Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  104 6041
Forøvrig... du syns altså at vi skal la være å slippe inn folk fra områder der det har vært/er krig, lulz...? At dette er noen av de som faktisk virkelig trenger hjelpen MEST er ikke relevant...?

At vi sender ut unger syns jeg er rett og slett flaut. Nesten samme hva grunnen måtte være. Kriminelle... tja. Kanskje. Samtidig er jeg også tilhenger av at man ikke skal sende folk til et sted de vil risikere dødsstraff, og å sende folk tilbake til et diktatur e.l. vil jo i praksis si at vi hjelper det diktaturet med å ta motstanderne sine, så nei, det syns jeg heller ikke er noen bra løsning.

For ikke å snakke om folk som blir nekta opphold fordi de ikke har gyldige papirer. Tidenes idiotgrunn. Tror dere mange av de som stakk av til sverige eller england under krigen, hadde med seg fullt opp med pass og papirer?

Sitat av FiseFin
Hva faen. Er man rasist om man er skeptisk til at andre kulturer/religioner og folk som kommer til Norge?
Problemet er visse ting som omskjering, tvangsekteskap, etc. etc. er vanlig og akseptert i visse land. Når de da tar med seg disse skikkene til vesten blir det krasj.
Jeg sier ikke at løsningen er og stenge grensene og kaste ut alt og alle.
Men hva skal man gjøre da, for og få så forskjellige kulturar til og gå godt sammen?

Å ikke kom med østlandet sørlandet nordnorge osv. Kan ikke sammenlignes i det heletatt.
Trenger heller ikke komme med teite ting om mulige skrivefeil. er verken rasist eller dum men har en smule dysleksi.
Vis hele sitatet...
Om du er rasist eller ikke kommer vel mer an på hva du gjør utav det, sier og mener, enn at man er litt skeptisk.

Ja, omskjæring og tvangsekteskap er helt klart veldig negative ting, og det er klart det ikke skal være lov å praktisere dette i norge, men det er egentlig ikke noe bedre at det skjer i et annet land heller, eller hva, selv om vi da slipper å forholde oss til det i like stor grad? Så, nei, jeg syns ikke det heller er noen grunn til å nekte ALLE å komme inn til Norge. Om noe burde vel det egentlig være en grunn til å få inn flere hit, så er det sannsynligvis flere jenter som vil slippe unna den slags.
Sitat av atomet
Om du er rasist eller ikke kommer vel mer an på hva du gjør utav det, sier og mener, enn at man er litt skeptisk.

Ja, omskjæring og tvangsekteskap er helt klart veldig negative ting, og det er klart det ikke skal være lov å praktisere dette i norge, men det er egentlig ikke noe bedre at det skjer i et annet land heller, eller hva, selv om vi da slipper å forholde oss til det i like stor grad? Så, nei, jeg syns ikke det heller er noen grunn til å nekte ALLE å komme inn til Norge. Om noe burde vel det egentlig være en grunn til å få inn flere hit, så er det sannsynligvis flere jenter som vil slippe unna den slags.
Vis hele sitatet...
Hva med alle som er her bare for og hove inn sosialpenger, kontantstøtte og det som værre er?
Ikke gidder og lære seg Norsk, eller intigrere seg i det norske samfundet. Da spiller det ingen rolle om de er fra ett krigsherjet området. Vi må få være litt restrektive om hvem som kommer til landet vårt.
Eller er du for frie grenser over alt?
Sitat av atomet
Forøvrig er jeg enig i at det er dumt å blande raser. Mennesker og hunder f.ex. Liker ikke sånt.
Vis hele sitatet...
Rasist! :O

Sitat av atomet
Bare det at du refererer til Norge som et "arisk" land (riktignok kan du ikke nok norsk til å skrive det rett engang, så det blir jo litt ironisk det her...) sier jo sitt.
Vis hele sitatet...
Vel. Det blir latterlig å regne tastaturdysleksi ("ejg" istedenfor "jeg" og "arikse" istedenfor "ariske") for dårlig norsk, og bruke det som grunn for å hakke på en konservativ og nasjonalistisk nordmann. For å være ærlig, så syns jeg han har brukt det norske språket bedre enn du har gjort, uten at jeg skal fremstille det som objektivt, og uten at jeg skal bruke det på noen måte mot deg.

Mitt ståsted:
Har et par fantastiske venner fra utlandet, blant annet fra Peru, India, Gambia, Spania, Russland, Vietnam, Etiopia og Tyrkia (og Sverige ), og de er helt fantastiske mennesker, men jeg kommer likevel til å stemme blått. Ingen tvil om at det kommer mye spennende tradisjon og kultur og vidunderlige mennesker, men det er så mye tull også. Jeg liker ikke hvordan en så stor andel av innvandrerne, kontra andelen nordmenn, fusker på skatt, trygd og ellers tyr til voldtekter, ran og småkriminalitet.

