Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Denne tråden er promotert.
At en tråd er promotert betyr at staben grunnet kvalitet, viktighet eller av andre årsaker har valgt å fremheve tråden.
  2799 626006
Husker jeg så en dokumentar som liten om hva utenomjordiske har gjort med jorden, folk etc. Tror en kar fra Star Trek var med. De tok opp blant annet om noen greier i sør-amerika, urfolk som forteller historier om guder fra skyene, redskaper som var gitt mennesket osv. Er rimelig sikker på at den er ifra 80-tallet.
Sitat av pWnani Vis innlegg
Tror det er Grizzly Man
Vis hele sitatet...
ser ut som det er den, ja takker!
Det var en film av skuespillern Chavy chase om jeg ikke tar feil, som var utgitt rundt 80-tallet.

Filmens handling gikk ut på at Chavy, skulle ta med familien sin på en roadtrip ferie. Men hans egentlig plan var å nå en delstat før alle andre bilkonkurentene. Dette hadde seg slik at dem som nådde delstaten først. fikk en stor pengepremie ellerno.

Mange takk (=
Sitat av Sunny-Den-Lille Vis innlegg
Det var en film av skuespillern Chavy chase om jeg ikke tar feil, som var utgitt rundt 80-tallet.

Filmens handling gikk ut på at Chavy, skulle ta med familien sin på en roadtrip ferie. Men hans egentlig plan var å nå en delstat før alle andre bilkonkurentene. Dette hadde seg slik at dem som nådde delstaten først. fikk en stor pengepremie ellerno.

Mange takk (=
Vis hele sitatet...
Trur du blander Vacation og Rat Race
Sitat av toxicity Vis innlegg
Trur du blander Vacation og Rat Race
Vis hele sitatet...
Det kan godt hende, er kjempe lenge siden jeg har sett den. Men det var rat race jeg skulle frem til, så mange takk ! (=
Hei

Jeg så en film for mange år siden, ca 10-15 om jeg ikke tar feil. Husker ikke så mye av handlingen men tror det foregikk under andre verdenskrig. Du følger en tysk soldat som bruker briller, vet ikke hvorfor jeg husker akkurat det med brillene :P

Han ender vertfall opp i en middelalderborg befestet med veldig unge tyske soldater, hitlerjugent eller noe lignende. De tar vertfall ikke lang tid før de blir angrepet av (russiske) soldater som de må forsvare seg mot fra inne i borgen.

Tror filmen ender med at en gutt og mannen med brillene klarer å rømme fra borgen samtidig som russiske soldater inntar den.
Noen som har ideer til rans filmer?
Slik som RAN. Og slik som NOKAS kommer til å bli!
Sitat av Jeger Vis innlegg
Hei

Jeg så en film for mange år siden, ca 10-15 om jeg ikke tar feil. Husker ikke så mye av handlingen men tror det foregikk under andre verdenskrig. Du følger en tysk soldat som bruker briller, vet ikke hvorfor jeg husker akkurat det med brillene :P

Han ender vertfall opp i en middelalderborg befestet med veldig unge tyske soldater, hitlerjugent eller noe lignende. De tar vertfall ikke lang tid før de blir angrepet av (russiske) soldater som de må forsvare seg mot fra inne i borgen.

Tror filmen ender med at en gutt og mannen med brillene klarer å rømme fra borgen samtidig som russiske soldater inntar den.
Vis hele sitatet...
Eneste jeg føler dette ligner på er Enemy at the gates, men der er det vel en russisk soldat som har briller

http://www.imdb.com/title/tt0215750/
Sitat av locking123 Vis innlegg
Noen som har ideer til rans filmer?
Slik som RAN. Og slik som NOKAS kommer til å bli!
Vis hele sitatet...
Heat
Inside Man
Leter etter en Islandsk(?) barnefilm fra nittitallet, tror bl.a. den gikk på kino. med noen unger som "leker" krig, de denger løs på hverandre med tresverd bl.a. Synes å huske at noen av dem druknet på slutten fordi de var fanget inne i et "blikkhus" eller noe lignende. Mye action/drama og no happy ending i hvertfall.
Min far så for noen år siden en film på NRK, som jeg gjerne også vil se. Det er en slags westernfilm, men ikke helt typisk. Det han husker av plottet er dette:

To banditter rømmer fra et bankran, og ender flukten sin i en kløft. I denne kløften viser det seg etter hvert at innbyggerne er døde mennesker som har fått en prøveperiode, for å deretter se om de skal til himmel eller helvete. Det betyr at alle menneskene prøver å oppføre seg skikkelig, for eksempel er det ingen som tar igjen.

