Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1113
Lurte på om det var noen AFI fans på nff jeg
Hvis det er noen, så post her plis Hvorfor liker akkuratt du AFI?
For min del er det selve det følelsesmessige som ligger i musikken, hehe litt vanskelig å forklare. Så er det stemmen til sangeren Davey Havoc og gitar-melodien til gitaristen Jade Puget. Sangeren, Davey, er en veldig spirituell fyr.
Litt om hvorfor AFI er så spesielt(nesten freaky): Det sies at hele nye albumet til AFI (Sing the Sorrow) er en historie om Davey, hver eneste sang er en del av historien. Davey er "Kaninen" i det kinesiske astrologi(stjernetegn). Kaninen i kinesisk asterologi lever kun en gang(ikke noe reinkarnasjon), som den eneste av alle stjernetegn. Historien i "Sing the Sorrow" handler om akkurat dette. Davey dør altså i "historien" på CD'en. Første spor, som er siste sang i historien(rar rekkefølge) så synger Davey, "Nothing from nowhere, I'm nothing at all", han er altså død. Litt freaky, ja jeg vet. The Art of Drowning(nest nyeste) og Sing the Sorrow(nyeste) er 2 veldige bra album. Anbefaller VIRKELIG AFI på det sterkeste. Give it a shot

Offisielle hjemmeside
Hør litt av noen spor på The Art of Drowning
Hør litt av noen spor på Sing the Sorrow
hørtes interesant ut...
skal søke etter de på kazaa....

takker for at du bringer nye band inn i livet mitt....
"Sing the sorrow" er jo jævla bra
Hvis du liker dette bør du prøve å høre Blind Guardian... Det er fantastisk!
AFI er mitt favorittband akkurat nå. Anbefales på det sterkeste.
AFI er ganske åleit. Jeg har hørt mest det gamle greiene deres, veldig tyggis-punk opplegg, en sjanger de forøvrig mestrer ganske bra, men det nyeste stuffet er visst av et litt annet kaliber. Må sjekkes ut.

'God Called in Sick Today' er en stor sang.
Opprinnelig postet av dadyd
Hvis du liker dette bør du prøve å høre Blind Guardian... Det er fantastisk!
Vis hele sitatet...
Vil ikke putte AFI og Blind Guardian i samme bås, hvis det var opp til meg Blind Guardian er litt mer metal stil, nærmere Iron Maiden(les. NÆRMERE, ikke LIK) synest jeg. Men Blind Guardian er fett det
Har bare hørt "Sing The Sorrow", og synes det er ei bra skive. Får vel prøve å laste ned "The Art of Drowning"
Liker også AFI, men synes albumet Black Sails in the Sunset er betre enn Sing the Sorrow.

God Called in Sick Today er konge!
Malleus Malleficarum er og svært bra, begge to er fra Black Sails in the Sunset.
Sing the sorrow part2 er diggest. Bra band, var rimelig hektet på de for et par måneder siden.

tetra
the leaving song part2 mener du?
AFI er nice musikk.. har 1stk album av dem men husker ikke hvilket..
AFI - Last Caress (Misfits).mp3

\m/
AFI - God called in sick today er genial