I miljøet her i Bergen, og helt sikkert i MYE større grad i hovedstaden, danner innvandrere gjenger, og spankulerer fra fest til fest, kun for å søke bråk. Jeg kjenner til ytterst få norske gjenger med disse hensiktene. Mange sosialister hyler kjeven ut av ledd på "rasisme" hver gang noen nevner den sinnsyke(!) voldtektsstatistikken i Norge, når man ser hvem som begår voldtektene. Det er likevel ikke til å komme unna. Det er våre nye landsmenn som står for dette, i aller høyeste grad. Drap og ran også.

Samtidig som de kriminelle innvandrerne går i skjul, snyter på skatt og likevel hever trygd eller skaffer seg penger ved hjelp av kriminalitet, blir lovlydige innvandrere satt på et fly og sendt til hjemlandet, der de blir møtt av vold, fattigdom eller krig. Det er dette som irriterer meg. Jeg føler nesten at sosialistene som styrer dette er mer rasistiske enn oss som blir kalt rasister. Det er ingen som kaller meg rasist i det virkelige liv, men i debatter på nettet sitter rasismebegrepet løst, og blir brukt hele tiden, og jeg får det stadig slengt etter meg. Rasismebegrepet er i mine øyne ødelagt. Det brukes hele tiden og har mistet sin kraft.

Jeg vil at innvandringsmyndighetene skal være STRENGERE mot de kriminelle. Hiv de ut. De må også være snillere mot lovlydige. Hvorfor kaster de ut en somalier som er i arbeid, betaler skatt, og har prikkfritt rulleblad? De må gå i dybden på hver enkelt innvandrer som kommer inni Norge for å slå seg ned. STRAFF de kriminelle, la de lovlydige BLI! Jeg vil ha likhet, og da blir jeg stemplet som rasist. Det er urettferdig. FrP vil ikke stenge grensene. De vil ha en mer omfattende kontroll, og det støtter jeg. Innvandrervennene mine blir flau og forbanna hver gang de leser om kriminelle innvandrere. Det setter dem i et dårlig lys, og gir nordmenn fordommer mot innvandrere.

Det er egentlig bare trist å se på hvordan situasjonen er i dag. Jeg tenker da både på innvandringskriminalitet, innvandringspolitikk og sosialisters tanker og oppførsel. Det er derfor jeg vil ha forandring.

Ja til innvandring, nei til kriminalitet! Ja til flerkultur, nei til rasisme!
-- og definere rasisme i Norge i 2008? Gi opp.
ras|is'me -n (fra eng.) menneskesyn, politikk el. sett av holdninger som bygger på den oppfatning at visse raser er andre raser overlegne, rasefordommer
Vis hele sitatet...
Det står det i dokpro.uio sin ordbok om rettskrivning. Rasisme kan derfor bare brukes mot evt. en person som mener han er mer overlegen en noen andre. Blir ikke det rett?
Rasisme er når en hvit mann sier noe nedsettende eller bare "du er dum" til en svart/farget person.

Det er derimot IKKE rasisme, dersom en farget/svart mann kaller en hvit mann/dame for albino, bleikfis, vanilje is, potet, etc.
Sist endret av Xasma; 15. mars 2008 kl. 18:20.
å være hvit.
GJESP! Kan dere ikke skru den tilbakestående sutringa om at "samfunnet" mener "alle" hvite er rasister opp der sola aldri skinner? Når noen presterer å si noe slikt så vet jeg at jeg har med en hobbyrasist å gjøre.
Den hvite rasen kommer til å gå stille i natten hvis vi ikke tar affære, det er en krig mot oss ariere enten du liker det eller ei.

Hvis det å stå opp mot ondsinnede agendaer i regi av fn gjør meg til en rasist i dine øyne så får det så være.

Faktum er at det er flere hvite som blir angrepet pga sin hudfarge enn svarte. hvorfor har de fargede minoritetsstatus rundt om i verden da det er de som er i flertall? har ikke vi hvite også krav på ett viss vern?

http://www.davidduke.com//images/blackrape.jpg
Sist endret av mujahedning; 15. mars 2008 kl. 19:45.
Nok en generaliserende rasismebeskyldning. De som finner det ubehagelig og ukorrekt å bli kalt rasister, er egentlig hobbyrasister. Var det det du mente å si?
Jeg synes det er både søtt og skremmende når høyreekstreme snakker om sin våte drøm om en rasekrig, hvor hvit slåss mot svart til en av dem går under. De glemmer selvsagt at svarte er like sammensatte som hvite, og at det er like store variasjoner innefor folkegruppene. Jeg har f.eks ingenting til felles med rasistfittene, som f.eks mujahedning, mens jeg har alt til felles med den kinesiske naboen min, som er i samme livssituasjon som meg.

