Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 35026
Hei.

Har 3 Slike tabletter her, og har noen spørsmål angående disse.

Hvis jeg ikke tar feil er det ikke depot-piller?
http://www.pharmamedstore.com/images/h09UvBMHT8Ea58e.jpg

Hvor my skal til for å få en rus?
Kommer du til å få en rus som ligner på morfin?


-----------------------
litt info:

KAPSLER 50 mg: Hver kapsel inneh.: Tramadol. hydrochlorid. 50 mg, const. q.s. Fargestoff: Indigotin (E 132), jernoksid (E 172), titandioksid (E 171).

Indikasjoner: Brukes ved moderate smerter.
Når jeg tok Tramadol for første gang tok jeg 100 mg, fikk en god og avslappet rus, samtidig som jeg hadde en god "varme" i kroppen. Jeg røyket også litt hasj ca 1 time etter jeg hadde tatt pillene.
Hvis du aldri har tatt Tramadol før så ville jeg tatt ca 100 mg og kanskje en J når de begynner å virke.
Sitat av Doktoren Vis innlegg
Når jeg tok Tramadol for første gang tok jeg 100 mg, fikk en god og avslappet rus, samtidig som jeg hadde en god "varme" i kroppen. Jeg røyket også litt hasj ca 1 time etter jeg hadde tatt pillene.
Hvis du aldri har tatt Tramadol før så ville jeg tatt ca 100 mg og kanskje en J når de begynner å virke.
Vis hele sitatet...
Blir vell kanskje å prøve det litt senere.
Har aldri prøvd hasj, så prøver uten det hvis det blir.
Hva er J? (Joint?)
Sitat av Otis Vis innlegg
Blir vell kanskje å prøve det litt senere.
Har aldri prøvd hasj, så prøver uten det hvis det blir.
Hva er J? (Joint?)
Vis hele sitatet...
Ja, en J er en joint. Hvis du ikke skal røyke hasj så ville jeg kanskje gått litt høyere opp i dose, men vær forsiktig så du ikke overdoserer.
Sitat av Doktoren Vis innlegg
Ja, en J er en joint. Hvis du ikke skal røyke hasj så ville jeg kanskje gått litt høyere opp i dose, men vær forsiktig så du ikke overdoserer.
Vis hele sitatet...
Tror du jeg kan prøve med 2 stk og prøve 1 etter en halvtime hvis jeg kjenner lite?
Har d noe å si for rusen hvis jeg ikke har det så bra akkurat nå?
Hva kan hende vis jeg tar for mye?
En halvtime er for lite. Tar en time før de virker.
Sitat av Otis Vis innlegg
Tror du jeg kan prøve med 2 stk og prøve 1 etter en halvtime hvis jeg kjenner lite?
Har d noe å si for rusen hvis jeg ikke har det så bra akkurat nå?
Hva kan hende vis jeg tar for mye?
Vis hele sitatet...
Fikk disse selv i sommer etter en operasjon.
Begynn rolig med de, ta 1 og kjenn ann formen og vent 30-60 min så prøver du med en til og kjenner hvordan ting blir.
Tar du for mange for fort så sovner du bare, eller blir kvalm.

Tror det skal godt gjøres å OD'e på disse, men jeg ble grisekvalm av 4stk og spøy en del.

Mitt råd er å spare noen av disse, er utrolig hendige når man er sjuk/skadet seg / fyllesjuk
Sitat av slexs Vis innlegg
Fikk disse selv i sommer etter en operasjon.
Begynn rolig med de, ta 1 og kjenn ann formen og vent 30-60 min så prøver du med en til og kjenner hvordan ting blir.
Tar du for mange for fort så sovner du bare, eller blir kvalm.

Tror det skal godt gjøres å OD'e på disse, men jeg ble grisekvalm av 4stk og spøy en del.

