Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4047
Hei! Jeg er student og har hatt min gode, gamle Lenovo thinkpad siden 2014 men nå skranter den og vil ikke lade. Ganske krise for holder på å skrive oppgave så må få hjelp til å overføre det som er på den til en ny pc…

Men jeg trenger ny pc som ikke koster mer enn max 8000 da det haster og jeg ikke har mer å bruke.

Trenger en bærbar pc som yter godt selv om jeg holder på med mye forskjellig (flere word dokumenter på en gang, 20+ faner oppe å går). Jeg vil også ha minst 8 GB RAM da jeg tar myye bilder som legges inn på pcen i RAW-fil.

Kom over denne her som jeg syntes virket greit men trenger noen ekspertisetips!
https://www.elkjop.no/product/data/b...B&gclsrc=aw.ds
Er denne her brukanes for mitt bruk eller har dere noen andre tips??

Mvh frustrert student
Kanskje det bare er batteriet som er gåent? Da er det vel billigst å kjøpe et nytt batteri ville jeg tro.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Kanskje det bare er batteriet som er gåent? Da er det vel billigst å kjøpe et nytt batteri ville jeg tro.
Vis hele sitatet...
Godt tips….

Anyway? Her er techradars anmeldelse av studentlaptoper i 2021. Varierer en del i prisklasse men det bør vel være noe å gå etter

https://global.techradar.com/no-no/n...-for-studenter
Den har lada fint helt frem til i dag, men i dag var det null kontakt… Så kan være det er batteriet ja, eller ladeinngangen.

Skal prøve med en annen lader i helga når jeg kommer hjem, ellers så kjøper jeg ny. Men skulle jo ha overført alt av dokumenter til den nye så det blir vel heller ikke så lett… faen heller, får se om noen jeg gikk på skole med enda har den pcen selv og kanskje vil låne meg batteri et par mnd til
Sitat av vannflaska Vis innlegg
Men skulle jo ha overført alt av dokumenter til den nye så det blir vel heller ikke så lett…l
Vis hele sitatet...
Ta ut harddisken fra den gamle å sett den inn i den nye du kjøper. Da har du dokumentene dine.
Og så kan du i tillegg bruke det som en lærepenge på at å lagre viktige ting i skyen kan være en god idè
Sist endret av vindaloo; 22. september 2021 kl. 13:27.
det er nok mest sannsynelig ladeinngangen eller laderen, batteriet er nok greit, laptopen skal starte uansett om batteri er inn eller ikke, ei så er thinkpadder så vanskelig å åpne, og oversiktlige
Den lader nå!!! Skulle bare prøve en siste gang for å se om laderen ble varm eller noe, og nå lader pcen!

Hvilken sky bør jeg bruke for å lagre dokumenter i? Redd for det skal skje igjen så lar den bare stå igjen her frem til jeg evt kjøper ny så slipper det å skje igjen. Regner med det er dårlig kontakt for nå står den litt skjevt i og lader
Sitat av vannflaska Vis innlegg
Hvilken sky bør jeg bruke for å lagre dokumenter i? Redd for det skal skje igjen så lar den bare stå igjen her frem til jeg evt kjøper ny så slipper det å skje igjen.
Vis hele sitatet...
Flere alternativ.
Jeg har et Office360 abonnement (ca.790kr i året). Da følger det med 1tb OneDrive skylagring.
Jeg bruker Dropbox til lagring. Mener det er 2G gratis, og litt over 100 i mnd for mer. Sjekk hjemmesiden deres.