Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 755
Jeg har besluttet å gå til innkjøp av en engelskordbok, og er i den anledning ute etter en habil utgave.

Boken må møte følgende krav:

- Svært omfattende(les: veldig)
- Helst engelsk - engelsk, men kan til nød godta engelsk - norsk
- Oppslagsverket må være i papirformat, nærmere bestemt bok
- Ordboken bør helst være av den klassiske typen, med mindre dere klarer å overbevise meg om noe annet


Om noen har forslag, eller tips til gode ordbøker mottas dette med glede.

P.P.
Cambridge advanced learners dictionary?
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
Oxford english dictionary er vel det første som popper opp i skallen, men jeg har ikke personlig erfaring med den, legger bare merke til at den blir referert til ofte
Både Cambridge og Oxford har gode ordbøker for engelsk-engelsk. Selv bruker jeg Cappelens store engelsk-norsk ordbok når jeg oversetter. Om du skal gå for en engelsk-norsk, vil jeg anbefale denne på det sterkeste.

Merk: Selv om en ordbok har mange, mange ord, betyr ikke det at forklaringene er like gode eller like mange. Har opplevd å sitte med to ordbøker for norsk-engelsk, hvor den ene har et par hundre ord mer enn den andre, men hvor den "minste" har hatt flere engelske ord pr norske.
Sist endret av Miyamoto; 25. mai 2008 kl. 22:31.