Mitt råd er å spare noen av disse, er utrolig hendige når man er sjuk/skadet seg / fyllesjuk
Vis hele sitatet...
hehe, Får se hva jeg gjør med dem
Tok 2 av de der og fikk en trøtt calm buzz. Men er det depotpiller de der? I såfall annbefaler vel folk å knuse disse såvidt jeg har lest rundt om. Shame jeg ikke viste d når jeg hadde dem Men da blir kanskje doseringen litt annerledes. Var en som linket til en laaaaang tråd ang tramadol tidligere i uka.
Sitat av Wickeddark Vis innlegg
Tok 2 av de der og fikk en trøtt calm buzz. Men er det depotpiller de der? I såfall annbefaler vel folk å knuse disse såvidt jeg har lest rundt om. Shame jeg ikke viste d når jeg hadde dem Men da blir kanskje doseringen litt annerledes. Var en som linket til en laaaaang tråd ang tramadol tidligere i uka.
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er depotpiller nei. Depotpillene er slik at de regelmessig gir ut, mens vanlige piller gir ut alt med en gang hvis jeg ikke tar feil?
nei det er hvitt pulver i dem og jo, jeg trur det ikke skal så mye til for enkelte og ta OD(kun på depotabletter) på dem, også bygger man veldig fort opp toleransen på tramadol, fikk en del etter lungeopperasjon og dårlig rygg. og de er kapsler, depotablettene er 100 mg og over
Jeg fikk Tramadol av legen. Og han sa jeg skulle ta paracet sammen med Tramadol tablettene, fordi da fikk de en bedre virkning. Vet ikke om dette stemmer, for jeg tok alltid paracet samtidig. så jeg vet ikke forskjellen.
Men du kan jo prøve
Sitat av zaigon Vis innlegg
Jeg fikk Tramadol av legen. Og han sa jeg skulle ta paracet sammen med Tramadol tablettene, fordi da fikk de en bedre virkning. Vet ikke om dette stemmer, for jeg tok alltid paracet samtidig. så jeg vet ikke forskjellen.
Men du kan jo prøve
Vis hele sitatet...
jo det hjelper på smertene, men ikke rusen, blir vel som når man blander paracet og ibux??
Sitat av nemo90 Vis innlegg
jo det hjelper på smertene, men ikke rusen, blir vel som når man blander paracet og ibux??
Vis hele sitatet...
Ja det kan hende. Dette er lenge siden, så husker ikke akkurat hva han sa. men tror han sa noe om at paracet gjorde så tablettene virket bedre, pga at paraceten "boostet" morfinen ellernoe i tablettene. men vil ikke si noe sikkert. for dette er lenge siden, og jeg hadde fått mere enn nok morfin allerede når jeg fikk vite dette
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Det er ikke depotpiller, det er enten generisk tramadol 50mg eller nobligan 50mg. Depotversjonen er 100mg. Dersom du kun har 3stk anbefaler jeg at du hiver i deg alle 3 på likt, du vil ikke føle noen form for ubehag eller ukontrollert rus før du er oppi en 8-10stk. Ta gjerne en joint, valium eller ei pils i sammen med tramadolen, så får du en fin kveld
spis di når du kjenne stress i kroppen å vil ha bedre restutisjons tid kvalitets messig.
du blir ikke fjern på å spise dem du blir slakk
Sitat av dchesham Vis innlegg
spis di når du kjenne stress i kroppen å vil ha bedre restutisjons tid kvalitets messig.
du blir ikke fjern på å spise dem du blir slakk
Vis hele sitatet...
måtte du ta mange da?
Depot tabletter av tramadol heter nobligan retard
Tramagetic OD og Tramagetic Retard er også depot-tramadol.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Tramagetic OD og Tramagetic Retard er også depot-tramadol.
Vis hele sitatet...
men disse jeg har på bilde er vell ikke depot?
Sitat av Otis Vis innlegg
men disse jeg har på bilde er vell ikke depot?
Vis hele sitatet...
Neida, ville bare nevne det. Liksom det fins mange depottyper av tramadol.
De på bildet er vanlige 50mg nobligan kapsler (ikke depot). Man kan få en god morfin rus ut av disse men det forutsetter at kroppen din har den rette metabolismen som gjør at disse omdannes til et morfin eller et morfinlignende stoff.
Ikke alle har samme metabolisme så det er mange som ikke får noe funk av tramadol.
Men ikke ta for mange av disse på engang, hvis du ikke har tatt slike før kan du bli jævlig dårlig, med søvnproblemer, angst og pustebesvær. Å det kan jeg skrive under på at ikke er noe særlig artig.
Å husk at 400mg er maks anbefalt døgndose, personer som ikke er vant med opiater eller opioder kan lett ta overdose på disse og oplleve særdeles ubehagelige bivirkninger.
Men hvi du er en av de heldige med rette metabolismen så skal du kunne oppleve svak euforie og ekstremt velbehag på 50-100mg. Tramadol øker også serotonin som igjen gjør at de kan føles som verdens beste lykkepille
Lykke til, men vær forsiktig!
Jeg har tydeligvis ikke den rette metabolismen, for jeg får ikke noe rus av dette, uansett hvor mange jeg tar.
Sitat av EuroPalleJesus Vis innlegg
De på bildet er vanlige 50mg nobligan kapsler (ikke depot). Man kan få en god morfin rus ut av disse men det forutsetter at kroppen din har den rette metabolismen som gjør at disse omdannes til et morfin eller et morfinlignende stoff.
Ikke alle har samme metabolisme så det er mange som ikke får noe funk av tramadol.
Men ikke ta for mange av disse på engang, hvis du ikke har tatt slike før kan du bli jævlig dårlig, med søvnproblemer, angst og pustebesvær. Å det kan jeg skrive under på at ikke er noe særlig artig.
Å husk at 400mg er maks anbefalt døgndose, personer som ikke er vant med opiater eller opioder kan lett ta overdose på disse og oplleve særdeles ubehagelige bivirkninger.
Men hvi du er en av de heldige med rette metabolismen så skal du kunne oppleve svak euforie og ekstremt velbehag på 50-100mg. Tramadol øker også serotonin som igjen gjør at de kan føles som verdens beste lykkepille
Lykke til, men vær forsiktig!
Vis hele sitatet...
tusen takk for den fine informasjonen!
Skal være forsiktig og håper på en god opplevelse!
Tar 2 tabletter samtidlig
Jeg gikk på 300mg + 3000mg paracet + valgfri mengde ibux i nesten 2 uker fordi jeg skadet skulderen i sommer, og da var jeg konstant fjern. 400mg er maks anbefalt døgndose, så hold deg under dette hvis du ikke vil ende opp med kramper osv.

