Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 2376
very impotent freak
Delusional's Avatar
Var ikke helt sikker på hvor dette skulle postes etter som, div. angivlig er for IT relatert matriale.

Er det noen som opplever at de tenker mens de sover og ender opp med en form for konklusjon av et slag innen de er våknet opp? Ikke nødvendigvis viktige saker, men at du tenker på noe og ikke går rundt i en drøm.
Joa har opplevd det. Husker ikke hva det var though, men ja det har hendt.
Egentlig litt gøy.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Dette har begynt å hende rimelig ofte, først en gng i ny og ne nå flere ganger i måneden. Noen som vet hva dette skyldes?
Har hendt med meg også. Tror det er fordi jeg ikke sover så tungt i det øyeblikket eller noe.
Opprinnelig postet av Delusional
Var ikke helt sikker på hvor dette skulle postes etter som, div. angivlig er for IT relatert matriale.

Er det noen som opplever at de tenker mens de sover og ender opp med en form for konklusjon av et slag innen de er våknet opp? Ikke nødvendigvis viktige saker, men at du tenker på noe og ikke går rundt i en drøm.
Vis hele sitatet...
Skjer hver eneste natt skal jeg si deg. Folk har opplevd at jeg bare reiser meg og skriker eureka!*
*actual story. Spør natas.
jada, dette skjer ofte det...

men en annen ting jeg lurer på, er om dere har drømt om et eller annet uviktig, så kommer denne situasjonen opp i virkeligheten, og du tror det som skjedde i drømmen virkelig har skjedd...skjønner?
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Hehe, det er rimelig tidig og tenke på, dugår og tenker på noe før på dagen og fullfører det du har tenkt på da du våkneropp så har du kommet frem til en konklusjon. Jeg lå og spkulerte i hvordan jeg best mulig kunne avspore norsklæreren min og gjøre henne usikker på det hun skulle si.
Jeg hadde fått en vanskelig matematikk oppgave som jeg hadde gitt opp. Midt på natten våknet jeg med løsningen i hodet!
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av farsund
jada, dette skjer ofte det...

men en annen ting jeg lurer på, er om dere har drømt om et eller annet uviktig, så kommer denne situasjonen opp i virkeligheten, og du tror det som skjedde i drømmen virkelig har skjedd...skjønner?
Vis hele sitatet...
Dette er for meg veldig vanlig skjer ofte, da hard du det som blir klassifisert som en vivid drøm, disse drømmene forekommer helst før du våkner opp, disse er så virklighets tro at viss det blir sagt noe som har et snev av sammenheng med drømmen tror du at det har hendt, jeg pleier bare å vente en stund og så finner jeg ut at det ikke har skjedd. Skjer så ofte at jeg ikke bryr meg om det...
Dere må ikke snakke med meg med en gang jeg våkner om jeg sover midt på dagen.. Det er litt lættis, for IQ'en min ligger sånn ca nede på bånn..
Brodern min kom inn en gang og vekte meg fordi han ville låne en lyspære av meg.. Jeg følte meg 100% våken, og hadde (av en eller annen grunn?) drømt eller no om at man måtte trekke lyspærer ut av et sånt lite hjul på en spesiell måte for å få dem ut, ellers knuste de.
Anyway, jeg sa DET til brodern, og han kjenner meg såppass godt, så han bare flirte, men jeg sa "jeg er IKKE i koma, seriøst! Jeg vet nøyaktig hva jeg snakker om! Jeg ER våken.. Bare snu på den ene tre-greia til venstre for hjulet, så har du lyspæra di! Ikke plag meg mer, natta."

Altså, jeg følte meg HELT klar i hodet og våken, men likevel snakka jeg bullshit.. Jævlig rart å tenke på i etterkant, spesielt rart at jeg faktisk "drømte" om lyspærene med en gang han spurte om det..

En annen ting angående dette..
Har noen noengang ligget i enten senga, en go'stol eller lignende, også ikke sovna, men latt tankene flydd avsted, så tenker du f.eks. at du sykler bortover veien, så kjører du rett i en stein så sykkelen velter over, og rett før du treffer bakken, så BRÅ-våkner du med en kjapp bevegelse som rister i hele kroppen, og du puster litt tungt, som du er sliten...?
Opprinnelig postet av cavey
Jeg hadde fått en vanskelig matematikk oppgave som jeg hadde gitt opp. Midt på natten våknet jeg med løsningen i hodet!
Vis hele sitatet...

