Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 3582
Sitter og funderer litt, og jeg lurer på i hvilken grad det er "normalt" å ikke føle sympati/medfølelse for personer som skades på grunn av egen idiotisk oppførsel.

2 eksempler.

1.En 16 år gammel gutt fra stedet her som skadet seg da han skulle fyre av noe fyrverkeri, sak om det på Fvn.no, litt nede.

Denne personen demonterte "kaker" for å få mange Thunderkings (et rør av en kake).

Han tente da en Thunderking som hadde en rask lunte, slike som brenner veldig fort, uten briller, mens han lente seg over fyrverkeriet.
Å demontere fyrverkeri i seg selv er farlig, men når du absolutt ikke har peiling og tenner det uten beskyttelsesutstyr...
2. En person som kjørte seg i hjel under sterk beruselse.

I disse to tilfellene klarer jeg virkelig ikke å føle noen sympati for dem. De skadet seg på grunn av egen uvitenhet/idiotiske oppførsel.

Så mitt spørsmål er, er det noen andre som føler det på samme måten?

Edit: Kaker kalles vel for batterier i resten av landet?
Sist endret av nikons; 1. januar 2011 kl. 03:00.
jeg har for og være helt ærlig, veldig liten sympati for mensker jeg ikke kjenner godt.
kall meg gjerne kald men jeg klarer ikke og føle sympati for andre en de jeg bryr meg om

men til trådstarter, tror ikke det er noe galt med deg, jeg har merket på flere jeg kjenner at sympati for andre mangler, også på meg selv.
Kjenner du personen da?
Kjenner ikke personen som døde i bilulykken, men kjenner han som fikk fyrverker i øyet. Går en klasse under meg. Bor på et lite sted, så kjenner ham ganske godt. Ufordragelig type.

Men det er ikke bare disse tilfellene, og tror ikke det har noe å gjøre med at han er ufordragelig. Føler generelt lite sympati for mennesker som skader seg på grunn av uvitenhet/idioti.
Sist endret av nikons; 1. januar 2011 kl. 03:04.
Sitat av nikons Vis innlegg
1.En 16 år gammel gutt fra stedet her som skadet seg da han skulle fyre av noe fyrverkeri, sak om det på Fvn.no, litt nede.

Denne personen demonterte "kaker" for å få mange Thunderkings (et rør av en kake).

Han tente da en Thunderking som hadde en rask lunte, slike som brenner veldig fort, uten briller, mens han lente seg over fyrverkeriet.
Å demontere fyrverkeri i seg selv er farlig, men når du absolutt ikke har peiling og tenner det uten beskyttelsesutstyr...
Vis hele sitatet...

Fant artikkelen rimelig kjapt, og her står det
Mamma Reidunn har ett budskap til offentligheten nå:

Forby fyrverkeri. Det må bli slutt på privat oppskyting. Alt fyrverkeri må over i offentlig regi, det holder ikke bare å forby raketter.
Vis hele sitatet...
No offence, men det er å ta i litt for mye. Helt fra kineserene oppdaget kruttet, har mennesker latt seg blitt fascinert av pyrotekniske effekter, og det er nok ikke så lett å stoppe.

Så om noen idioter (ja,velger å bruke det ordet) klarer å sprenge seg selv, skal alt av fyrverkeri bli forbudt? Her klarte han tross alt den bragden å demontere et batteri, som det står klart og tydelig at ikke noen skal demontere det (just for the record, så er det straffbart.)

Jeg husker ikke hvem som har signaturen "pyroteknikk er en kunst, ikke terrorisme", men jeg så faens enig. Blir det brukt på riktig måte, så er det ekstremt vakkert å se på. Det er en hobby på lik linje med alle andre hobbyer (Oi, alt for mange får penseltupper i øyet når de maler, vi må forby maling med en gang).

