Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 3782
dette forumet er blitt så stille :P
hver gang noen poster noe nytt så kommer det 5-20 poster på den på 30 min så er det emmnet over.
hva sher med nff?, det er fortsatt drit bra liksom.
Hæ?

Etter å lest posten din 10 ganger, klarte jeg å analysere det, og det er jo bare tull? Er jo aktivitet i trådene i flere dager, ikke bare minutter.
Sist endret av klarhimmel1234; 13. desember 2003 kl. 14:44.
et emne startes som regel av en som vil feks ha svar på et spm. når han har fått det svaret så er det jo ikke noe vits i å tøye det noe lengere.
øhh...?! du registrerte deg i september i år.. åssen kan du vite at det ikke alltid har vært slik?
Kanskje det kommer av at mods har startet en vodldsom nei-politikk mot dritt?
eller at det rett og slett er lørdag?
All de kule nFF-erene er på vei til Rio.
Bedrebruker
Trådstarter
viste det ville komme mye negativt, og jeg var fult klar over det

jeg registrerte meg i september kansje. men jeg har lest threads her i flere mnd'r før det
dessuten, så snakker jeg om disse tider, IKKE om hvordan det var før!

jeg sier at det har blitt stille...da må det jo ha vært veldig activt en gang ikkesant
Opprinnelig postet av IvIoyner
All de kule nFF-erene er på vei til Rio.
Vis hele sitatet...
Jeg sitter enda i Norge
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Last 24 Hours:
New Threads: 51 | New Posts: 643 | Views: 13,350
Vis hele sitatet...
Og det er da natt til lørdag, en dag da folk er ute og gjerne gjør noe annet.

Definer aktivt?
Bedrebruker
Trådstarter
dette er et stort forum med mange brukere. seff kommer det mange threads og poster.

men ta denne threaden some eksempen..etter 4-5 minutter så er det 10 poster alerede...snart vil denne threaden være død og glemt.
gå på noen andre forum og se, nff er mer aktivt enn alle de jeg har vært på før!
very impotent freak
Delusional's Avatar
Opprinnelig postet av pure power
dette forumet er blitt så stille :P
hver gang noen poster noe nytt så kommer det 5-20 poster på den på 30 min så er det emmnet over.
hva sher med nff?, det er fortsatt drit bra liksom.
Vis hele sitatet...
Enten er det kommet et svar på posten slik at videre diskusjon ikke er nødvendig.

Eller så er posten så kjip at ingen gidder å bry wseg mer med det.
Bedrebruker
Trådstarter
nff er stort, og til størrelsen så er det ikke så mye nye threads som det burde vært mener jeg.
dessuten er det mange flere større forums en dette. en grunn til at dette ikke blir så stort som de største er fordi det er norsk. ikke mange som ikke er norske som snakker her(bortsett fra noen få untakk kansje, dansker/svensker)
Bedrebruker
Trådstarter
Opprinnelig postet av Delusional
Enten er det kommet et svar på posten slik at videre diskusjon ikke er nødvendig.

Eller så er posten så kjip at ingen gidder å bry wseg mer med det.
Vis hele sitatet...
jeg snakker mest om threads jeg da...
Opprinnelig postet av pure power
dette er et stort forum med mange brukere. seff kommer det mange threads og poster.

men ta denne threaden some eksempen..etter 4-5 minutter så er det 10 poster alerede...snart vil denne threaden være død og glemt.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at denne thread'en vil dø ut snart er at den er helt tåpelig. Jeg vil si at slike thread's er totalt unødvendig, men det er jo bare mitt syn på det

Enten er det kommet et svar på posten slik at videre diskusjon ikke er nødvendig.

Eller så er posten så kjip at ingen gidder å bry wseg mer med det.


jeg snakker mest om threads jeg da...
Vis hele sitatet...
Tror nok det var threads han mente, og jeg er meget enig med han. Når en person får svar på det han lurer på, hvorfor skal man da fortsette å poste i den thread'en bare for å være aktiv?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
50 threads på fredag-lørdag, 2 nye threads i timen.

