Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 2614
Kan tenke meg et nettbrett til maks 6000 kroner.


Er det noen nettbrett dere foreslår?

Hva mener dere gir mest ytelse av nettbrettene?
Samt at det er veldig raskt

Fint dere sier litt om det nettbrettet dere foreslår
Ganske eneklt, iPad.

Mange vil lese tester og si; "Samsung sine nettbrett vinner alle tester!!!!1111!!!!". Jeg skal ikke motsi testene med;
Samsung vinner fordi de ganske enkelt har flere muligheter til forskjellige ting, innenfor synkronisering til telefoner, kjøleskap, TV'er osv. Men når for man bruk for det? Sjeldent.

iPad er mye mer brukervennlig, så gå for iPad! Har både iPhone og iPad og er fornøyd, dersom du har flere epleenheter, ikke glem iCloud.
Sist endret av Snålingen; 7. februar 2013 kl. 16:35.
Ikke at jeg har noe imot iPad, men begrunnelser som "iPad er mye mer brukervennlig" holder ikke mål etter min mening. Hvorfor er iPad mer brukervennlig?
så heldig du er vonSkien. Både iphone og ipad.
Har en galaxy note 10.1, veldig fornøyd. Nå har jeg ikke mye sammenligningsgrunnlag, men å ha den pennen (til enhver tid) er fantastisk digg
Sitat av fetter Vis innlegg
Ikke at jeg har noe imot iPad, men begrunnelser som "iPad er mye mer brukervennlig" holder ikke mål etter min mening. Hvorfor er iPad mer brukervennlig?
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd begge enheter, både Galaxy og iPad, jeg syntes menyen og alt enkelt og greit er mer logisk og enklere/raskere. Men når sant skal sies så lærte jeg iPad først, så er nok litt hva man ble vant med først, men jeg har ikke problemer med å anbefale iPad.
Sitat av fetter Vis innlegg
så heldig du er vonSkien. Både iphone og ipad.
Vis hele sitatet...
Skulle nok bare oversett dette, men var det vanskelig for deg da jeg motsa deg i en diskusjon her for noen dager siden? Følte du for å hate meg etter det? Nei, det blir for dumt ompapa.
Sist endret av Snålingen; 7. februar 2013 kl. 16:42.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Hva skal du bruke det til, da? Det er ofte litt viktig å presisere.
Personlig har jeg iPad mini, og kunne ikke vært mer iFornøyd (hehe). Den er liten, lett og hendig. Den er bra å ta med seg på forelesning, og siden den er så lett er det behagelig å bruke den som lesebrett. God batteritid.
Setter pris på svar .

Greia er at jeg er en android kar, derfor jeg er usikker om jeg skal gidde å gå over til Ipad, når alt annet er i forbindelse med samsung/android produkter.

Jeg kan fint gi litt penger for nettetbrettet også.

Er det noen nye nettbrett som kommer de nærmeste månedene fra samsung f,eks? som man burde vente på?
Hva vil dere si er bedre/dårligere fra Note til Ipad?
Hvordan er Nexus i denne kategorien, virker som ''bare'' er skjermen som er bedre?
Skal du ha ett 7" kan Nexus 7 vær en god mulighet. 32gb lagringsplass og bra ytelse med Tegra3. Koster under 2000kr og er ett som har kommet bra ut i flere tester . Ellers i det høyere prisnivåene har man Asus sine transformer brett vis man ønsker tastatur. TF700 som er det som har best ytelse av de koster i underkant av 5000 og legger man til ett tastatur er man på rundt 6000.
Sitat av Olympic Vis innlegg
Hva skal du bruke det til, da? Det er ofte litt viktig å presisere.
Personlig har jeg iPad mini, og kunne ikke vært mer iFornøyd (hehe). Den er liten, lett og hendig. Den er bra å ta med seg på forelesning, og siden den er så lett er det behagelig å bruke den som lesebrett. God batteritid.
Vis hele sitatet...
Det glemte jeg å si:
Mine ønsker:
Et godt kamera
God på surfing /tjenester
God batteritid
Tynn/lett
Bra kartsystem om man er ute å reiser og trenger litt guide
gjerne 32/64 lagring
rask
jeg vil rett og slett ha den til reising som gjør det praktisk på fly/turer osv