Rasekrigen som dere snakker om eksisterer utelukkende i deres forskrudde, hjerneskadde sinn, og dere er håpløst ekskludert fra resten av den fornuftige verden. Voks opp.
navnekalling og greier, ekte følelser på gang, trodde faktisk du hevet deg over den slags.

jeg er en rasist for å påpeke fakta. fantastisk

dette er vel i grunn hvor vi står i dag, takk for at du bekrefter mine antagelser.
Sist endret av mujahedning; 15. mars 2008 kl. 20:51.
Sitat av Realist1
Nok en generaliserende rasismebeskyldning. De som finner det ubehagelig og ukorrekt å bli kalt rasister, er egentlig hobbyrasister. Var det det du mente å si?
Vis hele sitatet...
Nei, det jeg mente var det jeg skrev. Idioter som i det ene åndedraget syter og bærer seg over de forbanna utlendingene for å i neste sutre og bære seg over at utlendingene er rasister, mest sannsynlig er rasister selv. Og om jeg opplever at en dust preker det siste, så vet jeg at han før eller siden vil preke det første også, følgelig er han mest sannsynlig rasist.
Sitat av mujahedning
navnekalling og greier, ekte følelser på gang, trodde faktisk du hevet deg over den slags.

jeg er en rasist for å påpeke fakta. fantastisk

dette er vel i grunn hvor vi står i dag, takk for at du bekrefter mine antagelser.
Vis hele sitatet...
Jeg skulle gjerne ha hevet meg over det, men når en forstyrret høyreekstremist begynner å snakke om rasekrig mot "den svarte rasen", så får til og med jeg nok av drittpratet.

Du er ikke rasist fordi du forteller fakta, du ER rasist, OG du har en forskrudd virkelighetsoppfatning som gjør at du tror du forteller fakta.
Trådstarter
Om kriminelle innvandrere ble sendt hjem umiddelbart ved en kriminell handling, så hadde jeg vært fornøyd. Sonet i Norge, så sendt hjem, eller fått sin straff i hjemlandet.

Ordet rasist er alt for mye brukt ja, og har ingen mening. Om noen forteller fakta, så blir man kalt rasist.

En rasist er en person som gjør ære på sin rase, tar vare på sin historie, foretrekker, som nesten alle andre, å være sammen med sine egne. Han tror også at hans genetiske arv er verdt å ta vare på.
Vis hele sitatet...
Fant denne da med Googling
Sist endret av Lulz; 15. mars 2008 kl. 21:20.
for det første, jeg fordømmer krig og det jeg sier er at det er vi hvite som er offrene.
hvite startet ikke denne krigen.
hvis du går til krig mot meg så må jeg jo nødvendigvis beskytte meg.

comprende?

hvem som er forskrudd vil vel tiden vise.

*edit* svar til dontomaso
Sist endret av mujahedning; 15. mars 2008 kl. 21:22.
Hvorfor er det mest sannsynlig? Greit nok med punktet om "de forbanna utlendingene", men det virket ikke som om det var det du vektla mest.
Skjønner hva trådstarter mener. Men dette problemet vil forsvinne i takt med innvandringen da alle folkeslag i "de rike land" vil bli en slags miks (eller mulatt om du vil) av alle farger...
Uunngåelig slik verden går fremover i dag... Enten man trives med det eller ei tror jeg det er lite man kan gjøre..
Skuffet over venstreekstremistiske DonTomaso her. Det må være mulig å legge frem fakta fra pålitelige kilder som t.o.m. blir oppgitt, uten at man skal bli kalt en høyreekstremistisk rasist med forskrudd virkelighetsoppfatning. Hvor bor du, DT?
Sitat av mujahedning
for det første, jeg fordømmer krig og det jeg sier er at det er vi hvite som er offrene.
hvite startet ikke denne krigen.
hvis du går til krig mot meg så må jeg jo nødvendigvis beskytte meg.

comprende?

hvem som er forskrudd vil vel tiden vise.

*edit* svar til dontomaso
Vis hele sitatet...
Haha, utrolig hvordan du greier å gjøre dette om til den svarte manns angrep på oss. Hvilken farge hadde de første kolonistene? Hvem var det som hentet slaver og spre over plantasjene i vesten? Hvem inviterte til arbeidsinnvandring på tvers av kontinenter?

Om du skal kalle svart/hvit-konflikten for en krig så får du hvertfall ta en titt ut av ræven din og innse hvem som faktisk har ødelagt for hvem de siste århundrene.

On topic: Jeg mener en rasist er en som uavhengig av verdier som intelligens, fysisk og mental evne og sosialkompetanse ser på seg selv og andre av samme rase som overlegen andre raser. En liten porsjon hjernevasking, som f.eks at man tror det er den sorte mann som har angrepet vesten, hjelper også på om man ønsker å falle inn under min definisjon av rasist.

At folk blir definert som rasister fordi dem er imot innvandrere og flerkulturelle samfunn er derimot helt på trynet. Det er klart at det finnes mange gode argumenter både for og mot innvandring, og man kan hate det faktum at man har innvandrere i norge, UTEN å være rasist.
Innvandrere er greit så lenge de holder seg til norsk lov og folkeskikk. Basta.
Sitat av AudunlS
Innvandrere er greit så lenge de holder seg til norsk lov og folkeskikk. Basta.
Vis hele sitatet...
Hva er norsk folkeskikk?