Btw, dette er ekstremt avhengighetsskapende, jeg kjenner at jeg får lyst på det nå flere måneder etterpå. Uansett, det er utrolig behagelig, og drømmene blir relativt trippy.

Edit: 2 piller burde gå helt fint. Jeg tok 2 piller 3 ganger om dagen + paracet og ibux for å forsterke den smerestillende effekten.
Sist endret av drittunge; 31. desember 2010 kl. 20:45.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Jeg gikk på 300mg + 3000mg paracet + valgfri mengde ibux i nesten 2 uker fordi jeg skadet skulderen i sommer, og da var jeg konstant fjern. 400mg er maks anbefalt døgndose, så hold deg under dette hvis du ikke vil ende opp med kramper osv.

Btw, dette er ekstremt avhengighetsskapende, jeg kjenner at jeg får lyst på det nå flere måneder etterpå. Uansett, det er utrolig behagelig, og drømmene blir relativt trippy.

Edit: 2 piller burde gå helt fint. Jeg tok 2 piller 3 ganger om dagen + paracet og ibux for å forsterke den smerestillende effekten.
Vis hele sitatet...
Okei, men blir vell ikke avhengig av å ta det en eller to ganger kan jeg tenke meg

Det har vell ikke noe å si om jeg tar det når det ikke går så bra om dagene? Gidder ikke å sitte mer frustrert, osv!
Drikker du noen øl svikter beina men ikke hue, Må blandes med p,f er bra, da for du de du leter etter! fint
Har tatt meg en. kjenner bare varme i kroppen, og er ekkel i nakken. tar en til nå.

