Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3829
Har problemer med å få nok søvn da jeg må opp og urinere 4-5 ganger pr natt. Har ikke hatt ei hel, uavbrutt natts søvn på 20 år. Derfor lurer jeg på hvilke sovetabletter som er best/kraftigst.
Er ikke problemet her at du må urinere 4-5 ganger på natten og kanskje burde begynne derfra?

Har personlig prøvd det meste av sovepiller og har ikke funnet noe som hjelper så langt. Enten blir man slått ut å våkner like sliten dagen derpå eller så våkner man hvert 5 minutt og sover fint lite.

Ville tatt dette med lege da det er ekstrem forskjell på folk.
Dette bør du få sjekket hos lege snarest, kan være en infeksjon eller feil på urinveier. Sistnevnte er ikke unormalt.
New generation
colakork's Avatar
Hadde jeg vært deg.

Legg merke til "hadde JEG vært DEG"

Sov igjennom det? Press blæra til å vokse eller så er det på tide å innse at du er gammel og trenger noe medisin..
Sist endret av colakork; 30. april 2021 kl. 14:44.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
SKal du ha kraftige nok sovetabletter til at du ikke våkner når du må pisse? Vi ser jo hvor det bærer hen. Første stopp bleieland.
Men hvor gammel er du? Er du 20 så er det no alvorlig galt, er du 60 er det ikke så unormalt. Uansett hør med legen om urineringen før du spør etter sovemedisin. Hvis det ikke er det du først og fremst vil ha da, i så fall; go forth and fuck!
Sist endret av Bothrops; 30. april 2021 kl. 15:03.
BRAND ∞ STRONG
Drikk en kopp Te som gjør att man pisser (det finnes garantert)
i 18.00 tiden, ikke noe etter det.
Anonym bruker
"Leken Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg hadde samme problem med at jeg måtte pisse flere ganger om natta. Jeg er i 20 åra og fikk noe tabletter for at blæra slapper av mere og da for første gang siden jeg ble født kunne jeg sove 12t i strekk og enda da når jeg sto opp var det ikke hast med å pisse.
Sitat av 420is024 Vis innlegg
Dette bør du få sjekket hos lege snarest
Vis hele sitatet...
Helt enig.
Å begynne å medisinere seg uten å vite mer om bakenforliggende omstendigheter virker ikke spesielt lurt.

Jeg ser også at trådstarter har vært aktiv i en tråd om steroider.
Dette betyr ikke nødvendigvis at han har tatt det selv, men hvis dette er tilfelle kan det være lurt med en prostatasjekk for å finne ut om det kan være snakk om forstørret prostata som en bivirkning etter dette.
Denne bivirkningen er ikke uvanlig og kan føre til symptomene som beskrives i førsteposten i tråden.
Sist endret av Knask; 30. april 2021 kl. 15:55. Grunn: leif
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg hadde samme problem med at jeg måtte pisse flere ganger om natta. Jeg er i 20 åra og fikk noe tabletter for at blæra slapper av mere og da for første gang siden jeg ble født kunne jeg sove 12t i strekk og enda da når jeg sto opp var det ikke hast med å pisse.
Vis hele sitatet...
Er det Omnic du får for dette?
Anonym bruker
"Leken Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Mooz11 Vis innlegg
Er det Omnic du får for dette?
Vis hele sitatet...
Betmiga
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror det er når man nærmer seg 40 at kroppen må oftere opp å pisse på natta. Ikke noe uvanlig med 1-3 ganger for de jeg har snakka med men 5 ganger må være veldig irriterende.
Ville kanskje sjekka om det var noe hormonelt for det er det som jeg har forstått er årsaken i utgangspunktet til økt nattetissingsbehov med alderen..

Vann er tissefremkallende men du har sikkert prøvd å drikke mindre på kvelden. Kanskje det han hjelpe å drikke brus siste halvdel av dagen istedet for vann? Jeg merker hvertfall stor forskjell på hvor ofte jeg må tisse når jeg bare drikker vann forhold til når jeg bare drikker brus.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Betmiga
Vis hele sitatet...
Er du diagnostisert med overaktig blære for å få det?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tror det er når man nærmer seg 40 at kroppen må oftere opp å pisse på natta. Ikke noe uvanlig med 1-3 ganger for de jeg har snakka med men 5 ganger må være veldig irriterende.
Ville kanskje sjekka om det var noe hormonelt for det er det som jeg har forstått er årsaken i utgangspunktet til økt nattetissingsbehov med alderen..

Vann er tissefremkallende men du har sikkert prøvd å drikke mindre på kvelden. Kanskje det han hjelpe å drikke brus siste halvdel av dagen istedet for vann? Jeg merker hvertfall stor forskjell på hvor ofte jeg må tisse når jeg bare drikker vann forhold til når jeg bare drikker brus.
Vis hele sitatet...
Jeg sluttet å drikke vann etter kl 20, det hjalp meg med til å sove igjennom natten uten å måtte gå på do.


Til OP, gå til legen så får du henvisning til urolog. Da tester de ut hva som skjer med deg, NOE er det. 5 ganger er for mye på en natt.
Sist endret av Mooz11; 30. april 2021 kl. 19:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Snakk med fastlegen din om muligheten for å prøve Minirin
Anonym bruker
"Leken Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Mooz11 Vis innlegg
Er du diagnostisert med overaktig blære for å få det?
Vis hele sitatet...
Nei, han skrev det ut bare for at jeg fikk prøve det og hadde grei effekt, men har pauser av og til for det virker som jeg for toleranse.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For å svare på TS sitt spm: Imovane.
Anonym bruker
"Leken Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
For å svare på TS sitt spm: Imovane.
Vis hele sitatet...
Han må mest sannsynlig opp å pisse uansett, sovetabletter hjalp ikke meg på det området.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare som en heads up jeg tenkte faktisk her om dagen på at jeg hadde pissa på gulvet etter å ha lagt meg en gang i fylla for mange mange år sia og jeg tenkte det var enda godt jeg ikke var enda mer bortevekk og pissa i senga. Sovemedisiner og overaktiv blære er neppe en god kombi bror
Anonym bruker
"Ekstravagant Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skjer det bare om natta eller er du en hyppig tisser om dagen og? Kunne kanskje vært en idè og sjekke seg for diabetes også.