Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3719
Hei!

Kompisen min hadde med seg hasj når han kom på besøk, og det han har hatt med tidligere har alltid vært bra. Vi var 4 stk som røyka, 1 som bare tok ett par trekk. Han som bare tok et par trekk ble litt uggen i magen, men ellers fin i formen fort. Vi 3 andre har vært dårlige siden (3 dager siden). Begynte når vi våkna, med kvalme, to av oss spydde. Etter det har det vært mye smerter i magen på alle sammen, og mye kvalme. En annen kompis prøvde litt senere og kastet også opp, men føler seg bra nå. Det jeg lurer på er, er det mulig at det var blanda med noe rart shit? Kan det være grunnen til at vi sliter med smerter? Det er kun i øvre del av magen på alle sammen. Er det evt noe å stresse over?
Det hele høres veldig rart ut. Om dere opplever helsebesvær utover normalen, anbefaler jeg dere å oppsøke fastlege.

Utover dette kan du jo spørre deg selv noen spørsmål, var det noe ved lukt, tekstur eller utseende som kunne tilsi at dette kunne være blandet med noe? Hvor sannsynlig er det at noen har blandet hasjen med noe? Hvor sannsynlig er det at 3 personer har vondt i magen på samme sted etter å ha røyket noe hasj kan være blandet med, 3 dager senere?

Altså det er lite sannsynlig at dere har blitt forgifta her, men om du føler deg syk og er bekymret bør du snakke med helsepersonell ikke internett.
Det er ikke noe dere kan ha spist? Jeg skjønner at deres umiddelbare reaksjon er å koble symptomene opp til hasjen, men det kan jo være en annen forklaring. Uansett, det beste er nok å kontakte helsepersonell.
jeg holder en finger på at det har vert snusk i hasjen deres
Jeg ville ikke røyket mer av hasjen. Men et mer sannsynlig tilfelle ville vært at en av dere har vært bærer av noe snusk, omgangsjuke el. og dere har så delt J. Dette vil forklare hvorfor dere andre ikke ble dårlige før dere våkna igjen. Det passer også ganske godt overens med varigheten. Magesekken ligger i øvrige delen av magen.

Dersom det blir verre eller ikke blir bedre iløpet av de neste 3-4 dagene bør du oppsøke lege.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Jeg ville ikke røyket mer av hasjen. Men et mer sannsynlig tilfelle ville vært at en av dere har vært bærer av noe snusk, omgangsjuke el. og dere har så delt J. Dette vil forklare hvorfor dere andre ikke ble dårlige før dere våkna igjen. Det passer også ganske godt overens med varigheten. Magesekken ligger i øvrige delen av magen.

Dersom det blir verre eller ikke blir bedre iløpet av de neste 3-4 dagene bør du oppsøke lege.
Vis hele sitatet...
Vel.. Det lureste er å røyke hasjen en gang til uten å spise noentig i det heletatt den kvelden. På den måten så kan man utelukke at det er hasjen eller bekrefte det. Uansett så høres det ikke alvorlig ut.. Det kan rett og slett være at det er kommet sporbakterier/råte i hasjen. Det er større sansynlighet for å dø av allergisk reaksjon av paracet enn å dø av dårlig hasj.

Sitat av Politiet Vis innlegg
Vel.. Det lureste er å røyke hasjen en gang til uten å spise noentig i det heletatt den kvelden. På den måten så kan man utelukke at det er hasjen eller bekrefte det. Uansett så høres det ikke alvorlig ut.. Det kan rett og slett være at det er kommet sporbakterier/råte i hasjen. Det er større sansynlighet for å dø av allergisk reaksjon av paracet enn å dø av dårlig hasj.
Vis hele sitatet...
Øvre del av magen inneholder kun magesekken,lever og milten. Milten kan man leve uten, helt uten problemer. Så hvis det er shitn som forårsaker smertene så kan det bety at det er stoffer der som gjør at leveren får en påkjenning som er over normalen. Men i utgangspunktet så vil smerten være veldig lokalisert til venste bakom nedeste rad av ribbein. Og på motsatt side (høyre) Så ligger selve magesekken. Magesekken er ikke på magen sånn som folk tenker. Den ligger over magen under ribbena. Så hvilken side forklarer hvilket organ som ble utsatt... Ligger smerten på høyre side så er det noe dere har spist som er problemet, mest sannsynlig.. Og ligger den på venstre side så kan det være noe i hasjen som gjør at leveren blir utsatt for en påkjenning som merkes.
Sist endret av Politiet; 22. mars 2017 kl. 19:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Å røyke den en gang til på tom mage er ikke det lureste du gjør nei...
Ville mye før tenkt at en av dere har hatt form for omgangssyke og smittet resten en at en type hasj gjorde alle som røyket den ble syke med de symptoma der. Da hadde dere nok også hørt om det i lokalmiljøet
Sist endret av btc123; 22. mars 2017 kl. 22:23.
Sitat av Politiet Vis innlegg
Vel.. Det lureste er å røyke hasjen en gang til uten å spise noentig i det heletatt den kvelden. På den måten så kan man utelukke at det er hasjen eller bekrefte det. Uansett så høres det ikke alvorlig ut.. Det kan rett og slett være at det er kommet sporbakterier/råte i hasjen. Det er større sansynlighet for å dø av allergisk reaksjon av paracet enn å dø av dårlig hasj.
Vis hele sitatet...
Vi vet ikke om det er hasjen eller ikke som det er noe feil med. Men hvorfor teste det? Hva hvis det er noe virkelig skadelig i hasjen, foruten sporer?