Min far husker også at det var en av de døde som hisset seg opp en av de siste dagene før prøveperioden var ute, og han ble derfor kastet utfor en avgrunn. Han mener også at filmen sluttet med at et tog kjørte de som hadde klart seg inn i et blendende hvitt lys.

Jeg spurte om han trodde det var en komedie, og han svarte at filmen sprengte en del sjangre, men at selv om det var et visst glimt i øyet, så virket filmen relativt blodseriøs. Håper virkelig noen vet hvilken film dette er, fordi jeg har veldig lyst til å se den!
Sist endret av zorro; 21. august 2010 kl. 10:48.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
zorro: Dette er filmen Purgatory (1999). Jeg likte den.
Sitat av Jonta Vis innlegg
zorro: Dette er filmen Purgatory (1999). Jeg likte den.
Vis hele sitatet...
Takk! Jeg har nå fått bekreftet av min far at det er denne filmen, og jeg skal takke fra ham også.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Ikke en film men en animert TV serie jeg husker fra da jeg var liten. Det var noen folk som jobbet på et verksted (de hadde blå overalls), og noe med en fyr som var "eremitt"... Ja jeg husker VELDIG lite fra den, men den var passe surrealistisk og skremte meg litt som barn..
Sitat av lex123 Vis innlegg
Ikke en film men en animert TV serie jeg husker fra da jeg var liten. Det var noen folk som jobbet på et verksted (de hadde blå overalls), og noe med en fyr som var "eremitt"... Ja jeg husker VELDIG lite fra den, men den var passe surrealistisk og skremte meg litt som barn..
Vis hele sitatet...
Jeg tipper du tenker på Skrotnisse.
Sitat av pappagutt Vis innlegg
Eneste jeg føler dette ligner på er Enemy at the gates, men der er det vel en russisk soldat som har briller

http://www.imdb.com/title/tt0215750/
Vis hele sitatet...
Det er ikke den, men jeg skjønner hvorfor du trodde det.

Filmen jeg tenker på er mye eldre, jeg tror den er tysk, eller russisk.

Hvertfall ikke noe Hollywood piece of crap som Enemy at the gates
Hei,

Leter etter en film som handler om en forfatter som kjører ut av veien på vinteren. Han blir etterhvert reddet av et kvinnfolk som er en stor beundrer av hans bøker. Han blir liggende i huset hennes i flere uker og hun slipper han ikke ut, men pleier han der. Viser seg etterhvert at hun er relativt gal, og har ingen planer om at han skal kunne komme seg ut (Hvertfall ikke før han har skrevet en bok etter hennes planer??)

Hun planlegger etterhvert å ta selvmord sammen med han, men han kommer seg unna (husker ikke hvordan).

Lenge siden jeg har sett den, tror den er veldig kjent men jeg kommer ikke på navnet på den............

Noen som vet hvem jeg snakker om? Tror den var ifra 80 tallet?
Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg
Hei,

Leter etter en film som handler om en forfatter som kjører ut av veien på vinteren. Han blir etterhvert reddet av et kvinnfolk som er en stor beundrer av hans bøker. Han blir liggende i huset hennes i flere uker og hun slipper han ikke ut, men pleier han der. Viser seg etterhvert at hun er relativt gal, og har ingen planer om at han skal kunne komme seg ut (Hvertfall ikke før han har skrevet en bok etter hennes planer??)

Hun planlegger etterhvert å ta selvmord sammen med han, men han kommer seg unna (husker ikke hvordan).

Lenge siden jeg har sett den, tror den er veldig kjent men jeg kommer ikke på navnet på den............