Nordmenn er greit så lenge de holder seg til norsk lov.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av commie
Nordmenn er greit så lenge de holder seg til norsk lov.
Vis hele sitatet...
Ja, og alle andre bør for guds skuld sendast rett i henda på CIA og Guantanamo bay!
rasisme er å se ned på menesker av annen rase en man selv er?!
TLDR

Den egentlige definisjonen på rasisme er vel å annse sin egen rase som overlegen andre raser. Kan ikke finne noen kilde på dette i farten..

Selv om det kanskje er litt off-topic, vil jeg gjerne få understreke at rasist, eller rasehater er ikke noe man har valgt å være.
Sitat av Elefanten
Haha, utrolig hvordan du greier å gjøre dette om til den svarte manns angrep på oss. Hvilken farge hadde de første kolonistene? Hvem var det som hentet slaver og spre over plantasjene i vesten? Hvem inviterte til arbeidsinnvandring på tvers av kontinenter?

Om du skal kalle svart/hvit-konflikten for en krig så får du hvertfall ta en titt ut av ræven din og innse hvem som faktisk har ødelagt for hvem de siste århundrene.

On topic: Jeg mener en rasist er en som uavhengig av verdier som intelligens, fysisk og mental evne og sosialkompetanse ser på seg selv og andre av samme rase som overlegen andre raser. En liten porsjon hjernevasking, som f.eks at man tror det er den sorte mann som har angrepet vesten, hjelper også på om man ønsker å falle inn under min definisjon av rasist.

At folk blir definert som rasister fordi dem er imot innvandrere og flerkulturelle samfunn er derimot helt på trynet. Det er klart at det finnes mange gode argumenter både for og mot innvandring, og man kan hate det faktum at man har innvandrere i norge, UTEN å være rasist.
Vis hele sitatet...
pfft, det er da ikke de mørkhudede som har samlet bestemt seg for å angripe oss, å tro noe slikt er jo helt på trynet, flesteparten er nok fattige og ønsker seg ett bedre liv, noe vi burde unne dem, men ikke på bekostning av Norsk kultur og det Norske folk.

jeg vil foreslå at du faktisk sjekker opp hvem det var som eide skipene som fraktet slavene til usa, det var ikke nord-europeere, men noen som har ett rasistisk menneskesyn, noen som blir opplært i sin egen "suverenitet" fra oppveksten av, det er politisk ukorrekt av meg å nevne dem ved navn.

Nordmenn har ikke en dritt med andre verdenskrigs herjinger å gjøre, ei heller slavedriften i amerika og det er helt latterlig å ha en "vi er skyldig" mentalitet.

politisk korrekthet og fornuft går sjelden hånd i hånd.

under gud er vi alle like
Sist endret av mujahedning; 16. mars 2008 kl. 00:20.
Alle burde holde seg til vanlig folkeskikk. Ikke bare innvandrere. Kan ikke forvente kardemommeby, men når man går forbi en innvandrer og han truer deg med deng for ingen ting blir du ikke helt fri for fordommer. Opplevd det flere ganger mens jeg har ventet på bussen osv.

Jeg velger å se på innvandrere som positive folk helt til jeg ser det motsatte. De fleste er tross alt greie folk.
Men noen ganger blir jeg rett og slett pissed off. Ingen er frie for fordommer.
Det er bedre å innrømme at man er litt rasist, for det er alle. Enn å lyve å si at man ikke er det. Ikke gidd å flame for dette, men det er tross alt sant. De som flamer over at jeg sier at alle har fordommer, har 99 % sikkert fordommer selv.
Kan vel kalles å ha fordommer å flame også ??

BTW: Det er vel egentlig flere norske drittsekker enn innvandrere.
Sist endret av Blå Gummitenner; 16. mars 2008 kl. 00:25.
Sitat av mujahedning
pfft, det er da ikke de mørkhudede som har samlet bestemt seg for å angripe oss, å tro noe slikt er jo helt på trynet, flesteparten er nok fattige og ønsker seg ett bedre liv, noe vi burde unne dem, men ikke på bekostning av Norsk kultur og det Norske folk.

jeg vil foreslå at du faktisk sjekker opp hvem det var som eide skipene som fraktet slavene til usa, det var ikke nord-europeere, men noen som har ett rasistisk menneskesyn, noen som blir opplært i sin egen "suverenitet" fra oppveksten av, det er politisk ukorrekt av meg å nevne dem ved navn.

Nordmenn har ikke en dritt med andre verdenskrigs herjinger å gjøre, ei heller slavedriften i amerika og det er helt latterlig å ha en "vi er skyldig" mentalitet.

politisk korrekthet og fornuft går sjelden hånd i hånd.

under gud er vi alle like
Vis hele sitatet...
Det ene sekundet sier du at vi er under angrep og i krig, mens i det andre sekundet sier du at det bare er fattige uorganiserte utlendinger som søker et bedre liv? Enten snakker du imot degselv, eller så mener du faktisk at en liten gruppe fattige innvandrere skal rævkjøre det norske land og den norske kultur - uten å engang prøve.