Det blir også sett ned på, fordi noen har en jævlig syk trang til å sprenge seg selv med hjemmelagd AP, bare fordi det står i en "hellig" bok at det instant nirvana å gjøre det. Way to go.

Pyroteknikk har blitt satt i et så dårlig lys av media og alt og alle, nettopp fordi sånne tomsinger som han her klarer å skade seg selv med det.

Hvis folk tenker lenger enn til nesetippen, og tenker seg om før de gjør noe som å demontere et thunderbird-batteri, har menneskeheten tatt et langt steg.


Ble kanskje litt off-topic, men jeg måtte ha en ordentlig utblåsning. For sånne ting gjør meg mektig irritert.

(BTW så har jeg ikke en dråpe sympati for han.)
Sist endret av Eplegutten; 1. januar 2011 kl. 03:14.
Jeg kunne ikke vært mer enig med deg. Synes hun at alle skal straffes fordi hennes idiotsønn ikke vet hva han gjør? I think not!

Demontere et batteri, lene seg OVER batteriet når du tenner på, og "glemme" beskytelsesbriller...
Sist endret av nikons; 1. januar 2011 kl. 03:16.
Man kan jo ikke sette seg ned å ha sympati/medfølelse for alle som driter seg ut eller som ikke har det bra.
Blir i såfall ganske slitsomt å sitte med sympati for alle mennesker som lever i undertrykte regimer.
Tror også det at selvmords-raten hadede vært skyhøy hvis vi hadde levd i en verden der man går rundt å føler seg sorry på alle andres vegne.
Når folk gjør så jævlig dumme ting som du beskriver her så fortjener man ikke sympati.
Man kan kanskje vise sympati over hvor dum person er, å heller si jeg syns synd i deg som er så hinsides dum.
Men den skaden du har påført deg fikk du som fortjent, når du skal være så jævlig ufornuftig.

Ta mitt tilfelle:
Jeg syns ikke synd i en kompis av meg som nettopp er blitt sprøytenarkis, jeg syns han er en forbanna idiot,
spesielt siden han visste hva det var han bega seg utpå.

Mulig jeg er en iskald jævel, men slik ser iallefal jeg det.
True, men dette er en person jeg faktisk kjenner, og jeg føler null sympati for ham. None what so ever.
OT, men var han full og eller? Jeg er veldig redd drita folk som vimser med fyrverkeri
Nope, 100% edru.
Sitat av nikons Vis innlegg
Nope, 100% edru.
Vis hele sitatet...
Da er han en jævla idiot, indeed.
Akkurat, og poenget er at jeg ikke klarer å føle sympati for idioter. Bekymrer meg egentlig en smule. Han kan bli blind, men jeg kunne ikke brydd meg mindre.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sånn er det for meg også.. Mener, hvis det er forumfolk, eller bekjente, eller fam så bryr jeg meg. Men, ikke når det gjelder helt ukjente. Eller folk jeg absolutt ikke liker.
Sist endret av Quakecry; 1. januar 2011 kl. 03:58.
Jeg tar ikke det som skjer på nyhetene så veldig innpå meg, men hvis ting skjer med folk jeg har et visst forhold til blir jeg veldig sårbar. Et godt eksempel på dette er når broren til brukeren "Ondskap" laget en tråd her på forumet hvor han forklarte at han var borte ble jeg helt på gråten. Selv om jeg ikke har møtt personen i virkeligheten så følte jeg at jeg hadde et slags forhold med personen bak nikket.

On the other note: Godt nyttår!:bergenser
Er man så dum at man klarer å ødelegge seg i situasjoner der man burde klare å beholde helsen så går mine kondolanser til familien/potensielt offer, ikke idioten som klarer å fremprovosere skaden/uhellet.

Fyll bak rattet og ignoranse for potensielt dødelig fyrverkeri er intet unntak.
Vel...., håper da ikke at han leser denne tråden her. Det er ikke det spor vanskelig for meg å sette seg inn i hvordan det må værte å totalt drite seg ut. Alle gjør det en eller annen gang. Om ikke med raketter så med noe annet. Jeg har ikke no vanskelig for å synes synd i gutten. Det må være jævlas kjipt og i hvertfall siden det er hans egen feil.

