Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 5740
Her om dagen spillte jeg Splinter Cell, noe jeg syntes var fantastisk morsomt.

Er det noen her som vet om noen flere snikespill som ligner på Splinter Cell?
Det er jo fler Splinter Cell spill

Pluss at Metal Gear Solid er en veldig bra spill-serie
Assasin Creed.
Assassins Creed ble kåret til årets adventure i 2007 tror jeg.
har spillt assassins creed. det er ikke så mye sniking der
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
lol jo. er jo det mye av spillet går ut på >_> Kan jo velge å ikke gjøre det, men er kulere om du gjør det.
En fin kombinasjon av fps og eventyrspill er Deus Ex, dette er flott hvis man ønsker å snike seg rundt usett, for da må man være god. Man må slå både mennesker, kameraer, div. alarmsystemer, roboter og etterhvert lydsensorer.. ganske underholdende. Oppfølgeren Deus Ex: Invisible war er ganske god den også og ting oppfører seg litt mer intelligent i nevnte oppfølger. Bare prøv det, følelsen av å knerte 3-4stk med lyddempet pistol, snike seg forbi 2-3kameraer og deaktivere ett alarmsystem er fantastisk.
azeklor's Avatar
Trådstarter
Tusen takk for alle svarene KP til alle dere som har svart
Kan evt. også skjekke ut Pandora Tomorrow og Starcraft Ghost..
Begge to i sjangeren /snikespill/
Metal Gear Solid er et konge spill! Anbefaler på det sterkeste vis du er en person som liker og bruke lang tid og snike deg gjennom missions osv
azeklor's Avatar
Trådstarter
Tusen takk for alle svarene KP til alle dere som har svart
Tøser, det er jo Hitman som duger! Å spille Hitman på vanskeligste vanskelighetsgrad er det ultimate snikeriet
Ellers er Hitman 2, silent asassin - også et stealth spill. (Merkelig at ingen har nevnt det.)
Går ut ifra at det er PC spill det er snakk om?

TipeX kom meg noen sekunder i forkjøpet.
Og ja, det er et fett spill når det gjelder og snike. Et av de bedre spillene. Blitt kåret til beste stealth action spill flere ganger =)
Sist endret av Restyle; 9. mars 2008 kl. 19:29.
Hitman serien, metal gear solid serien, splinter cell spillene og Assassin's Creed er nok de spillene je hadde tenkt på
Hidden. Mod til hl2. Moynar som har tipset meg om det i allefall, det er skamfett!
Slottsnarr
Allure's Avatar
Anbefaler Assassin's Creed og Metal Gear Solid serien. Assassin's Creed er så vidt jeg vet del av en trilogi(?), noe som gjør at du har noe å glede deg til når du er ferdig.
Sitat av max-mekka
Hidden. Mod til hl2. Moynar som har tipset meg om det i allefall, det er skamfett!
Vis hele sitatet...
Hidden er jo ikke helt snikespill da. I hvertfall ikke på lik linje som Splinter Cell, Hitman og Thief.
Hvilket Splinter Cell spill spilte du? Det finnes jo som sagt flere, kan anbefale chaos theory og double agent.
Bare jeg som pleier å snike meg rundt på Oblivion? Eller som sagt, Hitman
Sitat av zaXu
Hidden er jo ikke helt snikespill da. I hvertfall ikke på lik linje som Splinter Cell, Hitman og Thief.
Vis hele sitatet...
Syns ikke hitman er så mye snikespill heller egentlig. Hidden er jo snikespill, hvis du er hidden da... Jeg vil i allefall anse det som snikespill. ;=)
Hitman kanskje?

Det er vel det hitman går ut på. Å snike seg rundt og gjøre oppdrag
Sist endret av fulloggal; 10. mars 2008 kl. 08:40.
azeklor's Avatar
Trådstarter
Tusen takk for alle svarene!
Sier Som andre har sagt, Assassins Creed,Theif serien, Hitman, Metal Gear Solid, Silent Assassin du kan jo også prøve Operation Flashpoint og Tenchu: Stealth Assassin.
Sist endret av Parkett; 10. mars 2008 kl. 19:13.
Metal Gear Solid 1 (som nevnt) er utvilsomt det beste snikespillet imo Har utrolig mange artige minner fra den.
Sitat av Archj
Metal Gear Solid 1 (som nevnt) er utvilsomt det beste snikespillet imo Har utrolig mange artige minner fra den.
Vis hele sitatet...
enig, har gode minner fra alle MGS spillene men som andre nevner splinter cell duger også, liker spesielt online på xbox 360 på et av splinter cellene, der noen er tyver andre er "vakter"? sykt digg!
Deus Ex nummer 1 har en mye større frihet enn toern, enern har veldig mange muligheter på hvordan man skal løse oppgavene man møter. Veldig bra spill til og være så gammelt.