Sitat av mujahedning
det jeg sier er at det er vi hvite som er offrene.
Vis hele sitatet...
Her skriver du svart på hvitt at det er vi hvite som rase som er offrene i en "krig", mens når det passer deg bedre skifter du til å skille mellom nasjonaliteter innenfor den hvite rase? Nå er det plutselig "vi nordmenn er uskyldige"?

Er jo ingen sammenheng i de forskjellige påstandene dine. Tydelig at du ikke har noe som helst forståelse for det som skjer rundt deg og bare har dratt ut litt her og litt der og skapt deg et helt forvrengt bilde av hvordan ting henger sammen.
Rasisme er når du ser ned på folk som ikke har samme etnisk bakgrunn som deg. Det fins både nordmenn og folk som ikke er etnisk norske som bryter loven, akkurat som at det fins nordmenn og ikke etnisk norke som følger loven.

Jeg mener det at de som kommer hit til landet får kvitte seg med de tradisjonene som bryter med norsk lov, æres drap og kjønnslemlestelse f.eks. De skal i hovedsak rette seg etter våres lover, vi kan rette oss etter deres tradisjoner og skikker til en viss grad.

Må si meg enig at det er splittepine idiotisk at de sender ut innvandrer barn og lar Mullah bli.
Sist endret av Arath.inc; 16. mars 2008 kl. 01:07.
Sitat av Elefanten
Det ene sekundet sier du at vi er under angrep og i krig, mens i det andre sekundet sier du at det bare er fattige uorganiserte utlendinger som søker et bedre liv? Enten snakker du imot degselv, eller så mener du faktisk at en liten gruppe fattige innvandrere skal rævkjøre det norske land og den norske kultur - uten å engang prøve.



Her skriver du svart på hvitt at det er vi hvite som rase som er offrene i en "krig", mens når det passer deg bedre skifter du til å skille mellom nasjonaliteter innenfor den hvite rase? Nå er det plutselig "vi nordmenn er uskyldige"?

Er jo ingen sammenheng i de forskjellige påstandene dine. Tydelig at du ikke har noe som helst forståelse for det som skjer rundt deg og bare har dratt ut litt her og litt der og skapt deg et helt forvrengt bilde av hvordan ting henger sammen.
Vis hele sitatet...
jeg har vanskelig for å se at det blir flere hvite mennesker her til lands, vi blir angrepet på alle fronter, åndelig og fysisk, media og det korrupte utdanningssystemet har hatt en stor rolle i hjernevaskingen
det er jo umulig å være stolt av sitt land og rase uten å bli uglesett i disse dager. spør deg selv hvorfor. Novus Ordo Seclorum

hvem kan si at de har en korrekt forståelse av hva som foregår rundt seg og hvordan "ting henger sammen" hvertt syn på verden er like unikt som individet selv og INGEN vet den fulle sannheten, ikke en gang du.

lykke til videre med dine studier av den sekulære historien.
Sist endret av mujahedning; 16. mars 2008 kl. 01:13.
Sitat av Arath.inc
Rasisme er når du ser ned på folk som ikke har samme etnisk bakgrunn som deg. Det fins både nordmenn og folk som ikke er etnisk norske som bryter loven, akkurat som at det fins nordmenn og ikke etnisk norke som følger loven.

Jeg mener det at de som kommer hit til landet får kvitte seg med de tradisjonene som bryter med norsk lov, æres drap og kjønnslemlestelse f.eks. De skal i hovedsak rette seg etter våres lover, vi kan rette oss etter deres tradisjoner og skikker til en viss grad.

Må si meg enig at det er splittepine idiotisk at de sender ut innvandrer barn og lar Mullah bli.
Vis hele sitatet...

Eller folk som tror de er bedre enn andre bare pga. hudfarge feks. Dessuten, rasismebegrepet er jo temmelig vanskelig å forstå. Ikkje at eg har så god forståelse på det..

mujahedning: Du virker særlig lite belest. Og kan åpenbart ikkje så mykje verken om dei faktiske forhold dudiskuterer eller om alminnelig folkeskikk
Sitat av Arath.inc
Rasisme er når du ser ned på folk som ikke har samme etnisk bakgrunn som deg. Det fins både nordmenn og folk som ikke er etnisk norske som bryter loven, akkurat som at det fins nordmenn og ikke etnisk norke som følger loven.

Jeg mener det at de som kommer hit til landet får kvitte seg med de tradisjonene som bryter med norsk lov, æres drap og kjønnslemlestelse f.eks. De skal i hovedsak rette seg etter våres lover, vi kan rette oss etter deres tradisjoner og skikker til en viss grad.

Må si meg enig at det er splittepine idiotisk at de sender ut innvandrer barn og lar Mullah bli.
Vis hele sitatet...
Helt enig i alt du sier!

