Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 6396
Sitat av Znusken Vis innlegg
Hei! All slags kritikk? La meg prøve å være så hard jeg kan, hvis du vil det
Først og fremst, ræva navn. Skal du bli mer populær må du tenke hele pakka. SteenRNS hører ut som ett nick til en 12åring på runescape. Det ødelegger mye. "Fy faen jeg digger steenRNS" Klinger ikke helt imot "fy faen jeg digger deadmau5" Bare ett innspill.

Når det gjelder musikken må jeg være enig med han over. Trance er en sjanger som er litt på vei ut, og skal ha du ha mye publisitet må du være eksepsjonell. Musikken din er bra nok, jeg likte den veldig godt. Skal jeg si noe der, må det nesten være at du kanskje må prøve å skille deg ut enda mer, men kan ikke klage for mye på musikken, den var ganske bra spør du meg. MEn du bør endre image litt. Bildet ditt på SoundCloud lyser billig PhotoShop, og det er faktisk endel av det store inntrykket til folk. Er du på youtube? Meld deg inn på urort. Publiser deg bedre. Jeg har aldri hørt om deg, og jeg surfer mye, så bedre selfpublishing kan du gjøre

Og igjen, det at du lager bra musikk betyr ikke umiddelbar suksess. Ha litt tålmodighet. Fortsett å produser, improve og selfpublish, så tror jeg du skal klare deg fint. Jeg synes det var interessant hvertfall, selv om jeg ikke er noe trancefan. Kanskje du kan teste hvor mye du liker andre sjangre også?
Vis hele sitatet...
Som jeg skulle sagt det selv! Får veldig 2000-talls følelse av musikken din, nesten så jeg får lyst til å finne frem gamle trance sanger som jeg hørte på da.

Hvis du er sååå gira etter views, tror jeg du må henge med i bransjen å prøve noe nytt. Det trenger ikke å bety at du må bli den neste Broiler (hater sangene selv), men prøv å lytt på de store der ute som lager tidenes party/house låter i dag og gjør det bra. Avicii, deadmau5, David Guetta osv. Gjør litt research å prøv å still deg selv noen spørsmål som "hvorfor er denne en hit, hva gjør denne sangen mindre populær enn andre" osv osv.

Samme gjelder markedsføring av deg selv, dette er alpha omega i dag. Uten et skikkelig image og god publisitet kommer du ingen vei. Det er så ufattelig mange som prøver på det samme som deg, men bare en brøkdel lykkes. Mange eier ikke dine talenter en gang, men de er noen jævler på markedsføring! Lykke til
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
det fenger! og det fenger bra! er fan av musikken din, men som folk sier er trance på vei ut, og det tilhører en liten gruppe mennesker. om du satser på noe som ikke er en døende rase, får du sikkert flere views, men plis ikke gjør det

musikken sin er undergrunn, og tatt i betraktning hva folk hører på nå til dags (beiber, broiler, 1D osv osv) så er det kansje ikke en dum ting? uansett, musikken din er fet, den er bare ukjent. og soundcloud er en STOR side med mye musikk, så det er ikke så enkelt. i tillegg er elektronika-sjangere noe enhver mann med tilgang til en middels pluss pc og piratebay kan hiv seg på, derfor mange som søker gjennkjennelse.
Dere som liker det jeg har ,får dele det og si at det er melodisk elektronika siden folk er så mye imot "trance" stempelet.

Har fortsatt en feeling av at folk ser på trance som en undersjanger generelt.
At det ikke er musikk ,men bare "noe som er programmert".
Ja det er programmert ,men med tanke på at jeg har tankemåte som en hvilkensomhelst annen musiker syns jeg ikke det skal være negativt i seg selv.
Alle som bruker akkorder og toner i det de lager er musikere samme hvor dårlig det er. Iallfall min mening.
Broiler er en musiker han ,selv om jeg avskyr det han mekker.

Kansje folk hadde "godtatt" det mer viss jeg kalte det melodisk elektronika?
Kjenner jo faktisk at jeg kvier meg litt for å si at jeg lager trance til folk.
Pleier å heller kalle det melodisk elektronika.
Kansje rename alt jeg har til det?

Sitat av Membranplan Vis innlegg
Der er jeg helt enig, trance (og for all del house) Med mer enn halvannet minutt med oppbygning hører jeg tilnærmet lik aldri på. I såfall skal det være en særdeles sykt bra oppbygning.

Ellers kan jeg jo si meg enig i det mange sier, få inn litt flere nye lyder i sangene dine. Jeg mener ikke at du bare skal slenge inn dubsteplyder, men prøv å finn "nytt" eller endre litt på ting som allerede er på vei inn.

Når det gjelder sjangeren treffer den ikke meg helt, men det er vell fordi jeg opprinnelig er et metal-head. Selv om jeg egentlig for det meste har hørt på metal gjennom livet har jeg de siste 2-3 åra gått over til å høre mer elektronisk musikk. Tingen er at det jeg hører på av elektronika alltid bruker "tunge" lyder som fuller mye av lydspekteret.

Det er vell noe av grunnen til at dubstep appelerer til folk som liker metal.