Jeg er helst ute etter et nettbrett på 10 tommere, der min tlf er på over 4,og føler 7 blir for smått i denne sammenhengen til film++
Sist endret av datahjelp; 7. februar 2013 kl. 16:45.
IPAD lett, har både Samsung sitt nettbrett, asus sitt og en iPad 4, anbefaler ipad mest. Asus og Samsung sitt nettbrett er dårligere kvalitet på, syntes det ser mere rotete ut. og spillene du laster ned der er ikke laget for nettbrett, de blir dregd og blir dårlige, på ipad kan du jailbreake også, ganske kult da kan du downloade spilla som koster penger gratis og fikse masse kule ting.
Sitat av Rizna Vis innlegg
Asus og Samsung sitt nettbrett er dårligere kvalitet på, syntes det ser mere rotete ut. og spillene du laster ned der er ikke laget for nettbrett, de blir dregd og blir dårlige, på ipad kan du jailbreake også, ganske kult da kan du downloade spilla som koster penger gratis og fikse masse kule ting.
Vis hele sitatet...
Dårligere kvalitet? Kan du utdype det?

Angående spill; du har tydeligvis lastet ned spill som ikke er laget/optimalisert for nettbrett, men de finnes. Så om du laster ned riktig versjon slipper du at de "blir dregd og blir dårlige".

Jailbreaking? Om du ønsker å laste ned et spill/program uten å betale for det, kan du med Android bare legge .apk-fila over til enheten og installere det - uten noe mer fiksfaks.
Sist endret av s1gh; 7. februar 2013 kl. 16:51.
Jeg hadde en Asus Eepad Transformer 201 (?) en gang i tiden, og det var med trådlaust tastatur en kunne ta av og på.
Husker den var ganske suveren på den tid, men har koblet meg helt ut av nettbrett markedet etter det og det finnes vell tastatur til alle nettbrett nå i disse dager, så det argumentet faller vell litt nå til dags.
Sitat av vonSkien Vis innlegg
Jeg har prøvd begge enheter, både Galaxy og iPad, jeg syntes menyen og alt enkelt og greit er mer logisk og enklere/raskere. Men når sant skal sies så lærte jeg iPad først, så er nok litt hva man ble vant med først, men jeg har ikke problemer med å anbefale iPad.

Skulle nok bare oversett dette, men var det vanskelig for deg da jeg motsa deg i en diskusjon her for noen dager siden? Følte du for å hate meg etter det? Nei, det blir for dumt ompapa.
Vis hele sitatet...
Troll? Du får ha meg unnskyldt, men hvis du mener at menyene og alt er mer logisk og enklere på Ipad er det noe galt med deg. Ingen oppegående mennesker kan mene noe slikt.

Lære? Lol. Hvor vanskelig er det å LÆRE å bruke en tablet??

On topic: Ta deg en tur på Elkjøp eller lignende og prøv litt forskjellige. Det er ikke så stor forskjell på tablets.
Sist endret av Freakaholic; 7. februar 2013 kl. 16:53.
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Troll? Du får ha meg unnskyldt, men hvis du mener at menyene og alt er mer logisk og enklere på Ipad er det noe galt med deg. Ingen oppegående mennesker kan mene noe slikt.
Vis hele sitatet...
Jeg er oppegående.
Lære/bli vandt med.
Sist endret av Snålingen; 7. februar 2013 kl. 16:53.
hehe, artig å se at folk blir litt forbanna på hverandre av en diskusjon som dette.