Og også enig med atomet og Don Tomaso. Morsomt hvordan Lulz mujahedning oppfyller stereotypene til typiske rasister, dog mujahedning virker som han i tillegg har litt fartstid på vigrids nettsider e.l.

Mennesker er forskjellige og kulturkrasj skjer. Men nyanser av hudfarge er ikke, og vil aldri bli noe som skiller oss. For en ignorant sjel kan det være et tegn på at noen kanskje er mer annerledes enn deg enn de fleste du møter, men ofte kan du oppdage de er likere enn du tror.

Bottom line. Som denne tråden så vakkert viser er forskjellen mellom grupper (eller "raser", hudfargenyanser) mye mindre enn forskjellen innad i grupper. Jeg føler meg mye nærmere en 21 år gammel svart eller japansk liberal middelklasse gutt som studerer økonomi enn jeg gjør en 21 år gammel hvit rasistisk bonde som ikke kan stave fremmedfrykt.
^^ Du har gode poenger, synd du måtte avslutte inn legget med "Satan dere er bra dum i skolten." :P

Nå vet jeg ikke helt om jeg tror på det da. I det ene øyeblikket mener du noe og i det andre noe annet. Jeg tror ikke du verken vet så mye om eller bryr deg så mye om diskriminering mot kvinner innad i muslimske miljøer. Jeg tror din uttallelse om at raser ikke bør "blandes" er det mest beskrivende om hva du står for. Du har gjerne ikke noe hat mot mørkhudede; det tror jeg på; du lider bare av fremmedfrykt for kulturer som er veldig forskjellige fra din, og da helst personifisert i mennesker med annen hudfarge.

Om du er en rasist, tja, det burde kanskje vært et mellomord for det er klart det finnes meninger som er mye verre enn dine som går under samme kategori. Men at du i hvertfall er skyldig i fremmedfrykt og å skape skille mellom "raser" er uansett sant - og var det mitt online spill ville ikke jeg ønsket slike rasistiske eller nesten-rasistiske uttallelser på min server.
Sitat av [GC/Betater]
Eller folk som tror de er bedre enn andre bare pga. hudfarge feks. Dessuten, rasismebegrepet er jo temmelig vanskelig å forstå. Ikkje at eg har så god forståelse på det..

mujahedning: Du virker særlig lite belest. Og kan åpenbart ikkje så mykje verken om dei faktiske forhold dudiskuterer eller om alminnelig folkeskikk
Vis hele sitatet...

først sier du at jeg "virker" lite belest så sier du at jeg åpenbart ikke kan mye om de faktiske forhold jeg diskuterer, hvilken skal det være? kan det kanskje være at det er DU som ikke vet en skit om det som diskuteres?

føler at jeg har hatt en respektabel tone med de jeg har diskutert med, uansett så virker ikke videre dialog med deg interessant.
Sitat av mujahedning
først sier du at jeg "virker" lite belest så sier du at jeg åpenbart ikke kan mye om de faktiske forhold jeg diskuterer, hvilken skal det være? kan det kanskje være at det er DU som ikke vet en skit om det som diskuteres?
Vis hele sitatet...
...og hvorfor ikke begge, mener du? at du ikke kan mye om de faktiske forholdene er jo et godt tegn på at du ikke leser mye.
One may assume the new majority will not be such compassionate overlords as the white majority has been. If this sort of drastic change were legally imposed on any group other than white Americans, it would be called genocide. Yet whites are called racists merely for mentioning the fact that current immigration law is intentionally designed to reduce their percentage in the population

-Ann Coulter
Rasisme er når du har et nedvergende syn på andre mennesker pga. hudfargen deres og ytrer dette synet. Å si at du er imot miksing av raser kan tolkes på den måten at du er imot at to personer med forskjellig etnisk bakgrund stifter familie.

Jeg forstår hva du mener etter å ha lest det to ganger, men du burde ordlegge deg på en annen måte. Det du sier er ikke rasisme i og med at det ikke begrunnes med negativitet mot enkelte. Det sier like mye at "om nordmenn flykter til pakistan så vil det oppstå konflikter der pga. kulturelle forskjeller osv."

Jeg syntes hele rasisme greia har tatt helt av.. Det er ikke ord i seg selv som er negativt (til en viss grad), det er meningen man legger i dem! Jeg kjenner mange negere som ikke har noe imot å høre ordet neger. OH MY GOD! I SAID NEGRO.. TWICE!

*edit* Mange mennesker er idioter som ikke klarer å heve seg over/ignorere latterlige ting som kulturelle forskjeller og hudfarge. Hvis du ikke liker noen, ikke meng deg med dem! Vi er så utrolig fiendtlig innstilt til hverandre at det er helt forkastelig! Om det finnes romvesener som vet om menneskeheten er det ikke rart de ikke gidder å ta kontakt! Vi lager jo tross alt atom-våpen, og snart anti-materie bomber. Hvordan skulle det gått om vi hadde hatt teknologien til å lage våpen som kunne utslettet galakser? Hvis et romvesen hadde blitt oppdaget på jorden, så kan du banne på at vi ville skjært det opp og sett hva som var inni og spurt spørsmål siden!
Sist endret av nilsern; 19. mars 2008 kl. 10:20.
Sitat av mujahedning
One may assume the new majority will not be such compassionate overlords as the white majority has been. If this sort of drastic change were legally imposed on any group other than white Americans, it would be called genocide. Yet whites are called racists merely for mentioning the fact that current immigration law is intentionally designed to reduce their percentage in the population

-Ann Coulter
Vis hele sitatet...
"We should invade their countries, kill their leaders and convert them to Christianity. We weren't punctilious about locating and punishing only Hitler and his top officers. We carpet-bombed German cities; we killed civilians. That's war. And this is war."