Eller til en litt annen sjanger: sjekk ut Savant på soundcloud. Jeg elsker hvor leken musikken hans er på f.eks. "Pirate Bay", hvis du hadde siktet det ørlitte mot den type musikk tror jeg du kan treffe et bredere spekter av folk

For min del liker jeg at musikken ikke føles anstrengt ut, lek litt med musikken du lager

Som sluttkommentar: Jeg synes musikken din er noe av den ALLER beste trancen jeg har hørt, det skal du ha! Veldig chill samtidig som den er upbeat
Vis hele sitatet...
Savant fikk akkurat en ny fan ,fantastisk.
Fortsatt ikke hva jeg er ute etter å lage ,men utrolig bra inspirasjon iallfall
Hmm, jeg skjønner hva du mener med at navn osv ikke skal ha noe å si. Det er ditt perspektiv som musiker. I dagens verden er det SÅ mange musikere at du må skille deg ut for å slå gjennom. Dette gjelder ikke bare musikk. Spar penger og kjøp deg ordentlig design pakke, med rå logo, layout til youtube osv.. Beats by Dr. Dre suger i forhold til jævlig mange andre headphones. Samtidig har det jævlig fengende design, og genial "innpakning" generellt. Altså, masse reklame, referanser osv. Tenk det samme om musikken din.. Gjør det til et nisjeprodukt.

Sorry to say mann, men soundet ditt er veldig utdatert. Dette betyr ikke at du bør endre helt stil, men du kan f. eks gjøre noe helt nytt ut av den gamle trance-sounden. Å putte en Oboe oppi der gjør det ikke til noe nytt.

Og nei, folk digger ikke Broiler sin musikk. Broiler er geniale, fordi de lager drittmusikk på en sinnsykt selvironisk måte, med masse lættise greier oppå. Folk hører ikke på musikken fordi det er god musikk, men fordi det er lættis og fucka.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av itstherubberduc Vis innlegg
Og nei, folk digger ikke Broiler sin musikk. Broiler er geniale, fordi de lager drittmusikk på en sinnsykt selvironisk måte, med masse lættise greier oppå. Folk hører ikke på musikken fordi det er god musikk, men fordi det er lættis og fucka.
Vis hele sitatet...
Det der er ikke sant da. Det er mange som digger til broiler og syns at det er bra, og som blir irriterte når de synger og sånt men som liker den dritdårlige "housegreia" han prøver på. Var jo sjukt mange som likte The Lonely Island også, og som ikke gjorde det for humor.
Det er sant det dem sier.
http://4.bp.blogspot.com/_kbYSn3xeH9M/Sf2vVnOqXxI/AAAAAAAAAYE/0vB3N1jTVb4/s320/Joel+Zimmerman+deadmau5.jpg

Dette ansiktet selger ikke.

http://ic.i.tsatic-cdn.net/1589/635_340/f0c27_1589806.jpg
Mens dette selger som bare f*en.
Takker for alle tips jeg har fått i denne tråden. Mye bra.
Fortsetter nok som før ,men fått en del nye fans av denne tråden så har ikke gitt opp håpet.
Kan forvente at det jeg lager i framtiden får mye bedre lyd enn tidligere.
Har vært litt rundt på nettet pluss at jeg har diskutert en del med brodern.
Vi veit en del teknikker nå for å få maks ut av lydbildet.
Har flere prosjekter på gang nå der disse teknikkene har blitt brukt.
Panorering og gi plass til forskjellige lydbilder og slikt. (Kjip lesning for vanlige lyttere egentlig )

Håper noen av dere fortsetter å følge med. Kommer nok en del interessant fra både meg og brodern etterhvert.

God helg forresten
Du har iallefall akkurat fått en ny fan! Og jeg digger ReAnimation låta de.

Nå bare få musikken din ut på spotify så jeg kan høre på den mens jeg jobber nå!
Alltid hyggelig med flere fans
Vel, jeg hørte på ReAnimation, og det eneste jeg kommer på nå, er at du burde bruke noe annet enn Nexus, eller i alle fall gjøre noe med leaden sånn at du ikke hører det så godt. (Har desverre brukt nok Nexus tidligere, så jeg for min del kan fort høre hvorvidt det er nexus eller ei.)

Annet enn det, så var det ganske fengende, det skal du såklart ha!
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Vel, jeg hørte på ReAnimation, og det eneste jeg kommer på nå, er at du burde bruke noe annet enn Nexus, eller i alle fall gjøre noe med leaden sånn at du ikke hører det så godt. (Har desverre brukt nok Nexus tidligere, så jeg for min del kan fort høre hvorvidt det er nexus eller ei.)

Annet enn det, så var det ganske fengende, det skal du såklart ha!
Vis hele sitatet...
Er nok ikke så veldig mange som veit at lydene kommer fra Nexus. Iallfall ikke med mindre de driver med elektronisk musikk selv
Syns ikke det er no problem å gjenbruke bra gamle lyder. Gidder ikke lage nye lyder bare fordi de er nye. Fokuserer heller på nye melodier.

Driver forresten med ett ganske interessant prosjekt nå.
En blanding av breakbeat ,klassisk orkestral ,trance ,dance greie.
Morro å prøve no nytt.

La ut ny sang i helga forresten. "Fading" ,merkelig sang egentlig.
Rimelig unormal beat.

https://soundcloud.com/#steenrns/steenrns-faded
Sist endret av SteenRNS; 4. februar 2013 kl. 10:01.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Fått opp en twitter-profil. Tenkte jeg skulle legge ut litt bilder og slikt der ,og melde fra om nye utgivelser og slikt.
Helt ny på twitter så hadde vært kjekt om noen ga meg en innføring.
Forskjellen på dette og facebook egentlig?

https://twitter.com/SteenRNS
Sist endret av SteenRNS; 14. februar 2013 kl. 13:00.