Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  95 10411
Heia! Jeg har muslimsk bakgrunn (også svart) og hater raseblanding, og ja, jeg liker heller ikke å se Norge bli ødelagt på grunn av slike som OSS, jeg syns det er så uakseptabelt at anndre folk med andre kulturer IKKE respekterer den norske lov og saamfunn.. Jeg selv er ganske liberal, tar meg gjerne en øl på pubben selv om det er i strid med religionen. Men det dreit jeg i, må finne meg i den norske kulturen og det burde DERE ANDRE OGSÅ!

Ble litt provosert av en VG artikkel hvor det er kun de HVITE som blir utstøtt som rasister, SOS rasisme måtte brenne i hælvette for min del!

Alt tullet nordmennene sier om at "Ja men våre egne folk voldtar jo også", HVA SÅ? Dere er jo norske på ekte vis. hva skal dere med flere fra somalia eller hvor det måtte være.


Takk... btw, fant forumet på google
Sier ikke mer til deg enn KP.
Fikk, kun etter ett innlegg av deg, en enorm respekt.
Om du er rasist? Neeeh, du er en person med sunn fornuft.

Den artikkelen som rysta meg MEST, er den hvor de muslimske (i think?) SKULLE ha vekk _SPAREGRISEN_ i norske banker, pga gris er et skittent dyr for muslimske folk?

Dø av sult sier jeg, det er helt LATTERLIG på tryne at folk skal komme til norge å forvente at norge skal snu opp ned på tradissjoner for at dem skal sleppe å se en plastikgris fylt med penger?
Folk med mørkere hudfarge kan være like mye, om ikke mer rasist mange ganger.
Sparegrisen er et godt eksempel, som tjobo nevner.
Jeg vedder 100kr på at OP overhodet ikke er muslim eller i nærheten, men heller en kritthvit gnom fra norgespatriotene eller noen annen kjekkasrasist vi har på forumet.

Sitat av tjobo
Den artikkelen som rysta meg MEST, er den hvor de muslimske (i think?) SKULLE ha vekk _SPAREGRISEN_ i norske banker, pga gris er et skittent dyr for muslimske folk?
Vis hele sitatet...
Og den artikkelen var pisspreik fra A til Å. Det var om en bank i nederland som faset ut sparegriser av uvisst grunn. Ingen muslimer ble spurt og det var bare diffuse kommentarer fra banken selv som idiotiske tabloider tok opp (dvs leste saken av en halv-ferdig blog eller noe på nett og dret i gode kilder). Rasister som ikke bryr seg så mye om kildekritikk trykker selvfølgelig "saken" til sitt bryst.

Vis meg noen muslimer her i landet som mener sparegriser bør forbys du.
Sist endret av Kinseek; 3. april 2008 kl. 23:08.
"Du er ikke rasist før du har tamilskinn på veggen".

Forøvrig så ønsker jeg slike oppegående som deg vel velkommen i vårt land, det er kjekt å se at dere eksisterer! Hadde alle vært som deg, hadde antakeligvis ikke rasisme og innvandrerproblemer eksistert i den grad det gjør i dag.
Nå vet jeg ikke helt om jeg misforsto eller ikke men, ""Ja men våre egne folk voldtar jo også", HVA SÅ?", hva mener du med dette? Strålende at du tilpasser deg den norske kulturen, men å si at voldtekt er "hva så?" i noen som helst sammenheng er litt drøyt.
Sist endret av ifni; 3. april 2008 kl. 23:05.
Joda, dere alle er rasister.. Dømmer en hel folkegruppe pga. fordommer.. Ville sagt at de som mener slikt har noe mangel på kunnskap
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av tjobo
Den artikkelen som rysta meg MEST, er den hvor de muslimske (i think?) SKULLE ha vekk _SPAREGRISEN_ i norske banker, pga gris er et skittent dyr for muslimske folk?

