Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3128
Jeg får utskrevet Valium av legen pga angst, men selvmedisiner innimellom med ulovlig sobril/xanor/rivotril hvis hodet blir for urolig.. Så hvis UP stopper meg og tar hurtigtesten, er den så nøyaktig at de ser at jeg har tatt f.eks rivo? Eller blir resultatet bare "benzodiazepiner", så jeg bare kan vise resepten på Valium og få kjøre videre? Noen som vet? Tror politiet bruker Drugtester 5000..
Morsomt spørsmål, det der.
Ganske sikker på at Dräger 5000 bare sier "Benzodiazepiner".
Drager 5000 gir også konsentrasjon. Jeg antar denne konsentrasjonen leses opp mot resepten for å se om dosen du måles til å ha på resepten samsvarer med det de ser du har inntatt. Så vidt jeg vet er det og grenser på hvor høy konsentrasjon du har lov å ha før du blir tatt for kjøring i ruspåvirket tilstand?
Vil understreke at jeg mangler kunnskap om kjemien her, men vil ikke konsentrasjon være relativt verdiløst om man ikke også får lest av hvilket benzodiazepin det er? Iflg. denne tabellen varierer en standarddose fra 0,25 mg til 10 mg når det gjelder de vanligste typene.