"If only we could get Muslims to boycott all airlines, we could dispense with airport security altogether."

"We’ve killed about 20,000 of them, of terrorists, of militants, of Al Qaeda members, and they’ve gotten a little over 3,000 of ours. That is where the war is being fought, in Iraq, that is where we are fighting Al Qaeda. Sorry we have to use your country, Iraqis, but you let Saddam come to power, ha-ha, and we are going to instill democracy in your country."

"I was going to have a few comments on the other Democratic presidential candidate, John Edwards, but it turns out that you have to go into rehab if you use the word 'faggot,' so I'm - so, kind of at an impasse, can't really talk about Edwards, so I think I'll just conclude here and take your questions."

-Ann Coulter

http://youtube.com/watch?v=2wnPHFSdrME

Noen få av _mange_ idiotiske uttalelser fra hennes side.
Siden du quoter henne Mujaheding, skal jeg da quote Michael Moore?

Åh, beklager, jeg misforstod litt - var det et forsøk på å virke belest?
Sist endret av atomet; 19. mars 2008 kl. 15:51.
En krig mellom svarte og hvite også videre er jo selvfølgelig bare vås som jeg ikke fatter hvorfor folk gidder å diskutere engang. Det er helt tydlig at visse folk ikke gidder å granske samfunnsproblemer noe lenger enn bare å se på forskjell på hudfarger og trekke konklusjoner utifra det. På den andre siden tror jeg det er dumt å totalt utelukke at folk fra andre siden av verden ofte har andre meninger, holdninger og kultur, og det må helt klart kreves tilpassninger fra begge parter om det ikke skal bli kulturkræsj som vi ser vi mange vestlige land i dag.
"vi vil ikke høre budskapet, skyt budbringeren"
Oooo... se, en klassisk "offer-rolle" i beste frp-stil... daakar mujaheding... Men det blir jo helt feil sammenlikning. Skal man si noe sånt, så måtte det ha blitt "budbringeren lyver", for det du sier her, er faktisk bare din mening, ikke noen universell sannhet. Du må gjerne si at "dette er fakta og sånn er det", men du har ikke klart å bevise det på noen som helst måte, og da må du finne deg i at vi sier at det er bullshit, og når du da begynner med idiotiske sitater for å prøve å virke glupere, men som bare graver deg dypere ned i møkka, så får du bare tåle at du får høre det litt.

Gode poenger forresten skeid. Ja, alle må tilpasse seg, det er det et samfunn handler om. Kulturforskjeller er det selvsagt, både på godt og vondt.
ve deg for dem som er høye i selvaktelsen.

siste bidrag fra somalia http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/03/24/530410.html

forøvrig første gang jeg er blitt beskyldt for å påta meg offerrollen og samtidig være frp tilhenger.
du må tydeligvis ha profetiske kunnskaper iogmed at du kan tyde såpass masse utifra såpass lite informasjon, kan du ikke dele med oss andre dødelige hvordan du får det til?
Take away an accident of pigmentation of a thin layer of our outer skin and there is no difference between me and anyone else. All we want is for that trivial difference to make no difference.

Shirley Chisholm (b. 1924), African American politician. Unbought and Unbossed, ch. 13 (1970). Chisholm was a Congresswoman from a poor African American district in Brooklyn.
▼ ... over en uke senere ... ▼
lulz: jeg vil ikke kalle det rasisme, men heller en kulturbevissthet.
Sitat av mujahedning
jeg har vanskelig for å se at det blir flere hvite mennesker her til lands, vi blir angrepet på alle fronter, åndelig og fysisk, media og det korrupte utdanningssystemet har hatt en stor rolle i hjernevaskingen
det er jo umulig å være stolt av sitt land og rase uten å bli uglesett i disse dager. spør deg selv hvorfor. Novus Ordo Seclorum
Vis hele sitatet...
Mener du og si at når et land blir bombet sønder og sammen og menneskene der foretrakk og bo i hus, så de kommer hit, er det et angrep på Norge?
Er klar over at ikke alle invandrere kom hit på dette eksakt grunnlaget.
Men nå får du ta deg en kake.

Eller er det bare meg som feiler i og se hvordan "den svarte rasen" vil ødelegge meg?