Dø av sult sier jeg, det er helt LATTERLIG på tryne at folk skal komme til norge å forvente at norge skal snu opp ned på tradissjoner for at dem skal sleppe å se en plastikgris fylt med penger?
Vis hele sitatet...
Er ikkje det historia om fjøra som vart til fem høns? Det var en nederlandsk bank som slutta å produsere sparegriser med logoen sin. En plass oppsto et rykte om at det var pga. muslimsk press. Banken benekta dette. Norske nettaviser tok saka og vg var moralsk fornærma på vegne av heile det norske folk...

Du har ekstremister over alt. Sjå t.d på Børre Knutsen og Ludvig Nessa...

Eg vil snu på spørsmålet: kvifor skal vi ikkje ta imot dei? Kultur er ikkje ein statisk ting, og har kontinuerleg forandra seg så lenge menneske har kommunisert. Menneske har alltid flytta på seg - ikkje over like store avstander og like kjapt som i dag, men like fullt er ikkje masseforflytninger noko spesielt nytt. Om du går tilbake til vikingtida hadde Noreg omfattande handel med middelhavsland...

Edit: og kinseek har nok fullstendig fuckings rett desverre. Du er et eller anna jævla nazitroll.
Sist endret av vidarlo; 3. april 2008 kl. 23:07.
(svarte de tre første)
Sitat av mimicb
og hater raseblanding
Vis hele sitatet...
Om jeg tolker dette på riktig måte, at du hater mulatter/norskpakistanere osv, da er du rasist. Men bortsett fra det, så er du den mest fornuftige innvandreren jeg har hørt om på veldig lenge. Så lenge vi åpner opp landet vårt, og prøver å vise forståelse for andre kulturer og religioner (vi gir til og med statsstøtte til andre religioner enn vår egen), så kan dere som har det privilegiet å bo her være så gode å vise forståelse for norsk kultur. Ingen ting blir presset på dere, så ikke press ting på oss heller.
vidarlo, sier ikke at man skal stenge ute de utenlandske som kommer til norge, men sier at de som kommer til norge får rette seg etter norsk miljø/regler/lover/tradisjoner (eller holde kjeft å ikke klage.)

Å den artikelen var min feil, var bare første som dukka opp i hue mitt når eg tenkte på slike handlingar.
Sitat av vidarlo
Er ikkje det historia om fjøra som vart til fem høns? Det var en nederlandsk bank som slutta å produsere sparegriser med logoen sin. En plass oppsto et rykte om at det var pga. muslimsk press. Banken benekta dette. Norske nettaviser tok saka og vg var moralsk fornærma på vegne av heile det norske folk...

Du har ekstremister over alt. Sjå t.d på Børre Knutsen og Ludvig Nessa...

Eg vil snu på spørsmålet: kvifor skal vi ikkje ta imot dei? Kultur er ikkje ein statisk ting, og har kontinuerleg forandra seg så lenge menneske har kommunisert. Menneske har alltid flytta på seg - ikkje over like store avstander og like kjapt som i dag, men like fullt er ikkje masseforflytninger noko spesielt nytt. Om du går tilbake til vikingtida hadde Noreg omfattande handel med middelhavsland...

Edit: og kinseek har nok fullstendig fuckings rett desverre. Du er et eller anna jævla nazitroll.
Vis hele sitatet...
Hvor har du det fra? At det var slik det utartet seg?

Jeg har ingenting imot nye kulturer i landet. Hjertlig velkommen. Jeg er ikke rasist på noen måte, men vil si at mye at det som blir tatt inn i landet av "kultur" kunne vi vært spart for. Det har landet rett og slett ikke godt av
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av tjobo
vidarlo, sier ikke at man skal stenge ute de utenlandske som kommer til norge, men sier at de som kommer til norge får rette seg etter norsk miljø/regler/lover/tradisjoner (eller holde kjeft å ikke klage.)
Vis hele sitatet...
Ja, på lik linje med at nordmenn bør holde seg til lova, så bør jo dei også holde seg til lova. Å klage på lovverket er derimot eit av kjenneteikna på eit demokrati - frihet til å kritisere staten, uten frykt for represalier.. Å kreve sensur av ei gruppe slik vil skremme ræva av meg, og er eit vanvittig angrep på demokratiet.