Jeg fristes mest av en Samsung Note kanskje.
Men vil gjerne høre deres mening
vet dere mo noen bra nettbrett som kommer i nærmeste fremtid?
Ikke Værst På PC
Har personlig ikke prøvd det, men jeg må si jeg falt for dette: http://www.multicom.no/Samsung-Nexus...-p/c/p10622460
Sitat av Skrivebordet Vis innlegg
Har personlig ikke prøvd det, men jeg må si jeg falt for dette: http://www.multicom.no/Samsung-Nexus...-p/c/p10622460
Vis hele sitatet...
dette er da ikke andorid, men google rett og slett? Men de ligner?
Ikke Værst På PC
Google lager Android. Så det er Android.
Sitat av Skrivebordet Vis innlegg
Google lager Android. Så det er Android.
Vis hele sitatet...

tenkte på det samme,virka bare litt annerledes (menyen og slikt) så kanskje annen versjon enn det jeg har sett fra de andre
Transformer Pad Infinity er fin, da kan du ha tastaturdokk også..
Ikke Værst På PC
Her kan du se fulle specs(og hvilket OS, som er Android): http://www.gsmarena.com/samsung_goog...p8110-5084.php
Sitat av Rizna Vis innlegg
IPAD lett, har både Samsung sitt nettbrett, asus sitt og en iPad 4, anbefaler ipad mest. Asus og Samsung sitt nettbrett er dårligere kvalitet på, syntes det ser mere rotete ut. og spillene du laster ned der er ikke laget for nettbrett, de blir dregd og blir dårlige, på ipad kan du jailbreake også, ganske kult da kan du downloade spilla som koster penger gratis og fikse masse kule ting.
Vis hele sitatet...
Sure. At du påstår at Samsung er av dårligere kvalitet viser vel kun at du egentlig aldri har hatt et nettbrett fra de.
Sitat av datahjelp Vis innlegg
tenkte på det samme,virka bare litt annerledes (menyen og slikt) så kanskje annen versjon enn det jeg har sett fra de andre
Vis hele sitatet...
Vil tro at det der er Jelly Bean, uten noen form for modifisering av utseende.
Rett og slett en ren versjon av JB.
Sitat av vonSkien Vis innlegg

Skulle nok bare oversett dette, men var det vanskelig for deg da jeg motsa deg i en diskusjon her for noen dager siden? Følte du for å hate meg etter det? Nei, det blir for dumt ompapa.
Vis hele sitatet...
Ærlig talt er du fullstendig opphengt i deg selv eller, en ekte narsissist?
kommentaren min i denne tråden har ikke noe som helst med tidligere tråder å gjøre og for meg er du fullstendig betydningsløs. Det er rett og slett det samme for meg om du lever eller er dør. Din eksistens betyr for meg null.


"iPad er mye mer brukervennlig"
Vis hele sitatet...
Kjempeargument og typisk slikt som kommer fra fanboys.
Sist endret av ompapa; 7. februar 2013 kl. 17:12.
Sitat av Rolfhoest Vis innlegg
Skal du ha ett 7" kan Nexus 7 vær en god mulighet. 32gb lagringsplass og bra ytelse med Tegra3.
Vis hele sitatet...
Bullshit, ytelsen i Tegra 3 er elendig. Kanskje ikke papiret, men i praksis er den det. Har en Nexus 7 selv og den yter bedre på papiret enn i praksis.

Nexus 10 er nok et av de beste valgene for deg, eventuelt TF700T som har så latterlig tregt internminne og Tegra 3.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Kjempeargument og typisk slikt som kommer fra fanboys.
Vis hele sitatet...
At du velger å kalle noen som er uenig med deg for "fanboy" sier meg
at det er du som er mest opphengt i merker. Og det at det IKKE skal være
ett apple produkt som blir anbefalt som "best".
Sitat av synthetic Vis innlegg
At du velger å kalle noen som er uenig med deg for "fanboy" sier meg
at det er du som er mest opphengt i merker. Og det at det IKKE skal være
ett apple produkt som blir anbefalt som "best".
Vis hele sitatet...