RISIKOADFERD.
Forekommer ofte under rus. Enkelte diagnoser disponerer for det. Hos gutter oftere enn jenter. Det kan være mange grunner til hvofor denne gutten trodde det ville gå bra å demontere en thunder king, tenne på den, og lene seg over den.

I regi av at det er vanskelig å ønske noen vondt synes jeg det er en trist sak. Selv om jeg ikke holder på å omkomme av vesketap i regi av å gråte for meget for denne gutten så er det ikke slik at jeg synes at noen her er gode nok til å kunne sette seg på sin høye hest og fordømme gutten og mene at han fortjener det. Samme gjelder han som kjørte seg ihjel. Det er bare trist når unge mennesker dør under meningsløse omstendigheter.
Sitat av Lilje Vis innlegg
Vel...., håper da ikke at han leser denne tråden her. Det er ikke det spor vanskelig for meg å sette seg inn i hvordan det må værte å totalt drite seg ut. Alle gjør det en eller annen gang. Om ikke med raketter så med noe annet. Jeg har ikke no vanskelig for å synes synd i gutten. Det må være jævlas kjipt og i hvertfall siden det er hans egen feil.

RISIKOADFERD.
Forekommer ofte under rus. Enkelte diagnoser disponerer for det. Hos gutter oftere enn jenter. Det kan være mange grunner til hvofor denne gutten trodde det ville gå bra å demontere en thunder king, tenne på den, og lene seg over den.


I regi av at det er vanskelig å ønske noen vondt synes jeg det er en trist sak. Selv om jeg ikke holder på å omkomme av vesketap i regi av å gråte for meget for denne gutten så er det ikke slik at jeg synes at noen her er gode nok til å kunne sette seg på sin høye hest og fordømme gutten og mene at han fortjener det. Samme gjelder han som kjørte seg ihjel. Det er bare trist når unge mennesker dør under meningsløse omstendigheter.
Vis hele sitatet...
Kan garantere at han ikke var ruset.

Synes ikke at han fortjener det, synes bare ikke synd på ham. Forskjell
Sist endret av nikons; 1. januar 2011 kl. 04:26.
Han var klim edru og lente seg over fyrverkeri mens han tente på det? Sorry, null sympati....
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Nei, ingen sympati der i gården. Ble det filma, han som lente seg over fyrverkeriet? Vil se;D
Sist endret av Quakecry; 1. januar 2011 kl. 04:37.
sympati

kunne funnet på noe sånt...fordi jeg ikke har peil på pyro
Skal vi ikke bare forby bilkjøring også?


All bilkjøring kan foregå i offentli regi.
Ble ikke filma, dessverre?
Jeg har mer sympati for dyr enn mennesker.
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Skal vi ikke bare forby bilkjøring også?


All bilkjøring kan foregå i offentli regi.
Vis hele sitatet...
Hele folket i buss!
"the reason bad things happens to you, is beacause you are a dumbass"
Sitat av mo3 Vis innlegg
Jeg har mer sympati for dyr enn mennesker.
Vis hele sitatet...
Henger meg på denne her. Jeg er vandt til å se mennesker død hver dag på TV, så det har begynt å bli.. Noe vanlig. Da jeg så "I Am Legend", hvor han måtte avlive sin egen hund, som han elsket så veldig, ble jeg lei meg. 100 mennesker kan dø, uten at jeg bryr meg, men når et dyr, på en film dør, ja da blir det leit.

Men selvsagt, kjenner jeg folka, så blir jeg bekymra. En jente jeg er ofte med, tekstet med meg om at det lusket noen i huset hun var i, men hun kom på at de som eide huset, hadde et veldig bråkete hamster.