Sitat av mujahedning
ve deg for dem som er høye i selvaktelsen.

siste bidrag fra somalia http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/03/24/530410.html
Vis hele sitatet...
Ja det var sikkert bare fordi han var fra somalia.
Skal jeg komme med eksempler der nordmenn har begått forbrytelser? Så kansje du kan begynne og parre deg med hunder for og skape en unik rein rase?

Eller vent.. Nå gikk jeg jammen meg litt for langt, dog jeg håper at poenget mitt nådde fram.
Rasist = Rasebevisst
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av qtex
Rasist = Rasebevisst
Vis hele sitatet...
Forklar meg grunnlaget for å skilje mellom mennesker basert på det enkelte kaller rase? Det er minimale genetiske forskjeller, og det er stortsett på det ytre plan, samt enkelte miljøtilpassinger...

Eg trudde raseteori var noko ein hadde avvist som vås for lenge sidan.
Alle dere som er så stolte av vår flotte hvite rase og kultur der ute, har dere helt glemt alle de flotte bidragene vi har gitt til fks afrika, midtøsten og sør-amerika opp igjennom historien?
Hvordan vi så flittig har hjulpet dem med å utvikle sin kultur til det den har blitt i dag ved fks å systematisk utrydde dem og deres familier, torturere de, ta landene dems, voldta deres kjære, bruke dem som slaver, suge ut landene dems for ressurser så de ikke har sjans til å utvikle seg i den grad som våre land har gjort osv
Tror dere virkelig ikke dette har hatt noe å si for hvordan kulturen dems er idag?
Sist endret av shinobi; 4. april 2008 kl. 14:42.
Sitat av vidarlo
Forklar meg grunnlaget for å skilje mellom mennesker basert på det enkelte kaller rase? Det er minimale genetiske forskjeller, og det er stortsett på det ytre plan, samt enkelte miljøtilpassinger...

Eg trudde raseteori var noko ein hadde avvist som vås for lenge sidan.
Vis hele sitatet...

Raser blir ofte definert på grunnlag av lett kjennlige ytre karakterer som kroppsstørelse, farge, mønster etc. Som hos andre kategorier (med unntak av arten) er det en stor grad av skjønn involvert i hvilken gruppe man velger å kalle rase. Grunnen til dette er litt forskjellig hos raser sammenlignet med kategorier over artsnivået (som slekter eller familier): Over artsnivået er det kun kategoriene som er vilkårlige, mens gruppene de brukes på, er reelt eksisterende enheter. Under artsnivået er derimot også selve avgrensningen av gruppene skjønnsbasert, fordi overgangene mellom raser (ulikt overgangene mellom f.eks. forskjellige slekter) vanligvis er gradvis og ikke skarp. Det vil si at man ofte vil finne enkeltindivider eller lokale populasjoner som ikke klart lar seg tilordne noen av artens raser. Grunnen til dette er at det – ifølge definisjonen av artsbegrepet – forekommer genflyt mellom raser. Denne har en tendens til å utjevne eventuelle forskjeller.

Også arten menneske har historisk blitt delt inn i raser......

Menneskerase er en gruppe av arten mennesket (Homo sapiens) som har rasemessige fellestrekk. Vitenskapsfolk og politikere har opp gjennom tidene forsøkt å dele inn verdens befolkning i menneskeraser på forskjellige måter, særlig etter ytre kropps- og ansiktstrekk, hudfarge, hårtype og liknende. Også geografisk utbredelse og historisk opphav har spilt inn. Det fins imidlertid ingen allment akseptert inndeling, noe som har minst to årsaker. For det første er enhver inndeling i raser, også når det gjelder dyr og andre arter, basert på skjønn og ikke utelukkende på vitenskapelige undersøkelser. For det andre har rasebegrepet blitt misbrukt – og lett lar seg misbruke – ideologisk og/eller politisk.


Bare sånn at vi får en liten oppklaring i sakene..

Det er foskjell på kultur og hvor vi er fra/ser ut, men samfunnet vi er i former oss.
Så om en somalier (eksempel) kommer rett fra somalia hvor det er vanlig å voldta (vi later som) så kommer han til norge og oppfører seg slik han gjorde i somalia, siden han ikke vet hvordan vår kultur er så er han jo bare ikke tilvendt vår kultur, men det er likevel straffbart.

Å være rasist er å være skeptisk.

Hva skal vi kalle dette?

ARTIKKEL FRA VG

kilde: wikipedia
Sist endret av qtex; 5. april 2008 kl. 00:19. Grunn: Skriveleeeif
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av wikipedia
In biology, a race is any inbreeding group, including taxonomic subgroups such as subspecies, taxonomically subordinate to a species and superordinate to a subrace and marked by a pre-determined profile of latent factors of hereditary traits.
Vis hele sitatet...
Det er en rimelig mykje brukt definisjon: en rase er ei gruppe som kan pare seg med kvarandre. Ut frå den definisjonen er alle mennesker samme rase...

Eg ser på inndeling av mennesker i rase som et politisk virkemiddel, uten røtter i virkeligheta. Mennesker er like. Alle. Ingen forskjell i menneskeverd eller noko.