Halve problemet er tabloidmedia, som skal skape overskrifter for å selge. Dei har ei unik evne til å dra fram når framandkulturelle gjer brotsverk i Noreg, mens dei i liten grad nevner alle europearar i noreg som gjer brotsverk. Sånnsett er gjerne folk frå EU langt større trussel mot vår kultur enn nokon andre...

Og kva er problemet med at folk tar med seg kulturen sin til Noreg? Fine by me. Om vi frykter påverknad så er vi rimelig naive, etter som det alltid har vore påverknad og sameksistens mellom kulturer, uten at det har ført til verdas undergang så langt.

Sitat av C.Hendrix085
Hvor har du det fra? At det var slik det utartet seg?

Jeg har ingenting imot nye kulturer i landet. Hjertlig velkommen. Jeg er ikke rasist på noen måte, men vil si at mye at det som blir tatt inn i landet av "kultur" kunne vi vært spart for. Det har landet rett og slett ikke godt av
Vis hele sitatet...
At kva utarta seg korleis...?

Det er rimelig mykje av den norske kulturen eg ser på som rimeleg forkasteleg, mellom anna kvinnesynet ein god del i Noreg har. Kanskje det ikkje er betre andre plassar, men å settje seg på sin høge hest og sei at vi veit best, og har rett er ei haldning som gjer meg kvalm! Det bør vere rom for å vere såpass audmjuk at ein er villig til å lytte til andre!
Sitat av mimicb
Jeg selv er ganske liberal, tar meg gjerne en øl på pubben selv om det er i strid med religionen. Men det dreit jeg i, må finne meg i den norske kulturen og det burde DERE ANDRE OGSÅ!
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Selv om du bor i Norge kan du fortsatt holde på tradisjonene dine.. Vis du ikke er muslim, ok, drikk for alle sin del. Men hvorfor skal alle andre med annen bakgrunn gjøre det?

Det går fint an å holde på tradisjonene sine og fremdeles la være å provosere alle andre..
Slik jeg oppfatter innlegget så har du ett ekstremt behov for å bli godtatt som nordmann, og det er forståelig nok det, du bor jo tross alt i Norge. Men angående å drikke øl for å vise at man er norsk, så synes jeg det blir ganske tullete. Nordmenn er veldig forskjellige, og jeg greier ikke å se problemet med utlendinger så lenge de holder seg sånn noenlunde innenfor lovens rammer.
Ser ut som du lider av det som kalles self hating jew, bare at det gjelder for pakistanere eller hvor enn dine foreldre er fra.
Det kommer nok til å gå over, du kommer til å bli stolt over din bakgrunn, men også være stolt over å være norsk.
Lykke til!

http://en.wikipedia.org/wiki/Self-hating_Jew
Sist endret av lanze; 3. april 2008 kl. 23:21.
Ordet rasist har mistet sin betydning for lenge siden, det blir missbrukt i enhver mulige sammenheng. Selv føler jeg at det er de hvite som til stadighet blir kalt rasister, enda det i veldig mange tilfeller er slik at det er de mørke som faktisk har rasistiske holdninger mot de hvite.
Jeg mener media har en stor del av skylden her, de benytter enhver anledning til å lage overskrifter med ordet 'rasist', og da er det selvfølgelig tabu om innholdet i artikkelen skulle være en mørkhudet som var rasistisk mot en hvit.

Jeg blir kvalm når jeg ser store overslag med ordet rasist i seg, og det påfølgende i nyhetsartikkelen spekuleres i om handlingene i episoden var rasistisk motivert. Jeg driter langt pokker i hudfargen til enhver person. Det er personen i seg selv som bryr meg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av K44B
Det går fint an å holde på tradisjonene sine og fremdeles la være å provosere alle andre..
Vis hele sitatet...
Word! Og det er mitt syn på ting. La oss diskutere ting så busta fyk. Det er fint, matnyttig og kjenneteikn på eit godt samfunn.

