noe med stemningen når hele den orange scenen er tettpakket med monitorer, Joey DeMaio picker på bassen som ingen før ham og man holder på å få trommehinna sprengt hinsides...

Ser man bortifra det ovenfor er Manowar uansett et stort band som det er artig å ha fått med seg.

Glenn: Det er langt mer enn 2-3 band jeg er interessert i å se på Roskilde hvert år. Ja, metal er mye av livet mitt, men jeg hører mye på indie-/stoner-/hard-rock også, og slike band er det plenty av.

Hehe.. og jeg tar ikke flame-baiten din. Priest ligger langt over Bowie på lista mi, men jeg håper og tror at det kommer band til Roskilde som lindrer tapet av den konserten.

Hellacopters har jeg sett en tre-fire ganger, de er ikke så utrolig fete live føler jeg. Har en to-tre bra låter, resten er mye gulp. På Norwegian Wood i fjor virka de utrolig statiske.

Makari: Da kjenner ikke du de samme folka som meg, og jeg er litt glad for at jeg ikke kjenner dine folk, tror jeg...
Neida men folk er jo forskjellige men det og dra på en festival for og drikke blir for dumt. Noe jeg tror altfor mange drar på roskilde for og gjøre..
Gammel.
glenn's Avatar
Trådstarter
Seigman: Motörhead spilte på SRF i fjor, så jeg tror lite eller ingenting på at de kommer igjen i år. De spiller på torsdag på Wacken da

men det og dra på en festival for og drikke blir for dumt.
Vis hele sitatet...
Whaaaat?? Dra på festival uten å drikke øl konstant?? Jaja, noen tåler kanskje fire-fem dager på fylla dårligere enn andre...
Er det bra musikk bør den rusen være bedre enn alkeholen sin rus
Opprinnelig postet av makari
Er det bra musikk bør den rusen være bedre enn alkeholen sin rus
Vis hele sitatet...
Til sammen blir det kanon!
Gammel.
glenn's Avatar
Trådstarter
Word. Hele trickset er jo å danne ett godt grunnlag første dagen, og så surfe sånn halvfull og fin gjennom resten med ett smil om munnen og en vakker kvinne i armkroken (som man helst aldri har sett før) - på vei til konsert med ettellerannet fett. Se, *DET* er den gode festivalfølelsen....

*lengte*

edit: Fire nye band bekreftet; Axel Rudi Pell, Coney Hatch, Hawkwind og Foghat.
Sist endret av glenn; 22. februar 2004 kl. 11:11.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som vet om noen som skal selge en billett til sweden rock? jeg var så klart for seint ute med å bestille... ÆSJ!!
Jeg har billett, og det er en liten mulighet for at jeg ikke får dratt allikevel...men prisen skal være god før jeg gidder å gi slipp på en slik knall-billett..