Forøvrig har du en del hull i de patologiske hypotesene og de fysiologiske forklaringene i avsnittet under:

Sitat av Politiet Vis innlegg
Øvre del av magen inneholder kun magesekken,lever og milten. Milten kan man leve uten, helt uten problemer. Så hvis det er shitn som forårsaker smertene så kan det bety at det er stoffer der som gjør at leveren får en påkjenning som er over normalen. Men i utgangspunktet så vil smerten være veldig lokalisert til venste bakom nedeste rad av ribbein. Og på motsatt side (høyre) Så ligger selve magesekken. Magesekken er ikke på magen sånn som folk tenker. Den ligger over magen under ribbena. Så hvilken side forklarer hvilket organ som ble utsatt... Ligger smerten på høyre side så er det noe dere har spist som er problemet, mest sannsynlig.. Og ligger den på venstre side så kan det være noe i hasjen som gjør at leveren blir utsatt for en påkjenning som merkes.
Vis hele sitatet...
Jeg vil bare få noen ting klart, så jeg velger å stykke opp innlegget ditt.

Sitat av Politiet Vis innlegg
Øvre del av magen inneholder kun magesekken,lever og milten. Milten kan man leve uten, helt uten problemer.
Vis hele sitatet...
Du må huske på at hvert av organene har mange deler, og du har mye mer i den øvrige delen av magen enn disse tre tingene. Miltskader kan være livstruende, du kan blø ihjel, kroppen din kan gå i sjokk.

Sitat av Politiet Vis innlegg
Så hvis det er shitn som forårsaker smertene så kan det bety at det er stoffer der som gjør at leveren får en påkjenning som er over normalen.
Vis hele sitatet...
At leveren får høyere arbeidsmengde enn vanlig gir vanligvis ingen smerter. For eksempel en fyllekule, eller det å spise større mengder paracet, vil stort sett gå umerket med tanke på leversmerter selv om leveren din tar skade.

Sitat av Politiet Vis innlegg
Men i utgangspunktet så vil smerten være veldig lokalisert til venste bakom nedeste rad av ribbein. Og på motsatt side (høyre) Så ligger selve magesekken.
Vis hele sitatet...
Vel, nei. Magesekken ligger faktisk på venstre side.
Sitat av Politiet Vis innlegg
Magesekken er ikke på magen sånn som folk tenker. Den ligger over magen under ribbena. Så hvilken side forklarer hvilket organ som ble utsatt...
Vis hele sitatet...
Vel, ikke helt riktig. Magesekken har flere områder. Den befinner seg til venstre øverst i magen litt under mellomgulvet, og strekker seg opp til venstre nippel.

Sitat av Politiet Vis innlegg
Ligger smerten på høyre side så er det noe dere har spist som er problemet, mest sannsynlig.. Og ligger den på venstre side så kan det være noe i hasjen som gjør at leveren blir utsatt for en påkjenning som merkes.
Vis hele sitatet...
Vel, leveren ligger på høyere side, så en eventuell merkbar påkjenning ville trolig ikke bli merket i venstre side av overkroppen.

Dessuten går det nerver imellom organer. Det er derfor et hjerteinnfarkt kan føles som en skulderplage, eller en oppblåst blære kan føles som ryggproblemer. Poenget er at det er ikke like rett frem å finne ut hvor problemet kommer fra som du påpeker. Det er ganske mye mer å ta med i betraktning, dette er bare det mest overfladiske.

Poenget mitt er ikke at hasj er farlig eller at TS nødvdendigvis er i noen alvorlig fare, fikk bare lyst til å kommentere det. Det er slettes ingen grunn i å spekulere i hvorfor rent fysiologisk det skal skje på det nivået. Samtidig følte jeg at jeg ville kommentere det iom. dette er noe TS kanskje tar til seg, og det er feil.