Noen som vet hvem jeg snakker om? Tror den var ifra 80 tallet?
Vis hele sitatet...
Misery kul film http://www.imdb.com/title/tt0100157/
Sitat av toxicity Vis innlegg
Vis hele sitatet...
TAKK SKAL DU HA!!
Hei

Leter etter en film(er) jeg så mye på VHS når jeg var liten ( Ca 15-17 år siden ). Den kom i en slik stor dobbel VHS pakke cover. Var 2 animerte filmer, men husker bare fra den ene. Var noe om en robot cowboy ( robotmann ) som gikk til en gård for å stjele påskeegg ( Om jeg ikke husker helt feil ) Han robotmannen var i hvertfall dødsskummel på den tiden. Skulle veldig gjerne sett den igjen

Takker for all hjelp

Tror ikke den var norsk, men norsk dubbet (?).
Så denne for noen år siden:

Det var mange folk som bodde inni en skog i en lysning. Det var et helt samfunn.
Menneskene der turte ikke å gå utenfor lysningen og inni skogen, fordi de trodde at det var noen monstre der.
Monsterne viste seg noen ganger og de var røde og svære. I ettertid fant en blind jente(som er hovedpersonen) ut at det er de eldre i byen som har funnet dem opp for å skremme de yngre til å bli i den lille byen.
Er det filmen The Village du tenker på?
Sitat av penol Vis innlegg
Er det filmen The Village du tenker på?
Vis hele sitatet...
YES! Takker for den

Har lenge ønsket og finne denne filmen

---------

Leter etter en film der det var noen folk som skulle på college fordi foreldrene ville det. Det disse folka gjorde, var å finne et gammelt sykehus (?) og gjorde dette til et college. Dette gjorde de fordi de ikke ville gå. Jeg husker at det var en smart fyr som fiksa alt for dem.

Når de hadde starte "skolen" så levde de fett på pengene foreldrene hadde betalt for at de skulle gå på skole. Etterhvert begynte andre folk å joine skolen deres, og de folka som starta det fikk så mye penger at de sa ja.

Jeg husker at det var en gærning der som sa at han kunne sprenge ting ved å stirre på dem, og på slutten av filmen sprengte han en bil, og kompisen sa bare "Wow ".

De ble avslørt etterhvert og måtte i retten, men alt ordnet seg og de fikk fortsette.

Sitat av onClipEvent Vis innlegg
YES! Takker for den

Har lenge ønsket og finne denne filmen

---------

Leter etter en film der det var noen folk som skulle på college fordi foreldrene ville det. Det disse folka gjorde, var å finne et gammelt sykehus (?) og gjorde dette til et college. Dette gjorde de fordi de ikke ville gå. Jeg husker at det var en smart fyr som fiksa alt for dem.

Når de hadde starte "skolen" så levde de fett på pengene foreldrene hadde betalt for at de skulle gå på skole. Etterhvert begynte andre folk å joine skolen deres, og de folka som starta det fikk så mye penger at de sa ja.

Jeg husker at det var en gærning der som sa at han kunne sprenge ting ved å stirre på dem, og på slutten av filmen sprengte han en bil, og kompisen sa bare "Wow ".

De ble avslørt etterhvert og måtte i retten, men alt ordnet seg og de fikk fortsette.

Vis hele sitatet...
Accepted du tenker på
Japp, det er filmen

Takker til begge to! KP utdelt.
Dette er ett helt fantastisk dårlig skudd i mørket, da jeg VHSen denne filmen var på, ble spilt ihjel før jeg ble gammel nok til å huske skikkelig

Eneste jeg husker er en bjørn med ett arr i ansiktet, og en guttunge som lærer å skyte med pil og bue (composite bow?).
Han ble trent inne i noe som lignet en gymsal kanskje. Som sagt, veldig, veldig vage minner!
Mener også at det kan ha vært enkelte scener i innledningen til filmen som viser hvordan bjørnen fikk arret, der bildet av og til stoppet, og endret farge til blå og svart, før det fortsatte?
Er en tegnefilm, mest sannsynlig fra 90-tallet, rundt 95. For en 4-5 åring var denne ekstremt skummel.

Om noen klarer å oppdrive en tittel ut ifra dette, blir jeg ekstremt takknemlig!
En film jeg lurer på hva heter:

Det er en tv-reporter og en kameramann som i løpet av et døgn (eller noe i den duren) skal følge et team brannmenn. De får en telefon og ender opp i et hus. Inne i det huset er noen folk og dyr som oppfører seg som rabiesbefengte zombier som er veldig aggressive og biter folk, og noen som er helt friske. De syke/zombiene biter og angriper de friske slik at flere og flere enten blir drept eller blir zombier. Derfor blir de sperret inne av myndighetene fordi de mener at det er et livsfarlig virus/bakterie der inne som ikke kan få slippe ut. De (de som ikke er syke) prøver desperat å komme seg ut, men med en gang de viser seg i et vindu står det slags SWAT-team utenfor og truer dem med våpen.

