Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2390
Hei, jeg trenger hjelp til å sette opp sendingsinstillingene på min printer for å scanne dokumenter til epost, type: Ricoh Aficio MP C2800.
Jeg har fiber fra telenor. Og printeren er koblet opp via router. Den trenger SMTP server og port også tror jeg den trenger noe info om SMTP autentisering.
Vet jeg ikke hva annet jeg skal stille den inn på for å få den til å sende til epost.

Er det noen som har erfaring med dette, og vet hva som skal til for å få printeren til å scanne og sende filene via epost?

Håper virkelig noen kan hjelpe, på forhånd takk.
Telenor har vel smtp.online.no som utgående og port 465.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Du kan også bruke din egen mail til dette. Du må bare google opp SMTP infoen til mail tjenesten du bruker.

Har satt opp scan to mail på printeren min med følgende informasjon for Outlook.

SMTP Server: smtp-mail.outlook.com
Username: Your full Outlook.com email address
Password: Your Outlook.com password
SMTP Port: 587
SMTP TLS/SSL Encryption Required: Yes
Takk for svar, da får jeg teste om dette funker

Sitat av lihku Vis innlegg
Telenor har vel smtp.online.no som utgående og port 465.
Vis hele sitatet...
Men er det noe mer informasjon som skal med? Eller skal det være godt nok med smtp adresse og portnummer?
For jeg har satt inn dette, men jeg får fortsatt ikke scannet til mailen..
Sist endret av printerproblem; 4. mars 2019 kl. 15:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av printerproblem Vis innlegg
Takk for svar, da får jeg teste om dette funker



Men er det noe mer informasjon som skal med? Eller skal det være godt nok med smtp adresse og portnummer?
For jeg har satt inn dette, men jeg får fortsatt ikke scannet til mailen..
Vis hele sitatet...
Hva er Telenors e-postservere?
Disse adressene brukes dersom du skal sette opp en e-postkonto lokalt på din datamaskin.
Server for innkommende e-post (IMAP4): imap.online.no
Server for utgående e-post (SMTP): smtp.online.no
Aktivere SSL og bruke port 465 for utgående e-postserver og fyll ut brukernavn og passord. Det er ikke mulig å benytte e-postadresser fra andre leverandører mot Telenors e-postservere.
Vis hele sitatet...
https://www.telenor.no/privat/kundes...st/oppsett.jsp

Å faktisk autentisere deg imot Telenor koster deg uanset ikke noe da epost følger med Internettaksessen de uansett selger deg.
Sist endret av bashfoo; 4. mars 2019 kl. 17:40.