Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hva synes du om Opeth?
de er bare "simply the best"! 18 20,45%
De er bra de... 34 38,64%
Kunne ha vært bedre. 10 11,36%
Burde ha blitt kastrerte, kjørt over og brent 26 29,55%
Stemmegivere: 88. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  53 2375
Opprinnelig postet av Capric
kjellervokal? vil heller kalle det grimvokal jeg
Vis hele sitatet...
Grimvokal er den typiske vokalen i svartmetall. "Kjellervokalen i death metal heter growling. Og ja, Mikael Åkerfeldt er en virkelig dyktig vokalist med en herlig growle- og cleanstemme.

Opeth er bra band ja, liker dem godt. De gjorde også et fint gig på inferno sist påske. Selv synes jeg My Arms, Your Hearse er det sterkeste albumet. Blackwater Park kommer muligens på en andreplass.

Opprinnelig postet av Seigman
Opeth sier selv på dvden sin; at de et progressivt deathmetal band. Nuff said.
Vis hele sitatet...
Og Dimmu selv mener av og til at de spiller ren black metal.

Selv synes jeg metalstorm.ee har en grei beskrivelse, med trykk på death.


Opprinnelig postet av Dionysos
Har egentlig ikke så mye til overs for metall, synes det ofte blir så pompøst og liksomsofistikert. Derfor liker jeg bedre de mer "ærlige" dødmetallbandene hvor de bare går for å lage grym bestialsk musikk av værste sort (høres jeg ut som Baron Blod nå...?)
Vis hele sitatet...
Et dødmetallband må da per definisjon kunne kalles metall?! Og om du synes det blir for pompøst, har du prøvd å høre på noe annet enn Rhapsody?
Dødmetall er metall ja, og personelig synes jeg det er den mest "ærlige", eller ekte formen for metall om du vil. Har hørt mye metall, hva mener du med rhapsody?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Døde denne tråden? Syns den var fin jeg..
Opeth er sjef!
Opprinnelig postet av Dionysos
Dødmetall er metall ja, og personelig synes jeg det er den mest "ærlige", eller ekte formen for metall om du vil. Har hørt mye metall, hva mener du med rhapsody?
Vis hele sitatet...
Ja, klart det er det, og det var også mitt poeng. Du så tydeligvis ikke din logiske brist i et tidligere utsagn... I will refresh your memory.

Har egentlig ikke så mye til overs for metall, synes det ofte blir så pompøst og liksomsofistikert. Derfor liker jeg bedre de mer "ærlige" dødmetallbandene hvor de bare går for å lage grym bestialsk musikk av værste sort (høres jeg ut som Baron Blod nå...?)
Vis hele sitatet...
Du liker ikke metal, men liker dødmetall? Du viste eksempelvis tidligere din hengivenhet for band som Nile og Cryptopsy. Det er jo en selvmotsigelse, som var mitt poeng.


Og du synes metal blir for pompøst?! Metal er et meget vidt begrep!

Powermetal kan ofte bli pompøst, oldschool BM er sjelden popøst. Rhapsody er et eksempel på meget pompøs metal - ofte satt i båsen powermetal. I og med at du sa metal var pompøst kan du følgelig ikke ha hørt på mye annet enn Rhapsody og dets like, for da ville du ha visst at metal ikke trenger å være liksomsofistikert, noe jeg tror du faktisk vet. Dermed blir mitt poeng om din logiske inkonsekvens ytterligere forsterket.