Det eg reagerer på er når slike som Børre Knutsen og Ludvig Nessa prøver å tvinge sine holdninger ned i halsen på meg, uten å vere interessert i en reell debatt. Det reagerer eg på, uansett kva meininger eller syn som blir presentert omtrent.
Historien om spargrisen, men trenger ikke, etter tjobos innlegg.

Ja, mye av den norkse kulturen er forkastelig. Men mener du at kvinnesynet som muslimer bringer inn er bedre? Flerkoneri, steining you name it. Og ja, som jeg nevnte, så er jeg for nye kulturimpulser i landet. Men ikke impulser som flerkoneri, steining, gjengmiljøer og lignende.


edit: glemte å sitere. Er ment som svar på vidarlos innlegg nr 14 i denne tråden. Men må sove nå uansett. Så får ikke vært med i noe som virker som en spenneden diskusjon. Lykke til
Sist endret av C.Hendrix085; 3. april 2008 kl. 23:24.
Jeg liker trådstarters synspunkt på ting, +kp.
Om jeg skulle tenke som en litt fiffig og smart nynazist, så hadde jeg lagt ut en tråd på et forum.
Der hadde jeg gitt meg ut for å være innvandrer som hadde full forståelse for folks fordommer mot innvandrere. Da hadde jeg vist at det var mange var ganske *enig* med mine holdninger. Hvis overnevte er tilfelle hadde det vært ganske smart med tanke på atflere har svart som de har gjort.
Du har ikke vært registret som zatarro?

Dette var bare det første jeg tenkte, shoot me if im wrong

Edit: Nå ser jeg at flere har mistenkt det samme som meg, men jeg velger å fremstå som trendhore og lar det stå likevel.
Sist endret av Sot-Jo; 3. april 2008 kl. 23:29.
Jeg gjentar meg igjen (fordi mange ser ut til å tro denne personen er genuin). Jeg er helt sikker på at han kommer fra norgespatriotene. Hvis du leser noen "artikler" fra http://www.norgespatriotene.org/ så ser du at ordlyden passer perfekt. Den samme type indignasjon, tro på raser og frykt for raseblanding ( og da spesielt somaliere) og spesielt den rabide motstanden mot SOS Rasisme som går igjen og igjen på sidene deres.

Hvorfor i all verden skulle en muslim google frem freakforum for å komme med sitt syn på at han er imot raseblanding mens han selv sitter her i landet og "blander seg" på barer? LOGIKK FOLKENS!
Sist endret av Kinseek; 3. april 2008 kl. 23:30.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Og her kommer den store nødvendigheten for et anti-KP-system inn i bildet. Dette var en tåpelig tråd.
Sitat av vidarlo
Det er rimelig mykje av den norske kulturen eg ser på som rimeleg forkasteleg, mellom anna kvinnesynet ein god del i Noreg har. Kanskje det ikkje er betre andre plassar, men å settje seg på sin høge hest og sei at vi veit best, og har rett er ei haldning som gjer meg kvalm! Det bør vere rom for å vere såpass audmjuk at ein er villig til å lytte til andre!
Vis hele sitatet...
Jeg bare lurer på hva du legger i "kvinnesynet en god del i Norge har"? Hva slags grunnlag har du til å uttale deg om dette? Jeg håper bare ikke du (som mange andre) uttaler deg utifra inntrykket man får igjennom media.

Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg til stadighet ser diskusjoner og oppslag om dette, uten at jeg selv kjenner noen som faktisk har et nedverdigende syn imot kvinnen.


Men når vi først er inne på temaene 'rasisme' og 'synet på kvinnen', så er det vel verdt å nevne at veldig mange av utenlandsk opprinnelse faktisk har et nedverdigende syn på kvinnen.
im not even touching this one with a 40 foot pole!
Sitat av ticks
Og her kommer den store nødvendigheten for et anti-KP-system inn i bildet. Dette var en tåpelig tråd.
Vis hele sitatet...
Nazzer liker negativ omtale, det er for det første bortimot den eneste omtalen de får, og for det andre: all omtale er jo god omtale. Anti-KP er negativ omtale. Dont feed the troll.