*tenker på stakkars einstein* ikke rart han ble litt gæren :P

hmm men ja det derre med iq på LANGT under 100 når du våkner er artig. Gi helt vanvittig svar på lette spørsmål. (værste er når du plutselig har sagt ja til å bli med på LANG langrennstur eller.no )

Jeg har også null humor om morran, hater folk som er så JÆVLIG opplagte om morgenen og hadde det ikke vært for at de skulle på jobb hadde de gjerne tatt ti-tjue runder rundt huset.

Jeg har regnet hvor mange timer og minutt og sekunn det er i 4 år og da tok jeg med skuddår.
Dette gjor jeg mens jeg lå og sov. voknet og tenkte dette var bare bull og gikk bort til kalkulatoren og skjekket. tallet jeg hadde kommet fram til var faktisk rett..

Dette forundrer meg. Jeg hadde aldri giddet noe sånt i våken tilstand da
Tror dere er helt Nirvana her! Faktisk kan du påvirke hvor mye du drømmer alt etter hvor mye melk du drikker før du legger deg. Kødder ikke, fyr ned en liter før du sover så kommer du til å tenkte på litt av hvert når du våkner. Melk øker som kjendt aktiviteten i hjernecellene litt (en del)
heh, vet ikke om jeg skal tro deg da men styrter alltids en halvliter melk før jeg legger meg. hjelper meg å sove + at jeg liker melk, veldig.
vidde: Jævlig funny det med lyspæra Tror de rykkene kalles CP-rykk eller.no

Jeg har opplevd noe lignende sånn rett før jeg sovner, at jeg begynner å tenke på løsninger på problemer og sånt og plutselig vet jeg løsningen og blir kjempe våken...
Opprinnelig postet av Magnus
heh, vet ikke om jeg skal tro deg da men styrter alltids en halvliter melk før jeg legger meg. hjelper meg å sove + at jeg liker melk, veldig.
Vis hele sitatet...
Hehe, pisker den ut med 5ss Oboy så går det ned Event. Multipower's Whey
hehe, pyse :P
forresten. hvordan får man bilde?

<- sånn der ca
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Spis B vitaminer (jeg fyrer i meg en del andre vitaminer og A,B,C,D og E,) har hatt en del crazy drømmer med det kan ha noe med at jeg svelger det med melk da.

Magnus: Rediger profilen din og upload en avtar
SilverKhan: Da må du ha CP som sykdom da
Er jo ikke det det går på.. Tror det går på at jeg skvetter eller no
Jeg er snekker, og skal fortelle dere at den jævligste drømmen kommer ALTID slik 4 ms før man sovner, da drømmer jeg mens jeg fortsatt er "våken" at jeg f.eks detter ned fra et tak..

Får SUG i magen, og da jeg skal treffe bakken bråvåkner jeg.. skvetter skikkelig.. det er Jævlig det.

Ellers rett før jeg sovner ellers, er det liksom at jeg ser for meg et jævla balltre som kommer mot meg i en helvettes fart.. det er noe rart med det der, fordi den balltre episoden har hennt MANGE ganger.
Opprinnelig postet av f0x
Jeg er snekker, og skal fortelle dere at den jævligste drømmen kommer ALTID slik 4 ms før man sovner, da drømmer jeg mens jeg fortsatt er "våken" at jeg f.eks detter ned fra et tak..

Får SUG i magen, og da jeg skal treffe bakken bråvåkner jeg.. skvetter skikkelig.. det er Jævlig det.
Vis hele sitatet...
Har merket noe lignende selv en gang, snudde meg i senga og fikk en "virkelighet" om at jeg rullet ned fra taket på en høy bygning. Bråvåkner da å griper fatt i det første som er..

Men den herligste drømmen var etter å ha sett flere timer fra "The Universe" fra Discovery Ch. det var som å gå rett inn i rom.

Leste om lucide drømmer og det er noe en burde trene seg opp til å lære Dr. Stephen LaBerge ved Stanford-universitetet i California har forsket i lucide drømmer i 25 år, og ifølge ham er slike drømmer sammenliknbart med å lære et nytt språk - alle vil trolig kunne lære å bli bevisst i drømmene, men for noen vil det være lettere enn for andre.

