Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 5891
jeg har fått det for meg at det ikke er jul før nissene har kommet på melkepakkene (somde nå har gjort).
veit det kan høres litt vel sprøtt ut, men sånn er det bare.

når er det egentlig dere synes det blir jul?

bjelleklang, bjelleklang over skog og hei..... hører dere også musikken? wooohoo nå erre jul igjen...
1. desember. Ikke før eller seinere. Med mindre det har kommet en meter snø før desember.
Jeg får jule-feeling når Tine (kansje Q Melk) gir ut melkekartongene sine i jule dekor.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Jeg har mista min jule "gnist".. Får liksom ikke den samme spenningen til jul som før. Lurer på hvorfor. Men ekstra ille er det jo når det ikke finns anntydning til snø, verken på bakken eller i lufta. Bare regn, regn, regn og atter regn.. *sukker*

GI MEG SNØ!!

ps: noen som har litt juleglede/humør å låne bort til 26. des?
Støtter Bean, når Tine får på nissene på melka då e d jul!
Når cola kommer rullende inn på tv skjermen med storelastebiler DA er det jul :)
det er jul, når skole ferien starter"!
Kunne ikke være mer enig når det gjelder cola-reklamen.
Samtidig snø, melka og når folk henger opp julepynt ute i gatene og/eller i hjemmet!
Jeg blir kvalm av Cola-reklamen og av alle greatest hits-platene og absolutt jul-platene som kommer ut hvert jævla år.

Eneste gangen jeg kommer i stemning er hvis jeg setter meg ned med en gløgg, en juleøl, en sigg, og lytter til Henry Rollins' versjon av 'Twas Night Before Christmas.
Kanskje med en bok også...
Tror det er Cola Reklamen med lastebiler som får julestemningen frem i meg. Får ikke akkurat noe stor gnist av Tine Melk...

Og når "Driving Home For Christmas" spilles på radioen når man sitter i bilen i et helvete av et handlekaos.... så gjør det liksom ingenting... For da er det hvertfal Jul
cola-reklamene og amerikanske julelåter (Frank Sinatra, Bing Crosby etc)
det er jul, når skole ferien starter"!
Postet av baktuzz.

Støtter deg helt der!
Cola reklamen er teit.
Tine Melk er bra!
Når julebrusen har komt i butikkene, cola lastebilene ruller over tv-skjermene, snøen daler ned, mor har begynt å bake til hjul og juletreet har komt inn, da er det jul da...
Julebrusen har vært en måned.
Hadde du julestemning 1 november?
Opprinnelig postet av Magisk
Jeg har mista min jule "gnist".. Får liksom ikke den samme spenningen til jul som før. Lurer på hvorfor. Men ekstra ille er det jo når det ikke finns anntydning til snø, verken på bakken eller i lufta. Bare regn, regn, regn og atter regn.. *sukker*

GI MEG SNØ!!

Vis hele sitatet...
og du kaller deg selv magisk?!!

glemte vist cola reklamen hvor peisen blir til en lastebil; får julstemning av den og. isbjørn cola reklamene er også julendes.
Julen kom i går!
Den amerikaniserte cola-nissen (les kapitalist-nissen) mister jeg julestemningen av.

Hvor er det blitt av norske fjøsnissene som spiser julegrøt?

Jula har blitt alt for commers, en skam. Selv fastet jeg frem til 1. Desember når det kommer til julegodis og brus.

Tine holder heldigvis på æren ved å ikke lage julekartonger FØR det faktisk er jul.
det er jul fra 19 desember på grunn av 2 tinger: jeg feirer/har da bursdag og feirer med slekt og venner og da er det som oftest juleferie! å JULA VARER HELT TIL PÅSKE
Julen er ikke kommet før du har handlet alle gaver og kan slappa av og vite att alt er klart til å ferie jul. Ikke mere skole osv.
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Mener at jula begynner mellom 15. og 20. desember.
Det blir tull å starte for tidlig, fordi man rett og slett blir lei innen julaften kommer!

Har slutta med å se på TV, men Coca-Cola-reklamen skaper varme, så lenge de ikke begynner å sende den for tidlig.

