Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2987
Bestilte bankkort for en stund siden. Tok to uker før det kom. Når det kom, så kom det uten bilde og fødselsdato. Får så beskjed fra DnB at de ikke produserer kort som kan brukes som id lengre, og at jeg må kjøpe id kort til 600 kr. Har ikke så mye på konto jeg. Får jo ikke kjøpt noe som er aldersbegrensa, styr for all del unna DnB!
Sitat av raze Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Står at man skulle bruke bruke disse bildeløse kortene som id, men er jo ingen info på kortet som tilsier at jeg er over 18🤦🏻x♂️
alle banker har sluttet med id på bankkort. jeg har selv bestilt ganske mange kort fra dnb og de pleier å komme rundt 3 virkedager etter bestilling. du har vel pass? regner med at du ikke har førekort så da er det bare å skaffe seg id kort som også er gyldig id i utlandet
Sitat av Witchcraft Vis innlegg
alle banker har sluttet med id på bankkort. jeg har selv bestilt ganske mange kort fra dnb og de pleier å komme rundt 3 virkedager etter bestilling. du har vel pass? regner med at du ikke har førekort så da er det bare å skaffe seg id kort som også er gyldig id i utlandet
Vis hele sitatet...
Har ikke 600 kroner bare for å bruke på et id kort, synes det er en stor mengde penger å bruke på et bilde og en fødselsdato. Passet mitt har forsvinnet i flytting.

Sitat av Witchcraft Vis innlegg
alle banker har sluttet med id på bankkort. jeg har selv bestilt ganske mange kort fra dnb og de pleier å komme rundt 3 virkedager etter bestilling. du har vel pass? regner med at du ikke har førekort så da er det bare å skaffe seg id kort som også er gyldig id i utlandet
Vis hele sitatet...
Jeg bor i Trøndelag så tar lengre tid å komme seg dit. Tok nesten to uker ja. Røyker jo så er liksom litt krise
Sist endret av mordi123; 6. desember 2021 kl. 17:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av mordi123 Vis innlegg
Har ikke 600 kroner bare for å bruke på et id kort, synes det er en stor mengde penger å bruke på et bilde og en fødselsdato. Passet mitt har forsvinnet i flytting.



Jeg bor i Trøndelag så tar lengre tid å komme seg dit. Tok nesten to uker ja. Røyker jo så er liksom litt krise
Vis hele sitatet...
Antar at du trenger ID for å kjøpe noe man må være 18+ for å kjøpe? Dropp å kjøp denne varen de neste 6-10 gangene så har du råd til ID-kort.
Er ganske tungvint å drasse på passet hele tiden, feks hvis du må vise leg for å komme inn på utesteder.
Sitat av mordi123 Vis innlegg
Bestilte bankkort for en stund siden. Tok to uker før det kom. Når det kom, så kom det uten bilde og fødselsdato. Får så beskjed fra DnB at de ikke produserer kort som kan brukes som id lengre, og at jeg må kjøpe id kort til 600 kr. Har ikke så mye på konto jeg. Får jo ikke kjøpt noe som er aldersbegrensa, styr for all del unna DnB!
Vis hele sitatet...
Lenge siden dette var nytt og det er noe alle banker har holdt på med i en del år i påvente av idkort som ble utsatt og utsatt og utsatt.

(håper ikke jeg gjorde noen uenig nå slik at de vil ha tråden skjult fordi de ikke klarer å diskutere på normalt vis )
Sitat av MartinB Vis innlegg
Antar at du trenger ID for å kjøpe noe man må være 18+ for å kjøpe? Dropp å kjøp denne varen de neste 6-10 gangene så har du råd til ID-kort.
Vis hele sitatet...
Skal kjøpe for en kompis som har mista kortet sitt, så er ikke bare meg som skal ha.
Så du + en kompis er begge over 18 men ingen har noen som helst form for id?

Om du har mistet passet bestill et nytt. Evt forklar situasjonen din og kanskje du kan få nødpass om det i det heletatt funker som id da.

Har du tatt sertifikatet i en eller annen klasse kan du bruke førerkort appen. (feks mopedlappen)
Sitat av Yohoja Vis innlegg
Har du tatt sertifikatet i en eller annen klasse kan du bruke førerkort appen. (feks mopedlappen)
Vis hele sitatet...
Det digitale førerkortet i appen regnes kun som gyldig i trafikk sammenhenger, og kan ikke forventes å bli godkjent i andre tilfeller. (Kilde)
Min erfaring er at det funker i praksis hvertfall. Nå er jeg gammel nok til å ikke vise leg for å kjøpe sånnt.
Men har legitimert meg i forskjellige situasjoner med førerkort appen. Feks apoteket for å ta ut resepter.
Sitat av Yohoja Vis innlegg
Min erfaring er at det funker i praksis hvertfall. Nå er jeg gammel nok til å ikke vise leg for å kjøpe sånnt.
Men har legitimert meg i forskjellige situasjoner med førerkort appen. Feks apoteket for å ta ut resepter.
Vis hele sitatet...
Har dessverre ikke førerkortet :/
Det er ikke dnb sin feil noe av dette her, posten din ser ut som frustrasjon for at du er blakk og ikke har penger til å ordne deg legitimasjon. Sikkert kjipt i din alder, men langt fra noen grunn til å styre unna en hel bank. Jeg har motsatt erfaring, de gangene jeg har trengt nytt kort har det kommet dritraskt.

Jeg er litt usikker på om dette er en diskusjon om bank eller id-kort, men for å svare på bank-biten kan jeg si at dnb har gitt meg muligheter, på en større og billigere måte, enn min tidligere bank Sparebank1.
Årdne deg visa da koster 250spenn i året
Sitat av Rognkjeksa Vis innlegg
Årdne deg visa da koster 250spenn i året
Vis hele sitatet...
Det hjelper lite. Det er ikke bilde på VISA-kort heller.