Filmen slutter med at kameramannen og reporteren kommer inn i en leilighet der de ser (eller, de ser han ikke men vi ser han gjennom kameraet som kameramannen holder, som har en infrarødt-funksjon) en ekkel tynn fyr som styrer med ett eller annet i mørket. Det neste vi er er at reporteren, som ligger på gulvet, blir dratt i beina og forsvinner i mørket.

Dette er en ganske skummel film. har hørt det er en nummer 2 og en nr.3. Visstnok også en spansk versjon (som er orginalen?)

Sorry for en noe rotete oppsummering av plotet, men det er dette jeg husker
Quarantine heter den, fra 2008.

Wikipedia.
IMDB.
Sist endret av Totskalle; 29. august 2010 kl. 16:47.
Sitat av SikkoDude Vis innlegg
En film jeg lurer på hva heter:

Det er en tv-reporter og en kameramann som i løpet av et døgn (eller noe i den duren) skal følge et team brannmenn. De får en telefon og ender opp i et hus. Inne i det huset er noen folk og dyr som oppfører seg som rabiesbefengte zombier som er veldig aggressive og biter folk, og noen som er helt friske. De syke/zombiene biter og angriper de friske slik at flere og flere enten blir drept eller blir zombier. Derfor blir de sperret inne av myndighetene fordi de mener at det er et livsfarlig virus/bakterie der inne som ikke kan få slippe ut. De (de som ikke er syke) prøver desperat å komme seg ut, men med en gang de viser seg i et vindu står det slags SWAT-team utenfor og truer dem med våpen.

Filmen slutter med at kameramannen og reporteren kommer inn i en leilighet der de ser (eller, de ser han ikke men vi ser han gjennom kameraet som kameramannen holder, som har en infrarødt-funksjon) en ekkel tynn fyr som styrer med ett eller annet i mørket. Det neste vi er er at reporteren, som ligger på gulvet, blir dratt i beina og forsvinner i mørket.

Dette er en ganske skummel film. har hørt det er en nummer 2 og en nr.3. Visstnok også en spansk versjon (som er orginalen?)

Sorry for en noe rotete oppsummering av plotet, men det er dette jeg husker
Vis hele sitatet...
[REC] - Har den selv.
Quarantine er en remake, tror jeg.
Sist endret av Hybelkanin1; 29. august 2010 kl. 16:49.
Sitat av Hybelkanin1 Vis innlegg
[REC] - Har den selv.
Vis hele sitatet...
Filmen het opprinnelig REC men de byttet navn før release
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Filmen het opprinnelig REC men de byttet navn før release
Vis hele sitatet...
Nei [rec] er den Spanske versjonen den originale og Quarantine er den amerikanske remaken
Sitat av toxicity Vis innlegg
Nei [rec] er den Spanske versjonen den originale og Quarantine er den amerikanske remaken
Vis hele sitatet...
Ah, surra litt jeg da. Hvordan er den spanske versjonen?
Lenge siden jeg har sett den men mener at de er nesten helt like. Blir jo litt mer "creepy" når det ikke er på engelsk ;P
Takk folkens Quarantine, ja Bra film!
Sist endret av SikkoDude; 29. august 2010 kl. 19:16.
Leiter etter en film jeg så når jeg var bitteliten.

Er en tegnefilm og handlingen er en slags blanding av mange kjente tegnefilmer. Husker en scene hvor en jente (ala askepott) må kutte enorme mengder kål før solen står opp og hvis hu ikke rekker det er det kroken på døra. Men hun sliter seg ut og sovner.. så er det en god fe eller etellerannet som gjør det for hun mens hu sover + vasker og shiner kåken. Husker også fra samme filmen at det er en scene med dverger som har blitt forsteinet, men de kvikner til live igjen ved at hun kysser dem/gråter en tåre på dem (husker ikke helt). har vage minner om en gang med noen uendelige dører og en person som går å henger opp plakater i en skog og.

(ja jeg veit, høres helt psyko ut)

Tror dette var en sånn jalla tegnefilm /billig variant av disney.

kan også minnes om at tittelen var noe med drage
Sist endret av Twilight Prince; 29. august 2010 kl. 19:43.
Riktignok en amerikansk miniserie jeg leter etter, men er helt blank. Mener den gikk på TV Norge for rundt 4-5 år siden og handlet om folk som bosatte seg i Amerika rundt 1700- og 1800-tallet. Tror nok den fulgte én spesiell familie eller gruppe nybyggere. Kan nok plasseres under drama-serie og ikke egnet for barn. Husker den var så forseggjort at jeg nå tenkte den var ganske kjent og populær, men google har ikke peiling.