Sitat av Otis Vis innlegg
Har tatt meg en. kjenner bare varme i kroppen, og er ekkel i nakken. tar en til nå.
Vis hele sitatet...
Kjente rusen litt.

Ble sløvere kjenner jeg! (veldig godt)
Kjenner ikke noe mer enn det. Varmen har kommet bort.
Sitat av Otis Vis innlegg
Har tatt meg en. kjenner bare varme i kroppen, og er ekkel i nakken. tar en til nå.



Kjente rusen litt.

Ble sløvere kjenner jeg! (veldig godt)
Kjenner ikke noe mer enn det. Varmen har kommet bort.
Vis hele sitatet...
Man blir ikke så veldig rusa på den måten man ellers tenker om rus.
Man føler seg som du sier avslappet, velbehag, glede og man får litt mer livsgnist, man blir ikke rusa på den måten at man ikke fungerer man føler seg rett å slett bare bedre og i toppform.
Men det har du sikkert oppdaget til nå
Man blir ikke så avhengig som han tidligere her skal ha det til med mindre man overdriver bruken. Kan ta opp til 3 måneder med daglig medisinsk bruk før man blir direkte avhengig.
Og det du sier om å bruke det til kjipe dager for å slippe å sitte å være frustrert, er akkurat samme grunn til at jeg bruker det innimellom.
Man føler seg lykkelig uten at det går utover de daglidagse evnene til å fungere, siden de gir deg mer en god tilstand en noen kraftig rus.
De er i utgangspunktet smertestillende, men det forskes mer å mer på de antideprisive effektene av stoffet.
I midt tilfelle så begynte jeg å ta tramadol for å få litt mer energi på jobb, da deprsjon hadde tatt i fra meg alt av energi til å gidde å gjøre noe.
Her har man en medisin som gir deg en skikkelig godfølelse heller en at man skal bli loka rusa.
Det er også grunnen til at mange ikke liker tramadol rett å slett fordi de ikke blir skikkelig loke stein. Jeg synes det er bedre å ta noe som gir deg skikkelig godfølelse uten å fucke med hodet ditt.
Hvis du er litt som meg så er du bare ute etter å føle deg bedre på dårlige dager, uten at det skal gå utover personligheten din, og da er tramadol et vidundermiddel for enkelte.
Jeg har brukt titalls timer på nettet til å lese/studere tramadol for å slippe alle tullingene på det forumet her som tror de har rett i ting bare fordi de har sett eller hørt om det en gang.
Hvis dette er et stoff som du syns hjelper deg og som passer for deg, og at du er ute etter de medisinske effektene å ikke bare rusen, så anbefaler jeg deg å bruke nettet (google) til å suge til deg alt du kan av informasjon.
For det er mye bedre å utdanne seg selv med å studere hva man pakker i seg en å blindt stole på det folk skriver her på forumet.
For selv om det kan virke som at folk her har peiling så har faktiskt majoriteten overhodet ikke peiling, de bare gjentar ting de har hørt eller lest uten å ha satt seg grundig inn i hva det er de fyller kroppen med.
Les å lær! bare ikke her bruk ofisielle kilder.

