Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 5052
hei alle sammen jeg har et spørsmål hva er det beste papire man kan printe penger på?


takk!!
Penger trykkes på et slags bomullspapir, har ikke så god peiling, men tviler på at det er så lett å få tak i.

Edit: Ordla meg litt feil der, mente selvfølgelig bomullspapir med de spesielle trekkene som gjør den tilsynelatende ekte.
Sist endret av Der Lassmeister; 8. februar 2007 kl. 21:19.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Bomullspapir er lett å få tak i. Det får du i en vilkårlig bokhandel.

Bomullspapir med Noregs bank sitt vassmerke, noregs bank sin metalltråd, den spesielle overflata, og folie er derimot litt meir tricky å få tak på.

Dessuten veg ei djuptrykkspresse som vert nytta til pengar ca. 50 tonn meiner eg å hugse...
Å forfalske penger er utrolig strengt i Norge. Er ikke sikker på de ulike dommene man kan få, men det er ihvertfall en risiko ingen bør være villig til å ta.
Trådstarter
4 0
hehe jeg sier ikke at jeg skal gjøre det bare kjekt...å vite altid lurte på det fordi en gang når jeg spurte en kompis så sa han at pap...lages av kjøt:S lol
Det å forfalske penger er veldig lett til å begynne med om man er litt nøye med skanning og printing. Et triks er å krølle seddelen veldig mye noe som gir den en struktur som minner om en slitt ekte seddel. Dette fungerer dog bare på 50-lapper, da alle andre sedler har metalltrykk med skimmer.
Problemet er at pengeforfalskning er svært, svært alvorlig og VIL bli avslørt. Du bør absolutt ikke prøve da sjansen for å bli tatt er enormt stor.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sjansen for å bli tatt er liten om du bruker litt vett. 50-lapper kan som nevnt lagast rimelig enkelt om du kjøper bomullspapir og er litt nøye, samtidig er dei såpass lite verdt at ingen gidder sjekke nøye. Bruk dei når dei i kassa har lang kø og dårlig tid, ikkje kjøp noko til 10000 i 50-lapper, ikkje bruk mange av dei på samme plass etc etc. Da er sjansen for å bli tatt liten, men du vil til gjengjeld ha relativt lite utbytte av dei, iallefall i forhold til straffa.
▼ ... flere år senere ... ▼
Vekker liv i denne isteden for å opprette ny tråd.

Hvis jeg skal lage en femtilapp, naturligvis i teoretisk underholdningsøyemed. Er det noe spesielt papir jeg trenger annet enn bomullspapir som allerede nevnt, fåes det fortsatt tak i noen bokhandler? Er det mulig å legge inn vannmerket? Hva trenger jeg isåfall? Hva med metallstripen med Norges Bank?

Noen generelle tips?
Sitat av apx500 Vis innlegg
Vekker liv i denne isteden for å opprette ny tråd.

Hvis jeg skal lage en femtilapp, naturligvis i teoretisk underholdningsøyemed. Er det noe spesielt papir jeg trenger annet enn bomullspapir som allerede nevnt, fåes det fortsatt tak i noen bokhandler? Er det mulig å legge inn vannmerket? Hva trenger jeg isåfall? Hva med metallstripen med Norges Bank?

Noen generelle tips?
Vis hele sitatet...
Er en grunn til at de bruker disse kjennemerkene, de er ikke så lett å kopiere
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Er en grunn til at de bruker disse kjennemerkene, de er ikke så lett å kopiere
Vis hele sitatet...
Hehe nei, men er det mulig?
Huskerat en jeg kjente tok forfalskt en 50 lapp på skolen, med skolens printer, scanner og data, han gjorde det t.o.m i timen
Han krøllet den litt, gikk ned til den lokale copen og kom smilende ut av butikken med en cola og en melkesjokolade i hånden
Sist endret av omba; 23. mars 2010 kl. 17:50.
Metallstripen kan du kanskje forsøke med en utrolig tynn loddetinn-kabel og stryke den på.. Vannmerket får du bare ved å skrive det ut sammen med resten, tror ikke du skal ofre det noe mer energi..