Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1404
Atm så sliter jeg sykt med økonomien. Jeg bruker alt for mye penger på tull jeg ikke trenger.


Er jeg ute så bruker jeg penger på brus, mat osv. Som bare er penger ut av vinduet.

Finnes det en bank eller annen løsning hvor jeg kan få 100kr satt over på brukskonto hver dag for å hindre megselv i å bruke mere?


Jeg bruker fort en 3-500kr på en dag hvis jeg vil.

Jeg trenger å få låst pengene mine etter regninger også få 100kr hver dag som jeg kan bruke på whatever.

Jeg kan ikke ha 10.000 på kortet mitt, det blir altfor lett å bruke opp.


Noen tips? Jeg må få låst pengene mine med daglige eller ukentlige utbetalinger til megselv. Uten muligheten til å ut fra den "låste kontoen" med en gang.
Søk om å få en HjelpeVerge!
Overfør lønnen til til en annen konto. Sett opp fast trekk(fast oppdrag eller noe sånt) på 100 kr hver dag fra denne kontoen til brukskonto.
Har fast trekk hver måned til fond, skulle jeg bli frista til å bruke det tar det uansett en virkedag eller to før det er på konto. Hjelper mot impulskjøp
Ha inntekta i en annen bank og ikke ha kort tilhørende den kontoen og fast trekk hver dag til en annen bank der du har kort. Dette funket ufattelig godt for meg, jeg brukte opp alle pengene mine asap før det siste året når jeg klarte å ta meg sammen på det. Når det tar 1-2 dager før de kommer så er det lettere å slutte. Er også lurt å ha flere kontoer så du må inn i banken å overføre for da blir du mer bevisst hver gang du drar kortet.