Så ja, vi jeg kjenner - bryr jeg meg, vis ikke - så betyr det ikke så mye.
Jeg kan se hva nikons mener med spørsmålet hvis du ser på et av hans tidligere innlegg hvis man ser på et av de forrige innlegget sitt på en tidligere tråd:

nikons:
Du kjørte i 150-160 på is uten å ha lappen? Hvis du hadde dødd, hadde jeg ledd!
Jeg har null sympati og føler ingen medfølelse for slike idioter.

Når det gjelder fyllekjøring så er det noe jeg blir fort irritert over, og noen ganger forbanna. Samme hvor du bor hen så er det alltids noen som kjører pirat, ringe etter taxi eller få politiet til å kjøre deg hjem. Det å fyllekjøre er lavmål, du er en fare på veien og vil reagere helt feil om du kommer i en ulykke.
En dum 16-åring fyrer en rakett i trynet på seg selv og når går mor til media og sier at fyrverkeri skal forbys?

........ -.-
Sitat av nikons Vis innlegg
I disse to tilfellene klarer jeg virkelig ikke å føle noen sympati for dem. De skadet seg på grunn av egen uvitenhet/idiotiske oppførsel.

Så mitt spørsmål er, er det noen andre som føler det på samme måten?
Vis hele sitatet...
Så du må syns synd på dem for å ha medlidenhet med dem? Vil det si at du kun har evnen til å vise omsorg/medlidenhet ovenfor mennesker som du ser på som dumme?

Sitat av Euforia Vis innlegg
En dum 16-åring fyrer en rakett i trynet på seg selv og når går mor til media og sier at fyrverkeri skal forbys?
Vis hele sitatet...
Hehe, det er da tross alt 18-årsgrense på fyrverkeri i Norge, er det ikke?
Sitat av fxxked Vis innlegg
Så du må syns synd på dem for å ha medlidenhet med dem? Vil det si at du kun har evnen til å vise omsorg/medlidenhet ovenfor mennesker som du ser på som dumme?

Hehe, det er da tross alt 18-årsgrense på fyrverkeri i Norge, er det ikke?
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke helt hva du mener, synes IKKE synd på mennesker som OPPFØRER seg dumt.

Jeg har da like mye sympati som alle andre for folk som kommer utfor ulykker og lignende, bare ikke når det er deres egen feil.

Sitat av surf's up Vis innlegg
Jeg kan se hva nikons mener med spørsmålet hvis du ser på et av hans tidligere innlegg hvis man ser på et av de forrige innlegget sitt på en tidligere tråd:

nikons:
Du kjørte i 150-160 på is uten å ha lappen? Hvis du hadde dødd, hadde jeg ledd!
Vis hele sitatet...
Dette var jo så klart en overdrivelse der jeg uttrykker min frustrasjon over folk som setter eget og andres liv i fare.
Sist endret av nikons; 2. januar 2011 kl. 02:01.
Sitat av fxxked Vis innlegg
Hehe, det er da tross alt 18-årsgrense på fyrverkeri i Norge, er det ikke?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig vet jeg at det er det, men hvor går grensa for byråkrati her i landet? Mener hun virkelig at raketter bør sendes opp på nyttårsaften i regi av staten?

Gutten var 16 år gammel og hadde ikke drukket, sto med hodet over fyrverkeriet når han avfyrte, LITT selvkontroll og vett i hue må man da kunne forvente av 16-åringer, til å skjønne at dette var en dårlig ide?!