Nå har han fått 14 KP, skulle forvente at det var mulig å være litt kritisk til alt man leser.
Dere gir personen en følelse av å ha rett
Sist endret av Sot-Jo; 3. april 2008 kl. 23:41.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av vidarlo
Det er rimelig mykje av den norske kulturen eg ser på som rimeleg forkasteleg, mellom anna kvinnesynet ein god del i Noreg har. Kanskje det ikkje er betre andre plassar, men å settje seg på sin høge hest og sei at vi veit best, og har rett er ei haldning som gjer meg kvalm! Det bør vere rom for å vere såpass audmjuk at ein er villig til å lytte til andre!
Vis hele sitatet...
Hvilket kvinnesyn? Det optimale hadde vært om ethvert menneske ble vurdert likt uten å ta i betraktning kjønn. Det var jo også det som foregikk, helt til politikere fikk for seg at man skulle tvinge kvinner inn i diverse bedriftsstyrer - selv om de ikke nødvendigvis var den beste til å utføre arbeidet.

Slik det er i dag er det mannen som er diskrimert, ikke noen andre.
Sist endret av ticks; 3. april 2008 kl. 23:35. Grunn: leif
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av Jh_
Jeg bare lurer på hva du legger i "kvinnesynet en god del i Norge har"? Hva slags grunnlag har du til å uttale deg om dette? Jeg håper bare ikke du (som mange andre) uttaler deg utifra inntrykket man får igjennom media.

Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg til stadighet ser diskusjoner og oppslag om dette, uten at jeg selv kjenner noen som faktisk har et nedverdigende syn imot kvinnen.


Men når vi først er inne på temaene 'rasisme' og 'synet på kvinnen', så er det vel verdt å nevne at veldig mange av utenlandsk opprinnelse faktisk har et nedverdigende syn på kvinnen.
Vis hele sitatet...
Les det som er understreket og i fet skrift. Trenger jeg å si mer? Uten å ha en intensjon om å støte noen må jeg si at alt for mange i denne tråden fremstår som uvitende og ignorante. Er det virkelig noe i myten om at folk som lar fordommer styre meningene sine ikke akkurat er de skarpeste knivene i skuffen? Det er i hvert fall mitt inntrykk. Og det er skremmende. Knowledge is power.
Sitat av ticks
Hvilket kvinnesyn? Det optimale hadde vært om ethvert menneske ble vurdert likt uten å ta i betraktning kjønn. Det var jo også det som foregikk, helt til politikere fikk for seg at man skulle tvinge kvinner inn i diverse bedriftsstyrer - selv om de ikke nødvendigvis var den beste til å utføre arbeidet.

Slik det er i dag er det mannen som er diskrimert, ikke noen andre.
Vis hele sitatet...
Dette topicet gikk da voldsomt OT da de fleste her inkludert megselv ikke har tro på at trådstarter er det personen gir seg ut for.
Angående kjønnskvotering i styrer osv. så er jo det mer undertrykkende. Man tvinger faktisk kvinner inn i styrer selv om de kansje ikke er egnet for jobben. Legg kjønn til side og tenk som medmennesker.

For å ikke gå helt OT så vil jeg si at rasisme er et så omdiskutert og forskjellig opfattet emne at det er uhyre vanskelig å definere sånn helt uten videre.

edit:
Konkurranse: Finn det landet hvor alle driter i hvordan kjønn man har og tenker kvalifikasjoner og menneskeverd!
Sist endret av random13798; 3. april 2008 kl. 23:44. Grunn: la til noe på slutten
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ticks
Hvilket kvinnesyn? Det optimale hadde vært om ethvert menneske ble vurdert likt uten å ta i betraktning kjønn. Det var jo også det som foregikk, helt til politikere fikk for seg at man skulle tvinge kvinner inn i diverse bedriftsstyrer - selv om de ikke nødvendigvis var den beste til å utføre arbeidet.