I drømmen kan man for eksempel møte døde personer og oppheve fysiske lover, slik at man kan fly eller hoppe i tid. Dessuten har forskerne funnet ut at vi ikke er spesielt flinke til å lese når vi drømmer. Vi kan nok lese tiden på en klokke eller en setning på et papir, men vender vi blikket bort et øyeblikk og forsøker å lese den samme setningen på nytt, vil setningen se annerledes ut i 75 prosent av tilfellene. Snur vi hodet bort enda en gang og forsøker å lese setningen igjen, vil vi i 95 prosent av tilfellene oppdage at setningen har endret seg enda en gang - hvis vi altså drømmer.

Så skal vi tro på Dr. Stephen er det nok mulig å løse saker og ting når en drømmer
Opprinnelig postet av Vidde
SilverKhan: Da må du ha CP som sykdom da
Er jo ikke det det går på.. Tror det går på at jeg skvetter eller no
Vis hele sitatet...
Ja ikke vet jeg, men tror Dan eller noen amdre sa det i en av de andre drømme threadene... Jeg har det ofte når jeg holder på å sovne, og er halveis i drømmeland og det skjer noe brått eller jeg faller ol. Det er ganske gøy egentlig
Sist endret av SilverKhan; 4. desember 2003 kl. 08:23.
Hehe.. denne er litt kul:

Alex, en kamerat, og meg pleide ofte å sove hos hverandre i helgene. Vi leide alltid film og kjøpte dødsmye snop!

Denne helgen var det Taxi 2 som ble leid.. Vi begynte å se den kl. 01.00 på natta (for de som ikke fatta det :P).
Han sovna etter ca. 45 min!

Da filmen var ferdig så skulle jeg til å slå av TVen. Da reiste han seg opp og sa: "Drit i da din JÆVEL!" Så tok han en ørefik på meg!

Rett etter han hadde gjort dette, så sovna han mens han satt oppe.

HEEELT merkelig!
Hehe..

-n-
tror det skjer fordi underbevisstheten din fortsetter å jobbe mye mer enn den pleier å gjøre når du sover, i tider man har mye å gjøre eller tenker mye på en ting. gjør sånn ofte nå for tia selv, i forbindelse med shitloads av skolearbeid og andre ting som tar tid og grubling.

for et par år sia, når jeg begynte med html, hendte det noe av det samme som cavey beskrev. jeg satt og knota dritlenge med en ting, og fikk det ikke til.. gikk og la meg ganske sent, våkna igjen midt på natta og bare "SHIT, jeg veit åssen jeg skal gjøre det", satt meg foran pc'n, skreiv koden og gikk og la meg igjen ;p
i dag når jeg lå litt frempå siden vi har fri fra skolen, så vet jeg ikke om jeg var våken eller om jeg sov.
Jeg gikk i en gruve/potetkjeller (poenget er at det er lavt tak), jeg skalla oppi en drager i taket og våkna med en grise hodepine som varte i ca 3 sek.. weird har også hatt disse drømmene der du faller fra høyder, men våkner sjeldent før jeg treffer bakken så jeg får ofte kortvarige smerter uten at jeg beveger meg eller kan skade meg på noen som helst måte. Vurderer å skaffe meg en "dreamcatcher"
hehe.. jeg har en stor, svart, pen drømmefanger.. men drømmene mine er ikke no annerledes etter at jeg fikk den ;p sant nok at jeg har mindre mareritt, men det er vel igrunn ikke på den av den. tror jeg. ;P
verdt et forsøk
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Opprinnelig postet av IvIoyner
Skjer hver eneste natt skal jeg si deg. Folk har opplevd at jeg bare reiser meg og skriker eureka!*
*actual story. Spør natas.
Vis hele sitatet...
Hahahaha!


Opprinnelig postet av Delusional
Var ikke helt sikker på hvor dette skulle postes etter som, div. angivlig er for IT relatert matriale.