Anbefales!
hitman,metal gear solid, kongespill begge to
metal gear solid 1og2 er sykt kule spill, som bare blir mer gøy med en liten rev på siden av
azeklor's Avatar
Trådstarter
Tusen takk for alle svarene
Det lukter "gjenta alt alle har sagt sånn at jeg også får KP" lang vei, men sånn er det nå en gang bare.
Etter jeg så denne tråden fikk jeg tak i assassins creed.
Jeg tok et lite opptak omkring 4 minutter som kanskje vil gi dere en liten smakebit, eller hva jeg skal kalle det.
Se video her!.
Sist endret av boblesaft; 15. mars 2008 kl. 03:36.
Fy faen så fett det ser ut! *sikle*
azeklor's Avatar
Trådstarter
Så drit stilig ut, men jeg har for dårlig grafikk kort til å kjøre det
Det som gjør Hitman så bra, er at det er så mange forskjellige måter å gjøre oppdragene på. Det er så utrolig mange måter å klare det på.
Oblivion er konge spill når du går som assassin har brukt alt for mange timer til å drepe fra skyggene der
Sitat av Restyle
Kan evt. også skjekke ut Pandora Tomorrow og Starcraft Ghost..
Begge to i sjangeren /snikespill/
Vis hele sitatet...
Ble StarCraft Ghost noengang sluppet? Annet enn i bokformat?
Trodde hele prosjektet ble lagt på is i 2006, og aldri gjenåpnet...

Ontopic: Dark Mesiah som assassin..
Sist endret av Lanjelin; 19. mars 2008 kl. 16:06.
Må si at Hitman er det spillet jeg får mest adrenalinkick ut av når det kommer til sniking
Og Oblivion er også konge når det kommer til sniking om man velger assassin
Det er jo en del sniking i CoD4 også da. Jeg syns at det er morsomt
▼ ... over en måned senere ... ▼
jeg ville anbefalle Hitman blood money siden det finnes så mange løsninger. Man kan enten snike seg rundt og stikke folk med sprøyter og den slags, eller så kan du ta fram silverballerne og bare skyte sin vei til "mål". Eneste minuset vil jeg si er at vaktene er litt for oppmerksomme og at det blir mye restarter men det går fort å komme inn i det igjen. Spillet kan være litt kort men det er alltid morsomt og ta baner om og om igjen. Som de fleste "snikespill" har hitman en tendens til og gjøre en utrolig paranoid, men jo mer paranoid du er jo bedre blir du.

Har selv spilt de fleste snikespill på markedet som bl.a splinter cell(serien) metal gear solid (2 og 3 for det meste), assasins creed o.s.v. Synes hitman er best da siden man kan netopp velge hvordan man vil gjøre oppdraget i de fleste tilfeller. På de fleste andre må man snike seg uansett (noe som kan være ekstremt frustrerende), men syns hitman har litt få baner i forhold.
Alle de som har spilt assassins creed har nok opplevd at det kan være sykt irriterende og riste av seg vaktene, men selve spillet er jo veldig bra etter du har klart og utvikle en god teknikk
Ja som sagt, er det masse snikespill blant annet hitman men det beste spille er nok Metal gear solid
Har lenge hatt lyst til å spille deusex, men har ikke funnet noe sted å laste det ned, noen som har noen tips på hvor jeg kan finne det? Takk:P
Sist endret av BBoogieman; 30. april 2008 kl. 18:29.
saphton filter
Beste snike spillet noen sinne er jo Deer Hunter 2005 season! Det er helt sinnsykt hvor "smarte" dyra er, du kan spionere på dem i flere timer å lære deg hvor de pleier å gå, hvor de beiter, møtes osv.. Kan sitte å spille 1-2 timer uten at noe som helst av action skjer, PANG et skudd også kan du starte en runde=)
Har prøvd det før, men det er absolutt fetest på LAN, da skjer det mye mer!:P
Skaff deg Metal Gear Solid Sons of liberty eller Snake Eater og unlock European Hard du, da skal jeg love deg at du sliter noe voldsomt. Mer snikeaktige greier enn det, klarer du ikke å oppdrive.

Greia med European Hard, er at du ikke har noen form for radar, og du får "Mission Failed" om du blir oppdaget en eneste gang.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Oblivion er jo ikke helt samme sjangeren, men sinnsykt rått!
Har spilt i 230 timer nå og har endelig gått lei!
Der velger du jo selv hvilken form du vil spille da.. Snike eller bare crushe på
Rart ingen har nevnt det, men Kill Switch er et sykt fett snikespill. Anbefaller det på det sterkeste.

I tillegg må Deer Hunter nevnes, men mener jeg så det lenger oppe.