Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2754
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Etter å ha gått på isotretinoin (accutane ol.) har jeg blitt "tørr" i øynene. Forhåpentligvis er dette noe som gir seg på sikt, men akkurat nå er det irriterende som helvete, og jeg lurer på om noen freaks har problemer med tørre øyne av diverse årsaker - og hva dere gjør med det.

Har prøvd 2-3 forskjellige varianter av "Systane", men for det første er det relativt kortvarig virkning (en time eller to, kanskje) selv på de som visstnok skal virke lenge, for det andre er de vanskelige å bruke (klumpete flasker, vanskelig å ha "kontroll").

Hvis det er relevant, kommer tørrheten av at isotretinoin teppebomber en haug celler, blant annet de som sitter i "meibomian glands" i øyelokkene. Disse skiller ut et olje-/voksaktig stoff som forhindrer tårer fra å fordampe for lett.
http://www.helseogkost.no/nettbutikk...-pollendraaper

Selv synes jeg disse fungerer mer en de fleste andre øyedråper når jeg sliter med tørrhet i øynene og allergi.
Mulig de også funker til ditt problem selvom jeg ikke kan si det for sikkert.