Gløgg, julebakst og Frelsesarme-kor får jula til å begynne for fult.
Jula har jo begynt nå, men det der med julestemning kommer bare i øyeblikk..for meg når jeg satte på jule-playlista i windows, mamma baker kaker neder og det lukter jul i hele huset...

madarin er og til god hjelp...så jula har begynt, men julefreden senker seg ikke før ferien begynner og gavene er kjøpt
Hvor gamle er folka her egnetlig? Jeg er nå 19 og mista all form for julefeeling for tre-fire år siden.. Har så jævlig lyst til bare å få hilse litt på julestemning igjen, men uten snø er det jo umulig.. Uti februar får jeg julefølelse for det meste. Men men sånn er det visst å bli stor gutt for hælvete.

Fikk btw bittelitt julestemning i dag på jobb når jeg satt i postbilen og titta på juletrær i hagen til folk mens Are og Odin sang julesangen sin på P3 Det var fett

Btw: REQ Julesangen til Are og Odin
OFFTOPIC::
Tenk dere hvor mye Coca Cola tjener på at alle dere kommer i julestemning når dere ser de reklamene og har lyst å kjøpe produktet... Coca Cola fant seg en gullgruve der
det er ordentlig jul når du kjører forbi nabo'n og han har hengt opp en hel haug med stygge lys..
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
farsund: advent != jul, for faen..

ZpiFF: Jeg er 17 år, og begynner å bli ganske lei jula. Jævlig mye stress, og alt begynner for tidlig, noe som fører til at man er lei hele dritten før den virkelige jula begynner.
Jeg får bedre julestemning av å sette på jule-playlista linux.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Opprinnelig postet av ne0
OFFTOPIC::
Tenk dere hvor mye Coca Cola tjener på at alle dere kommer i julestemning når dere ser de reklamene og har lyst å kjøpe produktet... Coca Cola fant seg en gullgruve der
Vis hele sitatet...
cola har man lyst på uansett om man ser på tv eller ikke.

Julen er definitivt begynnt siste søndag før julaften, når sauehodene severes på middagsbordet. NAAAAAM
Når jeg kjenner lukten av varm ribbe, pepperkaker og det snør ute, da er det jul for meg.
word ne0
en god gløgg, Chris Rea - Driving home for christmas på stereoen, lukten av julemat, snø ute, og fyr på peisen.
DA er det jul!
Jula for meg starter en gang i Februrar, men ellers er det når Donald og alle de der rullre over skjermen mens ribba er i ovnen og det lukter grantre og digg Gleder meg jeg. Noen som vet om NRK viser Donald i år?
very impotent freak
Delusional's Avatar
For meg er julen i gang når det er den 23. desember og familien pynter treet, og viss det er snø på trærene gjør ikke det noe...
Opprinnelig postet av ZpiFF
Hvor gamle er folka her egnetlig? Jeg er nå 19 og mista all form for julefeeling for tre-fire år siden.. Har så jævlig lyst til bare å få hilse litt på julestemning igjen, men uten snø er det jo umulig.. Uti februar får jeg julefølelse for det meste. Men men sånn er det visst å bli stor gutt for hælvete.

Fikk btw bittelitt julestemning i dag på jobb når jeg satt i postbilen og titta på juletrær i hagen til folk mens Are og Odin sang julesangen sin på P3 Det var fett

Btw: REQ Julesangen til Are og Odin
Vis hele sitatet...

Opprinnelig postet av ZpiFF
Jula for meg starter en gang i Februrar, men ellers er det når Donald og alle de der rullre over skjermen mens ribba er i ovnen og det lukter grantre og digg Gleder meg jeg. Noen som vet om NRK viser Donald i år?
Vis hele sitatet...
Var det en ørliten selvmotsigelse her?
Eller kanskje ikke... Julefølelse og julestart er tross alt ikke nødvendigvis det samme...

Ellers får ikke jeg julestemning før siste eksamen er over, ribba venter på kjøkkenet og snøen daler ned.
Når jeg har fått fri fra skolen og har sett The Nightmare Before Christmas med en iskald cola og en box snus fra sverige er det pinade jul i stua her altså
Opprinnelig postet av Zpiff
Jula for meg starter en gang i Februrar, men ellers er det når Donald og alle de der rullre over skjermen mens ribba er i ovnen og det lukter grantre og digg Gleder meg jeg. Noen som vet om NRK viser Donald i år?

Jeg kan nesten garantere at de viser det.
Det har jo vært vært år så lenge jeg husker.
Når det står en kasse med klementiner i kjøleskapet er det jul Ble jul i går
Når treet er pyntet og Hovmesteren har lagt seg for å sove ut rusen
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Opprinnelig postet av Kudos
Jeg kan nesten garantere at de viser det.
Det har jo vært vært år så lenge jeg husker.
Vis hele sitatet...
Husker ikke om det var ifjor eller i forfjor hvor TV2 sendte den.