Slik det er i dag er det mannen som er diskrimert, ikke noen andre.
Vis hele sitatet...
Så du hevder i fullt alvor at den skeivfordelinga var heilt tilfeldig og hadde null med kultur å gjere? At det likeeins er akkurat like tilfeldig at det først er dei siste 50 åra det har blitt normalt at kvinner tar utdanning? Og at kvinner i jobb er et etterkrigsfenomen i heile europa...?

Eg trur ikkje på at det er situasjonen. Du kan sjå på holdningane til sex med mange partnarar, korleis vold i heimen /alltid/ går utover en part... etc etc.

Og forresten: folk har misforstått kvotering. Kvotering vil sei at det kjønnet som er underrepresentert skal prioriterast, dersom andre faktorer som utdanning er likt. Det vil ikkje sei at du plukker tilfeldig kvinne fra gata og rett inn i styrerommet...
Sist endret av vidarlo; 3. april 2008 kl. 23:43.
Sitat av vidarlo
Så du hevder i fullt alvor at den skeivfordelinga var heilt tilfeldig og hadde null med kultur å gjere? At det likeeins er akkurat like tilfeldig at det først er dei siste 50 åra det har blitt normalt at kvinner tar utdanning? Og at kvinner i jobb er et etterkrigsfenomen i heile europa...?

Eg trur ikkje på at det er situasjonen. Du kan sjå på holdningane til sex med mange partnarar, korleis vold i heimen /alltid/ går utover en part... etc etc.

Og forresten: folk har misforstått kvotering. Kvotering vil sei at det kjønnet som er underrepresentert skal prioriterast, dersom andre faktorer som utdanning er likt. Det vil ikkje sei at du plukker tilfeldig kvinne fra gata og rett inn i styrerommet...
Vis hele sitatet...
Jeg tror poenget er at når man velger å sette kjønn som kriterium og diskvalfiserer mennesker fordi de har feil kjønn, hvorfor omtales dette da konsekvent som likestilling og ikke kjønnsdiskriminering?
Sitat av vidarlo
Og forresten: folk har misforstått kvotering. Kvotering vil sei at det kjønnet som er underrepresentert skal prioriterast, dersom andre faktorer som utdanning er likt. Det vil ikkje sei at du plukker tilfeldig kvinne fra gata og rett inn i styrerommet...
Vis hele sitatet...
Angående dette er det jo noen bedrifter som har satt seg mål om f.eks. 40% kvinner i styret.. det må da være litt undertrykkende.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Jh_
Jeg tror poenget er at når man velger å sette kjønn som kriterium og diskvalfiserer mennesker fordi de har feil kjønn, hvorfor omtales dette da konsekvent som likestilling og ikke kjønnsdiskriminering?
Vis hele sitatet...
Kulturen har satt kjønn som kriterium lenge, og for å rette opp den slagsida så har en vedtatt lovbestemmelser som seier at det de jure er uakseptabelt...

Eller har du ei anna god forklaring på den skeivheta samfunnet har hatt enn kulturell slagside, og kjønnsrollemønster?
Sitat av mimicb
Heia! Jeg har muslimsk bakgrunn (også svart) og hater raseblanding, og ja, jeg liker heller ikke å se Norge bli ødelagt på grunn av slike som OSS, jeg syns det er så uakseptabelt at anndre folk med andre kulturer IKKE respekterer den norske lov og saamfunn.. Jeg selv er ganske liberal, tar meg gjerne en øl på pubben selv om det er i strid med religionen. Men det dreit jeg i, må finne meg i den norske kulturen og det burde DERE ANDRE OGSÅ!

Ble litt provosert av en VG artikkel hvor det er kun de HVITE som blir utstøtt som rasister, SOS rasisme måtte brenne i hælvette for min del!

Alt tullet nordmennene sier om at "Ja men våre egne folk voldtar jo også", HVA SÅ? Dere er jo norske på ekte vis. hva skal dere med flere fra somalia eller hvor det måtte være.