Godt nytt år!
Sitat av EuroPalleJesus Vis innlegg
Man blir ikke så veldig rusa på den måten man ellers tenker om rus.
Man føler seg som du sier avslappet, velbehag, glede og man får litt mer livsgnist, man blir ikke rusa på den måten at man ikke fungerer man føler seg rett å slett bare bedre og i toppform.
Men det har du sikkert oppdaget til nå
Man blir ikke så avhengig som han tidligere her skal ha det til med mindre man overdriver bruken. Kan ta opp til 3 måneder med daglig medisinsk bruk før man blir direkte avhengig.
Og det du sier om å bruke det til kjipe dager for å slippe å sitte å være frustrert, er akkurat samme grunn til at jeg bruker det innimellom.
Man føler seg lykkelig uten at det går utover de daglidagse evnene til å fungere, siden de gir deg mer en god tilstand en noen kraftig rus.
De er i utgangspunktet smertestillende, men det forskes mer å mer på de antideprisive effektene av stoffet.
I midt tilfelle så begynte jeg å ta tramadol for å få litt mer energi på jobb, da deprsjon hadde tatt i fra meg alt av energi til å gidde å gjøre noe.
Her har man en medisin som gir deg en skikkelig godfølelse heller en at man skal bli loka rusa.
Det er også grunnen til at mange ikke liker tramadol rett å slett fordi de ikke blir skikkelig loke stein. Jeg synes det er bedre å ta noe som gir deg skikkelig godfølelse uten å fucke med hodet ditt.
Hvis du er litt som meg så er du bare ute etter å føle deg bedre på dårlige dager, uten at det skal gå utover personligheten din, og da er tramadol et vidundermiddel for enkelte.
Jeg har brukt titalls timer på nettet til å lese/studere tramadol for å slippe alle tullingene på det forumet her som tror de har rett i ting bare fordi de har sett eller hørt om det en gang.
Hvis dette er et stoff som du syns hjelper deg og som passer for deg, og at du er ute etter de medisinske effektene å ikke bare rusen, så anbefaler jeg deg å bruke nettet (google) til å suge til deg alt du kan av informasjon.
For det er mye bedre å utdanne seg selv med å studere hva man pakker i seg en å blindt stole på det folk skriver her på forumet.
For selv om det kan virke som at folk her har peiling så har faktiskt majoriteten overhodet ikke peiling, de bare gjentar ting de har hørt eller lest uten å ha satt seg grundig inn i hva det er de fyller kroppen med.
Les å lær! bare ikke her bruk ofisielle kilder.

Godt nytt år!
Vis hele sitatet...
ja, var kanskje ikke rus nei, men det er det beste jeg har prøvd!

Tok 1 tablett, og kjente egentli varme i kroppen. Etter 30 - 60 min så tok jeg den andre. ca 30 eller 60 min etterpå kjente jeg at det ble godt. litt senere kjente jeg at jeg ble sløvere. Var veldig oppegående og var ikke vinglette, men en god og avslappet følelse. Mye bedre enn alkohol, fordi du får ingen bivirkninger av dette her (ikke som jeg har fått enda) og du gjør ikke mye dumt (klarte å velte et 1/2 glass med oboy på en matte, så ble stående og tørke den i rundt 30 min men det har ikke noe med tablettene å gjøre!).
Når jeg var uheldig og "stakk" meg på glasset, så kjente jeg ikke noe mindre en til vanlig. var akkurat det samme "et lite stikk".
Dette skal prøves flere ganger, ivertfall hvis jeg har flere dårlige dager!

Du har vell rett i at det er mange på forumet her som tror de har peiling. Noen har det og noen ikke (veldig vansklig å vite hvem som peiling). Men det er ikke noe stress, gidder ikke å lese mye mer, synes jeg fikk god info på forumet her, og opplevelsen. Men må vell bruke ofisiele kilder mer.

Godt nytt år!
Sist endret av Amoods; 1. januar 2011 kl. 06:51.
Sitat av Otis Vis innlegg
ja, var kanskje ikke rus nei, men det er det beste jeg har prøvd!

Tok 1 tablett, og kjente egentli varme i kroppen. Etter 30 - 60 min så tok jeg den andre. ca 30 eller 60 min etterpå kjente jeg at det ble godt. litt senere kjente jeg at jeg ble sløvere. Var veldig oppegående og var ikke vinglette, men en god og avslappet følelse. Mye bedre enn alkohol, fordi du får ingen bivirkninger av dette her (ikke som jeg har fått enda)
Godt nytt år!
Vis hele sitatet...
Hei!

Om noen trenger råd for bivirkninger av Tramadol eller Paralgin Forte kan jeg hjelpe. Etter 3 år med daglig bruk og ganske mye research tror jeg at jeg har mye å tilføre de som sliter med å slutte med disse medisinene. Jeg er nå 39 dager "clean". Fikk de i starten for reelle smerter, men likte "bivirkningene" for godt desverre.
Vet dette forumet er for de som klarer å holde seg til "recreational use", men det kommer opp når man googler Tramadol withdrawal osv., så tipper mange andre leser.