I så fall burde foreldre passe på at barna sine ikke får tak i fyrverkeri, i stedet for å legge skylda på staten og si at det er de som skal skyte opp rakettene. Dette vitner kun om lite kontroll fra foreldrenes side, og viser bare at de skulle ha passet mer på, for å si at raketter er for farlig for at folk kan bruke det på egen hånd pga denne hendelsen, blir for dumt.
Så lei av å se alle andre på forumet leke mr/mrs perfect for å booste sitt eget ego.
Alle har forskjellig oppfatning av virkeligheten, kanskje fyllekjøreren, startet med å kjøre sakte som sikkert ned til butikken for å kjøpe seg sigg på fylla engang, ettervert ble det en vane og han gjorde det mer å mer. Tilslutt følte han seg trygg med å kjøre full. Sett deg inn i den situasjonen å du vil fortstå det, å få et litt annerledes syn på saken.
Så hvis du bare kjører LITT i fylla og blir bedre til det, så er det greit da?
Sist endret av nikons; 2. januar 2011 kl. 03:45.
Ok la meg sette det helr på spissen du ble oppdratt i et alkoholisert hjem, faren din moren din tilåmed bestemorra di kjørte i fylla, i bygda du bodde i var de sosialt akseptert å kjøre i fylla. Ville du fyllekjørt, hell yeah.
Det er allikevel ulovlig og farlig din idiot! Hvis faren din, mora di og bestefaren din var voldelige, er det en unnskyldning for å være voldelig?! Verste argumentet jeg har hørt i mitt liv.

Og det er ingen, INGEN bygder, småsteder eller lignende der det er "sosialt akseptert" å kjøre i fylla.
Sist endret av nikons; 2. januar 2011 kl. 03:54.
Er du naiv det er plenty av bygder der det er sosialt akseptert å kjøre i fylla. Jeg bor i en av dem selv.
Fordi du og et par av de dumme kompisene dine gjør det, er det ikke sosialt akseptert. Spør mora di om hun synes det er greit at du kjører i fylla. Spør bestefaren og bestemora di.
Sist endret av nikons; 2. januar 2011 kl. 03:57.
Så og si alle fyllekjører her selv mine foreldre og besteforeldre og de fleste vennene til både pappa og mamma. Vi har denne tankegangen, det er nesten ingen som kjører her mitt på natta, så ingen skade på andre, politiet har jeg ikke sett på over et år, det eneste som er farlig er om man skader seg selv. hvem klarer det i 40 km uansett.
Sist endret av pedobear10; 2. januar 2011 kl. 04:07.
Farlig tankegang det der, men jeg kjenner til den å har vært der selv.
Men jeg innser alltid etterpå for en idiot jeg er, alikevell skjer det igjen men jeg har greid å begrense meg mer å mer i det siste.
Målet er at det aldri skal skje igjen og jeg har ingen problem med å innse at jeg er en idiot som i det hele tatt har gjort det.
Forventer ikke sympati hvis jeg engang driter meg ut for å si det sånn.
Pyrotekniker, har peiling, dem vet hvordan dem skal behandle krutt.
Men en liten shit unge som akkurat har fått et batteri fra mora si, må vel si at han er verdens mester til han svipa fyrstikkerne.

*PANG*
Media kommer og lage en hælvetes stor utstyr angående det, og pyrotekninker blir stotte i et mørkt rom pga krutt er livs farlig, og da kommer Oslo sin politik helt og stappe en bannen oppi pyrotekningene slik det ska blir forbudt, men dem feilet så dem fikk fjernet pinne raketene....

R.I.P "HOT RED", "BIG BERTE"
Sitat av erlnd2210 Vis innlegg
Henger meg på denne her. Jeg er vandt til å se mennesker død hver dag på TV, så det har begynt å bli.. Noe vanlig. Da jeg så "I Am Legend", hvor han måtte avlive sin egen hund, som han elsket så veldig, ble jeg lei meg. 100 mennesker kan dø, uten at jeg bryr meg, men når et dyr, på en film dør, ja da blir det leit.
Vis hele sitatet...
Agree! Er så trist å se et dyr dø, selv i filmer, selv om det bare er film. Man tenker jo ikke slik om mennesker som dør i film. Det er klart at man som du sier, at man blir emosjonell når en nær person blir utsatt for noe, men om jeg ser dyr ligger død langs veien så får man følelser, om man kjenner det stakkars vesenet eller ei.