FreakForum har mye materiale fra før av, og ganske så aktiv moderering, og forholdsvis strickte regler for hva man kan poste, i forhold til andre fora, så hvis noen først poster crap, så sørger crew for at ugresset blir luket. Event hele brukeren, om det er nødvendig.

Kvalitet over kvantitet.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Uttrykte meg feil men jeg mente det om emnet folk poster. Når folk poster "maskinen min slår seg av" for Nte gang er det allerede svar på de. Det er begrenset hvor lenge folk gidder å diskurtere ting. Dette forumet har høy aktivitet. Og det ersjeldent at et problem ikke blir løst eller at folk ikke får svar på det de spør om. Så hva er problemet, vi kan ikke starte en dsikusjon om alt her, vi kan ikke diskutere blaster wormen hver gang en noe slikt dukker opp. Og du har vært her i maks 4 måneder, så tror ikke du vet så mye om utviklingen her da.
Bedrebruker
Trådstarter
geddi og delu..jeg sa aldri at man skal bumpe threads med unødvendige poster.

ond^sofa....du har rett...men det er litt kjipt.


(ps, jeg sa på en annen post her at jeg hadde lagd acc'en for noen mndr siden. men jeg har lest på nff mye mye lengre før det.)
Sist endret av Pure_chris; 13. desember 2003 kl. 15:12.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Forstår ikke helt hva som er så kjipt med det..? Er det om å ha så jævlig mye poster at du må henge her 24/7 for å få med deg ting?

Sånn som på hw.no der posten din raser ut av oversikten med en gang, og hvor det er veeeldig mye likt.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Se det positive i dette, jo mindre som blir postet, jo mindre full blir serveren, jo mindre må nso betale, jo lengre kan forumet bli oppe, jo bedre blir serveren.
ta litt info fra en som har vært her lenge:
forumet har bestandig vært slik, og jeg kjenner til veldig få andre forum som er anderledes.
Dette kommer jo alt ann på hvor i forumet man "henger" da... Enkelte steder er det mer interesse en andre... Dette er jo ikke akkuratt et innaktivt forum for å si det mildt... tar ikke mange minuttene før 10-20 stk. har lest en helt ny thread... Å da har man som oftest fått en del svar også...

Btw... Hvor mange er vi her på forumet?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
I skrivende stund er vi 4179 medlemmer, hvorav vbb regner 2351 som "aktive"
forumet er jo ganske stort for å være norskt, da! Ca. en promille av norges befolkning er jo medlemmer (ja, noen bor i utlandet, men det er ikke så mange da). Tenk hvor mange det hadde vært i USA! Der bor det nesten 300 millioner mennesker. En promille av det er 300 000 mennesker. Sett i forhold, liksom.

Anyways, forumet er flott, man får svar på det man lurer på raskt. Jeg vet ikke hvordan det var her for 1-2 år siden, men jeg synes ikke det er "stille". Men av og til er det jo for min del helt uinteressante poster, og da kan det være litt kjedelig her...
Er det så veldig mange andre en SharQ da som bor i utlandet? SharQ bor vel i England så hvidt jeg har forstått?
Dan bor vel i Sverige?!
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Opprinnelig postet av Bjornix
Dan bor vel i Sverige?!
Vis hele sitatet...
Ja, han og king dragsten tror jeg...
Det var en danske som postet her også for litt siden
Jeg hater stillhet. Jeg får ikke sove når det er helt stille. Men det er itr, på forumet er det noe annet. Når du sier det er ett stort forum og skjekker hvor mange det er (4,183 stk faktisk) og skjekker i medlemslista over hvor mange som sier noe og rekner ut det i prosent, ville du sikkert ikke fått over 25%. Derfor er det stille i forhold til antall brukere.
Correct me if i'm very wrong