Kun disse to jeg har inngående kjennskap til, og det jeg kan si er at det er at kun 2-3 uker på tramadol er nok til å gi "withdrawal" ille nok(helt helt jævlig),til å oppsøke privat lege/ny lege for å "få mer". Har lest hundretalls historier fra verden rundt. Tramadol burde vært et A-preparat.
Sitat av Orkney Vis innlegg
Tramadol burde vært et A-preparat.
Vis hele sitatet...
Det er til vurdering nå etter at 9 stykker har død i sverige av et tramadol lignende preparat som heter krypton : http://m.nrk.no/m/article.jsp?art_id=17442918

Personlig håper jeg det blir et b-preparat i noem år til , da jeg har funnet en nettside som selger 30pakk for 29$. Og det blir skjeldent tatt i tollen, har blit stoppet an gang å da ba de bare om resept også hører man ikke noe mer.
Blir litt værre hvis det plir A-prep.
Bestiller det bare i skjeldne tilfeller når jeg har depressive perioder, å spørre legen om tramadol mot depresjon tror jeg at er bare å glemme.
Norske leger er ikke oppdatert på hvor bra effekt tramadol har på depresjon, og jeg ønsker stoff som gjør meg glad,energisk og oppegående i de periodene.
Vil ikke ha noe medisin som gjør at jeg må stå sjanglende på jobb mens andre kjører trucken for meg

Men jeg skjønne godt hvorfor du mener det burde være et a-prep for man kan bli avhengig ganske kjapt hvis man må gå på det daglig over lengre tid.
Me det er også ganske individuelt hvor kjapt man blir avhengig, noen blir det etter bare noen uker mens det kan ta måneder for andre.
Det beste er uansett å kun bruke det i korte perioder.
Sist endret av EuroPalleJesus; 3. januar 2011 kl. 22:30.
Sitat av EuroPalleJesus Vis innlegg
Det er til vurdering nå etter at 9 stykker har død i sverige av et tramadol lignende preparat som heter krypton : http://m.nrk.no/m/article.jsp?art_id=17442918

Personlig håper jeg det blir et b-preparat i noem år til , da jeg har funnet en nettside som selger 30pakk for 29$. Og det blir skjeldent tatt i tollen, har blit stoppet an gang å da ba de bare om resept også hører man ikke noe mer.
Blir litt værre hvis det plir A-prep.
Bestiller det bare i skjeldne tilfeller når jeg har depressive perioder, å spørre legen om tramadol mot depresjon tror jeg at er bare å glemme.
Norske leger er ikke oppdatert på hvor bra effekt tramadol har på depresjon, og jeg ønsker stoff som gjør meg glad,energisk og oppegående i de periodene.
Vil ikke ha noe medisin som gjør at jeg må stå sjanglende på jobb mens andre kjører trucken for meg

Men jeg skjønne godt hvorfor du mener det burde være et a-prep for man kan bli avhengig ganske kjapt hvis man må gå på det daglig over lengre tid.
Me det er også ganske individuelt hvor kjapt man blir avhengig, noen blir det etter bare noen uker mens det kan ta måneder for andre.
Det beste er uansett å kun bruke det i korte perioder.
Vis hele sitatet...
Problemet for de fleste (også meg)er "sitring" i ben, RLS, og noen også armer, les de største forumene og det er helt på høyde med withdrawal fra Oxycontin o.l., i tillegg til depresjonen som kommer i etterkant. Hvis man MÅ man ha det pga. smerter ville jeg valgt paralgin forte, og evt. en antidepressiv hvis man er deprimert. Jeg vil ikke si det er noen forskjell på tramadol og paralgin forte rusen mtp. kjøredyktighet, jeg alternerte mellom de to i tre år. Etter det jeg var igjennom får ingen meg til å ta tramadol igjen. Toleransen utvikles også veldig fort for tramadol.

Mange bruker 3mnd til "full recovery" etter noen års bruk.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tar i perioder 2x4 og kjenner aldri noe rus. Blir kanskje trøtt. Men jeg tar det for sterke smerter, så det er vel kanskje noe der..