Takk... btw, fant forumet på google
Vis hele sitatet...
Du bare tilfeldigvis søkte "freak" og "forum" på google, fant freakforum.nu og fant ut at den eneste grunnen til at du skulle registrere deg var for å skrive et innlegg om hvor mye du hater:

a) raseblanding
b) SOS rasisme
og
c) Somalia

der du i tillegg nevnte:

a) at slike som deg ødelegger landet Norge
b) at andre burde følge ditt eksempel og drite i religionen og finne deg i den norske kulturen
c) at det er greit at nordmenn voldtar fordi de er norske på ekte vis
og
d) at du fant forumet på google

... Hæ?
Sist endret av dobby; 3. april 2008 kl. 23:56.
15 KP på ett innlegg/To timer. Det er ikke verst.

Veldig OT...
Sitat av mimicb
Heia! Jeg har muslimsk bakgrunn (også svart) og hater raseblanding...
Vis hele sitatet...
Ja, du er rasist. Rasisme forutsetter at mennesker kan deles i raser. Om du tror på dette, og attpåtil er imot det du og andre idioter så fint kaller "raseblanding", så er du vel per definisjon rasist.
Personlig har jeg ingen tro på at mennesket kan eller burde deles inn i raser; ergo er jeg ikke rasist. Fordommer har jeg sikkert, men jeg er ikke rasist, ei heller har noen noensinne kalt meg for det.

Støtter forresten opp Kinseeks teorier.
Sitat av vidarlo
Kulturen har satt kjønn som kriterium lenge
Vis hele sitatet...
Hva med å avskaffe dette, istedenfor å prøve å "rette" det opp igjen?

Hva er det som gjør at mennesker som med avsky protesterer mot at kvinner ble nektet arbeid og ble undertrykt før, nå jubler når det offentlige diskriminerer?
Det der må være en av de bedre definisjonene på rasisme "gjøk". Etter de definisjonene er det noe jeg har lært av mine foreldre og slekt som sier at "han der er ikke sånn som deg" men jeg velger å ignorere sånt. Jeg har som mange andre vokst opp fra rasisme og insett at "alle er like mye verdt" Kp til gjøk..
Quote:
"
rasi´sme en eng.

den tro at visse raser er overlegne el. underlegne
rasefordommer "


Jeg vil definere deg som rasist ja. Om du er brun i utgangspunktet ser jeg på som av null betydning. Personlig har jeg ikke noe i mot innvandring til Norge. Ingen stikker fra hjem og familie uten grunn.

Naturligvis burde vi være strenger i forhold til hjemsending i forhold til kriminalitet, for alle uten norsk statsborgerskap. Har en person derimot dette, så er han/hun per def. norsk og bør behandles deretter.

Nokk en gang mine meninger... Jeg syns alle mennesker bør dømmes i forhold til hvem de er, og ikke hvem de ser ut til å være.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av Gjøk
Ja, du er rasist. Rasisme forutsetter at mennesker kan deles i raser. Om du tror på dette, og attpåtil er imot det du og andre idioter så fint kaller "raseblanding", så er du vel per definisjon rasist.
Personlig har jeg ingen tro på at mennesket kan eller burde deles inn i raser; ergo er jeg ikke rasist. Fordommer har jeg sikkert, men jeg er ikke rasist, ei heller har noen noensinne kalt meg for det.

Støtter forresten opp Kinseeks teorier.
Vis hele sitatet...
Ja, rasisme forutsetter at men deler mennesker inn i raser, men kan man ikke være for raseskille uten å være rasist? Det fins fordeler ved raseskille uten at det skal være rasistisk motivert, vil jeg si. Om rasene deles, slipper man rasisme og følgene det får for de som blir utsatt for det. Det er dessuten enklere å tilrettelegge et samfunn for en enkelt kultur, enn å opprettholde et fungerende multikulturelt samfunn. Bare et par eksempler. Støtter ikke raseskille, prøver bare å poengtere at man ikke behøver være rasist for å støtte en slik ordning.

