Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2519
Anonym bruker
"Identisk Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Enkelt å grei; Hvor mye trening (og evt. hva slags) skal til for en god dose med endorfiner?
Anonym bruker
"Forbauset Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke mye. Start med 10 minutter med jogging/løping og prøv deg fram!
Bra sex gir virkelig endorfinkick langt over det trening gjør for min del.
Anonym bruker
"Identisk Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Bra sex gir virkelig endorfinkick langt over det trening gjør for min del.
Vis hele sitatet...
Ja, det er vel det beste, men ikke så lett å få til på morgenen eller i lunsjen for eksempel.
Men som blir sagt over her av Halvfylt Rødrev så gjelder det først og fremst å begynne pent å komme igang.

Jeg synes at kardio gir best rus av alle treningsformene, og økta bør helst vare opp mot en time.
Hvis du kjører på med en lett oppvarming på 10 minutter og kjører 4x4 intervalltrening etterfulgt av en 10 min nedkjøring, så vil du både bli i grisegod fysisk form, og få et humørkick ut av en annen verden.

Grunnen til at folk blir hekta på trening er nettopp denne rusen det gir deg...
Men man er helt avhengig av å bite tenna litt sammen i begynnelsen å gønne på før hjernen blir programmert til å se frem til trening.
Men det skjer av seg selv, det er ingenting du må gjøre annet enn å true deg igjennom 3 økter i uka i et par uker, så er du hooked..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, det er vel det beste, men ikke så lett å få til på morgenen eller i lunsjen for eksempel.
Vis hele sitatet...

God sex er veldig lett å få til på morningen, det er bare en prioritering. Om du har go' lunsj-sex kommer fort an på hvordan dine kolleger velger å "fordele ressursene"
Sist endret av frtoretang; 25. august 2017 kl. 11:09.
Anonym bruker
"Identisk Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av frtoretang Vis innlegg
God sex er veldig lett å få til på morningen, det er bare en prioritering.
Vis hele sitatet...
Hm, gikk visst an det

Ellers tror jeg at jeg har funnet den idèelle metoden for min del. Den funker som følger:
1. Finn deg ett sted for deg selv, litt ut i skogen f.eks. funker fjell. Ta med telefon, headset og din favoritt-funky/dansemusikk.
2. Dans deg i senk (moro bare det).
3. Sett deg ned, len deg tilbake og nyt endorfinene
Rus og rus, mer en fornøyd følelelse. Men fult mulig som de oven nevner.
Anonym bruker
"Allergisk Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
På ungdomsskolen hadde vi en halv dag der vi skulle danse i fire timer, husker at læreren lovet oss endorfinrus. Det ringte ut etter tre, så jeg merket ingenting. Men ved å gå i skogen når jeg et slags "platå" med flyt etter omtrent en time hvor alt bare glir på skinner. Hvis man zoomer litt ut og ser på vår historie som art er noe av det som skiller oss fra andre dyr en ekstrem utholdenhet. Tidligere jegere kunne følge bytter over flere uker til de kollapset av utmattelse. Har også lest at hjernen fungerer optimalt under bevegelse. Så ja, dette virker ganske troverdig.