Er det noen som opplever at de tenker mens de sover og ender opp med en form for konklusjon av et slag innen de er våknet opp? Ikke nødvendigvis viktige saker, men at du tenker på noe og ikke går rundt i en drøm.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det kan ha en sammenheng med at hjernen alltid opererer på mange forskjellige nivå. Om du har glemt noe og tenker lenge på den så setter hjernen igang og prøver å finne ut av den tingen av segselv også, når du for lengesiden har begynt å gjøre noe helt anna, så popper svaret opp i hodet ditt.
Når man drømmer går man jo inn i segselv på et vis. Kan jo gjerne ha noe med at du bare er en som tenker mye på ting og at du er så heldig at du får følge tankemønsteret underbevisstheten din tar når du sover (bare en teori og mest sannsynlig bøttevis av varm og god piss)
Opprinnelig postet av Vidde
Dere må ikke snakke med meg med en gang jeg våkner om jeg sover midt på dagen.. Det er litt lættis, for IQ'en min ligger sånn ca nede på bånn..
Brodern min kom inn en gang og vekte meg fordi han ville låne en lyspære av meg.. Jeg følte meg 100% våken, og hadde (av en eller annen grunn?) drømt eller no om at man måtte trekke lyspærer ut av et sånt lite hjul på en spesiell måte for å få dem ut, ellers knuste de.
Anyway, jeg sa DET til brodern, og han kjenner meg såppass godt, så han bare flirte, men jeg sa "jeg er IKKE i koma, seriøst! Jeg vet nøyaktig hva jeg snakker om! Jeg ER våken.. Bare snu på den ene tre-greia til venstre for hjulet, så har du lyspæra di! Ikke plag meg mer, natta."

Altså, jeg følte meg HELT klar i hodet og våken, men likevel snakka jeg bullshit.. Jævlig rart å tenke på i etterkant, spesielt rart at jeg faktisk "drømte" om lyspærene med en gang han spurte om det..

En annen ting angående dette..
Har noen noengang ligget i enten senga, en go'stol eller lignende, også ikke sovna, men latt tankene flydd avsted, så tenker du f.eks. at du sykler bortover veien, så kjører du rett i en stein så sykkelen velter over, og rett før du treffer bakken, så BRÅ-våkner du med en kjapp bevegelse som rister i hele kroppen, og du puster litt tungt, som du er sliten...?
Vis hele sitatet...
ok, pus. Skal la være å vekke deg. *susse på panna*
Forøvrig hadde ikke posten din NOE å gjøre med det Delusional spurte om? (Forresten skjer dette ganske ofte med ganske mange i de her drømmetrådene. Ink. meg. )

Opprinnelig postet av Bill_Gates
*tenker på stakkars einstein* ikke rart han ble litt gæren :P
Vis hele sitatet...
Var han galen da?


Også gadd jeg ikke lese flere poster. De her drømmetrådene ender alltid opp med å ikke ha noe å gjøre med topic
Opprinnelig postet av farsund
jada, dette skjer ofte det...

men en annen ting jeg lurer på, er om dere har drømt om et eller annet uviktig, så kommer denne situasjonen opp i virkeligheten, og du tror det som skjedde i drømmen virkelig har skjedd...skjønner?
Vis hele sitatet...
Jepp, den har jeg opplevd. Ganske ekkelt spør du meg. En form for Deja Vù tror jeg..?

Opprinnelig postet av cavey
Jeg hadde fått en vanskelig matematikk oppgave som jeg hadde gitt opp. Midt på natten våknet jeg med løsningen i hodet!
Vis hele sitatet...
Den der kjenner jeg. Jeg satt nesten hele kvelden å spekulerte på en mattenøtt. Så da jeg la meg, rett før jeg sovnet så dukket bare svaret opp, uten at jeg satt å grublet på oppgaven. Det bare kom.. Eureka!
Sist endret av Surrehu; 4. desember 2003 kl. 12:00.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Bill_Gates
*tenker på stakkars einstein* ikke rart han ble litt gæren :P
"Genier er ikke gale det er bare at ingen forstår kompleksiteten av tankene deres." - Delusional (10. November 2003)
Har ofte slike. Sitter og ser på actionfilm og får ideer til bomber. Når jeg våkner så "kan" jeg lage dem. Aldri prøvd ettersom det bare ender i avisoverskrift. Hender at jeg tester det jeg lager i drømmen også; i selve drømmen selvsagt. Har funnet ut hvordan fly flyr drømmestyle også.
Opprinnelig postet av niiGu
Hehe.. denne er litt kul:

Alex, en kamerat, og meg pleide ofte å sove hos hverandre i helgene. Vi leide alltid film og kjøpte dødsmye snop!

Denne helgen var det Taxi 2 som ble leid.. Vi begynte å se den kl. 01.00 på natta (for de som ikke fatta det :P).
Han sovna etter ca. 45 min!

Da filmen var ferdig så skulle jeg til å slå av TVen. Da reiste han seg opp og sa: "Drit i da din JÆVEL!" Så tok han en ørefik på meg!

Rett etter han hadde gjort dette, så sovna han mens han satt oppe.