Jeg tror faktisk de fleste er slik. Jeg leste i en tråd en gang om dyremishandling. Det var enkelte som sa "hvorfor reagerer dere når det er dyr, men ikke når andre mennesker dør", når man leser nyheter.

Hvorfor er det slik at vi viser sympati for dyr og ikke mennesker?
Sist endret av mo3; 2. januar 2011 kl. 05:51.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Agree! Er så trist å se et dyr dø, selv i filmer, selv om det bare er film. Man tenker jo ikke slik om mennesker som dør i film. Det er klart at man som du sier, at man blir emosjonell når en nær person blir utsatt for noe, men om jeg ser dyr ligger død langs veien så får man følelser, om man kjenner det stakkars vesenet eller ei.

Jeg tror faktisk de fleste er slik. Jeg leste i en tråd en gang om dyremishandling. Det var enkelte som sa "hvorfor reagerer dere når det er dyr, men ikke når andre mennesker dør", når man leser nyheter.

Hvorfor er det slik at vi viser sympati for dyr og ikke mennesker?
Vis hele sitatet...
Jeg vil tro vi har mer sympati for dyret fordi dem er oftest hjelpesløse
Sitat av nikons Vis innlegg
Sitter og funderer litt, og jeg lurer på i hvilken grad det er "normalt" å ikke føle sympati/medfølelse for personer som skades på grunn av egen idiotisk oppførsel.

2 eksempler.

1.En 16 år gammel gutt fra stedet her som skadet seg da han skulle fyre av noe fyrverkeri, sak om det på Fvn.no, litt nede.

Denne personen demonterte "kaker" for å få mange Thunderkings (et rør av en kake).

Han tente da en Thunderking som hadde en rask lunte, slike som brenner veldig fort, uten briller, mens han lente seg over fyrverkeriet.
Å demontere fyrverkeri i seg selv er farlig, men når du absolutt ikke har peiling og tenner det uten beskyttelsesutstyr...
Vis hele sitatet...
Har vel ikke så vanvittig med sympati for han, men synes synd på han i den grad at han
ikke vet/ viste sitt eget beste, og at (jeg vet ikke hvor skadet han ble)
han muligens kan bli skadet for resten av livet for at han ville ha det litt morsomt når han var 16år og uviten.

Synes egentligt at det er mer synd at han skal ødelegge for de som faktisk greier og oppføre seg.
Sitat av nikons Vis innlegg
Sitter og funderer litt, og jeg lurer på i hvilken grad det er "normalt" å ikke føle sympati/medfølelse for personer som skades på grunn av egen idiotisk oppførsel.

I disse to tilfellene klarer jeg virkelig ikke å føle noen sympati for dem. De skadet seg på grunn av egen uvitenhet/idiotiske oppførsel.
Vis hele sitatet...
Sitat av nikons Vis innlegg
kjenner han som fikk fyrverker i øyet. Går en klasse under meg. Bor på et lite sted, så kjenner ham ganske godt. Ufordragelig type.

Men det er ikke bare disse tilfellene, og tror ikke det har noe å gjøre med at han er ufordragelig.
Vis hele sitatet...
Du tror ikke det at han er ufordragelig har noe med saken å gjøre?! Ta deg en bolle a!

Nei det er ganske vanlig å ikke føle noe særlig om folk du leser om/hører om, uavhengig om årsaken til at de ble skadet var deres egen dumhet eller ei. Om moren din hadde stikki hodet ut av en bil i fart, og ble drept av en lyktestolpe, så hadde faen ikke du tenkt "Ja når hun er så dum så fortjener hun det".
Altså, om du har noe forhold til personen (annet enn at du synes personen er ufordragelig) så vil du mest sannsynglig (forhåpentligvis) sympatisere litt med denne personen om han/hun skulle drite seg ut skikkelig en dag.