Til trådstarter: Nei, jeg vil ikke si du er rasist. Iallfall ikke bevisst, og på en vond måte. Synspunktene dine er sunne og opplyste, og det virker som du har en god evne til å sette ting i perspektiv. Du er tross alt på en "side av saken" som skjeldent kommer med lignende uttalelser og meninger.
Sist endret av thomasf; 4. april 2008 kl. 00:15.
Hvis man ønsker raseskille, da forutsetter det at man allerede har delt opp menneskene i raser. Men hvem skal utføre denne oppdelingen? Hvem skal bestemme hvilke "menneskeraser" som finnes?
Jeg synes dette bildet fint illustrerer forvirringen som kan oppstå (og idiotien bak hele idéen):
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...Blitz-0263.jpg


Sitat av Alle Er Bjønn
15 KP på ett innlegg/To timer. Det er ikke verst.
Vis hele sitatet...
Så kan man spørre seg: Hvor mange kvalitetspoeng hadde han fått om han ikke hadde påstått at han er muslim?
Jeg vil tippe det hadde blitt adskillig færre.
Sist endret av Gjøk; 4. april 2008 kl. 00:18.
Sitat av Alle Er Bjønn
15 KP på ett innlegg/To timer. Det er ikke verst.

Veldig OT...
Vis hele sitatet...
Dette sier vel mer om brukerne av forumet, enn om inlegget hans. (sorry om dette er OT)
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av Gjøk
Hvis man ønsker raseskille, da forutsetter det at man allerede har delt opp menneskene i raser. Men hvem skal utføre denne oppdelingen? Hvem skal bestemme hvilke "menneskeraser" som finnes?
Jeg synes dette bildet fint illustrerer forvirringen som kan oppstå (og idiotien bak hele idéen):
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...Blitz-0263.jpg
Vis hele sitatet...
Du mener at om man har evnen til å dele mennesker opp i raser, så er man rasist? Er det slik å forstå?
Sitat av thomasf
Du mener at om man har evnen til å dele mennesker opp i raser, så er man rasist? Er det slik å forstå?
Vis hele sitatet...
Vel, ja. Ligger det ikke litt i ordet? Det oppstår jo en del forvirring når engelsktalende slenger om seg med ordet "race" nesten på samme måte som vi bruker ordet "hudfarge", eller i betydningen "etnisitet". Men ja, hvis du tror på forskjellige menneskerraser så er du etter min og en god del ordbøkers mening en ras(e)ist.
Dersom du ikke er muslim:

Ja. Du er i alle fall på grensa til å være en rasist. Om ikke langt over.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av Unreal143
Dersom du ikke er muslim:

Ja. Du er i alle fall på grensa til å være en rasist. Om ikke langt over.
Vis hele sitatet...
Hvilken forskjell utgjør det om han faktisk er muslim eller ikke. Utsagnene hans er uansett rasistiske på alle måter.
Å dele mennesker inn i raser er ikke mer diskriminerende enn at vi deler hunder inn i raser. Begrepet rasist er for meg ikke reelt å bruke før du gir uttrykk for at det finnes en forskjell bortsett fra det etniske og utsende. Som for eksempel menneskeverd etc.
Sitat av ticks
Hvilken forskjell utgjør det om han faktisk er muslim eller ikke. Utsagnene hans er uansett rasistiske på alle måter.
Vis hele sitatet...
Etter å ha lest innlegget hans nøye igjennom en gang til, er jeg helt enig med deg.
Perfekt! Enig! KP!
Har dere lest innlegget nøye?
Å få 24KP for en slik post er bortimot det dummeste jeg har opplevd på lang tid.
For min del virkes det ut som en gjeng rasister som blir overlykkelige over at en med utenlansk opprinnelse mener det samme som dere. Jeysus.

Sitat av mimicb
Alt tullet nordmennene sier om at "Ja men våre egne folk voldtar jo også", HVA SÅ? Dere er jo norske på ekte vis. hva skal dere med flere fra somalia eller hvor det måtte være.
Vis hele sitatet...