HEEELT merkelig!
Hehe..


Rått da!! Hva slags snop var det dere hadde kjøpt a!?
Har opplevd endel rare ting like før jeg sovner jeg også. For eksempel som SilverKhan sa at jeg har kommet på en viktig løsning på et problem eller noe. Jeg pleier ikke å få sove før jeg har stått opp å skrevet det ned.
-n-
Vis hele sitatet...
Opprinnelig postet av niiGu
Hehe.. denne er litt kul:

Alex, en kamerat, og meg pleide ofte å sove hos hverandre i helgene. Vi leide alltid film og kjøpte dødsmye snop!

Denne helgen var det Taxi 2 som ble leid.. Vi begynte å se den kl. 01.00 på natta (for de som ikke fatta det :P).
Han sovna etter ca. 45 min!

Da filmen var ferdig så skulle jeg til å slå av TVen. Da reiste han seg opp og sa: "Drit i da din JÆVEL!" Så tok han en ørefik på meg!

Rett etter han hadde gjort dette, så sovna han mens han satt oppe.

HEEELT merkelig!
Hehe..

-n-
Vis hele sitatet...
Hehe...

Noe lignende skjedde med dweep engang jeg var på lan hos han, klokka var ca. 4.30 og vi skulle synkron-se på villmark, men etter en stund stoppa filmen, fordi det var no bøl med den og dweep sovna, da vi andre hadde sett ferdig filmen begynte plutselig filmen til dweep igjen og han åpna øynene og så vider på filmen uten å merke at han hadde sovna

Dagen etterpå sovna han mens han så på McGyver (?) og den gikk ett par ganger på repeat før han våkna og så vider uten å merke att han var på ett helt annet sted i episoden...

Stakkars dweep han tåler ikke filmer på LAN
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Noen episoder med meg i drømmeland:
En gang la jeg meg til å sove etter å ha stekt en pizza, jeg sover i en til to timer, og i drømmen kommer jeg på, faen ovnen står på. Hehe

Ligger ofte i og filosoferer om ting så dype at når jeg våkner vet ikke jeg helt hva jeg har filosofert om, men i drømmen virker alt genialt, og jeg går og forteller folk om det.

Det virker som jeg har et eget drømmeland, f.eks. i går hadde jeg en drøm der jeg drømte at Tias, Schizoma og jeg skulle rane en bank, jeg bakket ut og bestemte meg for å vanke på et kjøpesenter som er en kryssning mellom to, tre sentre hvor jeg traff på en gubbe fra klassen, og når jeg våknet slo det meg at jeg hadde drømt om akkurat det samme kjøpesenteret før og at jeg og hadde vært i banken vi skulle rane, i en annen drøm.

Og en uke hadde jeg et gjennomsnitt på 2-3 timer søvn og drømmene var helt absurde og hadde ingen mening og den virklige verden virket ikke så rasjonel heller.
Jeg drømte engang at jeg vant på flaxlodd, masser av penger. Neste dag kjøpte jeg et lodd, og vant...20 kroner Blandede følelser, merkelig at jeg vant. Men også skuffet over at jeg ikke vant så mye som i drømmen

Har også hatt en drøm der jeg møter en person på et bestemt sted, så neste dag skjer det. Og spør "akkurat samme sted vi møttes forrige gang jo!" og han skjønner ikke noe
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av xratio
Jeg drømte engang at jeg vant på flaxlodd, masser av penger. Neste dag kjøpte jeg et lodd, og vant...20 kroner Blandede følelser, merkelig at jeg vant. Men også skuffet over at jeg ikke vant så mye som i drømmen.
Vis hele sitatet...
Var en drøm der jeg drømte at jeg var på butikken og mast en peng under en hylle og fant pengen min og 20 kroner til. En uke eller to var jeg på butikken og mast en peng under hyllen og fant en 20ings, jeg betalte og så slo det meg, shit, dette har skjedd før.
Jeg er ikke spesielt våken når jeg skal stå opp om morgenen jeg heller.. Husker en gang jeg var sikker på at jeg var våken, og spurte fatters om et eller annet håndkle.. Men siden jeg var i en så "borte" situasjon så husket jeg ikke en drit når jeg våknet, og kom ikke på det før langt utpå dagen.. har også hatt et par sånne rykninger rett før jeg sovner, der jeg drømmer om at jeg feks er i en fotballkamp og skal sparke en fotball, go sparker vilt i senga :P