Stikkord: Miniserie, drama, action, nybyggere, 1700-1800
Sitat av Trymba Vis innlegg
Riktignok en amerikansk miniserie jeg leter etter, men er helt blank. Mener den gikk på TV Norge for rundt 4-5 år siden og handlet om folk som bosatte seg i Amerika rundt 1700- og 1800-tallet. Tror nok den fulgte én spesiell familie eller gruppe nybyggere. Kan nok plasseres under drama-serie og ikke egnet for barn. Husker den var så forseggjort at jeg nå tenkte den var ganske kjent og populær, men google har ikke peiling.

Stikkord: Miniserie, drama, action, nybyggere, 1700-1800
Vis hele sitatet...
Kan det være Into the West?
Sitat av toxicity Vis innlegg
Kan det være Into the West?
Vis hele sitatet...
Det kan det så absolutt være. Tusen takk! KP til deg og ris til meg som ikke tenkte på det.
Prøver EN gang til med denne, før den går ut av hukommelsen min:

Det er en film jeg så på TV for mange år siden. Det er en ganske gammel film, men med farger.

Plot:
Det var noen meteorer (?) som krasjet i jorda, amerika i et ørken sted en plass.
Ut av disse kom det aliens. Noen kom ut av huler.

De begynte å herje og drepe. Ettervert skulle menneskene til å flammebombe dem.
Noen smartinger prøvde å finne en måte å stoppe dem på, og han ene kasta en fyrstikk på en DNA prøve til en av aliensene. Den ble Ca. 10.000 ganger større.
Nå måtte de advere myndighetene som skulle til å bombe en gediger badass alien som var på vei mot en landsby.

Husker ikke hvordan de drepte tingen, men en av dem måtte iallefall inni den.
Når han kom ut var han skikkelig slimete.

Koz til den som finner denne
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Prøver EN gang til med denne, før den går ut av hukommelsen min:

Det er en film jeg så på TV for mange år siden. Det er en ganske gammel film, men med farger.

Plot:
Det var noen meteorer (?) som krasjet i jorda, amerika i et ørken sted en plass.
Ut av disse kom det aliens. Noen kom ut av huler.

De begynte å herje og drepe. Ettervert skulle menneskene til å flammebombe dem.
Noen smartinger prøvde å finne en måte å stoppe dem på, og han ene kasta en fyrstikk på en DNA prøve til en av aliensene. Den ble Ca. 10.000 ganger større.
Nå måtte de advere myndighetene som skulle til å bombe en gediger badass alien som var på vei mot en landsby.

Husker ikke hvordan de drepte tingen, men en av dem måtte iallefall inni den.
Når han kom ut var han skikkelig slimete.

Koz til den som finner denne
Vis hele sitatet...
Evolution
Joakimz, jeg tror ikke du forstår hvor overlykkelig jeg er nå
Har grublet på denne i flere år nå. Så slutten av en film hvor det endte med en begravelse, i begravelsen begynte det som så ut som vennegjengen til personen som ble begravet å synge sangen American Pie av Don McLean. Noen som har sett denne filmen? Veldig vage hjelpemidler, eneste mer jeg kan komme er at det er mer en 5 år siden jeg så filmen, så den må være i hvertfall 7 år gammel på tanke med at filmer på tv blir vist ca 1 år etter at dvd'en har vært ute i 1 år.
Sitat av BirkirBjarnason Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Mange takk det var riktig film! Lurt på denne i flere år!
EDIT:
Litt sent ute med svar der gitt.
Sist endret av Dumpventil; 5. september 2010 kl. 03:43.
Gammel, vanskelig

Et par bader i en varm kilde, de "oppdager" snart at det er syre i det ...
Sitat av I ChiiSSii I x Vis innlegg
Gammel, vanskelig

Et par bader i en varm kilde, de "oppdager" snart at det er syre i det ...
Vis hele sitatet...
Dantes Peak? Husker at et par badet i en varm kilde og at de døde der.
Sitat av Powlair Vis innlegg
Dantes Peak
Vis hele sitatet...
Takk, jeg har lett etter denne filmen selv