Ja det er mange dumme folk, og det er mange oppegående folk som gjør dumme ting en gang iblandt, så har du sånne som deg - som aldri gjør dumme ting... Hva var poenget med tråden egentlig? At du aldri driter deg ut, og at folk som gjør det fortjener det som kommer?
Mangler sympati for de som booster seg selv inne på et forum for å si hvor gode de er til å kjøre i fylla. Idioter hele gjengen. Jaja, hele bygda fyllekjører for faen, og nesten ingen ute om natta? Haha, dritbra. Hadde jeg møtt på deg på veien hadde jeg presset deg ned i grøfta uten å blunke, ikke faen om du skulle risikert livet til noen jeg kjenner.
Sitat av pedobear10 Vis innlegg
Er du naiv det er plenty av bygder der det er sosialt akseptert å kjøre i fylla. Jeg bor i en av dem selv.
Vis hele sitatet...
Welcome to Inbredville. Det beste som kan skje Norge er at alle i bygda di kjører rett i en fjellvegg. I fylla selvfølgelig.
Sitat av 100% Vis innlegg
Mangler sympati for de som booster seg selv inne på et forum for å si hvor gode de er til å kjøre i fylla. Idioter hele gjengen. Jaja, hele bygda fyllekjører for faen, og nesten ingen ute om natta? Haha, dritbra. Hadde jeg møtt på deg på veien hadde jeg presset deg ned i grøfta uten å blunke, ikke faen om du skulle risikert livet til noen jeg kjenner.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke god til å fyllekjøre det er ingen. Tror desverre ikke du har bil nok til å presse ford excursionen min ut av veien. Under kontrollerte omgivelser i lav fart uten noe særlig trafikk er fyllekjøring realativt trygt ( med mindre jeg kjører ned et stup). Vis jeg må ut på lengere tur tar jeg en stripe makka som klarer opp hue litt og gjør meg mer våken.

Sitat av pappagutt Vis innlegg
Welcome to Inbredville. Det beste som kan skje Norge er at alle i bygda di kjører rett i en fjellvegg. I fylla selvfølgelig.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det vi bor jo ganske isolert. Så du vil nok ikke se oss på de store veiene
Sist endret av pedobear10; 2. januar 2011 kl. 09:57.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
ikke litt unormal du jeg føler INGEN sympati for disse. kunne kansje gjort det selv, men hadde de visst om risikoen.
Sitat av Euforia Vis innlegg
Selvfølgelig vet jeg at det er det, men hvor går grensa for byråkrati her i landet? Mener hun virkelig at raketter bør sendes opp på nyttårsaften i regi av staten?

Gutten var 16 år gammel og hadde ikke drukket, sto med hodet over fyrverkeriet når han avfyrte, LITT selvkontroll og vett i hue må man da kunne forvente av 16-åringer, til å skjønne at dette var en dårlig ide?!

I så fall burde foreldre passe på at barna sine ikke får tak i fyrverkeri, i stedet for å legge skylda på staten og si at det er de som skal skyte opp rakettene. Dette vitner kun om lite kontroll fra foreldrenes side, og viser bare at de skulle ha passet mer på, for å si at raketter er for farlig for at folk kan bruke det på egen hånd pga denne hendelsen, blir for dumt.
Vis hele sitatet...
Det du beskriver kalles omsorgssvikt, tror jeg.

Sitat av nikons Vis innlegg
Skjønner ikke helt hva du mener, synes IKKE synd på mennesker som OPPFØRER seg dumt.

Jeg har da like mye sympati som alle andre for folk som kommer utfor ulykker og lignende, bare ikke når det er deres egen feil.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du vite om det er deres egen feil eller ikke? Det å sette seg i en bil er i utgangspunkt like dumt som å sitte på tuppen av en kanonkule ved utskyting, sier du at det må bli helt på Jackass-nivå før empatien din ikke trigges?