Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2469
Noen som har noen form av ideer til hvordan jeg får til det? og hvor jeg eventuelt kan kjøpe speedometer til en rimelig pris som da passer/funker på en cross

Crossen er av type Honda CRF250r 2006 mod.

PS: Jeg vett bare om 24mx.no, Kan du noen andre norske cross sider?
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Hvorfor trenger du det? Bruk et sykkel-speedometer da vel
FPSwhore
Trådstarter
Sitat av Lima Vis innlegg
Hvorfor trenger du det? Bruk et sykkel-speedometer da vel
Vis hele sitatet...
Hvorfor jeg vil ha det på den, har noe med at jeg liker og vite hvor fort jeg kjører, Og nei et sykkelspeedometer klarer bare og registere opp til 65-75 km/t, Testet før på en moped.
Du må vel ha til en dynamo og evt. batteri om dette skal fungere? Regner med du ikke har el-start på en cross.
Utover det har jeg null peiling.
FPSwhore
Trådstarter
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Du må vel ha til en dynamo og evt. batteri om dette skal fungere? Regner med du ikke har el-start på en cross.
Utover det har jeg null peiling.
Vis hele sitatet...
Du får jo speedometer til moped som ikke har et behov av strøm, Men nå vett ikke jeg hvordan det er med Cross.

Har montert batteri på den fra før av slik at jeg får strøm nok til lys. Så der kan jeg kanskje hente litt strøm om det det nødvendig.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av L3gioN Vis innlegg
Hvorfor jeg vil ha det på den, har noe med at jeg liker og vite hvor fort jeg kjører, Og nei et sykkelspeedometer klarer bare og registere opp til 65-75 km/t, Testet før på en moped.
Vis hele sitatet...
Se hvor fort du kjører på crossbanen liksom? Er jo en grunn til at det ikke er mange som selger speedometer til Cross da det er ganske uvanelig, derfor er jeg nyskjerrig.
FPSwhore
Trådstarter
Sitat av Lima Vis innlegg
Se hvor fort du kjører på crossbanen liksom? Er jo en grunn til at det ikke er mange som selger speedometer til Cross da det er ganske uvanelig, derfor er jeg nyskjerrig.
Vis hele sitatet...
Kan vell si at jeg ikke har montert lys på den får og kjøre på crossbane på dagtid, tror nok denne crossen blir brukt til litt annet
Andre sider du kan se på er
mxbike
Alf Graarud Motor

Vet ikke om disse har speedometer, men du kan jo sende mail å høre?
Har selv crosser å bestilt en del fra alf graarud, så de funker i allefall.

Kjører du mye på vei med den sykkeln din? :P
FPSwhore
Trådstarter
Sitat av ktmsx125 Vis innlegg
Kjører du mye på vei med den sykkeln din? :P
Vis hele sitatet...
Det har jeg ikke tenkt på og svare på en gang ^^
Hehe, ok

http://www.bikebandit.com/trail-tech...ps-kit?m=20246
Med den får du målt fart, men er svindyr
Har selv en ktm250, og de gangene jeg har lurt på hastigheten har jeg hatt en kompis i bil ved siden av meg. 120km/t på isen På mopeden jeg hadde i mine yngre dager var det et uttak i motorblokka som vaieren gikk ned i, fra speedometeret. Tvilsomt at du finner et slikt uttak på en crossermotor, så du må nok inn med en 3.-partssak(som da f.eks vanlig speedometer til tråsykkel). Evt så kan du jo feste på en vanlig bilgps, mange av disse viser hastigheten.
FPSwhore
Trådstarter
Sitat av Latechs Vis innlegg
Evt så kan du jo feste på en vanlig bilgps, mange av disse viser hastigheten.
Vis hele sitatet...
Det hadde jeg ikke tenkt på! takk for tipset!
Det finnes mange gratis apper til mobil som måler fart.
Bruker selv Ulysse Speedometer og bmw power meter. Fungerer veldig bra
www.speedoptions.no
http://www.mc-deler.com/

eller så er http://www.mopedportalen.com/forum/portal ett mer rettt sted
Sist endret av Rosapanter; 21. november 2012 kl. 21:13.
De selger veldig enkle og fult fungerende på Biltema.
Har brukt det på diverse mopeder opp igjennom tidene.
Ebay.com
Titegn
De fleste crossere har jo en fetter som har feks lys, batteri og det er Enduro-modellen av crosseren.
Fra den kan du vel montere både lys, lading og speedometer? Kanskje du finner noe brukt i sverige? Tror enduro fortsatt er ganske utbredt i Sverige.
Enduro er meget utbredt i sverige, de har f.eks Gotland Grand National.
Du kan se til Honda Crf250X, som er enduro-versjonen av sykkelen du har.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Kjøp en garmin forerunner brukt, koster ikke all verdens. Monter den fast også har du speedometer for noen timer til den må lades.