At den kommer, det er imidlertidig sikkert...

Opprinnelig postet av Surrehu
Når treet er pyntet og Hovmesteren har lagt seg for å sove ut rusen
Vis hele sitatet...
Huff.. Hovmesteren er oppbrukt.
Julen varer fra 1. desember til 13. januar.
Det er ekstra masse jul når det er skomakergata som julekalender
er jul når snøen kommer, ergo jeg kunne aldri "feiret" jul på en eller annen tropisk plass... må ha snø.. men skulle den la vente på seg så er det ikke jul før skolen slutter !
Gløgg og hvit jul (som det ikke er i Trondheim enda) er det som får meg i julestemning!
Opprinnelig postet av KaldBlod
Huff.. Hovmesteren er oppbrukt.
Vis hele sitatet...
Hovmesteren bli aldri oppbrukt. Det er en klassiker og må sees syns jeg
Jeg derimot bruker å se den på nyttårsaften, syns den passer bedre inn da
Better than thou.
Når jeg er ute og skjenker og noen finner ut at de skal drikke juleøl. Heldigvis skjer det aldri.

(Se forøvrig min juletråd fra ifjor.)
very impotent freak
Delusional's Avatar
Opprinnelig postet av Magnus
Hovmesteren bli aldri oppbrukt. Det er en klassiker og må sees syns jeg
Jeg derimot bruker å se den på nyttårsaften, syns den passer bedre inn da
Vis hele sitatet...
Det er da for guds skyld tradisjon å se den 23.

Forøvrig er jo askepott en god juleklassikker, morsomt å tenke på at det er enog samme fyr som lager alle stemmene.
One of the good guys
2rs1's Avatar
Opprinnelig postet av Kudos
Opprinnelig postet av Zpiff
Jula for meg starter en gang i Februrar, men ellers er det når Donald og alle de der rullre over skjermen mens ribba er i ovnen og det lukter grantre og digg Gleder meg jeg. Noen som vet om NRK viser Donald i år?

Jeg kan nesten garantere at de viser det.
Det har jo vært vært år så lenge jeg husker.
Vis hele sitatet...
Nrk sendte ikke Jul med Donald og Vennene hans ifjor, og de kommer ikke til å sende det i år heller.
Nrk1 Julaften

Anyway, jula kommer når det begynner og snø skikkelig store hvite flak som legger seg, cola reklamen, melke-kartongen og når man er ute og handler juletre.
Sist endret av 2rs1; 3. desember 2003 kl. 23:35.
Opprinnelig postet av Delusional
Det er da for guds skyld tradisjon å se den 23.

Forøvrig er jo askepott en god juleklassikker, morsomt å tenke på at det er enog samme fyr som lager alle stemmene.
Vis hele sitatet...
--
Offtopic
På polske kanaler dubber de alle filmene/seriene (bl.a. Friends) i kun en forteller stemme uten noe som helst tonefall.
Bedre nachspiel underholdning finner man ikke.
--

Ned med Cola-nissen og kapitalist-kreftenes utnytting av jula. Det er kvalmt.
Hvis du mener subjektivt, så aldri, cirka.
Julefølelsen kommer i det selvsamme øyeblikk jeg kjenner lukten av pinnekjøtt.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Opprinnelig postet av Bean
og du kaller deg selv magisk?!!

glemte vist cola reklamen hvor peisen blir til en lastebil; får julstemning av den og. isbjørn cola reklamene er også julendes.
Vis hele sitatet...
Ja, men om du ser det været som man har her oppe, i motsetning til at vi bruker å ligge på 1-2meter med snø, så ser det ut som det er tidlig høst. Folk kan slenge opp så mye julepynt, julelys og annet så mye de bare vil, men julestemningen er liksom ikke der. Kjøpte meg noen julelys i går, for å se om dette kunne skape litt mer stemning på rommet mitt.. Men nei.. Litt er det, men jeg tror jeg skal kjøpe meg masse snøspray å spraye ned hagen. God ide?
For meg er julen kommet når ferien begynner, freden senker seg i hjemmet og nabolaget, kakebaksten er i ovnen og grantreet blir plassert i stua. pleier også få et lite julekick av 19 desember, som stort sett alltid greier å være siste dag på skolen før jul. Deilig å sette seg på flyet og glede seg til å komme hjem til julestemning å hygge... Gleder meg som en unge!