edit: Leste en post... ca 50% aktive... TABBE av meg da!
(Ja, det er kjipt og lese abselutt alt... Skumlesing is my thing=)
Sist endret av Golder; 14. desember 2003 kl. 02:31.
Hvorfor blir ikke gamle uaktive brukere slettet? Det er jo sinnsykt mange som er registrert med en eller to poster siden juni 2002.
Opprinnelig postet av pure power
men ta denne threaden some eksempen..etter 4-5 minutter så er det 10 poster alerede...snart vil denne threaden være død og glemt.
Vis hele sitatet...
Feil, den er netopp besvart en dag etter at den er postet
Bedrebruker
Trådstarter
hrhr, på grunn av deg ja!!! ^^
pure: Hva skal du gjøre med det? Legge ned forumet fordi det er stille?
Ministry of Love
sptz's Avatar
Jeg har ikke registrert noe slikt (ok det er litt mindre aktivitet om sommeren men det er vel igrunn bare bra). Vis det du sier skulle stemme så kan det kanskje ha noe med det at folk endelig har oppfattet at det finnes en søke mulighet. Med all den innfoen som ligger her så er det ikke så ofte man trenger å starte en ny trå vis ikke emnet er helt ferskt.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Opprinnelig postet av pure power
dette er et stort forum med mange brukere. seff kommer det mange threads og poster.

men ta denne threaden some eksempen..etter 4-5 minutter så er det 10 poster alerede...snart vil denne threaden være død og glemt.
Vis hele sitatet...
seff vil den det, det er en idiotisk thread
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
I skrivende stund er vi 4179 medlemmer, hvorav vbb regner 2351 som "aktive"
Vis hele sitatet...
Offtopic:
Hvorfor er det ca 1/3 av alle nFF-ere uaktive? Mener du som "har-posta-over-50-poster-aktiv", eller mener du post i det hele tatt?
Lurer på hvorfor SÅ mange er så inaktive her.. Leecher de bare, og titter på tråder uten å svare? Det er jo ikkeno gøy
Mange som registrerer seg for en enkeltpost eller bare er her i noen dager før de glemmer hele greia.
Det gjorde faktisk nesten jeg. Bare posta og glemte ut i en evighet (ca tre uker). Så ble jeg mer aktiv igjen =)
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Husk at man kan være aktiv fordi om man ikke poster. Mange som leser daglig uten å poste.

Hvis man ikke har noe fornuftig å bidra med, er det bedre å holde kjeft, enn å absolutt måtte trøkke utav seg noe dritt.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Opprinnelig postet av pinnsvinet
Hvorfor blir ikke gamle uaktive brukere slettet? Det er jo sinnsykt mange som er registrert med en eller to poster siden juni 2002.
Vis hele sitatet...
hvorfor skal man slette dem da?

hvis du skal argumentere for at det tar plass/ressurser så kan jeg informeree deg om at user.MYD og user.MYI tilsammen tar 1MB diskplass, noe som er ett spytt i havet sammenlignet med andre ting på forumet.
OK, ville egentlig bare ha et svar .


Litt av takken for at folk svarer fort er vel nff.info , men det er vel egentlig bare bra ettersom folk gjerne vil ha litt svar med en gang. Kjipt å vente halvannnen time på at noen skal svare på et problem du ikke har peiling på, som også haster.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Husk også at nFF ikke er et IM-system. Det er ikke meningen at poster skal rulle inn like kjapt som f.eks på IRC. Og å være av like dårlig kvalitet.
Bedrebruker
Trådstarter
Opprinnelig postet av Golder
pure: Hva skal du gjøre med det? Legge ned forumet fordi det er stille?
Vis hele sitatet...

har ikke sagt at jeg skulle gjøre noe med det

legge ned forum??? errugæren!!?????

jeg mener at det er norges beste forum..ever!!!(bortsett fra at det er lite snakk om spill )
very impotent freak
Delusional's Avatar
Opprinnelig postet av nso
#nff.info @ efnet

*spamme*
Vis hele sitatet...
[OT]Argh spam! Gusto ban nso! Fan nå spammet jeg og bah da blir jeg og bannet, bare glem det drit i banningen. [/OT]
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Altså dette blir for teit, du endrer jo standpunkt etterhvert som diskusjonen tar en annen retning.

EOD.