Nei nå får du gi deg. Jeg har ikke sagt hverken for eller imot i denne tråden.
Tvert imot var det vonSkien som kom med argumenter som ikke holdt vann. Ikke bare klarte han å få fortalt at han har Iphone, som jo er helt off-topic men han har også Ipad, den heldiggrisen.

Og argumentet hans for å velge Ipad var altså:

Sitat av vonSkien Vis innlegg
iPad er mye mer brukervennlig, så gå for iPad!
Vis hele sitatet...
Ser du ikke at den faller på egen urimelighet? Det er jo kun en påstand.
Og at han følte det nødvendig å dele med alle at han også har Iphone støtter jo bare opp om at han er fanboy, for det var jo bare helt off-topic.
Hvis du vil ha apps som faktisk er morsomme og du kan spille på en stund så velger du iPad, AppStore har mye bedre utvalg og mye mer underholdene apps, Clash of Clans for eksempel, mest underholdene appen jeg har vært borti.
Skal du surfe mest, så velger du det DU liker.
Btw, ikke la dette bli hva som er best av Apple og Samsung/Android.
Sitat av BMjau Vis innlegg
Hvis du vil ha apps som faktisk er morsomme og du kan spille på en stund så velger du iPad, AppStore har mye bedre utvalg og mye mer underholdene apps, Clash of Clans for eksempel, mest underholdene appen jeg har vært borti.
Skal du surfe mest, så velger du det DU liker.
Btw, ikke la dette bli hva som er best av Apple og Samsung/Android.
Vis hele sitatet...
den er god
jeg mente å lese at clash of clans fins til android også,men kan ikke se det
Det jeg virkelig savner på iPad er et skikkelig tastatur. Jeg skriver utrolig mye askere på mobilen (Android med Swiftkey). Er det noen måte å bytte tastaturet på? Og hvorfor i alle dager vises ikke bokstavene i lowercase når caps lock/shift ikke er aktivert?
Transformer Prime, er fin!

Lærte iOS først, men synes Android er bedre på ALLE områder
Brukte androidtlfer før.

Gikk over til Iphone for et år siden, og angrer ikke i det hele tatt.

Da jeg nylig kjøpte nettbrett stod det i mellom nexus 7 og samsung galaxy et eller annet pga pris.

Endte til slutt opp med Ipad mini (litt dyrere) fordi jeg vet hva Apple er gode for. Du kan jailbrake den (null stress) om du føler behovet er der.
Selv ville jeg valgt en samsung tab, fordi jeg liker friheten til å tilpasse, men dette gir jo mer rom for å kødde det til litt, så iPad er kanskje veien å gå for bestemor heller.
Alle nettbrett innenfor samme segment er jevnbyrdige - Det som er utslagsgivende er hva slags plattform du prefererer i tillegg til form, farge, batteritype etc ... Er du usikker på hvilken du vil kjøpe - Kjøp Samsung ... Styr unna IPad hvis du ikke er et utpreget eple-menneske fra før.
Sitat av phish Vis innlegg
Det jeg virkelig savner på iPad er et skikkelig tastatur. Jeg skriver utrolig mye askere på mobilen (Android med Swiftkey). Er det noen måte å bytte tastaturet på? Og hvorfor i alle dager vises ikke bokstavene i lowercase når caps lock/shift ikke er aktivert?
Vis hele sitatet...
Jailbreak og ta deg en titt. Skal finnes noe lignende på markedet der. Usikker på om det går uten JB.
Hva med asus vivo tab smart me400
▼ ... noen uker senere ... ▼
Fikk i meg en iPad 2 16 gb for kort tid tilbake, fornøyd med den, men kjæresten har også sperret opp øynene for nettbrettet. Dilemma.

Har nå tenkt tanken på gå til innkjøp av et nytt nettbrett til meg selv, for så å gi iPad'en til henne. Tenkt tanken på Samsung nettbrett. Hva anbefaler dere? Prisklasse mellom 2 - 3000. Har sett litt på Finn, men har lite erfaring når det kommer til nettbrett. Kom gjerne med en anbefaling derfra. Takk.